28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

NÁZOR: Daňový systém

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Luky Strike 15.4.2006 12:19

"Normální" lidé vzbuďte se

V současné společnosti neexistuje "rovnost-volnost-bratrství",na výběr je pouze první nebo druhá strana barikády. Kde první je komunismus,který snad víme co znamená a druhá je kapitalismus,který alespoň nás normální lidi nechá žít,tj. nechá nás pracovat, nekrade nám většinu majetku šílenými daněmi, nechá nám alespoň špetku občanských svobod atd. V Čechách již začal třídní boj, kde na jedné straně stojí plebs, tedy dělníci, utahnutí na namazaném rohlíku hrstkou chytráků v ČSSD, KSČM a Odborech, a na druhé staně zbylá část společnosti. První skupina má Haló noviny, Právo a hromadu bulvárů. Ke druhé skupině snad patří Lidové noviny a MF dnes a snad dále internetové servery, i tak je to tragická nerovnováha. Proto by všechna tato média měla zásadně zpřístupnit diskuze - odkaz dát na hlavní stránku,zavést politické diskuze, umožnit,aby čtenáři zadávali diskuzní témata,umožnit neomezenou velikost přístévků. A všichni by sem měly masivně přispívat - uvádět  příklady ze svého okruhu, oboru, činnosti, života. Jen tak se podaří zamezit vítězství výše uvedeného "plebsu" a ustavovení komunismu v Čechách.

 

Patrik Calvitti 14.4.2006 18:54

Neseme vinu, protože trpíme osobní útoky

Nechápu, že se tolik let po revoluci najdou lidé, kteří za otevřeně vyslovený názor dovedou člověka napadnout, zesměšnit, aniž by se zabývali podstatou věci. Jsem překvapený, že se lidé typu Ladislava N. nesetkávají se svými omezenými výkřiky a nechutnými výpady  s větším odporem ostatních komentátorů. Dokud budeme mlčet k napadání lidí a trpět místo debaty urážky, potom jsme spoluviníky toho, že nám lidé typu Ladislava N. porostou jak houby po dešti.

Ladislav N. 24.4.2006 3:20

Re: Neseme vinu, protože trpíme osobní útoky

Blábolíte. Přečtěte si Vízkovy komunistické kydy pár let pozpátku a pokud nejste stejný blb jako on, pochopíte, oč jde. K podstatě problému (zde daně) jste bohužel neztratil ani slovo...

Na druhé straně vám nikdo nebrání, abyste si komunistu Vízka zvolil do parlamentu k zastupování  vašich zájmů a názorů. O nic jiného taky Vízkovi nejde. ;-P

Eda 13.4.2006 11:05

Daně a úředníci

Sociální a zdravotní jsou odvozeny od příjmu, mohou se platit prostřednictvím FÚ, odpadne armáda kontrolorů Sopciálky a VZP. Co s daní v ceně elektřiny - zvolit jiné strany, než ty, které prostřednictvím ČEZu zase lidi obírají. Minimální daň je prasečina - nestačí, že podnikatel se o sebe stará, platí soc. a zdravotní - někdy taky nedostane zaplaceno a daň platí. Fuj.

Joska 12.4.2006 23:29

Z článku mám jen jeden pocit

že F. Vízkovi se nelíbí výše daní a že by se tedy klidně mohly zvednout, nebo alespoň-neměly by již dále klesat. Byl snad článek ještě o něčem jiném? Nuž pane Vízku, čím menší daně, tím méně peněz pro již takto rozbujelou ( a zbytečnou) byrokracii, tím méně peněz na přerozdělování, tím méně peněz na korupci, tím méně moci úřednictva a... tím lépe pro nás občany, tím vyšší zaměstnanost, tím více svobody, tím vyšší prosperita, tím více dětí....

F.Vízek 13.4.2006 20:10

Re: Z článku mám jen jeden pocit

Napsal jsem v reakci na trvalé nářky, že stát u nás ždíme firmy, že  V USA a v Japonsku odvádějí firmy ze zisku 40%, v Německu přes 38%, v Brazílii, Indii, Francii kolem 33 až 34%, v Austrálii 30%. V nejvyspělejších zemích OECD činí firemní daně v průměru 28%, v jihoamerických zemích o 3% víc než v Evropě, v Asii a Tichomoří víc dokonce o 5%. České republiky se týká číslo 24%, což je zdaleka nejméně.

Čili : máte-li pravdu, že nízké daně znamenají méně peněz pro byrokracii, méně peněz na korupci, méně úřednictva, vyšší zaměstnanost, více svobody, vyšší prosperitu a více dětí, potom je to v Česku báječné: po všech stránkách lje to u nás lepší než v USA, Japonsku, Německu, Francii, Austrálii, celé EU atd atd. Jenom nechápu, proč se celý svět nestěhuje k nám...  Takže Vaše konstrukce, Josko, kulhá...  Mně šlo o to, abychom si nalili čistého vína...

Ladislav N. :-))) 14.4.2006 0:03

Re: Jenom nechápu, proč se celý svět nestěhuje k nám...

