25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

NANOPOVÍDKA: Diskriminant

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 2.4.2009 9:52

Re: Nedávno jsem získal další knihu do své knihovničky

Vážení přátelé, ano! Studenti sice budou mít cestu k vědění ztíženu a mnozí tudíž zůstanou hloupí, ale pořádek musí bejt!

A s klíčovými kompetencemi nechť jdou teoretici do perdele! Student je plně klíčově kompetentní, ale bez kalkulačky nespočte 16 na druhou, nepozná buk od datlové palmy, hydroxylovou skupinu má za metalovou kapelu, bitvu u Lipan klade do rozmezí 1648 až 1805 a tvrdá a měkká i/y rozmisťuje do textu víceméně náhodně, aniž by ovšem měl byť i minimální tušení o počtu pravděpodobnosti ... ;-P

honzak 2.4.2009 10:13

Re: Nedávno jsem získal další knihu do své knihovničky

osvěžující text při výrobě (nucené) europitchovin!  Jen dodán, že onen studen jistě umí sqělw realizovat různé politiky různých managementů naprosto nesmyslných činností.

Jenda 2.4.2009 17:20

Re: Nedávno jsem získal další knihu do své knihovničky

Sakra ... tak ted marne premyslim kdy byla provuch bitva u Lipan. I kdyz nekdy o neco driv bych si teda tipnul. Ja uz kdyz jsme kdysi na gymplu psali pisemku na letopocty nemel ani bod. Jediny datum ktery jsem vedel bylo upaleni mistra Jana Husa, 3.1415927. No jo, ovsem tam pancitelka chtela presny datum. Takze p r d.

Antonín I. 2.4.2009 4:06

Re: Nedávno jsem získal další knihu do své knihovničky

Pane Zdeňku, Kolmanova kniha je poklad, což jsem ocenil při své praxi. Narážíte ovšem na další téma a to je jak se dnes matematika vyučuje. Možná se pamatujete (já ano) jak se někdy v sedmdesátých letech začal prosazovat "nový směr výuky". kdy se od obecné školy učily děti o množinách. To nebyl jenom československý nesmysl, pokud vím od kolegů, ten trend byl i na západě. Já jsem na štěstí nebyl postižen a tuhle jsem málem způsobil infarkt jednomu mladému muži, když jsem okamžitě a z hlavy spočítal 11 na třetí. Jistě, může se namítnout, že počitač vše zvládne rychle a bez chyby a pod., ale myslím, že se dnes opomíjí ten důležitý element, kdy řesitel problému dokáže vidět tu fyzikální realitu toho, co se snaží vyřešit. O tom se vlastně zmiňujete sám. Takže - více Čeňků Kolmanů a selského rozumu.

Peta 2.4.2009 8:34

Re: Nedávno jsem získal další knihu do své knihovničky

Tak já jsem množinami stižen. Dokonce jsme se učili i v posledním ročníku MŠ učili pojmy množina, podmnožina, sjednocení. Neměl jsem s tím problém, dokonce jsem byl pyšný, že my jsme ti noví, množinoví. Celou ZŠ jsem si myslel, že množiny umím. Ale ouha! Už na gymnáziu nám profesor matematiky ukázal, že množiny jsou ve skutečnosti něco jiného. Na VŠ jsme se o ně naštěstí jen otřeli.

A výsledek? Necvičili jsme triviální počty, takže mám dosud problém si z hlavy cokoliv spočítat. Sice to nakonec spočítám, ale bolí to a trvá to. ;-) A to na tom ještě nejsem tak špatně, abych si na každé 5+7 bral kalkulačku, což ve svém okolí občas pozoruju. :-(

PG 2.4.2009 9:50

Re: Nedávno jsem získal další knihu do své knihovničky

Já myslím, že se směšují dva jevy. Prvním je výuka množin, snad zbytečná, kdo ví. Druhým je nástup kalkulaček. Dokud nebyly, bylo nutné učit děti počítat na logaritmickém pravítku a ukazovat fígle. Dodnes lituji, že jsem si nezapamatoval jak se na papíře odmocňuje.

To, že někdo nezvládá počty je spíš než množinami, důsledkem vývoje elektroniky. Vždycky nutím dceru aby se nad příkladem napřed zamyslela a výsledek zkusila zhruba odhadnout (moc, málo, násobně, zlomek, méně než...) aby pak nebyla překvapená tím, co jí ukáže displej.

Ruda 2.4.2009 10:35

Re: Nedávno jsem získal další knihu do své knihovničky

Ne že bych se chtěl vytahovat, ale na průmyslovce v Pardubicích to byla jedna ze základních učebnic, kterou jsme měli jak pro matiku, tak pomáhala i v dalších odborných předmětech bylo to v letech 1952 až 1956 (jak říkal Werichův Čochtan: ještě ji mám schovanou).

Haui1 2.4.2009 14:35

Re: Nedávno jsem získal další knihu do své knihovničky

On je problém matematiku přiblížit. Kdysi jsem se bavil s učitelem na zvláštní škole, kde byla spousta cikánů. Ten učitel pravil, že když měli počítat hrušky a jablka, tak bylí tvrdí a bylo to na pětku. Ale když jim to převedl na koruny, tak nebyl problém. Počítat peníze jim šlo na jedničku :o))

Tisifoné 2.4.2009 16:11

Re: Nedávno jsem získal další knihu do své knihovničky

Prosím, berte následující poznámku jenom jako zajímavou informaci: tutéž zkušenost mají praktičtí vychovatelé s retardovanými dětmi (které za svůj zdravotní a mentální stav nemohou, mají vrozené vady nebo byly poškozeny při těžkém porodu apod.) Jakmile se učí počítat na základě peněžních úvah, jde jim to o sto procent líp. To tedy nebude ryze cikánský genetický faktor, nýbrž něco jiného, hlubšího - a, prosím, vynechte teď své bonmoty a duchaplnosti.