28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

MÉDIA: Zamyšlení nad Českou televizí

Minulý týden na chvíli rozvířil stojaté letní vody mediálního prostoru nápad generálního ředitele ČT Dvořáka, aby se povinnost platit koncesionářské poplatky za televizi nově rozšířila i na majitele zařízení s připojením na internet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 7.8.2015 23:13

Tak ať ČT

své pořady na net nedává.

Jestliže je tam ale dává, nechť své stránky učiní placenými, vadí-li jí, že se tam kouká i televizní nekoncesionář.

Ovšem s privatizací ČT a ČRo přesto nesouhlasím. Ona by přece jenom nějaká jakž takž nekomerční stanice být měla. Na vlastní produkci těch komerčních se až na vzácné výjimky nedá dívat.

R. Johnová 7.8.2015 22:24

Jednoznačný souhlas

Stručně, jasně, dokonale řečeno.

I. Bičiště 7.8.2015 20:13

konec poplatkům za televizi !!!

všechny poplatky za televizi a radio by měly být zrušeny a nebo bojkotovány českým obyvatelstvem.Když uvážíte jak se z našich poplatků vyplácejí milionové zlaté padáky všech těch ředitelů a náměstků co přecházejí na další lukrativní zaměstnání, musí vám být z toho na blití.

A co za to dostáváme ?Pravičáckou ,lživou ideologii.

J. Jurax 7.8.2015 23:15

Re: konec poplatkům za televizi !!!

Pravičáckou? Nepletete si pravou a levou ruku? A kdy naposledy jste se podíval na ČT?

J. Matuška 7.8.2015 19:43

Může NKÚ kontrolovat hospodaření ČT a ČRo?

Jenom chvíli jsem marně hledal odpověď na Internetu. V případě, že by tato veřejná média dostávala podporu ze státního rozpočtu místo pohodlných poplatků, na hospodárnost jejich využití by se díval NKÚ. Tohle je asi hodně nepříjemná alternativa o které ale spousta koncesionářů nemá ani ponětí, byli by méně apatičtí... Ptám se znova: přežijí koncesionářské poplatky za televizi a rozhlas.rok 2013, tedy 100 let od nutné koncese na radiopřijímač?

J. Milota 7.8.2015 17:26

koncese

Dobrý den,

ohledně konc.poplatků se domnívám, že by stačilo jednoduché (v dnešní technické době), a sice zakódování všech programů ČT. Přístup by měli jen předplatitelé-abonenti, kteří mají zájem a potřebu ČT sledovat. Televise nebyla, není a nebude životní potřeba. Těžko bych našel něco, čím se (kromě placení daně) vymyká ostatním TV. A ještě názvosloví. Co to vlastně znamená ten pojem "veřejnoprávní"? Kde se to vylíhlo? Je to definováno v nějakém zákoně či kde? A ohledně vlastnictví- je ČT státní nebo soukromý podnik? Jeden z bývalých ředitelů ČT zaperlil, že česká televise patří české televisi.

D. Švik 7.8.2015 17:30

Re: koncese

V tom případě by jedinými abonenty byli důchodci  a jejich Bohdalka tisíckrát jinak  a pochopitelně sluničkáři s jejich havloidním čt art :-)

J. Jurax 7.8.2015 23:25

Re: koncese

Nebyli. Proč by utráceli peníze, když na komerčních televizích mají totéž.

Nicméně i ta Bohdalka tisíckrát jinak je furt Umění s velkým U, je-li poměřována s nablblými americkými sitcomy nebo s Ulicí, Ordinací, Návraty domů a červenou knihovnou Rosamundy Pilcherové, Novotami nebo Nováky a takovým podobným, čehož je na komerčních televizích dostatek až nadbytek.

Ale zato tam nenajdete publicistiku, čtyřiadvacetihodinové zpravodajství, regionální zprávy a téměř ani dobré filmy.

J. Šimek 7.8.2015 18:08

Re: koncese

Že vy nenalézáte neznamená, že ČT se komerčním kanálům nevymyká. Jen namátkou - tlumočení do znakové řeči, určitě pro zisk komerčních TV nepřijatelná zátěž "pro pár lemplů", že?

D. Švik 7.8.2015 17:15

Přesně.

Tvrdím to už mnoho let.

J. Chaloupka 7.8.2015 17:05

Privatizací ČT by se rozkradl majetek shromažďovaný

přes 50 let. Ale to, co předvádí třeba jen ČT24 je na vyhazov všech, zejména Šámala, co dává na obrazovku maturanty, kteří neumí ani mluvit. Poslední příklad jsou ti dva tragédi, co hlásí počasí.

