25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ÚVAHA: Klima a jeho inženýři

Obrovská lesní území kolem dokola naší planety – od Kalifornie přes Austrálii, Sibiř, Turecko, Řecko, Chorvatsko až po Španělsko jsou v plamenech, a do ovzduší se tak při hoření uvolňují statisíce tun oxidu uhličitého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Písařík 21.8.2021 13:25

A jak se vám bude dál žít s vědomím, že i kdyby Evropa snížila svou produkci 9% CO2 na nulu během 20ti let, bude stejných 20 let Čína, Indie a zřejmě i Jižní Amerika svou produkci stále zvyšovat? Z toho hlediska bych považoval Done Quichota v boji s větrnými mlýny za docela úspěšného. Nejvíce mě mrzí, že se těch dalších 20ti letu asi už nedožiju, to abych konečně zjistil, kdo má pravdu. Zatím tvrdím - samo se vyreguluje - když bude teplota stoupat, bude se méně topit a tím produkovat i méně CO2.

L. Písařík 21.8.2021 13:16

Jsem téhož názoru.

L. Toth 11.8.2021 13:02

Je množství důvodů bát se klimatických změn.

-Bát se čehokoliv je oblíbená činnost našeho mozku. -Pocit prvotního hříchu nás nutí stydět se za blahobyt a obětovat. Cokoliv. -Hledání viníka je automatická reakce mozku na strach z čehokoliv. -Stejně přirozená je víra. V pána Boha je zapovězena, logicky musí být nahrazena něčím stejně reálním, jako mimozemšťané, duchové, tak proč ne CO2. -Kolik kultur obětovalo všechno možné, včetně lidských životů za lepší počasí. Stejně zanikly. -Dějiny se opakují po stoupající spirále, takže jenom jsme zpátky v pravěku. Lidský duch je dán genetickým kódem. Dokud nám revolucionáři tento kód nepředělají k obrazu svému, stále budou jedinci, kteří mají rozumné uvažování silnější , než víru v pravdu svatou.

M. Vrla 10.8.2021 23:50

Myslim, že by bylo férové, pokud vlady chtějí opravdu přistoupit k novým návrhům EP, které jsou výsledkem zeleného fanatizmu, mělo by proběhnout referendum. Aby se mohli občané vyjádřit, jestli chtějí likvidaci energetiky, a vlastně i celeho hospodářství a návrat do19 století.

V. Braun 10.8.2021 21:40

Jen doplním, že v dokumentu Kiss the Ground, na který se právě dívám a který je o kvalitě zemědělské půdy, je uvedeno, že každý rok je přibližně 40 milionů lidí nuceno migrovat z důvodu tzv desertifikace půdy. V roce 2050 to bude miliarda lidí, jsem zvědav kolik se jich vydá do Evropy. Taky jeden z důsledků přístupů k přírodě a zásahů lidstva do oběhu uhlíku.

V. Braun 10.8.2021 21:15

Koukám, že jste i výlupek slušného chování. O jakých mých nekvantifikovaných nápadech to mluvíte?

Když už jsme u mých nápadů a elektrické energie tak osobně jsem pro rozumný mix zdrojů, kde dle mého názoru by v ČR mělo mít jádro více jak 50%.

Jinak odhady ekonomických dopadů klimatické změny samozřejmě existují, v globálním měřítku například zde

https://eciu.net/analysis/briefings/climate-impacts/climate-economics-costs-and-benefits

S. Zemitý 10.8.2021 20:05

Jak jste přišel na to, že jsem fixovaný ... na cokoli ? Nejsem příznivcem žádné ideologie. Ty, o kterých mluvíte, dokonce vůbec neznám a ani se s nimi seznamovat nebudu. Jen se hloupě ptám a čekám odpověď na stejné úrovni. Tedy: nebudeme omezovat na 30% a deset let ? OK. Tak na jakou úroveň a na jakou dobu ? Opakuji: nefandím žádným žvanivým ideologiím, ale jasným číslům. Neumíš takové číslo říct ? Pak jsi zaslepený omezenec, nebo vědomý lhář a nemáš šajna (nestaráš se, po tobě potopa) o tom, jak by vypadala budoucnost, kdybychom se řídili tvými, slušně řečeno, nekvantifikovatelným nápady.

Š. Hašek 10.8.2021 19:22

Ještě bych upozornil na "vrchní klimatistku", jistou Biomasu Bursíkovou.

Udělala si z toho pětiletý kšeft. 99% procent politických klimatistů to zajímá také jen pětiletku. Potom se jich pouze několik dostane doživotně do brusele.

Většina z nich má tak dvojnásobnou produkci uhlíku než já, šacuji.

Š. Hašek 10.8.2021 19:17

Přesně!!!

R^

V. Braun 10.8.2021 19:16

Je vidět, že nevíte o čem mluvíte, protože pozorovaná teplota velmi dobře odpovídá modelované projekci se zahrnutím vlivu člověkem uvolněného CO2.

