24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

POVÍDKA: Autodráha

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
gffggg 3.2.2008 21:25

pekne...

Opet velmi hezka povidka. Dekuji.

tich@dohoda 3.2.2008 14:47

Avia

V roce 1965 se začaly projevovat strukturální změny požadavků na domácím i zahraničním trhu

nákladních automobilů malé tonáže. V Avii byla zvažována cesta vlastního vývoje nebo využití vhodné

licenční strategie. Nakonec byla přijata nabídka francouzské automobilky Renault-Saviem na dva typy

nákladních automobilů. Na podzim roku 1968 začaly vyjíždět z montážní linky první

Kanuk 3.2.2008 19:07

Re: Avia

Teda, hádat se nemohu. Ale jsem "osumašedesátník", a mám dojem, že jsem Avie zažil.

tich@dohoda 3.2.2008 14:46

V roce 1965 se začaly projevovat strukturální změny požadavků na domácím i zahraničním trhu nákladních automobilů malé tonáže. V Avii byla zvažována cesta vlastního vývoje nebo využití vhodné licenční strategie. Nakonec byla přijata nabídka francouzs

tak je to o fous pane Kerschi ale pred  21. srpnem 1968 asi AVIE nejezdily , coz ale nic nemeni na hezky napsane povidce. Dekuji :-)

Tisifoné 3.2.2008 15:14

Re: V roce 1965 se začaly projevovat strukturální změny požadavků na domácím i zahraničním trhu nákladních automobilů malé tonáže. V Avii byla zvažována cesta vlastního vývoje nebo využití vhodné licenční strategie. Nakonec byla přijata nabídka franc

No jo, ale vy nevíte to, co věděl autor povídky při jejím psaní, že bratři Kalhousové koupili za laciný peníz nepojízdný vývojový prototyp daného vozu už o Vánocích 1967 s tím, že si ho osadí nějakým starým motorem - však taky ten motor měl špatné spalování a když byl studený, strašně čudil. Existuje na to doklad, podepsal ho v odbytu Avie ňáký J.Cimerman či tak nějak.

tich@dohoda 3.2.2008 18:24

Re: Re: V roce 1965 se začaly projevovat strukturální změny požadavků na domácím i zahraničním trhu nákladních automobilů malé tonáže. V Avii byla zvažována cesta vlastního vývoje nebo využití vhodné licenční strategie. Nakonec byla přijata nabídka f

sypu si popel na hlavu a kaju se, ano to jsem nevedel  :-)

R 3.2.2008 23:24

Re: V roce 1965 se začaly projevovat strukturální změny požadavků na domácím i zahraničním trhu nákladních automobilů malé tonáže. V Avii byla zvažována cesta vlastního vývoje nebo využití vhodné licenční strategie. Nakonec byla přijata nabídka franc

Já myslím, že autor je spisovatel, ne znalec aut. Pokud to bylo auto příslušné nosnosti nalakované modře a běželo to na naftu a čoudilo, byla to "Avia", i kdyby to měla být nějaká lorina ještě z války od němců. A i kdyby se Avie začaly objevovat až třeba o 5 let později. Ostatně pokud to byli soukromí dopravci, je ještě v 60 letech mnohem pravděpodobnější nějaký pospravovaný válečný náklaďák než auto z výroby, co se měla právě rozjíždět.  Rysem socialistické ekonomiky bylo to, že takovými novými výrobky jako byla auta nejdřív zahltili různé socialistické podnikové nebo zemědělské dopravy  a případný soukromník se dostal až k autu vyřazenému tak za 10 let z takových organizací, v žádném případě ne k novému z fabriky.

Lucrecia.D 3.2.2008 12:59

Pravdivé...