Jinak pokud se něco stane, jak tu někdo níže psal, je to o povodních, katastrofách, nehodách, vlakových srážkách apod., tak je to oblíbené téma všech, co mají rádi emoce. Ano, to bychom se dozvěděli i na soukromé ČT.

Není lepší cesta žádat zlepšení veřejnoprávního vysílání? Je nutné upozorňovat na každou chybu, doplňovat zpravodajství atd. Oni si na konec dají říci, ale nesmíme jen nadávat na webu.

Vzpomínám na zvolání jednoho úředníka na magistrátu, když jsem chtěl vysvětlení jednoho papíru: Sem ještě nikdo nevolal!!! Takže je potřeba volat, volat, mailovat, stěžovat si ......

M. Marek 7.8.2015 17:14

Není lepší cesta žádat zlepšení veřejnoprávního vysílání?

Vidím to jako slepo uličku.

J. Šimek 7.8.2015 18:10

Re: Privatizací ČT by se rozkradl majetek shromažďovaný

Co takovej Dan Stach ? Dosahujete svojí úrovní alespoň k jeho kotníkům?

L. Novák 7.8.2015 16:16

Na ČT prakticky nesleduji ČT1

a kdyby tento program zmizel, ani bych si toho nevšiml. Na ČT 24, kterou sleduji nejvíc, mi vadí nekritický přístup k různým pochybným kampaním zájmových skupin (viz např. "boj proti CO2 a změnám klimatu") a nedovzdělanost některých pracovníků ČT, plácajících blbosti.

Na druhé straně reklama vkládaná do filmů (komerční TV) a blbosti pro "většinového diváka" mě vytáčí do běla a v takových okamžicích si říkám, že existence ČT přece jen má jakýsi smysl...

J. Jurax 7.8.2015 23:26

Re: Na ČT prakticky nesleduji ČT1

Vidím to podobně ...

El-Lobo 7.8.2015 13:18

Proboha, koordinátore!

Než se začnete opírat o Źantovského, napřed si o něm něco zjistěte. Začněte googlováním "Žantovský Melodie 1984". A vyvalí se toho na vás tolik, až vám bude blivno.

J. Matuška 7.8.2015 13:46

Re: Proboha, koordinátore!

Je dobré si také nalézt, co k těm kýblům špíny říká sám Petr Žantovský. A i kdyby to bylo všechno nezpochybnitelné /přeci co je v novinách, tak to je pravda/, mě vždycky zajímá i to, CO  člověk říká.

Špinění Petra Žantovského jsem si užil dost na NP-nezávislá diskuse, a tak jsem si přečetl, co k tomu říká PŽ.... My jsem zvyklí odsuzovat pouze na základě "obžaloby". Měšli bychom vždy vyslechnou i "obhajobu". A potom "soudit". Uf, to je hic!

V. Vaclavik 7.8.2015 12:26

Kdyz by bylo treba 'sdělovat hromadně obyvatelům'

"nějaké naprosto zásadní informace (přírodní katastrofa, válka)... kde asi autor zije. Kdyz se neco vaznejsiho stane, jsou toho vsechny televize plne, od rana do vecera. Nevim nic o nejake udalosti, kterou by vlada nutne musela lidem sdelit, kterou by nam jiz davno predtim nenaservirovala nejaka komercni tv.

V. Peroutka 7.8.2015 11:44

Proč sponzorovat přebujelou čt

nepotřebuji ve sprotu megastudia, 8 moderátorů na jeden fotbalový přenos , dokumenty se točí čím dál horší,moderování pořadu Marešem  za odměnu přes půl milionu,zdpravodajství kde místo obrazu nestále kmitající moderátory, Pokud platit všichni tak nějaký symbolický poplatek cca 20 kč a čt zmenšit její rozsah na polovinu. To může Dvořák pořád brečet že má málo, když bude utrácet miliony za grafiku a televizní studia apod.

M. Hoblík 7.8.2015 11:36

Geniální článek, stoprocentní!

Jenže až zkrachuje soukromá firma, což není niz výjímečného, nebude televize. Zůstanou jen tupé hlavy, slepě zastávající privatizaci.

P. Švejnoch 7.8.2015 11:43

Re: Geniální článek, stoprocentní!

Zdá se, že ta soukromá televize už zkrachovala, možná i opakovaně. Soudím tak z toho, že část toho popisovaného důsledku je ve Vašem případě zřetelná. :-)

J. Matuška 7.8.2015 10:07

Proč objevovat Ameriku?

