28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Devět tisíc pět set čtyřicet čtyři

Devět tisíc pět set čtyřicet čtyři – dnes jako v posledních týdnech téměř každý den na nás z médií křičí další děsivé číslo údajně potvrzující nezadržitelnou explozi covidové pandemie. Říkají tomu počet nově nakažených z minulého dne, někteří dokonce počet nemocných. Většinu lidí toto trvale rostoucí číslo děsí a zřejmě je děsit má. Panika sílí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ivan 20.10.2020 9:32

"celková úmrtnost v ČR se dokonce snížila a za posledních 5 let zůstává druhá nejnižší" - ČSÚ si už data aktualizoval a úmrtnost je poslední dva týdny nejvyšší za posledních 5 let.

J. Kubík 18.10.2020 18:17

Bývalý bolševik promluvil. Vstoupil do KSČ v roce 1985.

M. Krejčí 17.10.2020 12:59

Je evidentní, že jsme ve válce, ale nejen s virem SARS-coV-2, ale hlavně s lidskou hloupostí a nadutostí. Jak si může někdo, kdo nestudoval medicínu a už vůbec nemá epidemiologický či infektologický postgraduál, myslet, že dokáže validně posuzovat vysoce sofistikované problémy medicíny? To vyžaduje opravdu velkou míru hlouposti. Jenže jak vysvětlil hlupákovi, že odborné medicínské informace a data nelze hodnotit laickým "zdravým selským rozumem"? Ty lze věcně posuzovat jen na základě obsáhlých medicínských znalostí. Jako lékař jsme také kdysi skládal státnici z hygieny a epidemiologie, a proto vím, PROČ jsou epidemiologická data hodnocena Min. zdravotnictví tak, jak je hodnotí epidemiologie jako věda a nikoli tak, jak je "hodnotí" laici. Když opakovaně smícháte krev dvou STEJNÝCH krevních skupin, měl by podle laické logiky být výsledek pokaždé stejný. Jenže NENÍ. Krevní sk. O neg. je univerzální dárce a AB poz. je zase univerzální příjemce. Jenže opačně to neplatí, ač jde o tytéž krevní skupiny. Když dáte člověku Oneg. krev ABpoz., zabijete ho. Laik to nechápe a je-li to hlupák, řekne, že je to nesmysl. A někdo kvůli tomu umře. To je modelová situace pro dnešní epidemii covidu. Hlupáci jako Weigl si myslí, že šíření infekce je dáno "skutečnými" počty nemocných, ale zveřejňovaná čísla s nimi prý nemají nic společného. Jenže šíření covidu je výsledkem biologické reality v podobě destruktivního potenciálu viru!! A hygienou zjišťovaná čísla sice velmi nepřesně, ale přece jen reflektují faktické šíření viru, byť se 14ti denním zpožděním. Jiná data o šíření viru zjistit nelze, a proto je třeba při koncepci opatření vycházet z dat dostupných a hodnotit je se zohledněním jejich chyby!! A to se přesně děje. Přísnost opatření vychází z četnými odbornými pracemi a validními studiemi opakovaně prokázaných epidemiologických paradigmat, známých 60-100 let!

J. Sedláček 17.10.2020 11:39

Plně souhlasím s tím že jsme jako národ dezinformovaní a strašení covidem podle mého názoru je tento virus záměrně vypuštěn pro likvidaci starých lidí nebot jak je známo na důchody není kapitál statistiky mluví jednoznačně pro a že zemře i mladý člověk je jen povolená ztráta a riziko podnikání. Zamyslete se nad tím proč opět lidé vysoce postavení bohatnou asi je to ted v krizi normální věc. A nebo už nemají kde jinde brát. Pokud se normální reálně myslicí člověk zamyslí tak jen vidí jak od roku 1989 republiku rozprodali a zničili. Co je od té doby jiného můžeme cestovat můžeme jakoby podnikat ale jen nás z diktatury sovětů přeorientovali na horší diktaturu unie. Zkuste se zamyslet a pochopit tento můj názor podotýkám můj názor

P. Vychodil 16.10.2020 16:45

ještě mám pro příznivce drastických omezení povzbudivou následující zprávu.