Pravdivé. A kdy jsme byli lepší?Včera?Dnes?Zítra?...a tunelujeme a tunelujeme....

tich@dohoda 3.2.2008 8:42

Reale vy tupy OSLE

neotirejte se o pana Kersche, patri k tomu nejlepsimu co se zde publikuje, z jeho clanku a povidek dycha prosta lidska slusnost z vasich komentaru fanatismus a tupost. Ja jsem byl tehdy dite takze nevim zda brikety byly na pridel ale to nic nemeni na faktu, ze tehdy byl deficit temer vseho, takze bych ty brikety nevylucoval. Tam me jen z hlediska casove  spravnosti zaujala poznamka o aute zn. AVIA, nejsem si jist, zda v roce 1968 se uz AVIE vyrabely. Zaujalo me to proto, ze jsem v jedne povidce uvedl jako taxi vozidlo zn. Volga , pozdeji jsem to musel opravit, Volgy tehdy jeste nbyly, tak jsem to predelal na Pobedu coz byl model pred Volgou :-) . Cest :-)

Haui1 4.2.2008 10:15

Re: Reale vy tupy OSLE

Volhy byly už mnohem dříve, protože jsme jednu měli doma nejpozději v roce 1960.

Pavel 3.2.2008 6:57

dík

Hezký. Nějak mi je smutno, když to čtu. Nostalgie to není, spíš lítost za ty zmařený roku.

Real 2.2.2008 21:13

Jak dlouho ještě budeš lhát kretone . Brikety ani uhlí nebyli na příděl . Proč lžeš smradochu ?

Na co si tu v tomhle podivném podničku hrajete?

R 3.2.2008 0:57

Re: Jak dlouho ještě budeš lhát kretone . Brikety ani uhlí nebyli na příděl . Proč lžeš smradochu ?

Já bych si nebyl s tím přídělem tak jistý.

J.G. Pašek 3.2.2008 2:22

Re: Jak dlouho ještě budeš lhát kretone . Brikety ani uhlí nebyli na příděl . Proč lžeš smradochu ?

Alexej Stachanov docela sám za jednu směnu (5:45 hodin) vyrubal 102 tun uhlí. To byl světový rekord hodný úderníka!

I přesto bylo nízkokalorické uhlé s hlušinou na příděl, jak v SSSR tak ČSR . . .

R 3.2.2008 23:38

Re: Re: Jak dlouho ještě budeš lhát kretone . Brikety ani uhlí nebyli na příděl . Proč lžeš smradochu ?

Kdoví kolik lidí, co nevyrubali nic, mu to připravovali. Takový člověk 5 let lámal rekordy a potom se stal invalidou.  Někomu se potom povedlo uchytit v komunistickém aparátu, ti dožili v pohodě, kolik ale bylo takových, co sbírali medaile a odměny za rekordy, pak se stali invalidy a upili se nebo nějak takhle podobně rychle skončili.

To uhlí často zas tak nízkokalorické nebylo, v 60 letech často právě dolovali z těch nejlepších ložisek.  Je ale fakt, že když v dole padli na to nízkokalorické uhlí, pokud "strana" určila, že tam je vysokokalorické uhlí, tak se jako vysokokalorické vytěžilo a spálilo a všichni to považovali za normální.

Pavel 3.2.2008 6:56

Re: Jak dlouho ještě budeš lhát kretone . Brikety ani uhlí nebyli na příděl . Proč lžeš smradochu ?

Kamarádíčku, i já to uhlí na příděl pamatuju. Drž hubu, hlupáku.

vobora 3.2.2008 12:06

Re: Jak dlouho ještě budeš lhát kretone . Brikety ani uhlí nebyli na příděl . Proč lžeš smradochu ?

mas kratkou pamet, vole

cipísek 2.2.2008 14:55

Avoem ?

Co já vím,tak to byl Avomet - to jen tak.

bruner 2.2.2008 15:12

Re: Avoem ?

o nikoliv, avoem byl první typ cca 17 x 17 cm. Avomet přišel až po něm a měl cca 25 x 17 cm a měřil i odpor.

ch 3.2.2008 12:39

Re: Avoem ?

Byl i Avoem. Neměl přepínače, ale zdířky.

V. Hoffman 2.2.2008 1:08

No, toto tu uz raz bolo

ale je to stale dobre;-) A zastavil ste sa za nimi este niekedy, pan Kersch?