29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Důsledky iluze bezpečí

Česká republika čelí další vlně přísných vládních opatření proti covidu-19. Jaký efekt mohou tyto kroky mít? A jaké kroky by bylo správné podniknout?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kraus 28.10.2020 23:22

Ano, výchova k méněcennosti, výchova k otroctví.

K. Gaman 28.10.2020 17:29

Ale milý pane autore, nevyčítejte lidem, že se v létě chovali jak ve vámi chváleném Švédsku, tedy uvolněně, to by si vaše tvrzení odporovala!

J. Kulheim 28.10.2020 16:03

Socialismus zbavuje občany individuální odpovědnosti za sebe, svou rodinu a své okolí. Je dobré si uvědomit, že zdraví je ten nejcennější majetek, který jsme dostali. Jako o každý majetek, také o zdraví je nutné se starat. Jinak přestane sloužit. Na

Na to potřebovali přebrat od občanů pravomoci a peníze. Mnohým lidem to, že jim někdo slíbí, že se o ně bude starat vyhovuje. Neuvědomují si, že musí předat část svobody jednotlivce ve prospěch státních úředníků a předat také peníze. Pěkné řeči o tom, že stát zajistí zdravotní péči na úrovni současných vědeckých poznatků, se dobře poslouchají, ale skutečnost je taková, že to není možné.

Vláda a státní úředníci by měli být službou pro ty, kteří jim a jejich rodinám dávají živobytí. Ono je to obráceně. Vláda rozkazuje, nevysvětluje. Plukovník se chová jako generál. Pravděpodobně je přesvědčený o tom, že koronavirus postaví do pozoru a zavelí odchod. Některé lidi přesvědčí, že se virus bude chodit podle toho jak to nalajnuje.

Nikdo si nemůže stěžovat, že jsou lidé nedisciplinovaní. Ale jsou takoví, kteří rádi porušují to co si přeje ten kdo rozkazuje.

M. Pivoda 28.10.2020 16:30

Cituji: "Socialismus zbavuje občany individuální odpovědnosti za sebe, svou rodinu a své okolí. ..."

Komentář

Nezodpovědní kuřáci (kteří svým kouřením zkracují život ostatním) existovali jak za socialismu, tak existují i během současného kapitalismu.

J. Kulheim 28.10.2020 16:42

Mnozí kuřáci kouří proto, že jim socialisté slibují, že se o ně až budou nemocní postarají. Pokud si museli případné léčení hradit z peněženky nebo komerční pojištění by měli dražší než nekuřáci, tak by si to rozmysleli.

Do místnosti kde je dovolené kouřit nemusí ten, komu se to nezamlouvá chodit.

M. Pivoda 28.10.2020 17:07

Já určitě nejsem propagátorem socialismu, ale Kulheim evidentně situaci zjednodušuje.

Vzpomínám si, například, že v dobách českého reálného socialismu si Marxisté stěžovali, že prostituce přetrvala z dob kapitalismu do socialismu. Navzdory tomu, že k takové činnosti, už prý jedinci (tj. hlavně ženy) k takové činnosti v době socialismu už neměly žádný pádný ekonomický důvod.

J. Kulheim 28.10.2020 18:32

Já píši o tom, že zdraví je majetkem každého z nás a je nutné se o svůj majetek pečovat. Socialisté slíbili, že se o občany budou starat od kolébky do hrobu. Teď říkají, že lidé jsou nedisciplinovaní. Připomíná mi to, když říkali, že socialismus je dobrý systém, ale lidi jsou špatní a proto je třeba je převychovat. Nejsou dobří ani špatní. Chovají se tak jak jim to systém dovoluje.

Je potřebné si uvědomit, že pokud něco nařizuji v Praze je naprosto k ničenu v Horní Dolní na Šumavě. To co by mohlo být účinné v počáteční fázi pandemie, je v současnosti k ničemu.

Přebrali pravomoci k tomu, že se budou starat o lidi od kolébky do hrobu. K tomu museli od občanů přebrat pravomoci. To je část individuání svobody a občan jim musí na to dat peníze. Já si myslím, že je to špatný obchod. Musí platit, že pravomoc= odpovědnost. Jestliže stát přebral pravomoc a peníze musí nést i odpovědnost.