1.Od zítřka, se v zájmu omezení rakoviny plic zakazuje kouření, a to i v soukromých prostorech, neuposlechnutí se trestá odnětím svobody až na...osobní držení cigaret větší než jedna, bude potrestáno odnětím svobody na...

2.od zítřka, se zakazuje prodej jakýchkoliv nápojů, které obsahují cukr...temto seznam obsahuje i pivo...

3. od zítřka se zakazuje konzumace jakéhokoliv pšeničných výrobků, tzn např. pečiva, knedlíků, neb zapřičiňují obezitu, poruchy imunity a mnoho dalších zdravotních potíží...výrobci tohoto zboží budou trestáni odnětím svobody až na...kdo na veřejném prostranství bude přistižen při konzumaci rohlíku nebo babišova chleba, bude pokután částkou...

4. od zítřka, kdo neprokáže minimální předepsanou fyzickou aktivitu za posledních 160 dní, nebude přijat do jakéhokoliv zdravotnického zařízení na jakékoliv ošetření...

5. od zítřka, kdo odmítne, či nebude dodržovat předepsanou preventivní péči k udržení svého zdraví, bude internován do rehabilitačního nápravného tábora, na dobu nezbytně nutnou...případně odsouzen k pokutě ve výši až...

6. od zítřka, spotřeba více jak ...gramů čistého alkoholu denně, bude důvodem k umístění do detoxikačního centra na dobu nezbytnou...informace o konzumaci budou centrálně vyhodnocovány z nákupních košíků (jakýkolliv nákup, obsahujcí alkohol, musí být proveden pomocí platební karty)

7. Všechny nákupy v obchodech s potravinami musí být placeny platbními kartami. Centrální systém bude vyhodnocovat vyváženost stravy. Na případné odchylky budou spotřčebitelé iupozorňováni. Případné dlouhodobé nedodržování přikázaných zasad bude posuzováno dle praragrafu...

tož, soudruzi, příznivci vojenských lock-down (hrozné slovo), doufám, že budete souhlasit ? neb vše co jsem zde napsal, a mohl bych samozřejmě pokračovat dále, je pro dobro a zdraví našich spoluobčanů...navíc, vše, co jsem zde napsal, je stejně fašizoidní jako současný lock down, ale rozhodně rozumější

M. Varadinková 16.10.2020 16:58

Zjevně nechápete rozdíl mezi nemocí silně nakažlivou a nenakažlivou.

Š. Hašek 16.10.2020 17:09

Zřejmě nechápete, že nakažlivost je pro každého jiná. U stejné choroby. Hodně v tom dělá věk a "celková kondice". Nebudu to rozepisovat.

Precizujte mi dále stupnici mezi: A - silně nakažlivá a H - nenakažlivá (?). Já to vidím na osmnáct pocitově vyjádřitelných hodnot.

To se učí na ZDŠ. Takové to, že něco chytnete. A říkala mi to babička.

Nejste babičkou, že ne?

L. Novák 16.10.2020 17:14

Neuvěřitelné, jakou vy máte výdrž v plácání... :-P

Š. Hašek 16.10.2020 17:33

Neuvěřitelné. Vy budete přednášet, že dva lidské organismy reagují na jeden vir v důsledku úplně stejně.

A ani Vám nedocvakne, že by lidstvo už dávno vymřelo. Imunitní system jednotlivců, není nikdy naprogramován při narození, definitivně. Vy jste fakt propadlík. Lehké otázečky/úložky:

1. Jaké známky jste měl na ZDŠ? Nemusíte, GDPR.

2. Kolik Vám je let? Přibližně.

3. Pokud jste byl virově nemocen, pozoroval jste, že zároveň ihned onemocněla celá rodina/školní třída/pracoviště? Neuvádějte bydliště.

