19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jarda 28.3.2008 22:58

škoda že autor správnou myšlenku podpořil hloupostmi o Haškovi

kerim 16.12.2007 17:45

Jaký to morální gigant, tenhle Olšer

Opravdu zírám na to, kolik diskutujících v té nejlepší víře reaguje na namyšlený štěk morálního giganta - nesaháme mu tu nikdo ani po ty jeho zbožštělé valašské kotníky.  Hloupí Češi, poskakující s pokřikem po náměstích - na druhé straně On, morální arbitr, nesnášející pokleslou literaturu a odér davu sportovních fanoušků. Schází jenom klasický valašský výrok - ostatně soudím, že to české bahno je nejvyšší čas vysušit. Jaká morální převaha, jaká čistota valašských genů.... , nakonec si člověk musí říct, jaký blbec.

klaaarka 18.12.2007 18:37

Re: Jaký to morální gigant, tenhle Olšer

R^

Joska 10.12.2007 23:01

For president

Břetislav Olšer for president? Proč ne!  Vidí a myslí... Dá se to říci o Klausovi?

A 10.12.2007 22:52

Chyba není v Haškovi

Hašek jen nastavil zrcadlo národu s mentalitou sluhů, jak tento národ charakterizoval TGM. Kouzelné je, že značná část čtenářů bere tuhle karikaturu jako klasikem požehnanou formu národní existence, ba přímo jako návod k jednání a ještě je na ní hrdá.

Joska 10.12.2007 22:57

Re: Chyba není v Haškovi

R^  Bohužel.....

Štváč 10.12.2007 13:31

stádo

Pravda, stádnost taky nesnáším, je to přesně začátek totality. Jakmile se jeden jediný člověk postaví na tribunu, něco zařve a dav to opakuje bez rozmyslu, je nutné se mít na pozoru. Kdo nežádá debatu, je nebezpečný. Vždycky.

dt 9.12.2007 22:20

*

Mame v knihovne  raritu po dedovi , vydani z r. 1951. S predmluvou nejakeho soudruha Zdeny Anče(uz bude ten blb  asi po smrti). Aby lidove masy knihu spravne pochopili, tak pise, ze Svejk byl bojovnikem proci vykoristovatelum a kapitalistum. Z Haska se stal pry  komunista a ukazneny revolucni bojovnik, do starych poklesku a chyb se dostal, az kdyz se vraci do Prahy,pod vlivem ceskych malomestaku. A jine perlicky.A protoze boj Svejka neskonci, dokud nebude smeten imperialismus, pokracovali a pokracuji sovetsti a nekteri cesti spisovatele v liceni novych dobrodruzstvi Svejka a jeho boje proti fasistum a americkym imperialistum.;-O

milkom 9.12.2007 22:57

Re: *

Já si podobné perly sem tam rád přečtu - u některých knih západních autorů vydaných před sametem jsou tyto bolševický úvodníky pravými klenoty - někde se musel překladatel opravdu móc snažit v krátkém textu ospravedlnit rudochům vydání knihy ze zahnívajícího imperialistického prostředí. Má to svoje kouzlo.

milkom 9.12.2007 18:32

Hašek měl jen jedinou chybu

nebyl to žid. ;-)

Nemo 9.12.2007 22:22

Re: Hašek měl jen jedinou chybu

Co ty vis, Septik ti urcite vysvetli ze mel prinejmensim zidovskou babicku. KOsmopolita byl, a to je dycinky podezrely!

milkom 9.12.2007 22:51

Re: Re: Hašek měl jen jedinou chybu

:-D - soptící skeptik je kořením diskuzí z židovskou tématikou. ;-D

Historik 9.12.2007 17:18

Jaroslav Hašek: Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války. Kdo chce psát a napadat druhé, měl by přesně znát fakta, pane Olšere

Nejvíce starostí mu dala instrukce, jak získati z místního obyvatelstva placené donášeče a informátory, nakonec, poněvadž uznal za nemožné, aby to mohl být někdo z místa, kde začínají Blata a kde je ten lid taková tvrdá palice, připadl na myšlenku vzít na tu službu obecního pasáka, kterému říkali "Pepku, vyskoč!" Byl to kretén, který vždy na tuto výzvu vyskočil. Jedna z těch ubohých, přírodou a lidmi zanedbaných postav, mrzák, který za pár zlatek ročně a za tu nějakou obživu pásl obecní dobytek. Toho si dal zavolat a řekl k němu: "Víš, Pepku, kdo to je starej Procházka?"

     "Méé."

