28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

MÉDIA: Kancelář pokračuje

Jen ve zkratce. Pokud by vás zajímalo, jak vznikla „Kancelář pro uvádění novinářských bludů na pravou míru“, vysvětlení naleznete pod titulem S poctivostí nejdál dojdeš v Neviditelném psu z 11. září 2018.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 22.9.2018 12:45

Díky, výborný článek ....... 1*

K. Oldřich 21.9.2018 17:21

Populisté

Ti všiví se dají poznat podle toho, že slibují voličům něco, co se nedá splnit, nebo to vůbec nemají v úmyslu, neboť to již dávno mohli udělat. Z poslední doby například levné byty pro mladé rodiny, veřejná doprava zdarma, slevy na to, či ono, pro děti, mládež, důchodce, invalidy (to podle toho, v jakém prostředi se slibotechna momentálně vyskytuje) atd, atp...

R. Mayer 21.9.2018 17:01

Nepohodlné označují za „pravicové extrémisty“.

Mnohdy to zní jako návrat o 30 let zpět, tenkrát bylo oblíbené označení "pravicoví oportunisté". Zbytek slovní zásoby se ani moc nezměnil.

J. Jurax 21.9.2018 18:54

Jojo, taky si pamatuju trockisty ... a z literatury ještě sociálfašisty - tak za první republiky nazývali komunisté sociální demokraty ...

F. Houžňák 21.9.2018 19:19

"Pravicoví oportunisté", stejně jako "ztroskotanci"

jsou už součástí německého levicového slovníku (Rechtsopportunisten, Abgehängte), který se teď používá. "Zaprodanci" se opisují jako Kremltreuen a podobně.

M. Koutný 21.9.2018 14:09

Dělení na pravici a levici

je stále platné. Nikdy ale nebude fungovat naprosto přehledně a jednoznačně; tentýž politik nebo celé strana může mít například pravicové názory na rodinnou politiku, ale naprosto levicové na ochranu životního prostředí. Nesmírný chaos pak vznikl po WW2, kdy jako ústupek Stalinovi byl extrémně levičácký nacismus označen jako "krajně pravicový".

A k tomu populismu. Dle mého názoru si nálepku populista zaslouží ten politik, který hlásá líbivá, ale v podstatě neproveditelná řešení problémů jen proto, aby se zalíbil "masám" a dosáhl zvolení nebo alespoň obliby. Nikoli ten, jehož názory jsou konzistentní a zároveň souzní s názorem většiny. Z tohoto pohledu je populistou daleko spíše např. Macron než Orbán.

F. Houžňák 21.9.2018 15:58

No, rozlišení mezi pravicí a levicí je jednoduché,

pravice zastává řešení založené na právech a jednání individua, levice zastává řešení založené na právech "kolektivu", kterému se jednotlivec musí bezpodmínečně podřídit. Individualismus a osobní zodpovědnost na straně jedné, kolektivismus s nějakým tím Vůdcem na straně druhé.

J. Sova 21.9.2018 16:56

Re: No, rozlišení mezi pravicí a levicí je jednoduché,

Tak to už dává smysl, proč hlavním nepřítelem křesťanství je individualismus. Je prostě levicové.

http://www.christnet.eu/clanky/562/hlavnim_nepritelem_krestanstvi_je_individualismus.url

F. Houžňák 21.9.2018 19:22

Nic jsi nepochopil, Ivánku,

ty hlavo dubová.

O. Zuckerová 21.9.2018 14:04

Připojuji se.

Skvěle formulováno!

P. Lenc 21.9.2018 13:56

Dobré, dík!

P. Klíma 21.9.2018 13:52

Výborné čtení! Jenže znakem Levice je nízké IQ...

A lidé s nízkým IQ nechápou HUMOR, ba přímo ho nenávidí.

Viz ten Netzer, prokazatelně muž s neujasněnou sexuální orientací a uhrovitou pokožkou, jenž se před zrcadlem fascinovaně převléká do ženských šatů...

A. Alda 21.9.2018 10:54

Na rozdíl od České televize

v Českém rozhlasu sleduji pravidelně aspoň jeden pořad, a to Meteor vysílaný na ČRo2 v sobotu od 8 do 9 ráno.

Občas si pustím C-Durr, ale dávám přednost FM Klasik (http://www.classicpraha.cz/).

A tak ani nevím, jak tam lžou či nelžou. Kašlu na ně, protože mne už dávno zklamali a já nehodlám zkoumat, zda se už napravili nebo nebo.