4. Všichni jsme vždy stejně nemocní a i rýma trvá u každého stejně, jak přes kopírák? Tady bych prosil opravdu odpověď.

Mám doma poševcováno, tak se nedivte. Jste zajímavě, vůbec daty neargumentující týpek. Mrkněte se na počet úmrtí v posledních třiceti letech v grafech. Jsem zvědav na "ŠÍLENÝ SKOK" v posledních šesti měsících. Kde jako je.

Ve Vašich citovkách jste nepoužil ani jedno jediné čísílko. Prostě navrčená domovnice.

Zdar!

P. Vychodil 16.10.2020 17:44

pane Hašku, my takovéto diskuze můžeme brát z několika perspektiv:

1/bude nás nasírat tupost zdejšího davu

2/budeme, svými komentáři, testovat tupost zdejšího davu

3/budeme se snažit vzdělat ovce - předem ztracená bitva

4/můžeme přejít do jiné ligy, sám se divím, proč jsem se nechal vtáhnout do téhle žumpy...jak říká můj kamarád-tak starý, a stále tak naivní...

tož, kam dále ?

K. Kosna 16.10.2020 18:17

Pane Vychodile, pane Hašku ! pokud už vás nebaví nasírat tupost zdejšího davu, nebaví vás vzdělávat ovce, potom je vynikající nápad odejít z této žumpy a oblažovat svými názory zase někde jinde. Anebo klidně zůstaňte, to už je na vás. Pindejte si, co chcete a komu chcete, na to máte svaté právo. Jenom prosím, až půjdete ven, nezapomeňte udržovat od ostatních dvoumetrové rozestupy, nosit čistou roušku všude kde se má, a pořádně si mýt ruce. To je momentálně jediné , na čem doopravdy záleží. :-)

Š. Hašek 16.10.2020 18:34

Vážený pane Kosno,

vyvraťe mi číselné údaje o změně úmrtí od března 2020, dělá to cca 130/7950 za měsíc. Pro celou naši republiku. A napište nějaký závěr. Jedná se o rozdíl v řádu procenta. To 1.45% nelze již ututlat a udělat z toho 14%, nebo 36%! Ani je nelze navýšit záběry na celá letiště polních lůžek a zpocenými vojáky. Případně osmi variantami čtení testů se základní chybovostí kolem 25%.

Pokud nikoliv, použijete pouze nějaká citoslovce a nadávky, potom se omlouvám, ale zařadím Vás mezi "domovnice", které neumí číst grafy a neznají procenta.

Moje hygienecké návyky nikterak nevybočují zvyklostem v geoprostoru kolem Vídně. V tramvaji jsem v lati. Mozek nemám prymulovský.

S pozdravem Hašek

L. Novák 16.10.2020 19:07

Proč by vám měl někdo vyvracet vaše plácání? V tramvaji jezdíte s rouškou na tváři nebo bez?

Začínáte mi silně připomínat magora s nickname "Rada" a šílence Pivodu. ;-D

K. Kosna 16.10.2020 19:27

nebudu se s váma hádat, pane Hašku. grafům nejspíš rozumíte, jde jen o to, jestli se díváte na ty grafy, které vám umožní pochopit situaci teď. Pokud se tady snažíte argumentovat nějakými grafy z března k situaci, která je teď, pak je zjevné, že nedíváte. Vaše škoda. Škoda nás všech.

Š. Hašek 16.10.2020 20:00

Ty vado!!!!!!!

Já myslel, že si něco pamatujeme, máme záznamy/grafy za století/desetiletí! Nežijeme 24 hodin a pak nanovo s čistím harddiskem.

Fakt nebudu argumentovat březnem, ani rokem 1995, ani minulou úrodou jablek, ani prázdninama v roce 1968! Proč taky? Největší blbostí je si pamatovat a porovnávat!

VŠECHNO ZAPOMENOUT a jako holátka začínat dycky pondělními rekordy ČT09/Blesku.