L. Písařík 10.8.2021 17:45

Dobře si to představujete, ale kdybyste v JV Asii nějakou dobu žil, dobře byste věděl, že vám moc možností, než vařit na ohýnku, nezbývá - když chcete teplé jídlo či teplou vodu.

J. Novák 10.8.2021 17:04

Teorii o člověkem vyvolaném globálním oteplování lze od roku 2010 definitivně považovat za vyvrácenou. I ten nejoptimističtější klimatický model, který počítal se snížením celosvětové produkce CO2 je vysoko nad empiricky měřenou realitou. Pesimističtější modely, předpokládající stagnaci přírůstku produkovaného CO2 jsou již v násobcích výš, než je realita. A to přitom celosvětová produkce CO2 ani neklesla, ani nestagnovala, ale rostla!!!

Naopak teorie o klimatických změnách v důsledku sluneční aktivity, která následně ovlivňuje CO2 v atmosféře, zcela přesně popisuje realitu a veškeré prognózy z ní vzešlé se každoročně potvrzují.

V takové situaci strašit žvásty podvodníků z IPCC (viz. aféra Climagate = jednoznačný pavědecký sprostý podvod), které prokazatelně odporují realitě, mi připadá... jak to napsat a neurazit... velmi nemoudré.

P. Krasny 10.8.2021 16:46

Bez geriatrického magora Rady by to tu nebylo ono. Jen tak dál.

P. Rada 10.8.2021 16:42

Pane Zemitý ekonomové dnes prakticky neumí žít v jiném systému než extenzivním. Po dechu nelapají ani když inflace roste jak nikdy - náklady prostě bohorovně přenesou na dluh v rozpočtu.... Tedy i do hodnoty vašich peněz.

Problém by pro ně byl pokud by měli nastínit či dokonce řídit nerůstovou trvale udržitelnou společnost. To proto, že peníze nejsou v makro-ekonomice ničím reálným kryté a všechny je dodnes vytvořily a dál tvoří banky na základě kladného úroku s půjček a tak se jimy udržitelnost nedá poměřovat.

Docela jiným fenoménem je chování neživého klimatického systému, kde se počítá s jouly, kilogramy, sekundami... prostě v přírodních lidským egem neokecatelných měřítcích. Neživému je lhostejno jak dopadne ten který živočišný druh natož nějaká civilizace.

Dávám Vám proto zapravdu, že politici či ekonomové vesměs znají takovéto zprávy a jejich poselství sotva povrchně a když tak něco jak v Paříži zas povrchně přislíbí. V jejich volebním období na jejich naplnění zřejmě stejně nedojde a těch pár požárů, povodní... už nějak okecají až do zapomění většiny svých voličů.

Voliči jsou s takového opakovaného jednání často bezradní, ale mají se zatím vesměs dobře jak nikdy a tak se uchylují k pasivnímu rozpopožení typu "jsem zvědav" - s tichou pohrůžkou, že příště zvolí jinak. Sotva.

Typuji ale , že pokud by konkrétně Vám hořela střecha nad hlavou, povoden právě brala základy domu, polí... - nezůstal by jste jen ve stavu zvědavém. Problém setrvačnosti klimatu v řádech celých desetiletí až tisíciletí, tkví ale v tom, že v akutní situaci už by ale na odpovědné lidské aktivity nejspíše bylo pozdě.

Nejen politici, ekonomové.... ale celá globalizovaná civilizace je v takovéto nenápadně vleklé ale fatálně hrozvé situaci poprvé za existenci a tak nemá žádné vrozené instinkty ani osvědčené metody jak s problému ven. Rozum relativních jednotlivců byt podpořených seriozní vědou jak na tom už opakovaně staví zprávy IPCC na zvrat zřejmě nestačí.

V. Braun 10.8.2021 16:18

Koukám, že jste nějak fixovaný na číslo 30%. Opravdu vidíte jedinou možnost ja snížit produkci CO2 ve snížení výkonnosti ekonomiky? Zřejmě jste příznivcem Red Ocean Strategy. Osobně si myslím, že se bude jednat o vytváření nových příležitostí a firmy zastávající Blue Ocean Strategy budou prosperovat.

https://www.launch-marketing.com/red-vs-blue-ocean-strategies/

V. Petr 10.8.2021 16:15

On prostě ty léky a potraviny NECHCE DÁVAT ZADARMO.

Jinak, pro nás by bylo nejlepší, kdyby se Afrika se vším všudy propadla do moře! Nic od nich fakticky nepotřebujeme, stačí přejít na atom a bude všechno!

V. Petr 10.8.2021 16:13

"Ten zázrak se už jednou stal..."

̈V minulosti invaze téměř vždy znamenala boj na život a na smrt. A kdo zdegeneroval tak, že nebyl ochoten bojovat, zahynul.

Bren nestačí, chce to ZHN a ty každý nemá.

P. Rada 10.8.2021 15:57

Pane V.M. zde diskutuji jako soukromá osoba. Za svými názory si stojím i tím spíš - čím méně závisím i na případném zaměstnavateli....

Pokud jde o odbornost mých náhledů bylo by i od profesora v oboru diskusně adekvátní je bud potvrdit, poopravit nebo dokonce vyvrátit.

