29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

MIGRACE: Přísný jako Dán

Dánský politický seriál Borgen u nás získal řadu příznivců. Jeho hlavní hrdinka, fiktivní premiérka Birgitte Nyborgová, bojovala za větší otevřenost Dánska. Dnešní skutečná premiérka Mette Frederiksenová má na věc jiný názor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Milan 1.5.2021 14:11

Má to dvě části. Zajisté je dobře, že se Dánové (pozdě) probudili.

Ovšem, neřeší to ty, kteří už stačili přijít a moc se jim nechce se integrovat. S těmi a s jejich potomky už budou problémy napořád.

Poučení: Migraci nelze zakázat, je to přirozená věc. Ale je nezbytně nutno ji udržovat v únosných mezích a tvrdě dohlížet na dodržování místních zákonů všemi. Žádné omluvy typu, že islámský vrah není vrah, protože hulil marjánu.

J. Nový 1.5.2021 14:23

Samozřejmě, že ji lze zakázat.

P. Dvořák 1.5.2021 19:44

Tak teoreticky migrovat si může kdo che a kam chce.

Ale nelze akceptovat takové migrační zákony, které umožňují kdejakého darmožrouta a zabijáka pustit na území suverénního státu.

Zákony byly dělány v době, kdy migrovaly tisíce nešťastných lidí za rok. Ne miliony vycvičených hrdlořezů a ve výsledku ryze účelově desítky milionů věčně hladových krků a pod nimi natažené ruce.

P. Milan 2.5.2021 18:16

Lze. Ale to neznamená, že by přestala nebo že by to byl dobrý nápad.

F. Svoboda 1.5.2021 10:09

Skvělá zpráva, alespoň někde v Evropě je světélko na konci dlouhého tunelu !!!

J. Farda 1.5.2021 10:54

Ano, skvělé, a ať to Dánům vydrží tak dlouho, až se salónní eurohumanisté chytnou za repák dříve než bude, Inšalláh, multikulti pozdě! R^

V. Pavelka 1.5.2021 9:49

Nemají náhodou v Dánsku před volbami ? Jako ve Francii ? potom se uvidí jak je to myšleno opravdu !?EU

P. Dvořák 1.5.2021 10:03

To zní, jako byste nám chtěl naznačit, že i v Evropě jsou země, kde se neplní předvolební sliby.

V. Pavelka 1.5.2021 10:13

Sliby voličům se zásadně nesmí plnit , protože se podle idiotské mantry Opozice, vystavíte hříchu Populismu ?!

D. Mach 1.5.2021 11:00

Proč nepíšete konkrétně, co chcete říct? Za opozici lze považovat kohokoli, ale vy zjevně myslíte jen SPD.

V. Novák 2.5.2021 15:33

Pouze SPD mává populismem?

D. Mach 2.5.2021 16:43

Nejviditelněji. ÁNO se samozřejmě snaží také, ale najatí PR odborníci se snaží neposkvrnit si tím pověst.

D. Mach 1.5.2021 9:32

Že autor rozborem dánské imigrační politiky dospěje k názoru, že by dnes už seriál Vláda (Borgen) nevznikl, to jsem fakt nečekal.;-D

V. Pavelka 1.5.2021 10:18

Nesmíte si to p. Mach překládat tak otrocky doslovně EU?!

M. Koutný 1.5.2021 9:19

Dánská premiérka je obrazem toho, na čem vysvětluji rozdíl mezi levicovostí a levičáctvím. Představitelé tradiční levice, sociálně demokratické či národně socialistické, mají sice odlišný pohled na sociálně-ekonomické záležitosti než pravice, ale jsou s ní "na jedné lodi" co se týče základního civilizačního rámce, úcty k základní hodnotám (rodina, vlast, svoboda). Proto je možné s nimi polemizovat, střetávat se v koncepcích, ale zároveň je respektovat a mnohdy si jich i vážit.

Salonní levičáci a světa spasitelé typu Zelených nebo Pirátů si tuto úctu nemohou zasloužit, neboť jejich ideou je totální rozbití tradičního civilizačního rámce a nastolení nového, podle nich lepšího společenského řádu, a to i za cenu brutálního omezení občanských práv, rozsáhlých majetkových zločinů, likvidace ekonomiky a mnohdy i nemalých obětí na lidských životech. V tom si nijak nezadají s komunisty či nacisty.

