28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

MÉDIA: Zajímavá paralela

Stačilo mi jen letmo nějakou dobu poslouchat, jak se naše veřejnoprávní média chovají k novému americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 17.10.2018 21:59

Ale jistě, že si pamatujeme takové politiky

V článku je otázka, zda si pamatujeme, že by politici plnili své sliby. Ale jistě, že si to pamatujeme, i v ČR takoví byli, například ČSSD se zrušením poplatků u lékaře, nebo Topolánkova vláda tuším s rovnou daní a církevními restitucemi. Pravda, u nás je to otupeno nutností koalic, ale jak říkám, i na plnění slibů došlo, zejména na začátku volebních období. Uvidíme jak Trumpovi vydrží dech v druhé polovině.

Jetě mne zaujala poznámka o neštítění se lží a pomluv. Za Obamy to nebyla jen některá média, ale přímo Donald Trump, který se neštítil lží a pomluv o místě narození prezidenta Obamy.

P. Han 17.10.2018 22:04

Re: Ale jistě, že si pamatujeme takové politiky

Kde se narodil Barack Hussein Obama, prosím?

V. Braun 17.10.2018 22:29

Re: Ale jistě, že si pamatujeme takové politiky

Zde máte jeho rodný list

https://obamawhitehouse.archives.gov/sites/default/files/rss_viewer/birth-certificate-long-form.pdf

J. Jurax 17.10.2018 22:32

A je pravý?

V. Braun 17.10.2018 22:34

Re:

Zeptejte se v Bílem domě. Bylo to z jejich archivu.

J. Jurax 17.10.2018 22:58

Aha ... :-)

V. Braun 17.10.2018 23:20

Re:

Aha co?

R. Langer 17.10.2018 23:34

Re:

Aha všechno. :-P

P. Klíma 17.10.2018 17:43

1***

J. Sinnreich 17.10.2018 16:38

Vyvazene zpravodajstvi

Vyvazenost CT vuci Trumpovi kopiruje presne vysledky sledovani hlavnich americkych TV stanic (CNN, NBC, ABC, MSNBC, CBS .....). Obdobna situace je i v tisku (NY Times, Washington Post....). 97% vsech zprav, komentaru, interviews od zacatku jeho prezidentske kampane bylo a stale je jasne negativni. Neni divu, ze prezident nazyva toto ideologicky pokrivene zpravodajstvi "fake news".

J. Svoboda 17.10.2018 16:00

Jsme to, co jsme

Jsme většinově čecháčkové a tak je s námi nakládáno.

J. Jurax 17.10.2018 22:33

Já su Moravan! :-)

R. Langer 17.10.2018 23:34

Re: Jsme to, co jsme

Tak hlavně že se poznávate.

L. Severa 17.10.2018 13:53

ČT objektivní?

Nevím, ale mám dojem, že neměří stejným metrem např. Izraeli a Palestincům. Jako by se vždy přidávala na stranu většinového názoru. Media rády používají slovo populismus. Může být populistická i televize?

B. Hamal 17.10.2018 13:22

Netušil jsem, že Spojené státy

už nejsou velkou zemí, dokud to svým programem napravit tutu chybičku neodhalil prezident Trump. US závazek garantovat světovou demokracii tak bude asi vyžadovat hodně munice.

M. Šejna 17.10.2018 12:20

média: nic nového pod Sluncem

naši představitelé médií a neumarxismu a pravdolásky mají už natrénováno, jak se vyjadřovat o jim nemilých politicích. Natrénováno to mají na Zemanovi a přípravku dělali na Klausovi. Takže na Trumpa už vyrukovali v plné formě.

Natrénováno mají i, jak oddaně milovat a oddaně referovat o oblíbeném politikovi. To zas mají natrénováno na Havlovi. Podle toho také referují. A tak zatímco Havel tak roztomile kouřil a popíjel kvalitní alkohol a občas měl bohužel nějakou tu nepřijemnou chorobu, tak Zeman hulí a chlastá a díky tomu je nemocnej.

A. Alda 17.10.2018 13:37

Jo.

Co novinář, to lump.

L. Kubeš 17.10.2018 17:29

Re: Jo.

Opravdu není nejmenší důvod k tomu, abychom platlili koncesionářské poplatky za neomarxistickou Al-Jazeeru z Kavčích hor, na kterou se nedá dívat !

J. Jurax 17.10.2018 22:41

Ono se celkem vzato nedá moc dívat na žádnou televizní stanici. A platíme si je všechny - ty soukromé přes cenu vesměs hloupých reklam, které zaplatíme v ceně kupovaných služeb a tovaru.

J. Ptáček 17.10.2018 11:32

Dilema

USA, Rusko, Čína jsou opravdovými velmocemi a soupeři zatím jednotné a proto silné EU. Buďme rádi za členství v EU a v NATO. Jenže jaké EU? Islamofilní určitě ne, tady by se původní členové EU měli učit od členů nových. Stačí se podívat do historie blízké i vzdálenější. Stejně ovšem příklon k Rusku nebo Číně je nebezpečný. V tomto směru jsou zase často noví členové naivní a neopatrní, byť mají dlouholeté bolavé zkušenosti, někdo na tu dobu ovšem vzpomíná s láskou. Moudrý a kritický K. Havlíček Borovský mnohé pochopil, proto napsal v roce 1846 "...Rusové s ostatními Slovany nikdy bratrsky, ale nepoctivě a sobecky smýšlejí...a s jidášským políbením přicházejí, vstrčiti nás do kapsy". Co tedy dál? Vzít rozum do hrsti a vybrat si to, co nám je prospěšné a ne dogmaticky volit jednu nebo druhou cestu. Malý národ sám na výběr nemá sílu, silná EU potřebnou sílu má. Většina občanů to, snad, ví. Ale politici většinou ne, ani ti zleva, ani ti zprava.

