28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

MIGRACE: Německý průmysl potřebuje lidi

Podle německých průmyslníků potřebuje Německo čtyři sta tisíc nových pracovních sil ročně navíc, aby byly zajištěny jeho výkony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Novak 24.9.2018 21:32

Těch pracovitých budou potřebovat ještě více

40 000 ročně je málo, protože z toho milionu se jich do pracovního procesu zařadí do budoucna jenom pár stovek a kdo ten zbytek z toho milionu, případně dalších desetitisíců přešedších negramotných nekulturních "nemakačenků" bude živit a na ně dělat?

M. Pivoda 24.9.2018 19:47

Německý průmysl potřebuje lidi, ale jen dočasně

The world’s first driverless tram has launched in Potsdam in Germany. The adapted ‘Combino’ tram was developed by engineering firm Siemens.

All aboard: The autonomous tram trundled along a six kilometer bit of track around Potsdam, near Berlin. The tram traveled in real traffic but— just to make things a bit more exciting for the press, probably— there was a staged emergency halfway along the route, when a Siemens employee pushed a pram into its path. Luckily, the tram picked up on the obstacle and conducted an emergency stop.

How it works: Much like a driverless car, the train uses various radar, lidar and camera sensors to detect its surroundings and react to trackside signals, bikes, cars. And runaway prams.

What next? It isn’t yet commercially viable, Siemens say, but is likely to contribute to the broader field of driverless technology.

P. Han 24.9.2018 22:55

Re: Německý průmysl potřebuje lidi, ale jen dočasně

Why don't you say it in Czech? Siemens vyzkoušel tramvaj bez řidiče a ta dokonce dokázala nouzově zastavit. Což je určitý pokrok proti onomu autu, které smetlo chodkyni. "Incident" byl nahraný, ten, kdo strčil kočárek před tramvaj, byl zaměstnanec Siemensu, takže to bylo předem připravené. Jestli se to povede pokaždé a v libovolně hustém provozu, se zatím neví. O tom, co to provede s jízdním řádem, jste se vůbec nezamyslel. A původní článek mluví o potřebě 400 000 nových zaměstnanců za rok. Ne každý z nich je řidič tramvaje, nemluvě o tom, že i kdyby Siemens intenzivně pokračoval ve vývoji tímto smětem, odhaduji, že komerčního využití se dočká tak za 10 let. Za tu dobu by Německo teoreticky mělo importovat 4 miliony nových pracovníků. Pokud ve vícečlenných afrických rodinách bude každý desátý schopen (a ochoten!) vykonávat kvalifikovanou práci, přibude za oněch 10 let do Německa 40 milionů Afričanů, z nichž 30 milionů bude nezaměstnatelných. Jak to chcete řešit? Vyvinout bezobslužné gilotiny?

M. Pivoda 24.9.2018 18:16

Co ptřebuje Česko? Vyhubení politologů jako je Bartoň

Asi se shodneme, že Elon Musk není úplný hlupák Viďte. A tento pán si objednal automatizaci firmy Tesla pro výrobu elektromobilů právě z Německa (a ty stroje si nechal do USA dopravit letecky!).

Ano, Elon Musk poněkud předběhl dnešní dobu, a musel proto, oproti plánu, přijmout lidské pracovníky pro své ývrobní linky v USA. Ale jen dočasně. Do pěti let bude schopnost německých automatizovaných výrobních linek tak pokročilá, že těch lidí ve výrobě bude potřeba podstatně méně. K čemu pak budou inmigranti?

Vyhubte, prosím, v Česku politology, abychom zde mohli koncepčně uvažovat v souladu s dnešní technologickou dobou. Totéž přeji Německu.

R. Langer 24.9.2018 18:24

Re: Co ptřebuje Česko? Vyhubení politologů jako je Bartoň

No, to se tedy neshodneme. Musk je hlavně dobrý prodavač leštěných prdů. :-D

J. Jurax 24.9.2018 19:39

Ale rachejtle mu létají, první stupně se úspěšně vrací ku znovupoužití, což je světové unikum.

L. Novák 24.9.2018 20:07

Re: znovupoužití

Otázkou je, jestli se to vyplatí...

J. Jurax 24.9.2018 23:27

Re: znovupoužití

Podle toho, co jsem četl, vyplatí. Respektive snižuje to cenu za start o třetinu.

Někde jsem i četl, kolik takových startů bude třeba, aby zaplatily náklady vývoje, jenže jsem číslo zapomněl a zdroj nemůžu najít ... :-)

M. Prokop 24.9.2018 21:49

Re:

Rachejte jo, tam je dobrý.

Ale Tesla moc perspektivu nemá. Při živoření ji drží jen daňové úlevy a stejně nevydělává, těžce prodělává.

J. Jurax 24.9.2018 23:58

Re:

No, Tesla je dnes drahé auto pro snoby a mohovité nadšence.

