29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

KNIHA: Slepé skvrny

Občas se objeví na pultech kniha, která by měla být příručkou nejen pro politiky, ale i pro lidi, kteří chtějí a umějí přemýšlet. Kniha s výše uvedeným názvem od Daniela Prokopa mezi ně jistě patří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kocián 28.9.2020 21:15

Zemana jsem volil a ani náhodou nejsem třída strádající, ani třída ohrožená. Patřím mezi ty, kteří jsou již takzvaně za vodou. Volil jsem ho jako menší zlo a soudím, že tak to učinila většina Zemanových voličů. Protože vidět toho troubu s falešnýma brejličkama na hradě mně docela děsilo.

Š. Hašek 28.9.2020 18:20

Knihu si přečtu, nezaručuji. Studií o společnosti je nyní v obchodech plno. Jsou skoro jako návody, co si mám myslet o sobě a sousedovi. Je to stejné, jako s návody na pečení koláčů - nedostává se pekařek.

Ale zas na základě výňatků, citovaných panem Vodvářkou se mi do toho nechce. Necítím se dehumanizován a mám určitou představu o našem školství.

Stále totiž mi není zabráněno v přímém občanském styku s mladými italskými, španělskými i německými mládežníky/turisty (metro, vlak, hrad, klášter, les) ...... nějak se mi občas jeví blbí jak štoudev. Itálie vede. A to se štrasbr snaží humanizovat!

Zkráceno. Jsme na tom lépe. Ale nějak je máme dohnat, říká Šiklová a Halík. Nevím tedy v čem!

S. Novák 28.9.2020 20:17

Š. Hašek..........R^R^R^!!

H. Rybnická 28.9.2020 17:47

Vážení písmenka RAF neznamenají pouze ňafání hafana jako některých zdejších diskutantů, ani pouze zkratku anglického válečného letectva II WW. Znamená také hrůzu, kterou způsobily desítky, ne li stovky mladých lidí z evropských, zvláště německých „lepších“ rodin, s vysokoškolským vzděláním a neobyčejnou inteligencí. Nezažili jste tu dobu, možná jste je ani nesledovali, nebyla tematikou československého tisku 70tých let. Takže by bylo dobře se nevytahovat Vašimi teoriemi z literatury.

Frakce Rudé armády (německy Rote Armee Fraktion zkratkou RAF) byla západoněmecká ultralevicová teroristická skupina aktivní v letech 1970–1998. Sami se označovali jako komunistická městská partyzánská skupina. Skupinu založili v roce 1970 Andreas Baader, Gudrun Ensslinová, Horst Mahler, Ulrike Meinhofová, Irmgard Möllerová a další. Měli na svědomí vraždy, atentáty atp ve velkém. Najděte si na Wikipedii, je to tam v češtině, nemusíte umět německy abyste pochopili autora knihy a článku.

Ještě jsem nepochopila, proč se na českých chatech někteří sice ohánějí znalostmi odborné nebo speciální literatury a svojí nedobytnou inteligencí ale neobejdou se bez dehonestace ostatních. Chtějí tím pouze říct že umí číst?

J. Jurax 28.9.2020 18:07

Ano.

Písmenka RAF znamenají taky Reichenberger Automobil Fabrik, což byla automobilka založená v roce 1907 majitelem textilních továren a automobilovým závodníkem Theodorem von Liebiegem, vnukem Johanna Liebiega v tehdejší samostatné obci Rosenthal bei Reichenberg (dnešní liberecká čtvrť Růžodol). V roce 1912 odkoupena L+K. (Wiki).

A jinak - RAF co Rote Armee Fraktion byla tématem tehdejšího československého tisku, pamatuju se. Ale psalo se o ní opatrně - byli to sice teroristé, ale bojovali za dělnickou třídu proti zahnívajícímu kapitalismu, takže vlastně skoro soudruzi realizující odpor pracujícího lidu proti vykořisťování, že, takoví Che Guevarové, ale byli jaksi moc uchýlení či co ...

