28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 29.8.2010 0:48

Kdo není v mládí levičák,

nemá srdce, kdo je jím ve stáří, nemá rozum. Spíš takto bych si politickou orientaci V+W ráda vysvětlila, přiznám se, mám pro ně slabost.

V. Pavel 29.8.2010 7:42

Re: Kdo není v mládí levičák,

Pí. Václavíková! Vaše neuvěřitelná nechápavost některých elementárních přírodních jevů v nešťastném spojení s jednou vaší charakteristickou vlastností - hádavostí, mne nemůže připravit o objektivitu vůči vám, se kterou nyní od vás se skutečným potěšením zaznamenávám shodu alespoň ve vnímání a náhledu na V+W.

V. Pavel 28.8.2010 8:32

Geronti řádí!

Když to v zájmu "hození rukavice do pranice" vyjádřím schválně provokativně a nediplomaticky "naplno", tak zde nesoudní geronti Bílý s Heidlerovou, jmenovaná zejména, nejen poklesle znectívají V+W a jejich skvělou nadčasovou předválečnou, třeba pouze písničkovou tvorbu, nýbrž nedůvodně napadají kultivované diskutéry, kteří vyjadřují rozumné názory k tématu. Geront Bílý zašel dokonce ve své nesoudnosti tak daleko, že nepřímo obvinil mého již zesnulého nejlepšího životního kamaráda od dětských let ze lži, když mne v našem dětském věku informoval o svém osobním diváckém zážitku v divadle ABC /viz diskuze zde vpředu/.

J. Kratochvíl 27.8.2010 16:32

Jan Werich, ano

Werichovo dílo spočívalo v obdivu ke kráse, optimismu, humoru, inteligenci a nadčasové moudrosti. Byl úhlavním nepřítelem fašistů, i když byl levicový umělec zakazovali ho i komunisté, protože jim byl svou moudrostí a inteligencí nebezpečný. A teď hamletovská otázka buď Werich nebyl levicový a nebo komunisté nebyli levicový, když ho tak nenáviděli, tak jak je to? A světe div se i dnešní tzv pravičáci ho nenávidí, jak to vyplývá z této a nejen z této diskuse. Ano, Jan Werich byl velmi nebezpečný pro všechny hlupáky, chamtivce a gaunery, které kritizoval a  z kterých si celý život dělal legraci, ať jsou na levici nebo na pravici, a hlupáci nemají humor rádi, protože mu nerozumí zvláště když ho mají za zády a proto nemají rádi ani Wericha. Myslím, že si zdejší kritici dnes dost naběhli, ale alespoň víme s kým máme tu čest.

M. Bílý 27.8.2010 19:04

Takže k Hamletovské (přesněji Kratochvílovské 16:32) otázce :

Byl nebo nebyl Jan Werich levicový a byli nebo nebyli komunisté levicoví? (Když Jan Wericha tak nenáviděli). Má odpověď je: Jan Werich i komunisté byli levicoví.Nenávist je totiž podstatou levicovosti (viz na př. soudruh JUDr Urválek v procesu proti M. Horákové: "Musíme se naučit nenávidět!") stejně tak jako servilita soudruha napadaného komunistickou mocí (viz soudruh Werich v knize J. Janouška Rozhovory s Janem Werichem. Citát je uveden níže v mém příspěvku v 17:48 sub V. Pavel 07:45.

J. Kratochvíl 27.8.2010 19:23

Re: Takže k Hamletovské (přesněji Kratochvílovské 16:32) otázce :

Pan Werich se hlavně vysmíval hlouposti a dělal si zní legraci a hlupácí jsou universální jak pravicoví tak levicoví, proto také tak ječej vědí proč. A jestli si myslíte, že nenávist je vlastnost pouze levice, tak vás musím politovat jste totiž blázen. A jestli si myslíte,že pravice je všech cností záruka, tak vás musím politovat po druhé, podívejte co nám tady předvedla za posledních dvacet let.