Je dobré si přečíst argumenty pro zrušení televizních a rozhlasových poplatků a převedení podpory médií veřejné služby na stát v brožuře EFEKTIVNÍ MÉDIA VEŘEJNÉ SLUŽBY, eStat.cz, autory jsou Edvard Kožušník a Petr Štěpánek. Je tam všechno od A do Z. I vysvětlení, proč k privatizaci nikdy nedojde, protože to není reálné. Podnětné tam jsou i návrhy na spojení České televize a Českého rozhlasu, privatizace či transformace ČTK, zrušení či narovnání reklamy v médiích veřejné služby.

Škoda, že senátor Veleba si vybral méně odvážnou a komplikovanou cestu "asignací" poplatků a ani pro to nezískal podporu. Měl jít do toho čelem, vycházet z toho, co vypracoval eStat.cz a jsem přesvědčený, že by získal velkou podporu mezi 3,5 miliony koncesionářů. Třeba se do toho pustí jiná politická strana nebo hnutí. Volby jsou za rohem!!!

Text lze nalézt na Googlu po zadání názvu...

J. Matuška 7.8.2015 10:12

Televizní a rozhlasoví koncesionáři, pojďme!

Najde se někdo, kdo probudí toho spícího tygra, 3,5 milionu poplatníků, a postaví se s odvahou do čela? Nebude to mít lehké...

Přežijí koncesionářské poplatky rok 2023???

J. Matuška 7.8.2015 10:18

Re: Televizní a rozhlasoví koncesionáři, pojďme!

Získat pro uskutečnění obecného referenda potřebný počet petentů nebude snadné. Doporučuji na rozjezd položit otázky: Jste pro zrušení poplatků za televizi a rozhlas a převedení podpory médií veřejné služby na stát? Jste pro zachování stávajícího stavu?

V. Pokorný 7.8.2015 10:02

Česká televize

je, pokud se týká zpravodajství, komentářů a většiny publicistických pořadů, naprosto nevěrohodný zdroj. Propaganda, podlézavost, lhaní ve prospěch tzv. západních hodnot, pravdy a lásky, multi kulti skupin,neziskových organizací a těch, kteří spolu mluví, to je činnost většiny pracovníků, redaktorů, zvaných hostů v České televizi i rozhlase. Jako zpravodajský informační zdroj je to odpad prvního řádu.

M. Urban 7.8.2015 11:21

Re: Česká televize

Já to vidím úplně obráceně. Záběry z Ukrajiny, které natočila sovětská Ruská TV, zvaní hostů s komunistickými názory do různých debat, propírání čehokoliv co se údajně stalo v USA a nejvíce mi vadí popírání Řecké krize a tvrzení, že si to Řekové nezavinili všechno sami. Vadí, ale neřeším to.

J. Šimek 7.8.2015 12:50

Re: Česká televize

Proto prezident Zeman poskytuje své geniální myšlenky soukromému médiu BLESK.

Bulvár je nabeton opak toho, co Vám na ČT vadí :o):o):o)

K. Janyška 7.8.2015 9:09

Odorné mudrování evidentně málo sečtělých dam na ČT 24

od rána do večera je skutečně trapné a duchaznásilňující. Tváří se, jako by sežraly Šalomounovo hovno a zdá se, že ho fakt sežraly. Nic více však... Dzp.

J. Šimek 7.8.2015 8:30

Pár poznámek :o)

Rada poskytuje malou veřejnou kontrolu nad financováním - hned na to autor tvrdí, že je všechno o financování veřejně na webu, ale že tomu nerozumí. :o) Rada navíc prý je volena tak, aby na ni byl co nejmenší politický vliv, takže proto kontroluje, parafrázuji - málo nebo blbě :o) Autor nemůže pochopit, že zpravodajství stojí jen 25% nákladů ČT a přitom zmiňuje náplně vysílání dalších kanálů ČT :o) Autor má strach o kvalitu zdrojů ČT a konkurenci mlčením odpouští, že otevřeně čerpá z bulváru :o)

Jo a na závěr to shrnuje tak, že ČT funguje neefektivně, přestože výše píše o tom, že financování nerozumí  :o):o):o)

Ne pane autore, podle mě, jste ve skutečnosti nespokojený s tím, že SSO se do ČT dostává jen minimálně a nejde si takový čas zaplatit.

J. Václavíková 7.8.2015 13:07

Re: Pár poznámek :o)

Tihleti jedinípravíliberálové a takydemokrati vlastně požadují, aby veřejnoprávní média sdílela pouze jejich alternativní vidění. Jinak by to bylo tendenční :-)

A vyváženost ve stylu jeden hitlerovec, jeden žid.