V. Novák 28.9.2020 21:52

No, oni RAFáci rozhodně nebyli marxisté-leninovci, měli mnohem blíže k Trockého permanentní revoluci, takže nějak superhájení československým socialistickým tiskem nebyli. Spolu s italskými BR byli líčeni spíše jako pomýlení a v důsledku věci kontrarevoluce a buržoazního teroru sloužící, protože věc komunismu poškozující.

Na rozdíl od BR byli spíše atentátníci než teroristé, protože se zaměřovali na konkrétní osoby a nesnažili se o vyvolání obecného strachu.

J. Jurax 28.9.2020 23:18

Ano. I tak se to dá říct.

K. Salajka 28.9.2020 20:38

Na ideály RAF navázali soudruzi z Antify. Nemůžeme bránit nikomu, kdo se v naší zemi narodil, aby spáchal trestný čin a pokud není potrestán, je to chyba našeho soudního systému. Můžeme a musíme ale odmítnout odpovědnost Čechů za největší teroristické útoky spáchané Němci proti Němcům. Není to ani pro Němce žádný argument pro to, aby nátlakem především ekonomickým (ale i vojenským prostřednictvím jejich spojence z Istanbulu) na Itálii a Řecko vnucovali Čechům přísun osob neintegrovatelných do naší civilizace. Nevíme z jaké přišli země a proč, kdo jim cestu zaplatil, /námořní výlet my penězi do Frontexu/ ale víme, že jsou nezletilí sirotci a to do doby, než požádají o sloučení se všemi manželkami. Svatební obřady s 12letými nevěstami probíhají striktně podle Istanbulské úmluvy. Nezávislost manželek upevňuje jejich separace od kaváren, kde rozjímají moudří mužové se šíšou při kávě a důstojné zahalování (dobrovolně-povinné).

B. Rameš 28.9.2020 16:25

Pokusil jsem se knihu přečíst, ale nedalo se. Slušně řečeno, můj pohled na svět se od autorova zásadně liší. Byť uznávám, že v dílčích aspektech, kupříkladu nesmyslně ruinujících exekucích nebo v devastujícím účinku likvidace střední třídy, bychom se shodnout mohli, autorovy premisy i závěry jsou silně podezřelé a značně tendenční.

P. Jaroš 28.9.2020 15:13

Správně, "vláda Miloše Zemana, která v roce 2001 schválila zákon o exekuci" a následující vlády dnešní "demokratické opozice" měly hodně času excesy exekutorů napravit, ale jaksi nebyl zájem. Opomněl jste taky velkou část dluhů vzniklých díky státní správě - zakleknutí FÚ, nedoplatek sociální daně roky zpět, nedoplatek nezletilých za odpady, pokuty v dopravě, kdy predátorský dopravní podnik nechá udělat z desetikorun desetitisíce... O terorismu škoda mluvit, v různých dobách byl terorismus různé intenzity páchaný různými skupinami, teď je však terorismus výhradně islámský, takže dnes bojovat třeba s Brigate Rosse je podobné jako bojovat u nás s vymírajícími komunisty, ale dá se to pochopit, mrtvoly hrdinným bojovníkům nemohou ublížit, na rozdíl od muslimských útočníků.

P. Pavel 28.9.2020 17:09

Jinými slovy, za další paskvil z dílny současného hradního čučkaře nemůže hradní čučkař ale opozice, tedy dle názoru jeho podržtašky. Na zaklekávání se stal FU odborníkem až v době burešově. Terorismus byl hlavě v době rudých brigád mnohem intenzivnější, a netýkal se jen rudých brigád ale i takových organizací, jako OOP, Hamas, Fatah, černé září. Tedy jednalo se o islámský terorismus i tehdy.

H. Rybnická 28.9.2020 15:11

Pane autore článku skvělý rozbor, pane autore knihy: koupím si ji jen jak se k ní dostanu.

Š. Hašek 28.9.2020 20:28

Zkusím to (prolistovat) jinak. Já už to nemám kam dávat.

