23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Proč jsme druzí na světě?

Česká televize uváděla v neděli 18.10. ve svých zpravodajských relacích na ČT24, že jsme podle listu The New York Times druzí na světě v počtu pozitivních výsledků testu na covid. Před námi je Andora, za námi Belgie a Holandsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Mayer 21.10.2020 21:07

.. teď jenom ještě dokázat nějakým pěkným grafem, že zatímco u nás počet testů narůstá, jinde ve světě se testuje stále stejně (což nejde, tudíž je to obvyklý blábol, ekvivalentní tomu, co je se možné dočíst každý den v ix-násobném vydání) Pokud byste provedl nekonečně mazanou početní operaci, spočívající v tom že počet pozitivních výsledků vydělíte počtem provedených testů a sledoval ten trend v čase, možná byste býval ušetřil klávesnici a svůj ctěný čas.

J. Kalina 21.10.2020 19:19

10 milionů stanů, do každého zavřít jednoho člověka, dát mu jídlo, pití na 3 týdny plus suchý WC. Nikdo nesmí vystrčit ani nos. Po 3 týdnech se stany otevřou, mrtvé pohřbíme, ostatní budou buď imunní nebo virem nepolíbení a v ČR žádný virus. To by byla 100= karanténa. Pak přijede nějaký pendler nebo turista ze země kde nejsou tak "pokrokoví" a začne to znova.

P. Vychodil 21.10.2020 19:40

tak přesně...ledaže přesuneme se na ostrov, nebo postavíme čínskou zeď... na obranu proti čínskému viru

Š. Hašek 21.10.2020 20:23

PŘESNĚ, pane Kalino.

J. Kalina 21.10.2020 19:15

Především je třeba vědět kdo se testuje. když odmyslíme povinné testy sportovců, pendlerů, "hypochondrů", tak se testují ti co mají příznaky jež jim vadí. bezpříznakový na testy nechodí. pokud někdo s potížemi má opravdu virus, probere se jeho okolí a zde je zakopaný pes. když bylo lidí s příznaky, šlo si hrát na chytrou karanténu (šlo max. o chytré dohledání kontaktů), byl čas obvolat k de koho, tedy i ty u nichž byla malá pravděpodobnost, že se nakazili od dotyčného. nyní se zdá, že lidí s příznaky je více (viz plnění nemocnic a márnic) a hrozně bych se divil, kdyby se stihlo obvolat a otestovat stejně široké okolí jako dříve - máme zahlcené call centra, nestíhá se. Dělám závěr, že nyní se obvolají a otestují jen ti u nichž je větší pravděpodobnost, že to také chytili a proto roste procento s pozitivitou v rámci všech testovaných. Co je důležité: počet zdravotníků v práci |(mimo), počet zemřelých z počtu hospitalizovaných a samotný počet hospitalizovaných. Věřil bych, že když si dnes vezmou někoho do nemocnice na lůžko, že si ověří zda nemá covid, tudíž tyto "koncové" statistiky jsou dost přesné a více vypovídají o postupu infekce i když se zpožděním. .

V. Halašta 21.10.2020 11:10

Ach jo, Bartoň mezi mlýnskými kameny. Na jedné straně Klausovo "nepotřebujeme drakonická opatření" a na druhé vládní, tedy Babišova, politika a její výsledky. Jak mezi tím vybalancovat ten správný názor? Pak se dojde k takovým skvostům, jako je "číslo R=0,16 mezi učiteli" :))))

P. Vychodil 21.10.2020 11:04

no,, chce to klid a zanechat marné diskuze ohledně testování.

a/ nikdy, opakuji nikdy, se v historii lidstva netestovalo takovýmto šíleným způsobem, nikdy se pozitivní neoznačovali za nakažené, nikdy se nedávalo rovnítko mezi nakaženým a nemocným...