Vízku, při vaší blbosti, nechte toho ;-O mudrování o věcech, kde nerozumíte ani základním pojmům, natož abyste byl schopen provést jakékoli srovnání a analýzu ...

;-D

Patrik Calvitti 14.4.2006 19:01

Re: Re: Jenom nechápu, proč se celý svět nestěhuje k nám...

Vaše odpověď je ukázka nepřijatelného dialogu. Nereagujete jediným faktem na slova pana Vízka, jenom ho vlastně urážíte tvrzením, že není schopný provést analýzu. Jaku schopnost jste projevil Ladislave N. Vy? Kromě plivance jste nepředvedl ani ň.

Ladislav N. 23.4.2006 13:23

Re: Re: Re: Jenom nechápu, proč se celý svět nestěhuje k nám...

To si musíte ale přečíst diskusi od začátku a ne od poslední stránky na konci, a také předchozí Vízkovy texty na NP a diskuse k nim. Já je četl a argumentoval. BLB Vízek si na svých nesmyslech a lžích postavil "živnost"... Můžete se k němu přidat. ;-)

StandaU 12.4.2006 23:03

Co všechno lze napsat

Tyto šílenosti, které zde publikuje člověk, který nemůže ani chodit do hospody ve Vrkoslavicích, bez toho aby byl bit, ale na webu krytý časoprostorem může vše, nemají obdoby.

Obhájci minimální daně, by si měli uvědomit kolik nezaměstnaných přinesla minimální daň a o kolik přichází stát, který ji zavedl.

Vcelku mi socanské bláboly nevadí, protože se mne netýkají, pouze s pobavením sleduji ty, kteří přispívají do rozpočtu minimum a zde chtějí solidaritu. Nebýt ludrů, kteří blábolí něco o solidaritě, tak se máme jako ...... v žitě. My co pracujeme ano, a ti co se přiživují ti mne nezajímají ,nejsem člověk solidární, i když podporuji charitu, ale transparentní.

F.Vízek 13.4.2006 20:02

Re: Co všechno lze napsat

Milý Stando,

máte pravdu, že ve Vrkoslavicích jsem v hospodě ještě nebyl, ale slibuji, že se tam vypravím, jakmile se ozvete. Vždyť tam bydlí rodina jedné z mých dcer. Domluvíme si datum a čas i místo setkání a můžeme se pustit do debaty. Pokud jde o můj osobní příspěvek do rozpočtu, tak Vás ujišťuji, že za více než 45 let mé pracovní činnosti byl vskutku nemalý. Tomu odpovídá i důchod, který pár roků pobírám.  Nevím, kdo ve Vašem okolí a na čem se přiživuje. Nevím, zda napadáte své rodiče či prarodiče. To bychom si mohli vysvětlit a také porovnat, čí bláboly jsou blábolovatější. Kdo to ale rozsoudí? Nebude lepší každého nechat svobodně blábolit a buď reagovat či nereagovat. Proč zase za názory někoho osobně napadat, stihat či dokonce řezat? Nebylo toho všeho za padesát let totality dost? Chcete to vracet? Proč? 

Ladislav N. :-))) 14.4.2006 0:05

Re: Re: Co všechno lze napsat

Vízku, vy děláte propagandu komunistického typu. (Y) Té je nutno se intenzívně bránit!! Tak proto...

Patrik Calvitti 14.4.2006 18:59

Re: Re: Re: Co všechno lze napsat

Obávám se, že právě Vy, Ladislave N. postupujete podle komunistického scénáře a tím znovu přivoláváte praxi, která měla listopadem 1989 chcípnout.  Vaše bezobsažné útoky na komunisty je mohou pouze posílit.  Řekl bych, že s nimi pochodujete v jednom šiku. Pan Vízek mi připadá jako sociální demokrat každým coulem. A to je směr, který toho času spravuje Evropu.  

Ladislav N. 23.4.2006 13:29

Re: Re: Re: Re: Co všechno lze napsat

Já už vládu "sociálních demokratů každým coulem" - jako komunista Vízek - zažil. Byla to komunistická totalita. Doporučuji poznávací zájezd na Kubu nebo do Severní Koreje.... (Y)

Demokrat 12.4.2006 22:36

Součet daně z příjmu, sociálního a zdravotního pojištění za zaměstnance a za zaměstnavatele

Porovnání všech složek (uvedených v nadpiosu) u jednotlivých států (včetně jejich součtu) by bylo objektivnější a mělo by větší vypovídací hodnotu. Takto jde jen o část problému. 

Kardiak 12.4.2006 17:56

Volby se blíží!

A socialistům se zapaluje koudel u zadele.(Y)Rv

AAA 12.4.2006 18:04

Re: Volby se blíží!

Tak tak ... =18234220]text

AAA 12.4.2006 18:05

Re: Re: Volby se blíží!

http://ihned.cz/index.php?p=002000&m=d&article[id]=18234220

milan007 12.4.2006 15:14

Pane Vízek

Moc Vás prosím , užívejte si prebend senátora , ale pro Boha živého nemluvte o daních. Z toho co jste publikoval je zřejmé, že Vám uniká rozdíl mezi národním a starobním důchodem.