Někdo na takovou věcnou rovinu reakcí zřejmě nemá a tak se alespon snaží odvést pozornost úplně jinam.

S. Zemitý 10.8.2021 15:55

Ekonomové lapají hrůzou po dechu, když hospodářství klesne o pár procent. O kolik by muselo redukovat, aby se to projevilo na stavu zlého CO 2 opravdu účinně ? A na jak dlouho ? 30% na deset let - ovšemže celosvětově ? Jenže, pane B., tím byste popřel lidské právo na well-being, že ? My tady bychom s brbláním a starostí, co s 30% nezaměstnaností snad přežili, ale kam by spadly rozvojové státy ? Cosi mi říká, že bychom se dočkali situace, kterou popisuje Raspail: www.databazeknih.cz/knihy/tabor-svatych-87051

Ostatně - kolik politiků je schopno si tuto zprávu vůbec přečíst (zejména v tuzemsku), kolik z nich je schopno jí porozumět a kolik z těchto se zamyslet, jak tento stát k oné třetinové nezaměstnanosti dovést ?

Jenže demokratický stát není direktor, ale služebník !? Tipněte si, jak dlouho by trvalo, než by takovýto angažovaný politik dopolitizoval ?

Ceny el. energie mají jít brzy výrazně nahoru. Chápete, že zdraží ale úplně vše ? I ten benzín se z ropy bez elektřiny nevyrobí a nedistribuuje. Ostatně do Kralup se ropa bez elektřiny pro čerpadla v ropovodech ani nedostane, že ? Kolikrát se toto zvýšení promítne do ceny rohlíku ? Kolikrát se manipuluje s hmotou, z níž vzniká ? Cena dopravy do kšeftu má na tom mrňavý podíl. Tak jsem fakt zvědav.

S. Zemitý 10.8.2021 15:00

Kdo MY ? Kolik by to asi tak mělo být lidí ? Použijí ho s vědomím, že protistrana ho má taky a nejspíš to s ním umí daleko lépe ? Že je na tom lépe i fyzicky a ideově ? Použijí ho i s vědomím, že při "používání" mohou přijít k bebíčku, ba k dekonstrukci hlavy či pozdější dekapitaci ? Kolik znáte takových ? Umíte s tím zařízením Vy osobně ? Kde ho chcete splašit ? Nemyslíte, že kdyby prosákli až k nám - ať z jihu či západu - je už pozdě ? Ergo: Trochu jste si ulevil, ale jistě sám chápete, že reálná cesta tudy cesta nevede.

O procento realizovatelnější by byly zase dráty na hranici s 10kV, strážní věže, minová pole, střelba bez výstrahy na narušitele, ostře kontrolované přechody... Ovšemže, padne-li Francie, Belgie, potom Dojčland ... nepomůže ani to. Viděl jsem mravence, kteří dobrovolně vlezli do pásu smůly na stromě, aby ti další mohli po zádech jejich mrtvol vzhůru, k výšinám ..

P. Brich 10.8.2021 14:52

Píšete scénář na silvestrovskou komedii do ČT, pane Valento?;-D

P. Brich 10.8.2021 14:49

Zaplať bůh, pane Rado. Jinak bychom měli všichni hnědé obrazovky!!:-(

V. Braun 10.8.2021 14:47

Zde máte můj souhlas, pane Milane.

V. Braun 10.8.2021 14:44

Není zcela jasné, co chtěl autor touto "úvahou" říci. Obává se ochlazení v důsledku požárů? Chce říci, že je nesmysl snažit se pochopit vliv člověka na klima a podle zjištění jednat? Pikantní je, že si jako záminku k úvaze vybral požáry, jejichž velký rozsah je zřejmě podpořen horkým počasím, ke kterému přispělo globální člověkem způsobené oteplování.

Jinak shodou okolností před pár dny byl zveřejněna poslední aktuální zpráva klimatického panelu. Je pět minut po dvanácté.

https://www.ipcc.ch/report/ar6/wg1/

R. Tesařík 10.8.2021 14:40

Tady se pořád mele o Koudelkovi, zatím co v Africe začíná řádit marburg.

J. Jurax 10.8.2021 14:30

Já bych to připsal tomu, že lidi dýchali přes roušky.

Když se na dokázání této téže vypíše tučný grant, určitě to nějaký výzkumník dokáže.

F. Svoboda 10.8.2021 14:29

ad 3. Pokud chceme uchránit naši zemi, tak jak jsme ji převzali od svých předků ,před náplavou s pletí silně zabarvenou pigmentem a se širokými rty ( na čuni ) , zřejmě budeme muset použít zařízení typu BREN, i když lidskoprávníci budou řvát. Snad nebudeme muset použít zmiňované zařízení i proti nim, abychom uchránili sebe i jejich potomky před záhubou !!!

J. Jurax 10.8.2021 14:26

Probůh, zanechte obého!

J. Jurax 10.8.2021 14:24

Ano. Zejména ten čolek spasí planetu!

J. Jurax 10.8.2021 14:23

Bacha!

Perlí tu Rada!