V. Heidlerová 27.8.2010 19:31

Re: Takže k Hamletovské (přesněji Kratochvílovské 16:32) otázce :

Pozor! Nenávist je programově vlastní především levici, je zakotvena jaksi ideově v učení, na níž levice staví,  kdežto pravice z takových základů nevychází, je to běžná lidská vlastnost, není však u pravicových stran kodifikována.  Faké nevím, co tak špatného za posledních 20 let pravice provedla - já to vidím tak, že vše jsou důsledky a pozůstatky levicovosti, která nám byla vtloukána, které v nás přetrvávají do dnešních dnů. Nebýt let "komunismu", byli bychom normální zemí, nyní se obtížně dostáváme k zásadám demokracie, kterou jsme si nechali ukrást. Kam nás dostala vláda ČSSD - to vidí každý soudný člověk - a náprava bude bolestná. Nemůžeme přece dát všechno všem a mít všechno dohromady!!! To je bohapustá lež a slibotechna levičáků.

J. Kratochvíl 27.8.2010 19:51

Re: Takže k Hamletovské (přesněji Kratochvílovské 16:32) otázce :

Co nám tady za posledních 20 let pravice předvedla by asi s Vámi byla zbytečná diskuse. Necháme to koňovi ten má na to větší hlavu. Zkuste si nastudovat něco z historie, politologie,ekonomie a jak vypadá standardní demokratický stát západního typu jeho funkce a srovnejte ho s naší současností, jestli jste toho schopna.

V. Heidlerová 27.8.2010 22:33

Re: Takže k Hamletovské (přesněji Kratochvílovské 16:32) otázce :

Schopna jsem, dokonce BEZ VADY. Co mi doporučujte, už se dávno stalo, navíc to mám ověřeno dlouholetou životní praxí a zkušeností. Dokonce je to i můj jistý profesní obor, tak nemějte péči o spásu mé duše. Jak jsem naznačila, my k demokracii teprve spějeme, jsouce víceméně úspěšně brzděni právě levicovými "intelektuály" (Paroubek????) a tou trošku prostější částí populace, která se opět a znovu nechá nachytat na vějičku slibů. A Koně miluju nejen proto, že v té hlavě má bezpochyby mnohem více než Vy. Je to veskrze tvor ušlechtilý.

J. Kratochvíl 28.8.2010 8:14

Re: Takže k Hamletovské (přesněji Kratochvílovské 16:32) otázce :

Škoda jen, že to vaše vzdělání a životní praxe není vidět na vašem obecném přehledu. Zde předvádíte pouze pravicový fanatismus. 

M. Bílý 27.8.2010 20:25

Děkuji Vám, paní Heidlerová (19:31) za odpověď panu Kratochvílovi (19:23).

Řekl bych to stejně jako Vy, jen bych doplnil, že jestliže nás pan Kratochvíl nazývá blázny je to důkaz potvrzující (v prvém stupni) jeho levičáckou nenávist. Patříme, jako méněcenní do Bohnic (kde budeme izolovaní a nemůžeme pravicově škodit). Jsem zvědav, co budeme příště. Levičáci bez nadávek nemohou komunikovat a ani žít! Pan Kratochvíl je důkazem!

J. Kratochvíl 28.8.2010 8:17

Re: Děkuji Vám, paní Heidlerová (19:31) za odpověď panu Kratochvílovi (19:23).

Ano, kdyby to šlo poslal bych vás do Bohnic a všechny podobné jako jste vy pravicové fanatiky, kteří nenavidí každého kdo s nim nesouhlasí.

V. Heidlerová 27.8.2010 19:24

Re: Jan Werich, ano

Tak  kategoricky bych to nestavěla - kdo zrovna není nekritickým obdivovatelem WaV, nemusí být nutně hlupák nebo nenávistník či pravičák a gauner. Udělala jsem zajímavou zkušenost - nejvíce se klasickým Werichovým výrokům o blbosti smějí a citují je blbci.

