29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

MONARCHIE: Krásná nebesa, milovaná královno Alžběto

Kdysi jsem se jako novinář bavil s jedním z našich letců, kteří bojovali ve Velké Británii proti Německu, a ten mi řekl, že na nějakém bále tančil s budoucí královnou Alžbětou. I kvůli ní mám raději monarchii než republiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Hoblík 12.9.2022 7:42

Za těch sedmdesát let vyváděli Britové pěkné kousky!

J. Karza 11.9.2022 18:32

Chuděra Alžběta. Kdo všechno si ji bere do huby.

J. Černý 11.9.2022 18:33

R^R^

P. Sykora 11.9.2022 19:16

R^

P. Diviš 11.9.2022 15:29

Jmenovala se Elisabeth.

M. Rozkot 12.9.2022 14:12

" ....ctí se ta téměř tisíciletá tradice češtiny a samozřejmě to pojmenování se s nástupem na trůn mění a překládá.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/karel-oliva-kral-charles-britanie-umrti-alzbeta.A220909_145053_ln_zahranici_hma

J. Sládeček 11.9.2022 15:14

Článek je poněkud servisní.

P. Diviš 11.9.2022 15:29

Nemáte náhodou na mysli servilní?

J. Černý 10.9.2022 20:49

Měla štěstí, že vás neznala.

V. Čermák 11.9.2022 16:44

Ale houby, Blby jeho typu si mazale na chleba...;-D

J. Sládeček 10.9.2022 15:39

A jak jste přišel na to, že ji povolal bůh?

D. Uhlár 12.9.2022 15:31

A proč myslíte, že ne?

H. Rybnická 10.9.2022 15:38

Po katastrofálním úmrtí princezny Diany potřebovala paní královna skoro týden než se - a to pravděpodobně na naléhání premiéra Blaire - oblékla do černého a prošla se podél oplocení Buckinghamského paláce, kde bylo uložené stovkami občanů nesčíslné množství květin, svíček atp. Následoval projev v televizi, kdy přečetla pravděpodobně předložený smutečný projev. V průběhu včerejšího projevu pana krále nepadlo o první manželce a matce svých dětí ani slovo.

J. Sládeček 10.9.2022 15:40

Ano.

J. Sládeček 10.9.2022 15:40

Ano.

J. Černý 10.9.2022 20:52

Rozvedených párů na světě je. Kdyby manželka vašeho syna si to rozdávala s jiným, tak jak byste to viděla.

H. Rybnická 10.9.2022 21:03

Kdyby si můj pan ženatý syn, otec dvou dětí, tedy mých vnoučátek, něco rozdával s jinou, tak by to přežil asi jen těžce zraněný. Mnou. Paní snaše bych radila k okamžitému rozvodu, a pokud by si po rozvodu něco rozdávala, bych jí popřála hodně štěstí. A zajisté bych si matky svých vnoučat vážila stejně jako vždycky.

J. Vlček 11.9.2022 8:14

Nevím jak by váš postoj a vaše názory ohodnotili literáti u vás v Německu, ale kdyby žila naše paní Božena Němcová, jistě by o vás prohlásila - "Vzácná to žena". :-)

H. Rybnická 11.9.2022 10:49

Tak pane Vlčku přemýšlím a přemýšlím kterou tu naši spisovatelku asi myslíte. Pravděpodobně tu, která se narodila 1820 ve Vídně nějaké paní ze Sudet. Prý si tato později vzala nějakého Rakušana, myslím že se jmenoval Pankl. Ale to prý není vlastní otec té spisovatelky. Hovoří se o řadě pravděpodobností, všechno urozená německá a rakouská šlechtická jména jak biologického otce tak i biologické matky. Dokonce i prý náš Metternich v tom měl mít své prsty . Ten co má ten domek u Karlových Varů a co jej vyvlastnili, byl to přece Němec. Bylo by to dost jednoduché zjistit přesně, týhle moderní metody nejsou ani tak náročné, jenže naši historikové se brání jako čert kříže, kdoví co by se dověděli o „naší“ spisovatelce. Prý začla psát česky až ve třiadvaceti,

J. Vlček 11.9.2022 14:03

Paní Rybnická, to kdo se kde narodil a komu, není pro mne důležité, dokonce ani to, zda psal, či píše německy, nebo česky. Rozhodující pro mne je, za koho se dotyčný prohlašuje, a ke komu se hlásí.

Z tohoto pohledu, jak jistě uznáte, je paní Božena Němcová ryzí Češka, o čemž nemá cenu vést s vámi polemiku.

Chápu, že byste z ní ráda udělala Sudeťačku, nebo dokonce Němku, ale je to od vás přinejmenším pošetilé, až dětinské.

Bylo by dobře, kdybyste si v tomto ohledu udělala v první řadě jasno u sebe, kdy mi připadáte, že sama nevíte čí jste a kam patříte. Jednou mluvíte coby Češka, ale jako správná Sudeťačka vždy hájíte vše krásné sudetské proti všemu ošklivému českému, (obrazně řečeno).

Až se budete tedy zase zamýšlet a přemýšlet, zamyslete se také jednou, ale pořádně sama nad sebou, ať si uděláte v této své věci konečně jasno. ;-)

H. Rybnická 11.9.2022 14:30

Z jakého důvodu by se měl člověk škatulkovat? Fakta jsou fakta, Vaše, moje a i paní Boženy Němcové. Do škatulky "Češka" ji zařadili jiní, jako i celou řadu jiných osobností protože se to náramně hodí. A jak říkám, důkaz se pro to lépe nehledá.