Stát by měl zajistit to, co si nedokáže jednotlivec a jeho rodina zajistit sám. Např. Má pravomoc uzavřít lokalitu, aby se nákaza nešířila. Nařídit těm, kteří se na jaře vraceli z dovolené ze zahraničí, karanténu, aby se nemoc nerozšířila. A také zajistit kontrolu jak dotyční nařízení dodržují. Až je virus všude, tak nemá cenu mluvit o tom, že kdyby byli u nás jiní lidé, tak by to bylo jiné. Ale tady jsou Češi . To vláda věděla dávno před vypuknutím pandemie.

L. Novák 28.10.2020 21:20

Tady jsou Češi, v Itálii zase Italové... ;-)

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/italove-fandili-s-priznaky-nakaza-vybuchla-na-lize-mistru-sp/r~4cf94aa86f5711ea80e60cc47ab5f122/

A taky tam pracuje několik desítek tisíc čínských dělníků.

L. Novák 28.10.2020 13:27

Vzpomínáte si na dubnový projev šéfa statistiků Duška ve Sněmovně k opatřením proti šíření koronaviru? Tam to všechno je...

https://www.lidovky.cz/domov/nezkoumejte-me-vnitrni-pocity-jsem-nepodstatny-rika-sef-statistiku-po-otevrene-zpovedi-ve-snemovne.A200422_161051_ln_domov_rkj

P. Zinga 28.10.2020 10:18

„Jasně, podle průzkumu upřednostňuje široká většina ustrašeného obyvatelstva bičování všeho druhu, tenkrát jako dnes. Strach slepí synapsie (slouží k přenosu nervového vzruchu, „jednotka“ mozkové aktivity), to rovněž není žádný nový poznatek. Co se základních práv týká, vládne dnes stádní imunita.“ (achgut.com)

Stádní imunita... Vůči čemu? Vůči ráciu?

J. Lukavsky 28.10.2020 8:34

"švédská strategie lehkých a převážně nepovinných omezení skutečně funguje" měli tam jen 10x více úmrtí nežli ve srovnatelném sousedním Norsku které drželo velice striktní opatření. To už neplatí? Nevím, rád se poučím. J.L. end

P. Vychodil 28.10.2020 8:38

pokud znáte Norsko, Švédsko, Finsko, geografické podmínky, hustotu obyvatelstva, odpovíte si sám...

V. Církva 28.10.2020 8:46

Ano naprosto podobné státy jen Švédi měli toho šilence kterého stádovitě poslouchali. Výsledek tristní.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/co-se-stane-kdyz-zavreme-ekonomiku-svedsky-priklad-opet-prekvapil-121845#dop_ab_variant=0&dop_req_id=3P5GGhj2ZSH-202009300711&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

P. Vychodil 28.10.2020 8:57

možná tristní z vašeho pohledu, jak bychom byli rádi za takový výsledek ! my se spíše přikloníme k číslům Belgie, centru to veškeré moudrosti eurosoudruhů...opakuji, vemte v úvahu geografické podmínky ! pokud jste tam nebyl, nepochopíte..také zvažte, že jsou odděleny od Evropy mořem, rozhodně nejsou tranzitními zeměmi, jako třeba česko...nebo navrhujete uzavřít neprodyšně hranice ? no, pro pár možná ušetřených životů chcípneme všichni-hladem...howgh

M. Šejna 28.10.2020 9:54

Švédsko má 6 tisíc mrtvých. My se k tomuto číslu teprve blížíme, i když je jasné, že to překonáme.

Do Švédska a dalších skandinávských zemí zatím nedorazila druhá vlna. Takže oni zatím nemají na co reagovat. Pokud k nim dorazí a bude u nich podobný laxní přístup, jako na jaře, smete je to hůř, než nás nebo Belgii.

