28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

MÉDIA: Otevřený dopis

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jozka 2.2.2008 19:00

Jaký volební lístek ?

Nutno zvažovat,sledovat vývoj v zemi.Jsou různé možnosti.Hlavně se pravěpodobně ale nerozhodnout pro ODS.

PHOX 1.2.2008 15:32

Pěkný dopis

Pěkný dopis, kde to mám podepsat?

Jozka 31.1.2008 23:22

reagence autorovi harji

Pěkné konstatování .Není to teď o nic lepší.Co jsme si vycinkali to máme. Nestačí naříkat a rezignovat.Nebojkotovat volby.Přemýšlet,srovnávat a rozhodnout se pro ten správný volební lístek.

re 1.2.2008 22:32

Re: reagence autorovi harji

To jest který, mohu-li se zeptat?

sláva 31.1.2008 17:29

pryč s Janečkem

Toto dávno není objektivizovaná televize. ČT 1 soutěží s NOvou o sledovanost, ač to není jejím úkolem, obraz společnosti nepodává, komentátory důvěryhodné nemá, kteří by shrnovali běh věcí jako komentátoři dejme tomu v MFDnes (můžu s ním nesouhlasit, ale slyším argumenty... snad i vyvážené), zato slyším monology politiků, nebo moderované diskuse bez konce, místo stanoviska komentátora k řečenému..., a vyvážené reakce lidí z ulice "mně se to nelíbí.." "mně se to líbí..", bez argumentace, znalosti, nic. Janeček má jít dávno pryč, spolu s p. Černým, ketrý mi ukazuje jak jakýsi černoch strčil míč do koše jinému černochovi v jakémsi okrsku v druhé půli světa...

Kromě golfu, který je u nás jak známo masovým tradičním sportem chybí ještě podrobněji o home-runech (co to je?, kde je pořad o pravidlech, když už to vysíláte?, birdiech aj.) hlouposti, senzace, jako na NOvě...

Pavel 31.1.2008 9:38

drobná poznámka

Cca uprostřed je věta o tom, že komunismus zrušil ekonomii, protože nebyl vztah mezi náklady a cenou. Ono !! nikdy není cena odvislá od nákladů, ale pouze a jedině od toho, kolik je zákazník ochoten zaplatit. !! (Příklad: rozhodnete se vyrábět auta u sebe v garáži. Při takové výrobě vyjde auto na milión nebo spíš víc. Pokud alesrovnatelné auto od velké automobilky stojí 400 000 Kč, pak Vám nezbyde nic jiného než prodávat se ztrátou.)

Odvozovat cenu od nákladů je právě přežitek socialismu.

pamětník 31.1.2008 11:32

Re: drobná poznámka

"Odvozovat cenu od nákladů je právě přežitek socialismu."

Tomu nerozumím - za socialismu:

voda 1000litrů  - cena 0,6 Kč, náklady cca 50Kč;  jízdné  v tramvaji 0,6 Kč atd atd Od jakých nákladů  odvozovali  "ekonomové" KSČ tyto ceny?

K větě mezi vykřičníky: I v kapitalismu u produktů tzv.přirozených monopolů, neplatíme kolik jsme ochotni zaplatit, ale tolik, kolik musíme platit podle státem regulovaných cen.

Pavel 31.1.2008 14:28

Re: Re: drobná poznámka

To jsem překvapený, že se podepisujete jako pamětník. V dobách tuhého socíku byla přece praxe:

cena výrobku (účtovaná podnikem) = (materiálové náklady + mzdové náklady)* koeficient

do koeficientu se rozpouštěly fixní náklady.

To že cenu pro spotřebitele určoval cenový úřad, byla jiná skutečnost, ale výše uvedený vzorec byl základ socialistického hospodářství. 

harji 30.1.2008 23:12

Média:otevřený dopis

V době reálného socialismu jsme se chovali jako stádo,které nemá vlastní úsudek. Někteří to brali jako jedinou obranu, protože do věcí veřejných si komunisté nenechali mluvit a frázemi oblbovali národ jak politici, tak zkorumpovaní novináři.