     "Nemeč, a pamatuj si, že tak říkají císaři pánu. Víš, kdo je to císař pán?"

     "To je číšaš pán."

     "Dobře, Pepku. Tak si pamatuj, že když někoho uslyšíš mluvit, když chodíš po obědech od domu k domu, že je císař pán dobytek nebo podobné, hned přijď ke mně a oznam mně to. Dostaneš šesták, a když uslyšíš někoho vykládat, že to nevyhrajeme, zas půjdeš, rozumíš, ke mně a řekneš, kdo to říkal, a dostaneš zas šesták. Jestli ale uslyším, že něco zatajuješ, tak bude s tebou zle. Seberu té a odvedu do Písku. A teď vyskoč!" Když vyskočil, dal mu dva šestáky a spokojeně napsal raport na okresní četnické velitelství, že již získal informátora.

scorpion 9.12.2007 17:52

Re: Jaroslav Hašek: Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války. Kdo chce psát a napadat druhé, měl by přesně znát fakta, pane Olšere

Pepku, právě jsi zamečel, ještě vyskoč... mééé...

Historik 9.12.2007 19:17

Re: Jaroslav Hašek: Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války. Kdo chce psát a napadat druhé, měl by přesně znát fakta, pane Olšere

Pro Autor: scorpion IP: 89.102.215.xxx Datum: 09.12.2007 17:52

To jsem rád, že se ozval inteligent. To člověk hned pookřeje a řekne si: „zase jeden inteligent,“ a hned je mu líp. Nebýt těchto inteligentů, jak by byl náš život šedivý a chudý, díky scorpione, opět jste pobavil.

Oliš 9.12.2007 9:18

Házení perel sviním

jinak se nadají nazvat četné reakce na tento článek. Já na rozdíl od autora mám Haška rád a konkrétně Švejka považuji za mnohdy nadčasové dílo, čtenář tam najde stále inspiraci pro každodenní život. To však nezamená, že nesouhlasím s autorem s jeho "Pepku vyskoč.." Misto toho, aby se každý trochu  zamyslel nad tím co  p. Olšer myslel, tak už napadá autora za hrubou neznalost, protože ve Švejkovi přeci není "vyskoč a zameč".

Vzpomenu jiného Haška. Hašek "Dominátor", celá republika skákala, Hašek hrubián, když se popral, kam se Hašek cpe, vždyť je starej...Naši zlatí fotbalisti, jak jsme skákali, když se dostali na MS, jak jsme je proklínali, když tam nic nepředvedli a jak zase skáčeme , když se dostali na ME. To přece nemá nic společného, když někdo fandí svému dítěti, nebo když podporuje sport..

No a napadá mě ještě jedno přirovnání, zvláště v dněšní době, kdy je tak medializován spor Hutka kontra Nohavica - kolik se jich tady hájí " já byl jen Pepku vyskoč.."

Historik 9.12.2007 3:23

Nejslavnější a skvělý český spisovatel Jaroslav Hašek leží leckomu v žaludku

Vždycky se nasměju, když někdo chce podpořit svoje žvásty kopáním do jednoho z největších českých spisovatelů Jaroslava Haška a do jeho spisovatelského díla. Ten se musí smíchy v hrobě obracet, resp. v nebi, protože za svoje skvělé dílo nemůže patřit jinam. To, že Jaroslav Hašek vadí mnohým lidem i dnes je důkazem, jak jeho dílo je nadčasové a stále pravdivé. Haškovy skvělé povídky stojí vždy za přečtení. Je to to nejkvalitnější, co v české literatuře existuje. Budiž čest a sláva Jaroslavu Haškovi a budiž mu země lehká.

scorpion 9.12.2007 8:23

Re: Nejslavnější a skvělý český spisovatel Jaroslav Hašek leží leckomu v žaludku

Tak to z Vás musí být pan Hrabal, Seifert nebo Čapek unešeni... Je vidět, že do intelektuála máte svým vztahem k vulgaritám a blbcům daleko...

Historik 9.12.2007 17:08

Re: Nejslavnější a skvělý český spisovatel Jaroslav Hašek leží leckomu v žaludku

Pro Autor: scorpion IP: 89.102.215.xxx Datum: 09.12.2007 08:23

To jsem rád, že se ozval inteligent. To člověk hned pookřeje a řekne si: „zase jeden inteligent,“ a hned je mu líp. Nebýt těchto inteligentů, jak by byl náš život šedivý a chudý, díky scorpione, pobavil jste.

scorpion 9.12.2007 18:43

Re: Re: Nejslavnější a skvělý český spisovatel Jaroslav Hašek leží leckomu v žaludku

Dobře jste se vyhnul odpovědi... Umíte žvanit o ničem dost dlouho... Vy nejste historik, ale hysterik

Mejla 9.12.2007 9:57

Švejk i Hašek se stali bohužel synonymem českého národa - mistři podrazů, ulejváctví, parazitování.