P. Vychodil 28.10.2020 10:20

své prognozy zakládáte na nesprávných předpokladech.

a/ u nás zatím neproběhla první vlna, s významným počtem mrtvých , v těchto dnech (u)vidíme kulminační bod (dříve jsem byl optimista, doufal jsem ve švédské počty, teď se kloním k belgii- 900 mrtvých na 1 mil obyvatel)

b/ tam, kde proběhla první vlna, vidíte sice znovu nárusty mrtvých, ale je jich podstatně méně, rovněž křivka nárustu vypadá jinak

c/ všimněte si, že růst počtu mrtvých při jarní vlně začal ve všech zemích prakticky v jednom týdnu, žádné zpoždění...

d/ i podzimní vlna začala prakticky ve stejný okamžik (návrat do škol ?)

mě z toho vyplývá, že Švedsko je za vodou

M. Šejna 28.10.2020 10:34

Belgie, Holandsko, Švýcarsko, Francie, Španělsko a Itálie už mají druhou vlnu přesto, že zažili brutální vlnu první. Švýcarsko hlásilo předevčírem 17 tisíc nově nakažených.

Druhá vlna dorazila do západní Evropy později, než k nám, protože oni dodržovali karantenní opatření i přes léto, zatímco my jsme se na všechno totálně vykašlali, takže druhou vlnu jsme chytli absolutně nepřipravení.

P. Vychodil 28.10.2020 11:24

pokud se neshodneme na tom, že čísla pozitivních neříkají nic o úmrtnosti, tak diskuze nemá smysl...

takže Švýcarsko: na jaře denní špička "nakažených" 23/3: 1321, o cca týden později 75 mrtvých (špička), na podzim 19/10: 8 700 nových nakažených, o cca 1 týden později 36 mrtvých...na tomto příkladě lze snadno dokázat že:

a/virus silně zmutoval

b/ kdo měl umřít, umřel, zbytek populace je už víceméně imunní

c/ jde jen o epidemii testování, čísla nic neříkají

nebo se podívejte na Holandsko

L. Novák 28.10.2020 13:18

Vidím, že považovat nějaký jev za "důkaz" je pro vás hračka... ;-)

L. Caslavka 28.10.2020 11:12

Podle meho nazoru se ve Svedsku ani jinac reagovat nedalo, jen necha pandemii volny prubeh. Pokud chcete uplatnit nejaka omezujici opatreni, musite take kontrolovat jejich dodrzovani.... Coz diky kreditu jejich policie v nogozonach nepripada v uvahu. Toto si socanska vlada moc dobre a vcas uvedomila...

V. Církva 28.10.2020 8:34

Zajímavé že celkem dobří ekonomové jsou šílenci přes epidemii covidu, dokonce ignorují realitu.

Švédsko - na jaře 6000 mrtvých, 20krát víc než u nás.Až teď je doženeme, protože jdeme jejich cestou. Dle informací od Švéda se jejich vláda zbláznila. Lidé dobrovolně odjeli na chaty a v některých firmách odbory požadovaly zastavení výroby. Podle některých informací propad ekonomiky stejný jako v severních státech, a delší doba zotavení.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/co-se-stane-kdyz-zavreme-ekonomiku-svedsky-priklad-opet-prekvapil-121845#dop_ab_variant=0&dop_req_id=3P5GGhj2ZSH-202009300711&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Tajwan. Autor plácá. Žádné volnější opatření Pokud viděl naši delgaci na Tajwanu. Každý příchozí musel mít test. Karantény. Žádné podávání rukou. Jižní Korea důsledně trasovala. Velmi tvrdá opatření. Peru - opravdu pan Kohout věří že právě v Peru lidé opatření dodržují?

Takže i pan Kohout se nechal unést přání bližší realitě

Zěvěr. Lockout je DUSLEDEK nedostatečných hygienických opatření a discipliny občanů. V Asii se osvědčují tvrdá krátká opatření, disciplina (demonstrace proti opatřením - šílíte?) a trasování. Díky tomu je pak zastavení ekonomiky minimální, opatření účinná a minimum mrtvých. Nefantazírujme a učme se tam. Čínu jsem záměrně vynechal, je to extrém kde bych žít nechtěl i když covid taky vyřešili skvěle. Odvézt šiřitele někam na stadion je pro něj nepříjemné, ale pro společnost velmi příjemné. Individualismus vede k sobectví.

J. Jirát 28.10.2020 8:25

V Australii zavedli tvrdý lockdown asi před měsícem a nyní mají 10 až 20 nových nakažených denně a úmrtí jen ojediněle. Jiné účinné opatření neexistuje, přijměme tuto myšlenku.

Žádný z obhájců měkkého řešení, argumentujících ekonomickými ztrátami se zatím nenamáhal vyjádřit ztráty, způsobené současným váháním.