Možná nic. Aby mě tam někdo na osmnácti stránkách pucoval, že nechci na chalupu někoho mlaďoučkého z Afriky????? Že jsem nepochopil moderní evropskou demokratickou dobu? Už nevydržím tolik jak v osmnácti.

L. Bulvová 28.9.2020 12:31

Nevím kolik z Vás se osobně setkalo s někým , kdo byl v exekuci . Není to vše tak jednoduché, a je třeba se podívat i na metody exekutorů. zabavení majetku, který sloužil o obživě a splácení dluhů. A teď další konkterní případ. Dluh byl u VZP a OSSZ. Rodinný dům se dostal do exekuce pro neschopnost splácet. Rodiče pomocí právníka a prodejem pozemků dluh splatili a světe div se. Bylo vygenerováno penále z penále. To způsovilo, že nemohl být obnovem živnostenský list. NIKDO neřekne dlužníkovi, že v těchto případek lze požádat o odstanění tvrdosti a tím požádat o zrušení penále . Tihle lidé jsou v koncích a ne se umí pohybovat v těchto situacích. Takže není to jen o těch co půjčují, ale i o dalších . Je s pousty malých dlužníků. Co třeba dopravní podniky , které si z vymáhání dlužných jízdných pomocí exekutorů dělali bussines. Proč sdělovací prostředky neustále lákají na půjčky ? Je tu spousty míst , které by mohl stát zamezit,aby nedocházelo k exekucím, to by se ale muselo chtít. Zemanův zákon mohl být za těch 20 let také změněn, proběhlo tu již x vlád z různých částí politického spektra, neřešil to nikdo . Proč ?

J. Jurax 28.9.2020 17:50

No jo, no ... reklama na cigarety třeba je zakázaná. Budiž. Proč ale není zakázána i reklama na půjčky?

Furt to jásá v televizi - půjčte si u nás! Je to ZADARMO! Za deset minut online až 100 000! Půjčte si hned! Naše půjčka je nejlepší, budete platit podle svých možností a ještě splátky odpouštíme! Vy ještě nemáte NAŠI supervýhodnou půjčku?

A když je někdo blbej, podlehne a půjčí si, exekutor si někde v pozadí mne ruce, neboť JEHO budoucnost je zajištěna.

Š. Hašek 28.9.2020 18:07

Je to marné!

I. Schlägel 28.9.2020 12:19

Ohledně teroristických útoků je vcelku jedno, zda je páchají migranti muslimského vyznání nebo muslimové delší dobu v dané zemi žijící.

V. Chrastina 28.9.2020 13:14

Přesně tak, pane Schlegele, neboť sice ne každý muslim je terorista, nicméně všichni teroristé jsou muslimové, jak byl pravil nejednou prezident Zeman.!!

J. Jurax 28.9.2020 18:10

Mýlil se. Kupříkladu Antifa nejsou muslimové ... :-)

M. Pivoda 28.9.2020 11:51

Tu knihu si určitě nekoupím. Proč? Nevydržel bych ji přečíst do konce. Já prakticky nikdy nevydržím dočíst tlustou knihu, a sociologové vždy píší (pro techniky) příliš tlusté knihy.

Dvě poznámky k textu Vodvářky:

1. Ani vysokoškolské vzdělání nedokáže významně posunout výše kritické myšlení studentů. Nejen u nás v Česku, ale například ani v USA.

2. Vodvářka píše, cituji: "... Jedinec v exekuci je brán většinově jako nezodpovědný člověk, který si půjčil více, než je schopen splácet. ..."

Já jsem (před několika lety) jednomu zadluženému českému občanovi vypisoval složenky k zaplacení jeho dluhu (v době kdy jsem seděl v čekárně na vyšetření mého zraku, včetně slepé skvrny na oční sítnici). Byl to člověk, který v dobách českého reálného socialismu se dobrovolně a intenzivně věnoval výchově mladé generace hochů na vesnici. Byl to bývalý Sokol, který nás tehdy mladé hochy vodil po českých lesích a přehradách. Musel jsem mu jeho dobrovolnou životní investici do našich mladých životů nějak v jeho spíše smutném stáří nějak vrátit. Zvládnul to nakonec dobře. Budiž mu země lehká.