P. Janoušek 28.8.2010 2:12

Re: Jan Werich, ano

A Vy jste chytrá? Tak se asi Werichovi nesmějete. A čemu se smějete?

K. Janyška 27.8.2010 9:34

Kajan

Jděte se socanem Werichem do háje !!! Dzp.

J. Tachovský 27.8.2010 9:42

Re: Kajan

rad bych byl ve stejnem haji jako Werich

J. Kratochvíl 27.8.2010 13:32

Re: Kajan

Pane Janyška písně a texty W+V+J si budou hrát a zpívat u táboráků a o různých oslavách ve sklípcích ještě další generace Čechů po mnoho věků. Na rozdíl od vašich výplodů a vám podobných taky  "pravičáků" ze kterých se chce jenom zvracet, neštěkne ani pes již dnes.Tak se styďte. 

V. Heidlerová 27.8.2010 19:16

Re: Kajan

Ale nerozčilujte se! Talent a řadu písniček samozřejmě W a V nikdo neupírá. Možná, že zpívající dnes už ani nevědí, že je to jejich dílo, ostatně muzika Ježkova je vynikající, ta přečká určitě. Pokud je Vám nevolno, ulevte si, popijte šalvěje a zeměžluči, žaludek se Vám vrátí k normálu. Nevím, proč by se měli pravičáci stydět, nebyli to oni, kdo vehnali naši vlast do 40letého srabu a neštovic.

J. Kratochvíl 27.8.2010 19:39

Re: Kajan

Mohu vás ujistit, že zpívající přesně vědí co zpívají a ono ani není důležité, aby znali autory, ale že jejich dílo žije svědčí o jeho kvalitě. A jestliže nás levičáci vehnali do 40letého srabu, tak se vás ptám, kde zrovna byli ti skvělí pravičáci, že se tomu alespoň formálně nesnažili zabránit. Ano v době krize 1948 jezdili po zabijačkách zatím co komunisti tady připravovali převrat. Skvělá činost hodná obdivu. A že Beneš toto již připravoval za války i když mu to spojenci rozmlouvali, tak to je také skvělé nebo  že by Beneš byl leviřák?

V. Heidlerová 27.8.2010 22:40

Re: Kajan

Nějak jste odbočil od tématu článku. Zabijačka - mňam! Hááááááááááááááááá! A presidenta Beneše nechejte v klidu spát věčný sen. Máte řadu invektiv, jenže jaksi neříkáte jak byste situaci řešil Vy. Otíráte se o polistopadovou pravici (ještě nedonošenou), ale recept žádný na řešení věci nemáte. Ať každý začne u sebe, takové to všeobecné brblání, kritika za každou cenu, rýpání, rozčilace - to není nosná konstrukce. Račte sdělit, co se mělo stát, abyste byl aspoň trošičku spokojen, nebo co byste podnikl Vy, aby se tato země ubírala bez zádrhelů k lepším zítřkům  Jedno musíte novému režimu přiznat, že Vám dává možnost vycestovat a případně při troše snahy si zvolit jinou zemi zaslíbenou dle své chuti. Jenže KLDR je neprodyšně uzavřena i pro své fandy.. 

P. Janoušek 28.8.2010 2:09

Re: Kajan

Vážená dámo, jak bych situaci řešil např. já? Pracoval bych a nejezdil po těch zabijačkách. To je celé.