F. Houžňák 17.10.2018 11:47

Ano, silná EU má potřebnou sílu na donucení

malých členů dělat to, co chce Německo a Francie. Jste názoru, že Německo a Francie s námi zacházejí poctivě a nesobecky a nechtějí nás vstrčiti do kapsy (a nacpat nám sem muslimáky)? Kdo cituje Havlíčka, měl by také zmínit situaci a okolnosti, za kterých to říkal, a komu to bylo určeno, že ano.

J. Ptáček 17.10.2018 13:00

Re: Ano, silná EU má potřebnou sílu na donucení

Ono těch situací bylo víc.Slavný Josef Mánes (1820-1871) dělal vychovatele v bohaté ruské rodině. Měl tak otřesné zkušenosti, že raději utekl domů. Nebo T. G. Masaryka pozval velký spisovatel a demokrat L. N. Tolstoj k sobě do Jasné Poljany. TGM se na to nesmírně těšil. Vrátil se (1887) rozčarován z různých důvodů. Také proto, že když měl velký ruský demokrat špatnou náladu, tak spráskal potěhem prvního slouhu, který se mu přiblížil. Každý holt po návratu z Ruska nenapíše knihu "V zemi milované".

A. Alda 17.10.2018 14:02

Mánes nikdy v Rusku nebyl.

A nikdy nedělal žádného vychovatele. Víte hovno a to ještě rozmazáváte.

A co se týče vztahu Masaryka a Tolstého, račte se poučit třeba zde: https://theses.cz/id/gl6n3l/100226-667724588.pdf

J. Ptáček 17.10.2018 16:51

Re: Mánes nikdy v Rusku nebyl.

Josef Mánes byl v Rusku v roce 1867. Svědčí o tom mj. autentická ruská zpráva:"Mánes jezdil do Lavry a na Vrabčí hory a také navštěvoval Kreml, hledaje tam materiál pro svůj štětec". Ale protože to nevíte, nebudu vás vulgárně urážet. Tím jste si vysvědčení vystavil sám. Chce to trochu číst a něco z tolikrát omílané pokory.

R. Langer 17.10.2018 23:36

Re: Mánes nikdy v Rusku nebyl.

Mánes v Rusku nebyl.

F. Houžňák 17.10.2018 15:18

Jaké "v zemi milované", nechápu, proč se snažíte

zase něco podsouvat. O zemích milovaných si pište sám, když máte takové sklony. Ani s Mánesem, ani s Havlíčkem, ani s Masarykem jsme tam nebyli, a že mravy v Rusku byly poněkud tvrdší než v Čechách ve stejné době, nikdo nepopírá. Spráskat sluhu bylo koncem 18. století v Čechách i v té civilizované Francii normální, o tom jste se nikdy nedočetl? Tak co to vyčítáte Rusům - zase generalizujete mravy nějakého Tolstoje na všechny Rusy? Obvykle je to tak, že kdo nejdřív držel Tolstoje za "velkého ruského demokrata", tak potom vykřikoval, jaký je to mizera. Ostatně kde jste přišel na toho "velkého ruského demokrata", to jste si vymyslel nebo co? Tolstojovi se připisovaly různé charakteristiky, právem i neprávem, ale demokratické tendence, o tom jsem nikdy neslyšel. Ale to je jedno. Nicméně k věci: Jste názoru, že Německo a Francie s námi zacházejí poctivě a nesobecky a

nechtějí nás vstrčiti do kapsy (a nacpat nám sem muslimáky)? A mohl byste nám přiblížit, jaké ponětí máte o kontextu Havlíčkových výroků (ono toho bylo víc) o ruském národě? Četl jste to vůbec celé?

J. Ptáček 17.10.2018 19:59

Re: Jaké "v zemi milované", nechápu, proč se snažíte

Od K. H. Borovského jsem toho četl poměrně dost, ale jen to k čemu jsem se dostal. Jako mladík byl nadšený slavjanofil, po návštěvě Ruska otočil. Ale stejně kritický byl i k Němcům a Maďarům. A kdyby v té době hrozili muslimové, byl by určitě taky...A o Německu (především Prusku) a Francii mohu váš názor podepsat, jenže dnes jsme mluvili o Rusku.

O vedení EU se vyjádřím také velmi ostře. Myslíte si, že mě to neštve?

F. Houžňák 17.10.2018 15:23

A s tím Mánesem, domníval jsem se, že k tomu

něco víte, ale zjevně lžete. Kde jste k tomu příšel, že Josef Mánes dělal vychovatele v bohaté ruské rodině?

J. Jurax 17.10.2018 22:51

Na http://www.payne.cz/3xS43787/ManesJosef.htm je akorát zmínka - cituji - "Roku 1867 se účastnil ruské pouti na výstavu do Moskvy." - konec citátu.

J. Sova 17.10.2018 16:45

Re: Ano, silná EU má potřebnou sílu na donucení

Masaryk byl hlavně překvapený, že Tolstoj si sám šil boty.