D. Mach 1.5.2021 9:30

Zdá se, že tu máme opět nějakého českého voliče, který se veze na Babišově programu antiPiráti. Všiml jste si, že naši vládu vede estébácký donašeč, když tu zmiňujete komunisty a nacisty? To v Evropě nemá moc obdoby a ukazuje to, že naše levičáství je o dost extrémnější, než to v severských zemích, u Zelených nebo u Pirátů.

V. Pavelka 1.5.2021 10:08

Donášel Babiš na Mladočechy nebo na Staročechy ?! Donášejí Piráti do Bruselu , donášejí Lidovci do Bavorska nebo i do Berlína ? Donášejí Komanči do Ruska ?!

D. Mach 1.5.2021 11:01

Babiš donášel především na své spolupracovníky. Nevím ale, co donášejí Piráti do Bruselu.

V. Pavelka 1.5.2021 11:35

Vy jste byl u toho jak Babiš donášel ?! Nevím kolik vám je, ale bývalý zahraniční obchod bylo prominentní místo kde museli být zaháčkováni u STB všichni včetně uklízeček ! Jinak taky v celém Československu od vedoucích až po ředitele a ministry byli všichni pod dohledem STB, a prože jste spravedlnost sama,[>-] p. Mach tak to víte že?

D. Mach 1.5.2021 22:52

Jo, a proto by takoví lidé neměli dělat ve státní správě a už vůbec by neměli být ministry či premiéry.

R. Langer 2.5.2021 5:36

No jo, ale jak by ale potom mohli získat takové přesvědčivé důkazy o působnosti Čuka a Geka ve Vrběticích, bez takové funkce!? A využít to potom pro blaho celého národa! Vy si to představujete jako Hurvínek válku, pane! ;-D

D. Mach 2.5.2021 8:12

Takže premiér získal důkazy od StB? A já naiva jsem si myslel, že tato organizace už přes 30 let neexistuje.

M. Koutný 1.5.2021 10:12

Nejsem voličem Babiše, jak se mi snažíte podsouvat, a nemám toho pána rád. Ale KDYBY bylo na vybranou jen mezi ním a Piráty, vybral bych si jej jako menší zlo.

Babiš vás nepošle do koncentráku za to, že nejíte kostelecké párky nevalné chuti. Progresivisté vás tam za to, že netleskáte úchylohrdu, neklaníte se vrahům a neposloucháte pokyny pomatené školačky, dříve či později pošlou.

J. Plzák 1.5.2021 10:29

Babiš a Okamura, nic jiného nám nezbývá.

Mluvit o těch dalších je ztráta času.

D. Mach 1.5.2021 11:04

Kde ty koncentráky máte? Tvrdíte, že nejste voličem bývalého estébáka, ale ochutně tu citujete jeho úchylné mantry? Hmm ...

J. Jurax 1.5.2021 12:20

Úchylné? :-)

Nemohu se ubránit dojmu, že jste sympatizant Pirátů, ne-li přímo Pirát. No a to zase mně přijde úchylné, a to i když Babiše nemůžu ani vidět.

D. Mach 1.5.2021 22:53

Ptal se vás někdo?

J. Jurax 2.5.2021 0:33

Ráčejí prominout, vašnosti, že jsem si dovolil tu zadiskutovat ausgerechnet s nima ...

D. Mach 2.5.2021 8:14

To byl příspěvek do diskuse? Tak to sorry, že jsem si nevšiml, že když si někoho zařadíte do krabičky "nenávidět", tak je to pro vás diskuse.

J. Jurax 2.5.2021 11:24

Sledujte vlákno.

Cituji D. Mach 1.5.2021 11:04 - "ale ochutně tu citujete jeho úchylné mantry? Hmm ..."

Tak to sorry, že jsem si nevšiml, že když si Vy někoho zařadíte do krabičky "nenávidět", tak to pro Vás diskuse pochopitelně je. Nicméně není-li do té krabičky někým jiným, kupříkladu mnou, vřazen subjekt podle Vašeho vkusu, tak to pochopitelně diskuze býti nemůže.