V. Heidlerová 28.8.2010 8:01

Re: Kajan

Jsem volaaká zmetená, dpovídala jsem  p. Kratochvílovi, teď jste tu Vy, p. Janoušek, tož nevím, koho se bude má odpověď týkat. Pracujte s chutí usilovnou, nevysedávejte u PC - jenže takto shrnuto - je to od Vás všeobecný blábol o ničem, těch, kterých se to týká, nejsou už mezi námi, jde o ojedinělé události staré víc než 60 let. Já viděla žrát komunisty, tu lůzu, těm kapalo od huby - a 40 let. Ale to přece není program ani postup - nejezdit po zabijačkách a pracovat!!!  Nevím, že by president Klaus jezdil v 9O. letech po zabíjačkách, pracoval úsilovně, měl vizi, a přece nadáváte jak špaček, sám nic podbného nemaje. Plané plky, které vypouštíte do éteru, jsou k ničemu.

V. Heidlerová 27.8.2010 7:53

Werichova adorace

Někdy se mi zdá, že je permanentně "přewerichováno" - stále se něco o něm objevuje, citují se jeho moudra, řeší se problém jeho domu, ačkoliv tento byl obydlen i jinými slavnými osobnostmi - atd. - a zapomíná se na to, že pan Werich úsilovně napomáhal nastolit ideu komunismu, a to způsobem dnes už zcela vyčpělých agitek, ovšem ve své době dokázali W+V poplést hlavu několika generacím - a tak dodnes  by někdo chtěl "všechno mít dohromady", dát "ten svůj metr k metru " a postoupit "proti větru o sta kilometrů", "je čas, budeme účtovat" atd.atd.atd. Dobře se tvoří a vykřikuje v demokracii 1. republiky - myslím, že pak oba pánové koukali jak žáby z kyšky, jaký nový svět pomohli stvořit. Talent nesporný, vynikající výkony, vodopád nápadů, výrazné osobnosti - ale ne vždy W+V dali tyto dary od Boha na správnou stranu vah.

V. Pavel 27.8.2010 8:12

Poznámka k V+W

Pí. Heidlerová! "Po boji je každý generálem", které jistě znáte, určitě platí i pro vaše hodnocení sociálních agitek a postojů V+W před WWII. I přes jejich určitě levičácké předválečné tendence jim však musíte přiznat, pokud jde o postoj k sousední vycházející politické hvězdě světového formátu, Adolfu Hitlerovi, že k němu vyjadřovali V+W od začátku jasný odsuzující postoj! Takže vaše velmi kritické hodnocení obou ikon naší divadelní a filmové kultury XX. století, není zcela objektivní.

V. Heidlerová 27.8.2010 14:13

Re: Poznámka k V+W

Žádný subjekt nemůže být zcela objektivní. Též se bez mučení přiznávám, že mám sklony k jistému druhu radikalismu - ovšem poslední větou svého příspěvku jsem Mistrům vzdala patřičný hold. Vzhledem k svému věku jsem nebyla generálem až po bitvě, ale již v jejím průběhu . Do fanklubu W+V bych nikdy nevstoupila.  Komu čest, tomu čest a pastýřovi trúba - šak sem všecko na Mistroch špatné nenechala.  

M. Bílý 27.8.2010 15:40

Re: Poznámka k V+W a můj souhlas s Vámi paní Heidlerová.

V + W byli jistě dobří umělci, ale byli to hlavně levicoví intelektuálové (jichž byla u nás nadúroda). Právě levicovým intelektuálům vděčíme (pochopitelně, že částečně ve spojení s českou závistí) za skok do náruče SSSR.  Takoví Finové a Rakušané, kteří ač byli v horší pozici než my,  se bolševizaci svých zemí vyhnuli. V + W svými hrami (jakkoliv byly vtipné a adresné) Adolfu Hitlerovi nijak neublížili a nepřispěli nijak k protihitlerovské náladě československých lidí. Tu měli naši lidé v sobě i bez V + W., věděli totiž, že jim jde o krk. Jsem pamětník těch dob (*1925) a vím, že ani obyčejným lidem ani těm, kteří měli nějakou tu školu, značka V + W moc neříkala. K obrovské protihitlerovské náladě, kterou jsem zažil při zářijové mobilizici v roce 1938 a k odhodlání bránit se za každou cenu, V + W nepřispěli a ani přispět nemohli, na to byl akční radius jejich her i písniček moc malý. No a v závěru bych ještě připomenul jednu velmi, velmi důležitou věc: ani jeden z nich nebyl vojákem, protože se prezenční službě všemi silami vyhýbali a také vyhnuli a ještě se tím chlubili. Takže počítali s tím, že za ně bude bránit československo někdo jiný a oni k tomu budou někde vzadu zpívat?