b/ to, co vidíme v přímém přenosu, je epidemie testování, nic jiného, a nevyužijte toho pro skvělý business

c/ a protože se jedná v podstatě o chřipku s nízkou úmrtností, tak prostoupí dříve či později celou populací (Prymula)

d/ jsme v epidemii, Prymula už dokonce ohlásil poločas

e/ počet obětí si už také spočítal, a tak se asi pod fousy směje blábolům o mrazácích na ulicích, a když bude trochu mstivý, tak z takového Flegra udělá šaška, dobrého tak do cirkusu

f/když už máme poločas, tak máme i konec - do vánoc (mám pocit, že to někdo již dříve prohlásil)

g/ následně se bude čekat, jak to bude s dalšími vlnami, budou, nebudou, jak silné, stanou se součástí podzimních chřipkových "radovánek"...

h/ a vše kolem je divadlo...ale to bych se už opakoval

Š. Hašek 21.10.2020 15:28

Tak nějak. Vlastně přesně.

J. Jirka 21.10.2020 9:55

Zeptám se znovu, protože včera to nějak zapadlo:

Když se raketově zvyšuje počet nakažených virem SARS-CoV-2, počet hospitalizovaných a počet hospitalizovaných ve vážném stavu, proč se to neprojevuje na zvýšeném obsazení nemocnic, které se drží na stále stejné úrovni?

https://www.hlidacstatu.cz/kapacitanemocnic

Š. Hašek 21.10.2020 10:10

To je tak, pokud hlavní informační kanály jsou ve "stylu Goebbels".

Nic nového.

T. Novotný 21.10.2020 10:51

nemocnice taky postupně navyšují kapacity a přestávají brát neakutní pacienty

J. Jirka 21.10.2020 11:17

Kecáte!

Na grafech*) je přesně vidět, že kapacity nemocnic jsou stále stejné a grafy jsou (tam kde to má smysl) vynášeny zvlášť pro COVID a neCOVID pacienty, takže je jasné, že nedochází ani k přesouvání kapacit.

Nejvíc ovšem ty grafy vypovídají o tom, proč se Ministerstvo vnitra tak pilně snaží zákonem zakázat zveřejňování blíže nespecifikovaných informací.

*) ty grafy jsou jen vizualizací dat, která jen mimořádně neochotně poskytuje Ministerstvo zdravotnictví.

O. M. 21.10.2020 12:34

Jasně, že kapacity nemocnoc jsou stále stejné, viděl jste snad, že by se u nich stavěly nové pavilony? Akorát, že se nevyužívají tak, jako obvykle, ale rezervují se pro potenciální koviďáky. Některé nemocnice kvůli tomu omezují standardní péči a odkládají elektivní výkony.

Kromě toho vám nějak ušlo, že se celkem drží či mírně roste lůžková a přístrojová kapacita, ale klesá kapacita personální.

I. Schlägel 21.10.2020 14:40

Marná snaha. Pan Jirka ví své. Disponuje totiž zdravým rozumem.

V. Halašta 21.10.2020 11:17

Počty hospitalizovaných se tedy rozhodně nedrží na stejné úrovni:

https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19/prehled-hospitalizaci

Z. Lapil 21.10.2020 11:35

Panu Jirkovi jsem napsal a pokud jste to minul, tak vás možná bude zajímat toto: https://share.uzis.cz/s/qMpdA9W6yJqX6t3. Aktuální kapacity, z toho obsazeno covidem.

J. Jirka 21.10.2020 11:38

Když se naučíte číst grafy, zjistíte, že ten odkazovaný mnou a ten vámi si velmi dobře odpovídají.

Kontrolní otázka: mají vámi odkazované grafy *) exponenciální nebo lineární průběh?

*) https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19/prehled-hospitalizaci

V. Halašta 21.10.2020 11:52

Pokládat kontrolní otázky je docela arogantní drzost, zvláště od někoho, kdo v prvním příspěvku tvrdí, že se ukazatele "drží na stále stejné úrovni" a následně ustupuje k "lineárnímu průběhu".

Já snad někde říkal něco o exponenciále? Já někde říkám, že ty grafy neodpovídají?

Z. Lapil 21.10.2020 11:34

Ne že bych měl náladu a čas to rozplétat (a kdo ví, jsem-li toho schopen), ale tohle vypadá vysloveně jako statistika, kterou jsem si sám zfalšoval.

Ministerská čísla (kapacita celkem; obsazení covidem) jsou tady: https://share.uzis.cz/s/qMpdA9W6yJqX6t3.