Nevěřil bych, že budu za hlupáka, pokud se podívám na graf od března a srovnám jej s uplynulými třiceti lety. Vy se dívejte na graf od včerejška a rozebírejte si ho s Witowskou. Třeba hodinu. Zdar!

Vlastně mi je Vás líto. Nebo závidím. Kdo si nepamatuje leden/březen, nedá to s ničím dohromady, bude blízko konečnému štěstí.

K. Kosna 16.10.2020 21:21

Třeba na to jednou přijdete. Přijdete na to, že pomáhat si v okamžiku exponenciálního nekontrovaného a nekontrolovatelného růstu nákazy daty staršími než dva týdny je asi tak stejné jako když jdete na výlet a považujete za podstatné pro popis momentální situace kroky, které jste udělal před půl hodinou, a ne ten poslední, kterým zrovna šlapete na minu. Jsou věci, které jsou +- konstantní, které byly stejné na jaře a jsou i teď. Kapacita špitálů, množství případů, které je schopná hygiena pochytat ( vláda měla řešit, říkala, jak je vše připravené, v okamžiku, kdy to bylo potřeba, se zjistilo, že z nových věcí nefunguje nic), počet lidí ve špitálech ( jen jsou uštvanější a je jich míň, vláda nevyřešila posílení nějakým způsobem), celková organizace taky asi tak jak byla. Nemoc se taky nezměnila, aby to stálo za řeč, snad jen že zabíjí trochu míň. Nicméně v každém státě lze vysledovat nějakou závislost mezi zjištěným počtem nakažených, a těch, kteří skončí v nemocnici nebo i zemřou. ( konkrétní čísla závisí na metodice té které země). Když se téhle nemoci nechají volné ruce, šíří se exponenciálně. To znamená ze začátku možná úplně pomalu, ale od určitého okamžiku se šíří strašidelně rychle. A pokud se nezastaví včas, přeroste přes všechny meze. Dostane se přes kapacity hygieny, ta přestane stíhat dohledávat, a nemoc si půjde kam chce o to rychleji. Když přeroste kapacity nemocnic, začnou se tady hromadit mrtvoly. Teď jsme ve fázi, kdy hygiena už dlouho nestíhá, ale ještě chvíli bude stíhat zdravotnictví. Ale už ne dlouho. Jsme v situaci, kdy zatraceně není jedno, jestli nějaké opatření se nasadí ráno nebo odpoledne, kdy čtrnáct dní je delší než rok v každé normální situaci. A teď , kdy opravdu záleží pomalu na KAŽDÉ HODINĚ, vy tady na mě vytahujete BŘEZNOVÁ DATA ? Kde to žijete, pane ? Vzbuďte se.. Teď se fakt řeší úplně jiné problémy..

M. Krejčí 17.10.2020 13:58

Pane Kosno, ten pan Hašek je příliš omezený, aby pochopil, že předmětné grafy lze hodnotit jen se znalostí mnoha odborných faktů, což vyžaduje nejen studium medicíny, ale i adekvátní lékařský postgraduál. Proto je tady za hlupáka. Je to nejen válka se SARS-coV-2, ale také s lidskou hloupostí.