Bohužel po17letech kdy zde proběhla tak zvaná sametová revoluce se zdá,že se situace začíná opakovat. Celkový stav naší společnosti se morálně nelepší i když začíná vládnout generace, která není "zdevastována" komunismem. Naopak se zdá, že důkladně poznali dnešní poměry a nepoctivost, tupé sobectví a neuvěřitelnou zbabělost pokládají za přirozené lidské vlastnosti. Celkový stav naší společnosti je vinou mnoha neschopných politiků a mnoha přisluhovačů v  médiích na takové úrovni, že nastává neuvěřitelný úpadek mezilidských vztahů. Nezodpovědnost a zlodějna kvete ve většině klíčových struktur našeho politického systému a valná část občanů se velice ráda přidává. Bohužel je evidentní,že neschopnost české většiny si efektivně vládnout nahrává těm strukturám, které mají moc a bezostyšně ji využívají a to za mohutné podpory  konkrétních médií a konkrétních novinářů.

Richard III. 30.1.2008 23:07

ČESKÁ TELEVIZE MUSÍ BÝT PRIVATIZOVANÁ! HNED!

To je jediné, co mi v článku chybí.

J. Ryba 30.1.2008 22:23

Vynikající

R^R^R^

Václav 30.1.2008 21:15

Letos nejlepší článek na NP

Mistrně formulováno, výstižně  popsané problémy. Dlouhé měsíce přemýšlím shodně o těchto tíživých problémech. Předně novináři, pak teprve politici se zasloužili, abychom došli dnešních konců.

traktorista 30.1.2008 19:50

Brilantně řečeno

Brilantně řečeno, jakžto profesionální statistik mi "oblíbená mediální věta": A většina občanů má podprůměrný plat !! (i z ust nejvýše postavených panů politiku či komentátorů) žene krev do hlavy a  vyvolává chut vzít hul do ruky a všechny je pořádně (nadprůměrně zmlátit) :-) Omlouvám se za svou agresivitu, ale při sledování veřejnoprávních a dalších medií se mi to stává čím dál častěji :-(((

zíralek 30.1.2008 18:44

Asi jste ještě nezaslechli o trhu bez přívlastků.

Cu si zaplatíme to máme, zadarmo to nedávají.;-D

kraus 30.1.2008 18:13

Mluvíte mi zduše

JIž dlouhou dobu se marně snažím bojovat proti nešvarům ,které jste popsal,  psaním připomínek do redakcí veřejnoprávních sdělovacích prostředků,ale je to házení hrachu na stěnu.

Svým otevřeným dopisem jste mi promluvil z duše, ale myslím si,že i toto bude málo platné.Asi by bylo záhodno uvažovat o nějaké petici, třeba by získala nějakou relevatní podporu a pomohla by něco změnit k lepšímu.

kurbet 30.1.2008 18:05

souhlas

S tímto nelze dělat nic jiného-než souhlasit.A propos pane Hereite nechcete do politiky?

Moll 30.1.2008 17:21

Bomba

Opět jednou někdo poskládal slova tak aby otevřela oči!

prouky 30.1.2008 15:57

Plný souhlas. Myslící menšina jako by nebyla.

Ještě příklady, o kterých bych byl rád blíže informován, včetně analýz a odhadů budoucích nebezpečí:

Role prezidneta Putina v podivných "čečenských" útocích na ruské obytné domy, kde zahynulo cca 300 lidí a jeo role při vraždách parlamentní komise, ketrá se pokušela to vyšetřit.

Expanze Gazpromu přes Balt a nyní i přes Rumunsko, Bulharsko a Srbsko.

westík 30.1.2008 15:35

Bože můj,

konečně jednou článek, za který bych se  mohla  bez rozmýšlení podepsat R^

nosál 30.1.2008 15:06

plně souhlasím

Milan 30.1.2008 14:57

souhlas

Plně souhlasím s názorem uvedeným v článku. Připadá mi úplě absurdní skutečnost, když mám elektroměr, musím platit poplatky za televizi. To je stejné, jako když mám hlavu, tak musím nosit klobouk. V tržním hospodářství by si měl každý vybrat to, co mu vyhovuje. V tomto případě bych navrhl, aby televizní pořady byly kódovány ( technicky je to možné), nechť si každý vybere dle své potřeby a za tento program zaplatí.