J. Jirka 21.10.2020 11:45

To jsou tatáž data, která zveřejňuje Hlídač státu, jen v jiném (lepším) měřítku.

Ale strašnému řádění epidemie a předpovědím mrtvol v mrazácích a hromadných hrobů to tedy moc nenahrává...

O. M. 21.10.2020 12:35

A vy o to stojíte?

J. Strakoš 21.10.2020 12:54

Do háje, nikdo o to nestojí, to je Vám taky jasné.

Ale nikdo taky nestojí o opatření, která stojí na argumentech, které lze velmi rychle rozporovat.

Z. Lapil 21.10.2020 16:01

Obávám se, že nahrává. Počet mrtvých za posledních 5 dní je průměrně 60 denně. I kdybychom předpokládali, že polovina z toho do covidové statistiky nepatří, vychází 30 denně, a pozor - to jsou ti, kteří se nakazili zhruba před měsícem, kdy byla denní dávka nakažených 10x menší, než dnes. Tudíž z dnešních 10 000 denně nakažených bude koncem listopadu 100 - 200 - 300 mrtvých denně. To už je vzhledem ke "standartním" třem stovkám denně dost podstatné číslo.

Dnes je na JIPkách zhruba 60% míst obsazeno covidovými pacienty. Vím - "na covid" a "s covidem" není totéž. Nenárokuju si přesnost, jen upozorňuju, že Flégr možná ví, co říká.

J. Jirka 21.10.2020 16:34

> ... pozor - to jsou ti, kteří se nakazili zhruba před měsícem...<

Pokud teď opravdu umírají lidé, kteří se nakazili před třiceti dny, tak to odpovídá době, kdy bylo rozesláno dvaapůl milión nehygienicky zabalených respirátorů a roušek.

Ale to se mi nezdá, protože se tvrdí, že inkubační doba je dva až pět dní.

A podle výše uvedeného odkazu se v posledních dnech COVID lůžka na ARO + JIP uvolňují, nikoli zaplňují.

Z. Lapil 22.10.2020 8:34

On to ten měsíc opravdu bude. Týden od nakažení k rýmě, týden doma, další týden v " normalni" nemocnici a týden na JIP. Samozřejmě hodně zhruba, ale pokud je na JIP aktuálně přes 600 covidovych pacientů a denně umírá sto lidí, tak aspoň tenhle týden zhruba sedí.

Nesterilni rousky bych sem netahal, těch pět kousků vydrží pár hodin, takže jejich rozeslání bylo gestem typu plácnutí do vody a o mnoho větší vliv by neměly, i kdyby přebalovali komplet nakažení pošťáci.

M. Krátký 21.10.2020 9:24

citace z viditelny-macek.cz

Češi jsou smějící se bestie:

Nejblíže jsou k objevení vakciny proti covidu 19 na Mostecku. Bohužel jim z toho vždycky vznikne pervitin.

M. Valenta 21.10.2020 8:52

Autore, aby ty vaše plky měly nějakou hodnotu musel, byste do srovnávacích grafů zahrnout počet testovaných v jednotlivých zemích v poměru k počtu obyvatel.

Š. Hašek 21.10.2020 10:14

Opravdu si myslíte, že s počtem testovaných poklesne počet zemřelých?

Podle jaké závislosti? Jestli tedy víte, co to je závislost.

Fakt se "těším" na ten radostný, ranní rozbřesk, kdy v televizi vyhlásí 98% protestovanost (během minulých dvou měsíců) ..... a s počtem zemřelých to ani nehne.

M. Valenta 21.10.2020 10:25

Nepíšu o mrtvých, ty nám sdělí jarní tabulky statistických úřadů, píšu o druhém fleku a grafu na začátku článku.

Š. Hašek 21.10.2020 8:45

Kulové!

Propaganda. Každá země si to měří podle sebe. Kontrola žádná. Ani Prymula neví, kolik má "s" nebo "bez".

Něco mi stále říká, že česká vesnice jest čistotnější než italská/jihoamerická. Ty italské na vlastní voči, ty americké z filmů a knih.