S. Netzer 21.9.2018 10:28

Není divu,

že kremelským slouhům, nahnědlým národovcům, bojovníkům proti dekadentnímu Západu, konspirologům, demagogům a lhářům jako tento "novinář" jsou veřejnoprávní sdělovací prostředky trnem v oku.

R. Langer 21.9.2018 12:54

Re: Není divu,

Putinova Pátá kolona promluvila. Ta to musí vědět z první ruky. :-D

P. Han 21.9.2018 13:43

Re: Není divu,

Nemyslíte, že záleží spíše na tom, co ta která média tvrdí, než argumentovat pouze jejich veřejno- či jinou "právností"?

Hm, promiňte. Nemyslíte.

J. Jurax 21.9.2018 18:58

Umíte to. Nepsala jste zamlada do Rudého práva? Ještě Vám tam chybí ztroskotanci a zaprodanci ...

J. Kanioková 22.9.2018 12:08

Bože, vy jste tak zoufale "dekadentní", že je to až

podezřelá diagnóza, typická bruselóza

J. Dvořák 21.9.2018 9:47

Změna

„Kancelář“ oslavila něco jako úspěch. - Navrhuji: Kancelář "utrpěla" něco jako úspěch. - Hodně sil a sarkasmu.

M. Valenta 21.9.2018 9:35

malá poznámečka anebo dvě

Problém s populistou je v tom, že se nedá dost dobře odhadnout co z něho vyroste. A názor většiny (chcete-li lidu) nemusí být nutně ten správný (chcete-li dlouhodobě přínosný) a přidám ještě třetí. Požadovat od veřejnoprávních médií souznění s vlastními názory a představami je přinejmenším naivní.

A zaplať pán bůh za česká veřejnoprávní media i ze všemi jejich nedostatky.

Jinak blahopřeju k 50. výročí vydání skvělého alba Želva.

J. Ticháček 21.9.2018 13:29

Re: malá poznámečka anebo dvě

Problém s populistou je v tom, že se nedá dost dobře odhadnout, co z něho vyroste. To je pravda. Jenomže to se nedá dost dobře odhadnout u nikoho.

Názor většiny samozřejmě nemusí být správný. Jenže politiky volím proto, aby prosazovali mé názory. Své názory mohou samozřejmě presentovat, podle nich jsou voleni, ale neočekávám od politika to, aby mi tvrdil, co je v mém zájmu. Své názory nehodlám konzultovat s jakýmkoli politikem, pouze s ostatními voliči. Politik totiž má zastupovat názory svých voličů. Ne za své voliče přemýšlet.

A nakonec, od veřejnoprávních médií ani já, a asi ani pan Chrastina nepožadujeme, aby souzněly s našimi názory. Jejich úkolem je poskytovat informace. Tedy nezaujaté zpravodajství. To naše zcela zbytečná veřejnoprávní média nedělají. Místo toho poskytují komentáře. A po pravdě, je mi úplně lhostejné, co si kdo o něčem a někom myslí. Já si to hodláme myslet sám, podle informací, které by mi ta média měla dodávat. Místo toho mi dodávají prefabrikované názory.

Ohledně Želvy se s Vámi shodnu.

M. Valenta 21.9.2018 14:50

Re: malá poznámečka anebo dvě

Ano, ale u populisti ještě hůře.

Nemám nic proti.

Už jste někdy někde objevil / zažil 100% (nebo alespoň 95%) nezaujaté médium?

K. Janyška 21.9.2018 8:56

Na odhalování novinářských bludů ovšem musíte znát

kompozitivní teorii. Jinak jste bludařem také...Dzp.

F. Houžňák 21.9.2018 7:02

Onehdy jsme při návštěvě Čech poslouchali v autě

delší dobu rádio (něco s Plus, jsou tam jenom řeči a zprávy) a přišlo nám to svou dikcí a lhaním jako za bolševika.

J. Lepka 21.9.2018 7:26

Re: Onehdy jsme při návštěvě Čech poslouchali v autě

Jo, jo, to moravské stanice jsou jiná liga, že?

F. Houžňák 21.9.2018 8:45

Nevím, kterépak

to máte na mysli?

J. Sova 21.9.2018 10:30

Re: Nevím, kterépak

Radio Proglas.

F. Houžňák 21.9.2018 13:03

A to jako

proč? Musíte se vyjadřovat trochu jasněji, aby se dalo pochopit, co chcete vlastně sdělit a o co vám jde.

J. Lepka 21.9.2018 19:09

Re: A to jako

Pusťte si ho a pochopíte.

F. Houžňák 21.9.2018 19:15

Koho si mám kam

pustit?