M. Krejčí 17.10.2020 13:54

Pane Hašku, prymulovský mozek skutečně nemáte. To je vidět z toho, že nechápete simplexní paradigma, že odborná data nelze hodnotit laickým, byť "zdravým, selským rozumem". Součástí státní zkoušky lékařů z hygieny a epidemiologie je také zdravotnická statistika. Tušíte proč? Protože statistická interpretace medicínských dat je komplikovaná a ani zdaleka není o laickém porovnání dvou čísel, jako to nesmyslně děláte Vy. Tady dnes o celkovou úmrtnost za několik měsíců jde až v poslední řadě. Jde o kauzální souvislosti různého řádu a významu. O hladinu významnosti při hodnocení jednotlivých parametrů a o mnoho dalších věcí, o kterých jako laik nic nevíte. Tak proč ohlupujete ostatní? Když dnes nezachytíte Vaši případně počínající rakovinu, tak pokud to není třeba nějaká fulminantně probíhající hemoblatóza, která Vás zabije rychle, tak díky pokroku v medicíně a zdravotní péči přežijete několik let. Když ji ale zachytíte včas, můžete ji přežít trvale. Jenže to nesmí být zdravotnictví zahlceno tisícovkami případů covidu. Kolegové z kardiologie (a dalších odd.) odcházejí pečovat o covidové pacienty. Preventivní charakter medicíny fatálně mizí. Koronarografie se dělají jen akutním. Mnoho lidí tak časem zemře na infarkt. ZBYTEČNĚ. A to nemluvím o etickém atributu zdravotní péče, že na covid zemřelí v drtivé většina mohli prožít ještě řadu let kvalitního života. Lékařů a sester zoufale ubývá a už se začíná projevovat tupost, kterou zavedl Klaus st a pokračují v ní všechny vlády : 30 bez nulových investic do lidských zdrojů v medicíně. Fatálně nám chybějí lékaři, kteří odešli, protože tato země jim už 30 let odmítá adekvátně zaplatit za jejich náročnou práci. Pracoval jsem v akutní medicíně celý život a vím, o čem je. Služby po celá léta trvaly od rána jednoho dne do odpoledne dne druhého; od pátku ráno do pondělí odpoledne. A po celou dobu jsme jen ve dvou museli zvládnou všechnu akutní péči. Únava či chyba tolerována nebyla.

M. Krejčí 17.10.2020 13:20

Nic takového jako "nakažlivost" v medicíně neexistuje. Vy jste ji evidentně nestudoval, jinak byste takové nesmysly netvrdil. Já jsem lékař, a proto vím, že existuje jen "virulence" infekčního agens, tedy schopnost jeho šíření. Ta je pro všechny lidi stejná a její uplatnění u jedince záleží na "vnímavosti" jedince vůči právě tomuto agens a ve společnosti na rozsahu a intenzitě vzájemných kontaktů. O tom jsou opatření proti číření covidu. Vnímavost člověka souvisí s tím, zda ji od nakaženého dostane nebo ne jen okrajově; lidí přirozeně imunních proti SARS-coV-2 je podle recentních studií minimum. Jeho vysoká virulence vede k tomu, že se velké % kontaktů virem infikuje; to jak se s infekcí vypořádá, nijak zásadně nesouvisí s tím, jak ji šíří ! Logicky covid nejvíce šíří lidé, kteří nemají žádné nebo je minimální příznaky nemoci. Ti s těžkým průběhem, leží a jsou rádi, že dýchají. Šíření je o virulenci a o kontaktech. Vaše otázky jsou medicínsky nesmyslné. Vám nikdo ve škole neřekl, že odborná fakta je třeba hodnotit pomocí odborných znalostí? Nikdo Vám nikdy ve škole neřekl, že nerespektování biologické reality je největší ze všech hloupostí? Příroda takové jedince likviduje jako první. Covid je ale záludný tím, že tyto jedince likviduje až ve druhé době a tím zajišťuje polarizaci společnosti. Hlupáci a sobci tak většinou nejprve nakazí ty oslabené skupiny obyvatel, které postupně pomřou a až pak jsou na řadě ti hloupí. Válka s covidem je proto také válkou s lidskou tupostí a omezeností, kdy si laik myslí, že toho o medicíně ví víc, než profesor.

Š. Hašek 16.10.2020 17:03

......

8. Od zítřka, od 6:00 je zakázán automobilový provoz. I těch cca 900 životů za rok je cenných! Nebo ne?

Sousedka mi řekla, že je nutné COKOLIV (!!!) podniknout. I kdyby to mělo zachránit i jen dva životy v Praze. Ani jsem neměl sílu se jí zeptat, jak právě ona za sebe vyřeší právě ty dva životy "navíc". V létě tvrdila, že sekáním trávy vraždím Zemi. 300 m2, v Praze. Sekal jsem ji navysoko, letos asi o třikrát míň. Když zalejvám, tak zas plejtvám vodou. A když se bavíme o dešti, tak mi říká, že "tam někde, v rozvinuté v cizině, prší už dokonalejc".