Marek 30.1.2008 13:34

Naprosto souhlasím

Naprosto souhlasím s autorem a už také nechci přispívat svými penězi do této černé díry. Jen přijmy z koncesionářských poplatků činí v ČTv více než 7 miliard. A zkuste si zjistit, kde končí. Jako veřejnoprávní přispivatel nemáte nárok se nic dozvědět!  Ale jak z toho ven? Snad někdo vyvolá nějakou petiční akci za změnu mediálního zákona, nejlépe za zrušení veřejnoprávních médií, rád se přidám!

Cumbuch 30.1.2008 13:26

A co takový pořad Detektor

Jak může veřejnoprávní televize něco takového vůbec vysílat?

Ladislav N. :-))) 30.1.2008 16:48

Re: A co takový pořad Detektor

To je neuvěřitelný škvár. Viděl jsem ho jednou, a nevěřil jsem, že to může ČT produkovat a vysílat... Totéž "Kotel" s kotelnicí...

Schumacher 30.1.2008 13:08

Autore, odpověď je snadná.

Ty pořady, které kritizujete, nejsou určeny Vám. A ti, kterým jsou určeny, si  lepší nezaslouží. Chápu, že Vás taková manipulace s masami popuzuje. Zkuste se na to podívat z druhé strany. Dostávají tu konejšivé, tu dráždivé placebo mediálního světa, na které jsou navyklé. Že podle toho volí a rozhodují ? Jako by to mělo nějaký hmatatelný význam. Svět pro ně funguje jako Kinoautomat ve kterém sice mohou rozhodovat, ale děj se posléze stejně vrací do předurčené linie. Tohle přes veškerou snahu neovlivníte. Jediné, co můžete ovlivnit svoji snahou, je Váš  vlastní život. Proto je rozumnější brát politiku a co popisujete jako počasí, které sice neovlivníte, ale můžete se mu přizpůsobit. Hlupáci hrozí k mrakům, rozumní si připraví dobré boty, teplé oblečení a deštník. Má-li nepohoda trvat dlouho, odcestují jinam. K tomu potřebují potřebné prostředky. Ty si mohou opatřit za využití daleko menšího úsilí než potřebného ke změně toho co popisujete, včetně politiky. Čím lépe jste vybaven, tím méně jste závislý na místních poměrech, politicích a státu a tím menší důvod máte k nespokojenosti a k plýtvání časem hořekováním nad poměry.

Minutus 30.1.2008 13:50

Zapomněl jste asi na poplatky za TV a rozhlas

Nejsou tu náhodou proto, abychom měli nezávislá a objektivní média? Autor se ohrazuje správně. Chce kvalitní zboží za své peníze a ne podle počasí.

Tisifoné 30.1.2008 14:25

Re: Autore, odpověď je snadná.

Tento názor je nesprávný. Kdybychom chtěli přispěvatele urazit, napsali bychom, že je sobecký. Urazit nechceme, ale připomenout, že existuje taky budoucnost, příští generace. Hedonistický přístup rodičů k životu představuje děsivé ochuzení života příštích generací. 

xxx Kubeš 30.1.2008 13:04

Televizní

poplatky rostou, kvalita ČT klesá, dobrý příklad nepřímé úměry.

Karel 30.1.2008 12:40

Vážení krasoduchové

Článek je to jistě zajímavý. A někde jakoby mimo visí otázka co s tím. A tak trochu je naznačováno, že nic nejde.

A v tom je hlavní problém. Jde . Velmi lehce a jednoduše. Trh totiž není o koncesionářských poplatcích ale o kanálovém voliči nebo vypínači. Každý den vy všichni co na to civíte, a nadáváte volíte pro. Není to obraz majitelů a novinářů a politiků. Je to obraz váš, můj a všech. Zcela dobrovolně konzumujete ten vámi popisovaný škvár a tím dáváte tomu škváru a všem co jej tvoří právo na existenci. Tečka.  

Iva 30.1.2008 12:55

Re: Vážení krasoduchové

oslovení "krasoduchové" mi přijde přehnané, ale jinak souhlasím: vypněte bednu, já vím, je to těžké, je to jistá závislost, ale bez televize je krásně :-) na sledování filmů doma mi stačí kvalitní monitor - moravce si pro pobavení můžu psutit na ct24...