Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ÚVAHA: Ateista je agnostik?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
L8M 8.11.2006 15:10Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost jedne iluze Které pohádky u kterých jsem zabrzdil máte konkrétně na mysli? |
![]() |
Tana Zajicova 8.11.2006 15:00cesky atheismus Druh atheismu prevladajiciho v Cechach je zretelnou kontradikci, ktera je definovana lidmi neschopnymi porozumet podstatne casti cloveka, ktera urcuje jeho byti a kteri se presto povazuji za nesmirne inteligentni. Takovi lide neoblome veri ve schopnost lidskeho intelektu poznat realitu a zaroven svevolne stanovuji limit na to, co je takovy intelekt schopen poznat. Tento limit nelezi ani v logice a ni v rozumu, nybrz v nabozenske inklinaci. Proc? Protoze tvrzeni co lidsky intelekt (lidska mysl) muze (a nemuze) poznat, je tvrzeni absolutni. V momente, kdy se zacne vychazet z pozice absolutnich tvrzeni dojde k posunu do nabozenske domeny, nebot absolutni pravdy jsou soucasti Bozi reality. |
![]() |
L8M 8.11.2006 14:53Re: Re: Jane Danieli Má minimálně occamovu břitvu. |
![]() |
zirje 8.11.2006 14:49Re: Metafyzika To jste ovšem Tractatus zásadně nepochopil. Přečtěte si alespoň posledních pět stránek ještě jednou; nebo tady jenom oslňujete citátem? |
![]() |
L8M 8.11.2006 14:49Re: Re: Re: Re: Kdo stvořil Boha? OK. co tedy znamená, že je něco obecně známo? Kolik % populace to "něco" musí vědět, aby to bylo "obecně známo"? Vy a vaše babička? |
![]() |
Skepticus Maximus 8.11.2006 14:46Šrouby na utažení vazby té Bible, aby se Vám při prvním větříčku z otázek nerozletěla do všech světových stran a odolala i pořádné smršti Na Vaše pochopení biblických pohádek nejsem zvědav, jsem v tomto ohledu v obraze |
![]() |
Jan Daniel 8.11.2006 14:46Re: Jane Danieli vy se tu jen snažíte ateizovat, a k tomu opravdu nic v ruce nemáte |
![]() |
L8M 8.11.2006 14:45Re: Re: Re: Re: Re: k pravděpodobnosti Nic je dost obtížný pojem. Je o tom celá kniha http://www.kosmas.cz/knihy/125114/teorie-niceho/. Jinak jestli víte co je nic (Já myslel, že nic je nic) sem s tím. Já jsem nepsal o ničem, ale o počátečním systému. |
![]() |
Jan Daniel 8.11.2006 14:43Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost jedne iluze omyl, já jsem vyznavač pohádek pro dospělé, u pohádek pro děti jste se zabrzdil vy |
![]() |
Jan Daniel 8.11.2006 14:41Re: Re: Re: Kdo stvořil Boha? osmičko, výraz "něco je obecně známo" neznamená, že 100% populace to ví. Hrajete si tady na velkého logika, tak si ještě doplňte verbální logiku. |
![]() |
Jan Daniel 8.11.2006 14:37Re: Re: Re: Re: k pravděpodobnosti Poslyšte, příteli, já jsem Daniel mužského rodu v jednotném čísle. To jen pro pořádek. Jinak mi prozraďte: z hlediska čisté logiky je NIC neuspořádaný systém nebo uspořádaný systém? Já myslel, že nic je nic, a o systému se v jeho případě nedá hovořit. Poučte mne. |
![]() |
Skepticus Maximus 8.11.2006 14:35To proto, že jste ignorant :-))) |
![]() |
Skepticus Maximus 8.11.2006 14:31Jane Danieli Já nic nepotřebuji, protože tu neevangelizuji. |
![]() |
L8M 8.11.2006 14:30Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost jedne iluze Vy, jakožto vyznavač pohádek pro děti, máte co vykládat o simplifikovaném vidění světa...fakt boží prostota... |
![]() |
Jan Daniel 8.11.2006 14:29Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metafyzika Nejde o modlení, jen o osobní zkušenost s lidmi s podobně vulgárně materialistickými názory na mezilidské vztahy (chemie, hormony a podobně); většinou byli citově poměrně ploší, mnohem více než lidé, kteří připouštěli ve vztazích jako je láska určité metafyzično. Tím ale netvrdím, že to je váš případ. A koneckonců málokdo může zodpovědně tvrdit, že z osobní zkušenosti poznal statistický vzorek lidí aby mohl jen tak snadno generalizovat. |