J. Vlček 11.9.2022 15:20

O jakém škatulkování tu blábolíte, paní Rybnická?

Vy nemáte národnost? Nebo se k žádné nehlásíte? Paní Boženu Němcovou nechte v klidu na pokoji. Tu nemusel nikdo nikam škatulkovat, ona sama se považovala za Češku, a kdo byl její pravý otec a matka je vedlejší.

Myslíte si snad, že pokud byli její praví rodiče Němci, nebo Sudeťáci, že to něco mění na jejím celoživotním cítění příslušnosti k českému národu?

Nemění. Byla vždy Češkou a zůstane jí i poté, kdyby se někdy, jak říkáte, zjistili její praví rodiče. Jediné čeho se tímto případně dosáhne bude to, že to ukáže pravou tvář těchto pravých rodičů, kteří se jí eventuálně rádi zbavili, a jako kukačky ji nechali v jiném rodinném hnízdě. Opravdu skvělí rodiče, ať už to byli Češi, nebo Němci. Rv

Jak ale říkám, vy se zamýšlejte hlavně nad sebou, ať si uděláte jasno, kdo vlastně jste, a o co vám kráčí. :-)

H. Rybnická 11.9.2022 16:16

No nevím. To její "cítění" bylo spíše dáno koníčkem sbírání folkloru - které ostatně, když už jsme u té národnosti - nikdo z tehdejší "pravé" českojazyčné komunity nedokázal. A národnost? je to pro mne syntetický pojem, který straší v dějinách lidstva po několik posledních staletí, co by bylo ušetřeno neštěstí, kdychom se cítili jako lidé a nevyhraňovali se vůči sobě "národností" Xakru. Stačí jen se podívat do genealogie vlastní rodiny nebo si zajistit - dnes možný - DNA rozbor. Upadl byste pravděpodobně do mdlob.

J. Vlček 11.9.2022 17:53

Paní Rybnická, nechme paní Boženu Němcovou v klidu spát, ta za své zhýralé rodiče nemůže. Nakonec ani ona sama také nebyla svatá, nicméně se stala naší, tedy českou, nejznámější spisovatelkou, což berte jako neměnný fakt, když už jste tak zaměřená na ta fakta.

Co se týče národnosti máte jistě pravdu v tom, že při pohledu do genealogie najde většina z nás mezi svými předky příslušníky cizích národností, na čemž není nic zlého, nebo zavržení hodného.

Podstatné u národa je to, že má svoji historii, svoje zvyky, svoje tradice, svoji kulturu, svoji inteligenci, své hrdiny, kteří za svůj národ mnohdy neváhali položit své životy, bohužel má i své padouchy, se kterými musí rovněž žít.

Nejdůležitější ze všeho je národní jazyk, který všechno uvedené a všechny lidí spojuje v jeden celek. Láska k jazyku je tedy spojena s láskou k národu. Alespoň tak to cítím.

Nemám ani pramalou chuť rozplynout se jako pouhá ingredience v jakémsi guláši smíšených národností. Zrovna tak nemám žádnou potřebu se vůči komukoli vymezovat. Mým ideálem je žít v suverénním státě v míru se všemi, na zásadě já pán, ty pán.

A když se zmiňujete o těch neštěstích, které podle vás vyplývají ze systému národností, o tom vykládejte hlavně u vás v Německu, které jenom v minulém století způsobilo dvě světové apokalypsy. ;-(

H. Rybnická 11.9.2022 18:07

No ono Československo má také hodně na svědomí. Zamést napřed před vlastním prahem, než zdvihnu ukazováček. Občané Spolkové REpubliky jsou si velmi dobře vědomi že nesmí zapomenout historii, kterou způsobili lumpové s německým pasem. Bylo by moc dobře, kdyby tuto zásadu sledovaly i jiné národnosti. .

J. Vlček 11.9.2022 18:26

Vašeho doporučení zametat před vlastním prahem se držte hlavně vy. Položíme-li na misky vah to co má na svědomí Československo a na druhou misku to co způsobilo Německo, vyletí ta naše miska až do stropu tím nepoměrem.

Ti lumpové s německým pasem, co přivodili dvě světové apokalypsy to nebyli Němci? To byli snad mimozemšťané, za kterými šel zaslepeně celý německý národ?

Buďte alespoň trošku soudná ve svých obhajobách všeho německého, a toho co má Německo na svědomí, paní Rybnická.

H. Rybnická 11.9.2022 18:57

Říká se, že poukazem na Hilera končí každá diskuze -snad na příštích tisíc let. Takže přeji úspěšný vstup do pracovního týdne.

J. Vlček 11.9.2022 19:26

To by byl příliš zjednodušující pohled na to, co Německo způsobilo světu během dvacátého století, paní Rybnická.

Nebyla to jen druhá světová válka, se zrůdným holocaustem, byla to i ta první, které se Hitler účastnil coby frajtr.

Nebyl to tedy jen Hitler, jak se snažíte podsouvat, ale celý německý národ, který slepě a ochotně následoval své vůdce do výbojných válek. Svůj nemalý podíl mají také Sudeťáci, na které nesmíme zapomínat.

Doufám, že vám ta tíha faktů, které tak ráda uvádíte, nepokazila náladu v závěru víkendu. ;-D

J. Černý 11.9.2022 18:43

Tomu nevěřím. Vsadil bych se, že byste jako milujici matka zaváděla pyj vašeho syna do lůna jeho sympaticke milenky ;-D

H. Rybnická 11.9.2022 20:09

.....soudě tebe podle sebe ......