J. Jurax 28.9.2020 18:16

No, třeba Jarníkův Úvod do počtu integrálního má 324 stran (vydání z roku 1948), to není útlá kniha. Ale tu jste jistě, jsa technik, nejen četl, nýbrž i studoval ... :-)

Š. Hašek 28.9.2020 20:31

Nechte si toho, laskavě!!!!!

Já se snažím zapomenout. Na "cokoliv" integrálního.

F. Navrátil 28.9.2020 11:16

Pane Vodvářka, sociolog manipuluje fakty velmi sofistikovaně. Bohužel vy manipulujete velmi otevřeně. Například k negativnímu pohledu na muslima tvrdíte: "Kupříkladu největší teroristické útoky v Evropě za poslední léta nespáchali migranti, ale ti, kteří se v Evropě narodili a byli zde i vychováni." Ale už zapomínáte sdělit, že teroristé se sice narodili v Evropě, ale byli vychováni v duchu islámu a s hodnotami euroatlantické civilizace se neztotožnili! Lidem přece nevadí imigranti, což dokazuje soužití třena s Vietnamci nebo Ukrajinci, ale lidé, kteří se odmítají asimilovat a negativně se vydělující z evropské společnosti.

L. Bulvová 28.9.2020 12:17

Přesně téhož jsem si všimla . "Kupříkladu největší teroristické útoky v Evropě za poslední léta nespáchali migranti, ale ti, kteří se v Evropě narodili a byli zde i vychováni." a nebyli to synové , či vnuci těch co sem do Evropy přišli z afrických zemí, muslimsky orientovaných? Jejich rodiče , prarodiče byli vděčni za to, že zde mohou, žít pracovat jejich potomci chtějí původní obyvatelstvo zlikvidovat a vůbec se tím netají. Souhlas s Vaším komentářem !

S. Novák 28.9.2020 20:19

F. Navrátil ........R^R^R^!!

Š. Hašek 28.9.2020 20:33

Pan Vodvářka je mimořádně schopný manipulátor.

P. Lenc 28.9.2020 9:28

Autor je sociolog,tím je řečeno vše...;-D;-O;-D

J. Herink 28.9.2020 8:37

Závěr, že atentáty v Evropě nezpůsobují uprchlíci, ale lidé, co se v Evropě narodili a byli zde vychováváni vede k jednoznačnému závěru, že skutečným nebezpečím pro Evropu je islám a nemožnost integrace kulturně zcela odlišných vrstev usazených v Evropě (k tomuto závěru by ovšem musel autor mít odvahu).

P. Pavel 28.9.2020 11:14

Každého lze integrovat, ale k tomu je nutný určitý tlak. V případě, že díky bohatému sociálnímu státu ten tlak zrušíme, zjistíme, že se tvoří skupiny nepřizpůsobivých obyvatel. Problém západní Evropy není islám ale přebujelý sociální stát a naprosto nesmyslně přísné pracovní právo.

Jinak o nějakém "nebezpečí pro Evropu" básníte akorát vy. Kdo alespoň minimální povědomí o moderní historii Evropy a USA, ví, že 60., 70. a 80. let byl terorismus daleko rozšířenější jevem než dnes. Bombové útoky, únosy letadel, únosy a vraždy průmyslníků a soudců, násilné protesty proměňující se v drancování atd. byly relativně častým jevem a rozpadl se snad kvůli tomu západ? Ne. Hysterické záchvaty kvůli nebezpečí tu islámského terorismu, tu kvůli nebezpečí černošských gangů prožívají akorát ti, co neznají historii.

H. Rybnická 28.9.2020 15:10

Pane Pavle jak o tom mají co vědět když se v těch letech četlo akorát Rudé Právo a písmenka RAF znamenala výlučně letecké české hrdiny?