Výrazy -semafor- a -zámekdolů" určitě svědčí o šíři náhledu na svět u používačů těchto "termínů-.

V. Kain 16.10.2020 17:40

Zase nám nasadí hadropysky jen vylezete z baráku.Musí to vypadat jako že se snaží i když v tomto případě je to naprostá pitomost.Buďte doma nevylézejte a my si uděláme na hradě žranici.A zase se na nás bude šklebit prasečkář hokynář Mynář.Nejvyšší státní vyznamenání se dává (alespoň jsem si myslel)za skutečné zásluhy.To co tady předvedl plukovník takové zásluhy nejsou ani náhodou.Ale jsou to kámoši se Zemanem,tak proč si nepomoci.

V. Církva 17.10.2020 8:24

Vážený blázne. Jen takový nepochopí že šířením Covidu poškozujete OSTATNÍ, nejen sebe. To je to podstatné

Vaše problémy s kouřením či obezitou okolí poškozuje mnohem méně nebo vůbec. Kromě nákladů společnosti na léčbu a měli by proto platit vyšší pojistné. Ale není to snadné. Někdo může být obézní ne vlastní vinou, kuřák zalže že nekouří...

Bohužel sociopati neví, že je třeba brát ohled na spoluobčany.

P. Vychodil 17.10.2020 8:39

už moje maminka, takto lékařka a silně obézní, tvrdila: obezita není nemoc, je to z nezdravého způsobu života a z přežírání...v koncentračních táborech nebylo jediného obézního...a zemřela na následky obezity...tož tak

a to, zda skutečně šíříte či nešíříte covid, dnes nikdo nezjišťuje

na Slovensku přijali zákon, že ochránci veřejného zdraví mohou izolovat jedince i pouze podezřelého na šíření infekce

už se těším, jak vy a vám podobní, na slovensku, a při hýkání o skvělosti a důmyslnosti našich vládních opatření možná brzy i zde, zakašlete a hned vás zavřou

já tady jen se snažím upozorňovat na obsurditu některých opatření, která nás stále více zavádějí od Orwellovského světa...

D. Polanský 16.10.2020 16:23

Mám pocit, že autoři vychází z tohoto předpokladu: Příroda nám vysílá určitý signál, přesněji varování. Sděluje nám, že Země je malá a nás lidí je zde již nějak moc, že jsou zde miliony a miliony rodin, které nedokážou své děti uživit, že je mají, jenom aby je měli, popřípadě čistě z důvodů ekonomických, a ne pro nezbytné zachování rodu a hlavně pro radost. To je s výjimkou člověka stav v přírodě zcela nepřirozený. Je možné, že pokud tohle varování neuposlechneme, příroda vyšle další signál, ovšem ten bude jistě ničivější než SARS-CoV-2.

Š. Hašek 16.10.2020 16:33

Příroda koná už asi 4 miliardy let. Politici to chtějí dohnat za jedno volební období (někdy i dokonce za pět měsíců).

Příroda to nemyslí už ani varovně, vůči nám, většina populace už stejně zná jen varování na obrazovčičce, kdy jim jede tramvaj.

Hodně souhlas s Vámi.