![]() |
L8M 8.11.2006 14:26Re: Re: Re: k pravděpodobnosti Zkuste si někde zjistit co je bonmot. Začínáte být silně trapný. |
![]() |
Skepticus Maximus 8.11.2006 14:26Zanechte nesmyslů o pošramocené pověsti Němců až Hitlerem. Četl jste například Dekret kutnohorský? |
![]() |
L8M 8.11.2006 14:25Re: Re: Re: k pravděpodobnosti Daniely, Daniely. Jednak nejsem tvůj strejda a jednak jde o logický princip. Co je pravděpodobnější jako počáteční stav: neuspořádaný systém nebo uspořádaný systém? To je čistá logika, laboratoř netřeba. |
![]() |
Jan Daniel 8.11.2006 14:21Re: Re: k pravděpodobnosti Kdo tady mluvil o tom, že ze složitého vzniklo jednoduché? To pouze vy jste zabetonován v předpokladu "počátečního stavu nula, kdy není nic". Pak z toho NIC, vytvoříte NĚCO (třeba velkým třeskem) a je z vás velký vědec. A ještě si myslíte, kdovíjak nejste chytří a ostatní kdovíjak nejsou blbí. Až tuhle pohádku pro malé děti zrekonstruujete v laboratorních podmínkách, tak se stavete na kus řeči, strejdo. Pokecáme o důkazu vědeckým experimentem, ve kterém se z ničeho vytvořilo něco. Do té si můžete hrát na vědátora. |
![]() |
Skepticus Maximus 8.11.2006 14:19To se utěšujete pěkně ujetou představou :-) Nicméně já tu ironii jako beznadějný kacíř a bezbožník chápu. |
![]() |
Ignacius 8.11.2006 14:17Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metafyzika Ono je fuk jeslti vim nebo nevim jak to funguje, ale jak jste prisel na to, ze bych mel mit partnerske problemy? Asi to vim: vy si proste myslite, ze kazdy, kdo se nemodli, ma problemy, ze? Ale mne zadny buh za to, ze ho ignoruju, netresta. Ziju stastnej a spokojenej zivot. Asi jsem proste tomu bohu ukradenej stejne jako on mne:-)) |
![]() |
L8M 8.11.2006 14:16Re: Re: Re: Re: Re: agnostik rika, ze o bohu nic nevi Poznání je postupné. Víme více než jsem věděli, budeme vědět víc než víme, ale všechno vědět nebudeme (asi) nikdy... |
![]() |
Jan Daniel 8.11.2006 14:15Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost jedne iluze Kdybyste neměl tak simplifikované vidění světa, tak byste chápal, že v prosstoru mezi pověrami a primitivními vumlovskými hesly ještě něco existuje. Ale třeba ještě vyrostete. |
![]() |
L8M 8.11.2006 14:10Re: Re: Re: Charlie, to jste potom ovšem agnostik a ne ateista. |
![]() |
Ignacy M. 8.11.2006 14:05Díky. Myslím si totéž. Ono upřímně řečeno, ani existence božstev všeho druhu nikdy nezabránila lidem, aby mordovali, kradli a vůbec všechno. Středověké odpustky jsou toho důkazem. Lidé se v nejhorším trochu pomodlili a bylo to. Takže gaussovská křivka mravnosti je rozložena podél osobnosti člověka, nikoliv podél druhu a intenzity náboženského vyznání nebo ateismu. |
![]() |
L8M 8.11.2006 14:04Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metafyzika persifláž |
![]() |
L8M 8.11.2006 14:04Re: Taky se říká, Doplním: nejenže zemřel, ale jeho mrtvola se stále rozkládá a strašně smrdí (jak je ostatně zcela zřejmé z téhle "diskuse"). |
![]() |
Jan Daniel 8.11.2006 14:03Re: Re: k pravděpodobnosti máte tam něco jiného kromě otřepaných bonmotů? začínáte mě nudit |
![]() |
L8M 8.11.2006 14:01Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost jedne iluze Mám to chápat tak, že každý myslící člověk co nepapouškuje pověry je absolvent PŠM a VUML? |
![]() |
Jan Daniel 8.11.2006 14:01Re: Re: Re: Re: Re: Metafyzika Teď bych opravil já vás: vy si myslíte, že víte jak to funguje. Vy jste totiž takový ten typ, který byl moderní ke konci minulého století: myslí si, že umí všechny jevy vědecky vysvětlit. Chemie, fyzika a blablabla. Existence něčeho na co nemá vysvětlení by uráželo jeho geniální lidství. |