V. Církva 28.10.2020 8:38

Jsou blízko východní Asie. Mají se kde učit. Jen u nás se žvaní a fantazíruje. A díky tomu jsme vyhráli černého Petra největších blbců na světě. Češi nemají disciplínu. Jinak už bychom byli na úrovni třeba Tajwanu.

J. Kovaříček 28.10.2020 13:35

Pane Jiráte, nepište o Austrálii, když o tom nic nevíte. Socialistický stát Victorie byl svým diktátorem uvržen do drastických omezení a výsledkem bylo více jak 800 mrtvých (zpravidla z domovu starých!) Ve zbytku Austrálie zemřelo s covidem méně než 100. Letěl jsem právě z NSW do Adelaidy a zpět, cestou žádné roušky a jiná směšná nařízení, toliko odstupy a rozumné chování. Covid je záležitostí především politickou a ekonomickou. Proč někde jsou oběti katastrofální, jinde zanedbatelné? Zapřemýšlejte, je-li to možno.

L. Novák 28.10.2020 21:17

Tak přemýšlejte!

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/italove-fandili-s-priznaky-nakaza-vybuchla-na-lize-mistru-sp/r~4cf94aa86f5711ea80e60cc47ab5f122/

M. Zikmund 28.10.2020 7:18

Sledovat zkušenosti jiných zemí má určitě smysl, ale orientovat bychom se měli především u zemí, které mají obdobné geografické podmínky. Ukazovat si na Japonsko, Tchaj-wan,Koreu, Nový Zealand apod. je sice hezké, ale všechno jsou to ostrovy (jasně, Korea je "jen" poloostrov s uzavřenou hranicí jediného souseda), takže jejich izolace od okolí je vcelku jednoduchá a jsou na ni zvyklí. Česko je ale uprostřed Evropy a každý den přes nás projíždí tisíce kamionů. Podle mne plošná izolace proto nemá takovou funkčnost a souhlasím s autorem, že lepší je zaměřit se lokálně na nejohroženější skupiny.

I. Pávek 28.10.2020 7:37

Souhlasím s vámi pane Zikmunde. A za sebe - Babiš udělal hloupost, když si dopřál dovolenou na Kypru. To mnoho lidí pochopilo jako že se nic neděje. Chápu jeho pracovní vytížení i potřebu si odpočinou. Teď vypadá hrozně. Ale v té době měl naslouchat těm, kteří mají v popisu práce ochranu zdraví.

V. Církva 28.10.2020 8:45

Co se týká pohybu cizinců, máte možná pravdu. Proč pak ale máme EU? Snad aby koordinovala opatření. Pokud se všechny evropské státy budou chovat disciplinovaně, tento problém odpadá. Navíc uzavření hranic mimo zboží a kamionů fungovalo a není důvod je nepodporovat.

Co se týká ohrožených skupin, auto fantazíruje. Je to jako s komunismem a rovnostářstvím.. Teorie hezká. Nikde to v praxi nefunguje. Virus se neptá jestli se babičky může dotknout. Pokud se to tu motá tak že jsme první na světě, nějak se to přimotá. To jsou řírodní zákony a realita.

P. Vychodil 28.10.2020 8:52

jasně. proč se tito diskutéři nepodívají do centra eurosojuzu, Belgie ? 900 obětí / 1 mil obyvatel ? A podle křivky úmrtnosti jim to tam proběhlo stejně jako třeba ve Španělsku

K. Wágner 28.10.2020 6:46

Ve Švýcarsku již přijali v nemocnicích smutná opatření: v případě nedostatku míst na JIP je v lékařově pravomoci rozhodnout, že nepřijme „osoby starší 85 let“ a "osoby starší 75 let, které mají jedno z těchto onemocnění: cirhóza jater, III. stádium chronického selhání ledvin, srdeční selhání třídy NYHA vyšší než I. a dále osoby s odhadovaným přežitím v horizontu méně než 24 měsíců“. A úprava intenzivní péče v případě nedostatku zdrojů? Na otázku, která je kladena ve všech nemocnicích po celém světě, dává Švýcarsko odpověď: „Na úrovni B, nedostupnosti lůžek intenzivní péče, by neměla být prováděna žádná kardio a plicní resuscitace.“