Chce to ještě nějakých pár desítek let vývoje hlavně akumulátorů a výstavby vhodné infrastruktury, aby elektrombily bez dotací a daňových úlev nabídly poměr užitku a nákladů srovnatelný s klasikou. Tedy pokud se takové akumulátory zdaří vyvinout ...

M. Prokop 24.9.2018 18:34

Re: Co ptřebuje Česko? Vyhubení politologů jako je Bartoň

Tak dejte vědět, až Tesla vydělá nějaké peníze. Zatím, nepřetržitě od svého vzniku prodělává. A prodělávat bude nejspíš až do svého konce, protože do blbnutí s elektromobily se pouští zavedené automobilky a na ty Musk nemá.

Napsal bych, vyhubte Pivody, ale to bych přišel o srandu.

M. Pivoda 24.9.2018 18:45

Více o Elonu Muskovi pro české ekonomy

Je to člověk, který záměrně nepatentuje, ač by ve svém technologickém oboru určitě mohl, aby tak ztížil život svým konkurentům. Ten podivínský, velmi ambiciózní člověk se nechce zdržovat ochranou duševního vlastnictví, on vsadil na to, že bude prostřednictvím svých „geniálních technologických inovací“ trvale v čele „pozemského stáda“. Konkurenti budou jeho technologie sice beztrestně kopírovat, jemu ale nejde o maximalizaci osobního zisku či pohodlnější život pozemský, nýbrž ho uspokojuje hřejivý pocit, že se mu podařilo posunout technologický pokrok na této planetě vpřed.

Chování tohoto amerického podivína (přistěhovalého do USA z Jižní Afriky) vybočuje z doporučeného chování standardními ekonomickými učebnicemi, a tím také mnohé ekonomy rozčiluje. Jmenuje se Elon Musk. Je to mimořádně výkonný jedinec, který již několik let řídí současně dvě firmy. Z důvodu psychického přepracování musí často brát prášky na spaní a dostává se tím na hranici svých fyzických i psychických možností. Pokud se Elon jednou z přepracování zhroutí, jemu konkurující stádo možná zajásá, ale celá společnost tím ztratí. Proč? Motor technologického pokroku v několika oborech se tím pravděpodobně zpomalí. Proč? Prioritu v hodnocení konkurenčních firem získají opět klasické ekonomické ukazatele (tzv. zabijáci inovací, dle inovačního guru C. M. Christensena), technologické parametry u výrobků se upozadí, protože na trhu nebude dost zákazníků, kteří by byli ochotni zaplatit výrobky se špičkovými parametry.

L. Novák 24.9.2018 20:08

Re: Více o Elonu Muskovi pro české ekonomy

Kde na svou činnost bere peníze? ;-)

M. Prokop 24.9.2018 21:51

Re: Více o Elonu Muskovi pro české ekonomy

Zatím na burze.

M. Prokop 24.9.2018 21:51

Re: Více o Elonu Muskovi pro české ekonomy

Ekonomům je "na salámu", ale trochu nervozní jsou akcionáři Tesly.

K. Janyška 24.9.2018 17:30

Ano, aby Německo bylo silnější pro ovládnutí Evropy.

O tom není pochyb... Dzp.

J. Lukavsky 24.9.2018 15:43

kvalifikace???

"Německo totiž potřebuje, světe div se, kvalifikovanou pracovní sílu." No chcete snad naznačit, že mladý bojovník co umí perfektně s nožem a kalachem snad není v Německu použitelný? A což ti co umí zpaměti 200 veršů z koránu? Také nejsou zapotřebí? No nevím nevím zda to není xenofobie, rasizmus, fašizmus ....... Prostě se bude muset Německo a jeho průmysl přizpůsobit nabídce. Opravdu žertovné je, když pomyslím, jak se Německo a Anglie bránily přílivu laciných polských instalatérů! Dokonce si vymohli pár let odkladu. Holt "voni sou hlava pane wachmajstr"

J.L.

J. Vintr 24.9.2018 16:59

Re: kvalifikace???

S tím kalachem umí jen mačkat spoušť. Je to vidět na všech záběrech z konfliktů. To bych perfektním zacházením rozhodně nenazval. O míření zřejmě nikdy neslyšeli, nebo je to na ně příliš intelektuálně náročné.

M. Pivoda 24.9.2018 15:14

Co potřebuje německý průmysl a Německo?

Německý průmysl určitě potřebuje, aby jeho výrobní stroje fungovaly. Tj. bez diskuze. Německý průmysl ale také potřebuje elektrickou energii (a vědělo o této své energetické potřebě dostatečně v předstihu - a také jednalo).

Začněme od konce: Německo v minulosti vsadilo (překvapivě) na solární a větrnou energii, přestože pro soláry nemá nejlepší geografické podmínky. Solární a větrná energie je pro Německo sice dražší tuzemské řešení, ale nezávislé na všech ostatních vlivech.

Na co asi Německo vsadí v případě potřeby chodu výrobních strojů německého průmyslu? Má Německo nějaké jiné alternativy? Závisí jen na inmigrantech?