M. Krejčí 17.10.2020 14:25

ad D.Polanský: Lidé se ve vzorcích rozmnožování chovají podle nastavení těchto funkcí v genomu. To nastavení je tu od přírody a ukazuje se, že v kombinaci s některými dalšími atributy a produkty rozvoje mozku a myšlení vede v relativně krátkém čase asi 1 mil. let přemnožení jednoho druhu a k destrukci velké většiny druhů ostatních. Že se příroda svými obrannými mechanizmy bude snažit četnost lidského druhu snížit, to čeká věda už dlouho. Viděli jsme testování přírody různých infekčních agens, od moru a neštovic, přes chřipku, ebolu, MERS, SARS až k dnešnímu SARS-coV-2. Říkáme si Homo sapiens, ale tím nejsme. Co je zarážející, je sofistikovanost v konceptu vlastností tohoto viru. Velmi vysoká virulence, kombinovaná s relativně nízkou smrtností. Kombinace vysoké virulence a vysoké smrtnosti se pro zásadní redukci lidstva neosvědčila. Tento virus netypicky nejprve likviduje nikoli nejvýznamnější šiřitele nákazy (dnes mladé a zdravé), jak je to běžné, ale zatím ty opatrnější a ohleduplnější k ostatním. Právě oni by totiž mohli efekt epidemie v redukci světové lidské populace zhatit BIOLOGICKY racionálním chováním. Pozdní následky covidu u mladých lidí s mírným průběhem příroda nastavila ve vysokém % vyskytující plicní fibrózy a poruchy koagulace, tedy vysoce smrtící mechanismy. Tím pomocí covidu dosahuje polarizace společnosti, kdy jedna (ta inteligentnější a zkušenější) část je primárně likvidována a druhá (nezkušená a nedostatečně inteligentní) virus dominantně šíří, ale k likvidaci je určena až ve druhém sledu. Takto se zatím objektivně jeví charakteristika covidu. Hlupák si myslí, že má právo na "odborný" názor. Jenže odborný názor není o "právu", ale o odborných znalostech. Ale vysvětlete to třeba p. Vychodilovi, Sedláčkovi a jim podobným.

M. Varadinková 16.10.2020 16:12

Kdyby v IVK k té epidemii mlčeli, mohli zůstat filosofy. Popíráním reality se jenom opakovaně ztrapňují a zbytečně ztrácejí důvěryhodnost.

Daleko lepší kvalifikační předpoklady pro pochopení, co se děje a kam vývoj spěje, má tento pán:

....Ludwig vystudoval informační a datové vědy se specializací na modelování a simulaci komplexních systémů, což je například i epidemie....

https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/podle-dat-lockdown-prijit-musi-cim-drive-tim-lepe-tvrdi-datovy-vedec-40339413

M. Varadinková 16.10.2020 16:18

Například navýšení úmrtnosti v době covidu tam, kde nebyla včas učiněna žádná opatření:

...Vezme se dlouhodobý průměr úmrtnosti třeba za pět let a o kolik vzroste celkový počet úmrtí v měsících epidemie. Třeba v New Yorku běžně umírá tisíc lidí denně a v té době umíralo šest tisíc lidí denně. To se nedá ničím jiným vysvětlit, než buď covidem, nebo v sekundárním důsledku přetížením systému. Ve výsledku je to skoro jedno, jestli je to způsobeno covidem, nebo sekundárními efekty. Důležité je, že to jsou lidé, kteří by běžně nezemřeli, ale kteří zemřou....

J. Kadeřábek 16.10.2020 17:03

To se dá snadno vysvětlit počtem vyžraných Černochů, které ten virus rasisticky hubí především a koncentraci lidí ve velkoměstě. Stejně tak lze vysvětlit proč zrovna Itálie a Španělsko. Jenže to znamená myslet a sbírat informace a ne jen slepě papouškovat co pronese nějaká celebrita nebo naše Účelovka.

Š. Hašek 16.10.2020 17:18

Je to marné, tedy s Vámi.

Tak třeba v ČR umíralo za leden cca 790 osob, za duben 812. Nakupilo se to, každý den o jednoho víc, že.

To se fakt nijak nedá vysvětlit ............. možná tím sekundárním přetížením/důsledkem/efektem systému. Mozek, televize, vykulenost a tak.

Faktem je, že pokud se zamotáme do "by běžně nezemřeli" ........ tak já bych začal s autama. Nebo zákazem plavání. Mrkněte se na počty utopených dušiček v červenci, rok co rok.

Nejlepší je: I kdyby dva, tak udělejme cokoliv!!! To teď frčí. Tak dělejte cokoliv, od rána do večera. A popište mi Vaše COKOLIV.