Čest Vaší práci :-)

F.Vízek 13.4.2006 20:13

Re: Pane Vízek

Velká škoda, že jste se milý MILANE nerozhodl vyvrátit na faktech každou moji větu. Plácnout obecný soud, kterým napadáte kvalifikovanost autora je snadné. Přidat k tomu konklrétní údaj je obtížnější. Toho jste se nedopustil.

Debata, diskuse, dialog je souboj argumentů a ne útok na oponenta či boj člověka s člověkem . Myslím, že jsme totalitu pohřbili, ne ?

Ladislav N. :-))) 14.4.2006 0:08

Re: Re: Pane Vízek

Vízku, vy žádná ověřená fakta neuvádíte. Na vaše bláboly se nedá říct nic rozumnějšího, než že blábolíte... Jestli se o problematice daní a daňových systémů chcete něco dozvědět, tak si problematiku napřed prostudujte. :-/

Dviš 12.4.2006 14:44

Ach jo

Já blbec se nechal nachytat přečetl to. Bohapustá demagogie, vypovídací hodnota 0 (nula).

Pane Vízku, propaganda Vám moc nejde...:-D:-D:-D

F.Vízek 13.4.2006 20:18

Re: Ach jo

Statistická čísla Eurostatu byste neměl považovat za propagandu. Nejde o politickou instituci.

A co je demagogického například na těchto slovech, jste nevysvětlil:  Každý kritik by měl propříště – ať tepe do systémů daňového, důchodového, zdravotního, sociálního, které vskutku volají po reformě – říci jasně: KDO a KDY daný systém založil, KDO a KDY a JAK  se o jeho změnu pokusil, KDO a KDY a PROČ  návrhy změn smetl ze stolu.

Takže příště méně zaslepenosti a více konkrétních faktů, kterými moje fakta přebijete. Tak má vypadat debata, dialog v demokracii.

Ladislav N. 14.4.2006 0:11

Re: Re: Ach jo

Vízku, čísla Eurostatu či odkudkoli jiná jsou jedna věc a vaše dezinterpretace věc druhá. Když nerozumíte základním pojmům, tak o tom proboha nepište články. Jinak budete (po právu) obviněn z blbosti... ;-D

Čumil 12.4.2006 14:29

Ano, všichni máte pravdu, Vízek je blb.

Uvádět konkrétní údaje o zdanění v konkrétních zemích, uveřejněné ještě ke všemu ve vládních Lidových novinách, to je víc, než může inteligentní příznivec pravice zvládnout. Proto také vůbec neargumentuje a rovnou nadává ...;-P

milan007 12.4.2006 15:17

Re: Ano, všichni máte pravdu, Vízek je blb.

Poznámka na okraj. Jde o zdanění firem, nejsou uvedeny další daně ani způsob stanovení základu daně. Takže srovnání je k ničemu. Ale to je pro Vás a pro pana Vízka příliš složité.

huhu 12.4.2006 17:05

Re: Re: Ano, všichni máte pravdu, Vízek je blb.

složité ? jednou ze základních metod demagoga je vytrhnout byť pravdivá data ze souvislostí a tím změnit jejich smysl..

F.Vízek 13.4.2006 20:23

Re: Re: Ano, všichni máte pravdu, Vízek je blb.

Milane,

souhlas, že více než sazba daně rozhoduje základ, ze kterého se počítá. Někdy méně může být i více. Proto byste měl vysvětlit, co udělá ódéesácká plošná daň 15%, až ODS splní slib a navýší (byť neříká, jak to zařídí) všem lidem v Česku mzzdy a platy o 35%.  Potom si zkuste pár příkladů, co občan získá, když bude odevzdávat 15% z takto  zvýšené hrubé mzdy, oproti současnému stavu, kdy odevzdává v 1.pásmu 12%, ve 2.pásmu 19% atd...  Obávám se, většina občanů spláče nad výdělky.

Ladislav N. 14.4.2006 0:12

Re: Re: Re: Ano, všichni máte pravdu, Vízek je blb.

Ano, všichni máte pravdu, Vízek je blb...:-(

chetgar 12.4.2006 14:04

ach jo

takže nakonec za všechno může Topol a jeho nulová tolerance. Donutil snad Topol chcíplou koalu jít do vlády se socany? nutil k tomu snad socany? ne, tahle trojka dobrovolně šla do vlády s podporou 101 poslanců. že je to nestabilní, je snad jasné každému, dokonce i socanovi. přesto do toho šli. čtyři roky brali ministerské platy, rozhodovali o státních zakázkách, privatizacích, říkali si o "pět v českých na stole" (kdo říká, že tohle byl jediný případ, je u mě naivní ňouma :o)) a teď najednou nee, oni nemohli reformovat, protože měli jen 101 hlasů...

Jestli existuje učebnicový příklad alibismu, pak je to tento Vízkův článek.