R. Langer 24.9.2018 18:29

Re: Co potřebuje německý průmysl a Německo?

Solární a větrná enegie je pro Německo "nezávislá" na všech ostatních vlivech? Co to hulíte, to tedy musí bejt matroš. Německá solární a větrná energetika rozesírá přenosové soustavy v celé Evropě, vy mudrlante! A už toho začínají mít okolní státy dost.

K. Potoček 24.9.2018 14:20

Německý průmysl potřebuje lidi

Německý průmysl zapomenul přidat, že potřebuje lidi, kteří jsou ochotni hákovat, učit se a natažené dlaně využít k uchopení nástroje na svou obživu.

Š. Hašek 24.9.2018 15:09

Re: Německý průmysl potřebuje lidi

Budoucnost patří zemím, kde není snem tahat myši po stole .........

Zjednodušeno.

brusele se bude divit. Už se diví, a chce dovážet otroky z Afriky. Docela přiblblé, tedy z hlediska času našich dětí či vnuků ......

J. Kanioková 24.9.2018 11:37

Tisíce škodovek stojí na letišti v Milovicích.

Čekají v „řadě“ na homologaci. ..... Přesycený trh

Evropa je plná zlevněných aut. Dealeři se snaží udat desítky tisíc ,přebývajících’ kusů - https://www.lidovky.cz/byznys/auto/evropa-je-plna-zlevnenych-aut-dealeri-se-snazi-udat-desitky-tisic-prebyvajicich-kusu.A180921_131021_ln-auto_pkk

J. Kombercová 24.9.2018 12:50

Re: Tisíce škodovek stojí na letišti v Milovicích.

Nedávno šla v médiích informace o tom, že ve Škodovce nestíhají a tak má být část výroby převedena do Německa. Co je špatně?

M. Mikulec 24.9.2018 13:28

Re: Tisíce škodovek stojí na letišti v Milovicích.

Špatně je to, že ta zabijácká EU přišla s dalším zpřísněním emisních limitů: samosebou ne pro Big business a jeho dieslové všudypřítomné kamiony, ale pro osobáky s benzinovým motorem. Palivo E10, uvedené na trh v r.2020 bude dražší a poškodí starší motory: za této situace lidé asi nekoupí nová auta, radši dojezdí ta stará:

https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/z-pump-zmizi-natural-95-nahrada-bude-drazsi-a-muze-poskodit-starsi-motory.A170524_202850_firmy-trhy_ELE

J. Vintr 24.9.2018 16:54

Re: Tisíce škodovek stojí na letišti v Milovicích.

Takže i když už bylo objektivně prokázáno, že biopaliva nijak nesnižují emise CO2 a navíc poškozují životní prostředí, EU neuhne z dotovaného programu prosazování biopaliv. Další důkaz, že EU je náš nepřítel.

L. Novák 24.9.2018 20:06

Re: Tisíce škodovek stojí na letišti v Milovicích.

Jestliže jsou nové automobily záměrně vyráběny tak, aby jejich provoz a údržba včetně oprav byly drahé, trh samozřejmě takové výrobky začne odmítat. Pro běžné občany bude nákup a provoz automobilu velmi drahý a každý si rozmyslí, jestli má smysl nové automobily kupovat.

J. Jurax 24.9.2018 23:46

Re: Tisíce škodovek stojí na letišti v Milovicích.

No, víte, někdo si ta nová auta bude muset kupovat. Protože jinak nebudou vznikat ojetá auta pro ty šetřivější ... a životnost auta taky není neomezená ...

A s tou drahotou - novou Š-110L (cca 51 000 Kčs) jsem si v roce 1975 koupil za cca 22 tehdejších hrubých měsíčních průměrných platů (2 313 Kč). No a novou oktávku slušně vybavenou jsem si před rokem koupil za cca 17 v minulém roce průměrných platů.

J. Jurax 24.9.2018 23:51

Re: Tisíce škodovek stojí na letišti v Milovicích.

A ještě k té drahotě aut doplním - Fabia, jež by mohla být soudobým ekvivalentem Š-110, přijde tak na 10 dnešních průměrných měsíčních platu.

Š. Hašek 24.9.2018 15:06

Re: Tisíce škodovek stojí na letišti v Milovicích.

Pokud jsou "modernoekonomiky" založeny na plechových kraksnách, kdy značné procento kupujících rodin jede na doraz, kupuje, najímá si to ...... a po třinácti letech mají na dvorku hromadu rezu ....... .

Momentálně to běží.

Dlouhodobě nesmysl. Pole, louky, lesy, výroba potravin, ............ , cokoliv, je toho hodně! To nezrezaví! A mimochodem, mají Švýcaři nějako výrobnu těch kraksen? Oni furt mají jen vovce a jemnou mechaniku do všeho, že? Taky lokomotivy. Asi jsou hloupí. Zjednodušeno.

A my nesmíme ani pěstovat cukrovku (vše souvisí se vším, proto to píši).