V. Heidlerová 27.8.2010 19:07

Re: Poznámka k V+W a můj souhlas s Vámi paní Heidlerová.

Klobouk dolů před Vaší duševní svěžestí, naprosto s Vámi souhlasí "mladice" z ročníku 1936. Váš názor nemá chybu, tak to cítím i já. Levicoví intelektuálové jsou pohromou pro tuto zemi dodnes. Díky .  Moc zdraví přeju a mnoga ljeta!

M. Bílý 27.8.2010 20:04

Ještě pro paní Heidlerovou (19:07)

I Vám Živijó! Živijóó!! Živijóóó!!!

V. Pavel 28.8.2010 8:20

Nesouhlas s pí. Heidlerovou a p. Bílým na V+W v předválečné ČSR

Pí. Heidlerová! Podle vás a vašeho sympatizanta p. Bílého, mravní úroveň předválečné ČSR "zachraňovali" kulturní a političtí sympatizanti s fašismem a Hitlerem, jako byl např. Stříbrný, jeho časopis Vlajka a pod.? S vámi, ani p. Bílým, v řadě názorů na V+W a předmnichovskou ČSR nesouhlasím! Jsem již poválečný ročník, ale předválečný ročník narození sám o sobě samozřejmě nikomu nedává apriorní nárok na uznávání pravdivosti případných nesoudných názorů o někdejších veřejně známých osobnostech jenom proto, že jde o dobu ve které jste s p. Bílým již žili.

V. Pavel 27.8.2010 7:45

Jan Werich delikatesní.

Je mi známo, že komunisté, jako zastánci nechvalně proslulé Marxovy a Leninovy "vědecké" teorie "třídního boje", což přeloženo do srozumitelnější češtiny znamená "teorie závisti", rádi pomlouvali Wericha, že je "hrabivý". Bydlel v hezkém domku na půvabné Kampě, měl tehdy špičkové auto Volhu a zjevně neživořil. Což představovalo u straníků nesporné závažné "třídní pochybení" u občana, který veřejně neblahořečil státostranu našich a ani sovětských komunistů. Už jako prcek, s mým nejlepším kamarádem Pepíkem, jsme měli Wericha v oblibě a úctě, bez ohledu na jeho "třídní nekvalitu". Proto jsme jednou večer vyrazili ze Žižkova na Kampu, kde Pepa zazvonil u branky zdi s připraveným zápisníkem. Přišla otevřít, patrně Werichovic nějaká hospodyně, nebyla-li to přímo Werichova manželka pí. Zdeňka, kterou bychom nepoznali a s Pepovým zápisníkem odšla do domu. Za chvíli zápisník přinela s Mistrovým autogramem. Byli jsme docela nadšení a Pepa byl na vzácný "úlovek" celý život hrdý. Pepa byl také nadšený z jednoho Werichova vystoupení na forbíně divadla ABC, na které obdržel vstupenku od své matky - "vynikající" komunistky a vedoucí pracovnice ministerstva školství a kultury, která rodinu, kde s otcem a ségrou vyrůstal, opustila kvůli milenci, o kterém mi druhý den vyprávěl. Bylo to za éry ministra školství profesora Zdeňka Nejedlého, za kterého jsme navštěvovali své základky. Werich na forbíně prý pohovořil k jablku, které držel před sebou v napřažené ruce, nějak takto:  "Je to starý, nehezký, zcvrklý, svraštělý - je to nejedlý!" V hledišti následoval pochopitelně bouřlivý aplaus.