Nevím o zemi, kde by někdo Haška či Švejka obdivoval, spíše je berou jako součást zkarikované, pitvorné země, kde je všechno možné, kde hned po přejezdu hranic se na Vás vrhnou pasáci a prostitutky, kde okrádání návštěvníků je především v Praze všeobecně akceptovanou normou chování.

ro 9.12.2007 13:15

Re: Švejk i Hašek se stali bohužel synonymem českého národa - mistři podrazů, ulejváctví, parazitování.

Hlavne ze jste si ulevil.  Pro hanobitele Haska:Svejka znaji i Japonci. Samozrejme je problem s preklady, do polstiny i rustiny jde prelozit skvele.Patri k svetove literature(pro lidi, kteri jeste ctou knihy).Ten  stary film, jak ho natocili Rakusaci s Rühmannem ,je trapny, udelali ze Svejka opravdu sentimentalniho blba .Ale vetsina lidi radeji cumi na televizi nez cte.

Seiferta, ac nejakym podivnym zpusobem drzitele nobelovky, nikdo nezna,ty rymovacky, ktere mastil pod komousskym dohledem, malokoho oslovi.I kdyz basne z poslednich let nejsou spatne.Hrabal a Capek jsou ve svete milovniku literatury znami.

Franta Tyčka 9.12.2007 18:16

Re: Nejslavnější a skvělý český spisovatel Jaroslav Hašek leží leckomu v žaludku

Je to úplná pravda. Jednou jsem někde četl, že Švejk byl úplně nejvíc překládaným dílem. Tím myslím do nejvíc světových jazyků. Jestli pan Olšer nečetl všechno od něj tak neví jak si i v těch povídkách dělá srandu i z těch rádobyrevolucionářů kteří tenkrár ovládli Rusko.Potom nemůže psát o jeho příchylnosti ke komunismu a nazývat ho komunistou. Je pravda, že měřil všem stejně a to jak rakousko uhersku tak i těm kde prožil spoustu let v rusku. A nejlepší na tom je,že je to ztvárněno jeho osobitým humorem který se musí umět vnímat. Pokud o něm budou psát takovíhle kteří si pletou jeho výroky které jsou vytištěny v knihách tak se asi opravdu musí v hrobě obracet.A takovým, kteří se již řadu let potýkají s tím jak by se zavděčili vládnoucí garnituře to nikdy nebude po chuti.Myslel jsem kterékoli vládnoucí.

CD 9.12.2007 20:09

Re: Re: Nejslavnější a skvělý český spisovatel Jaroslav Hašek leží leckomu v žaludku

Haskuv Svejk byl prelozen do 32 jazyku. Druhy nejvice prekladany autor byl K.Capek.  Je pravda, ze Hasek kratky cas "fandil" bolsevikum v Rusku, ale velice rychle vystrizlivel, jak vime z jeho povidek. Skoda, ze uz nestihl dopsat dalsi osudy vojaka Svejka, jak planoval,  "Svejk v ruskem zajeti". To uz dopsal po Haskove smrti jeho pritel, myslim, ze to byl Matej Kudej. Za komunistu byla tato kniha na cerne listine.  

Czarnian 8.12.2007 22:29

136842351

Jo, tyhle pseudovlastence taky nesnáším.

Kenavp 8.12.2007 20:44

Popsal ste pocity nás mnohých...

Výstižné, díky.

VP 8.12.2007 18:45

Pane Olšare, jen klídek, Pepci vyskoči jsou i mezi Valachy, Hanáky, Brňáky, Ostraváky

blbost a stádnost je rovnoměrně rozložena v populaci. Zdraví vás čech řijící na Moravě

scorpion 8.12.2007 19:01

Re: Pane Olšare, jen klídek, Pepci vyskoči jsou i mezi Valachy, Hanáky, Brňáky, Ostraváky

Asi Vás autor nepochválí, on je totiž Olšer, alespoň takové příjmení je u článku... Asi též nemáte daleko k Pepkovi, co skáče a mečí...

Kotas 8.12.2007 17:15

Vystizny clanek

Opravdu vynikajici clanek. Mate uplnou pravdu. Podstatna cast naroda jsou becici ovce.

jirka.s. 8.12.2007 21:08

Re: Vystizny clanek

Jenom Kotas je bečící bača!