Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
KULTURA: Kde se bere japonská preciznost
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
Kanuk 6.11.2008 5:17Mýtus tvořivosti Tvořivost je schopnost kombinovat informace, uložené v paměti. Prázdná paměť nemůže být tvořivá, zrovna tak, jako slepec nemůže namalovat barevný obraz. Kvalita, nebo snad rozsah, tvořivosti tedy závisí na obsahu paměti. Na jedné straně, obsah paměti musí být relevantní. Historická data budou málo platná inženýrovi. Ale ukládáním historických dat do paměti se paměť cvičí, aby později snáze přijímala relevantní informace. |
![]() |
2! 6.11.2008 5:48Re: Mýtus tvořivosti K tvořivosti paměť? A co takhle fantazie či představivost? |
![]() |
Karotka 6.11.2008 10:18Re: Mýtus tvořivosti No, na druhou stranu prázdná paměť je blbost, to nemá ani čerstvě narozené mimino. A to, že tvořivost je schopnost kombinovat věci z paměti, je diskutabilní, ale ne na tomto fóru |
![]() |
Pytel 6.11.2008 11:05Re: Mýtus tvořivosti Jo, to se dá podepsat. Ovšem to není celé. Tu "tvořivost" zde mezi náma můžeme definovat jako řekněme "apriorní syntetiku", když už v tom ten Kant kdysi dělal pořádek. On ten "mýtus tvořivosti" zbořil tím, že tuto tvořivost omezil na vytváření představ o prostoru a času. Ukazuje se však, že ani představa prostoru není dána apriori a zbývá pouze cítění a představa času. Jinými slovy, ono se toho ve skutečnosti pomocí "génia" dá vytvořit strašně málo. Úloha vzniká současně s prostředky k jejímu řešení - a ty prostředky musejí vytvořit produktivně pracující. Pro praktický život z toho všeho vyplývá, že tihleti umělci jsou prakticky ze sta procent příživníci a dobytek. Jenom my je dokážeme zaměstnat tak, aby nedělali ostudu |
![]() |
nnn 7.11.2008 15:53Re: Mýtus tvořivosti No prece tvorivost je take schopnost spojovani ruznych faktu, ale cely ten komentar je krasa. |
![]() |
Jiri Polivka 6.11.2008 0:44leccos je jinak Clanek o zvlastnostech umeleckeho vzdelavani v Japonsku je rozhodne zajimavy a autorovi bych rad podekoval. Jmeno "Hukuda" se cesky spravne prepisuje Fukuda. Pres uvedene zvlastnosti jsou dobri japonsti umelci uznavani doma i ve svete. Sam mam zkusenosti s technickym vzdelanim; tam je take starsi ucitel autoritou, a dava si pozor, aby se moc nemylil. Od sedesatych let se ovsem zavedly "americke" zpusoby, a na vysokych skolach a ve vyzkumu se podporuji volne diskuse. Neni pak divu, ze Japonci dnes vedou v "inovaci" a poctu patentu ve vsech oborech. Hned za nimi jsou (zatim) Korejci, kteri rozvinuli ve svete nejprogresivnejsi vzdelavaci system. Take Svedove a Norove, take Finove a Dani. Muzeme se prit, cim to je, ze Cesi moc nevynikaji, ac diskutovat s uciteli mohli studenti uz za Rakouska. Jak v umeni, tak ve vedach vynikaji lide, kteri nejen diskutuji, ale maji vlastni snahu neco noveho ci zajimaveho vytvorit. Podporujme je, misto zavisti a srazeni! |

