19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SVĚT: Jak klima mění politiku

I když se státy nezajímají o změny klimatu, klima se zajímá o státy. Tak by se dal obměnit starý politický postřeh. Globální změny podnebí se dějí a bez ohledu na to, co je způsobuje, hluboce zasáhnou do toho, jak se odehrává světová politika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Starý 18.5.2021 8:17

"Pokud jde o Evropský region a aktuální imise tak tam má česko smutné prvenství..."

Nebude to náhodou tím, že Česko je (od doby RU) rozvinutá průmyslová země? Zaplať pámbů za za to.

A proč Německo zavřelo jaderné elektrárny, když energie z nich má určitě nejmenší uhlíkovou stopu?

R. Langer 14.5.2021 21:40

Nikde není nijak dokázáno, že za oteplování může lidská civilizace. To je LEŽ! :-P

R. Langer 14.5.2021 21:37

A copak jsi dokázala ty, ty naše malá hloupoučká UI, kromě toho, že tě odevšad vyhodili za neschopnost, sotva tě poznali? ;-D

R. Langer 14.5.2021 21:34

Wikipedie uvádí...

Kolik takových elektráren už Wikipedie vybudovala, a jak dlouho jsou v provozu, ty naše malá hloupoučká UI? ;-D

R. Langer 14.5.2021 21:32

Přesně tak, malá hloupoučká UI je totální technický analfabet, a ty svoje bláboly má vyčtené evidentně ze sci-fi, přičemž pokročilý věk elektronek a snížená paměťová kapacita mu neumožňuje poznat rozdíl mezi fikcí a realitou, takže žije v jiném vesmíru. ;-D

R. Langer 14.5.2021 21:27

Jo, citovat Wikipedii umí každý blbec, i naše malá hloupoučká UI, ale poznat, co v ní jsou blbosti a co je reálné, to už je na ni moc. ;-D

R. Langer 14.5.2021 21:25

No, s malou hloupoučkou UI bych raději nevyrazil ani na Kokořín. O Marsu raději ani nemluvě, ty její fantasmagorie jsou neuvěřitelné. ;-D

R. Langer 14.5.2021 21:23

Neumí předpovědět ani lokální počasí na tři dny dopředu, nepatrnou součást klimatu. Natož tak celoplanetarní klima na stovky let. Prodavač deště v novém kabátě. ;-D

M. Pivoda 14.5.2021 20:49

Diskutující L. Novák je evidentně duševně chorý.

Citoval jsem Wikipedii, kde hovořili o tom, že udělali pokusný vrt do hloubky něco přes 2 km, dosáhli na teplotu 63 st. Celsia, a budou pokračovat do hloubky 4,5 km.

Nechápu, proč pouští do diskuze na NP takové magory.

L. Novák 14.5.2021 20:49

Spíš to byli stejní technicky negramotní magoři, jako agent "Akát" Pivoda... Rv

L. Novák 14.5.2021 20:43

Hlavním problémem je "cestování" obrovského množství písku, které může fotovoltaiku zasypat. Kdo ji pak bude "čistit" převážením písečných dun na jiná místa, se ve fantaziích tohoto řádu neuvažuje...

M. Pivoda 14.5.2021 20:43

Pro S. Kneifla

Wikipedie uvádí: "Iniciativa byla oživena v roce 2020 jako Desertec 3.0 ..."

Já jsem tu iniciativu Desertec 3.0 neoživoval. Asi ti oživovači měli k tomu nějaké pádné důvody. Možná, že toho věděli více než agresivní čeští Pepíci.

L. Novák 14.5.2021 20:37

No jo, to zase není takové umění... I ta slovenská Bryndza se dnes už dělá jen s podílem ovčího mléka do 25%, takže... :-)

L. Novák 14.5.2021 20:32

;-) R^

L. Novák 14.5.2021 20:28

;-D R^

Ś. Svobodová 14.5.2021 20:19

Vědci z MIT: výzkum z r. 2018 ukázal, že klimatické změny zřejmě na Zemi probíhají víceméně pravidelně každých 20tis. let a jejich příčinou mohou být změny v zemské ose.

Ś. Svobodová 14.5.2021 20:09

Jo, jo, já už musela vylévat sudy do zahrady abych moha zadržet další vodu pro případný nápor sucha.

Ś. Svobodová 14.5.2021 20:00

Řekla bych že se jeho virgule točí podle toho odkud fouká.

Ś. Svobodová 14.5.2021 19:58

Klima ovlivňovalo vývoj na planeně vč. lidí vždy. Ale nyní se víceméně stalo jen alibi pro dnešní dění. Klima jako nepřítele před kterým se národy spojí a budou v boji proti němu ochotné obětovat mnohé - to navrhoval jako řešení udržitelného rozvoje na Zemi už Římský klub na konci 60tých let.

T. Jirsa 14.5.2021 17:55

Vážený pane Hraji, můžete mne prosím příležitostně kontaktovat? Děkuji, Tomáš Jirsa.

P. Brich 14.5.2021 17:38

Virgule páně Fingerlandova ukazuje, že "Procesy, jako je arabské jaro nebo migrace ze subsaharské Afriky, byly alespoň zčásti způsobeny změnami podnebí."

A Čína na EU a USA poroučení větru, dešti si mastí prodejem výrobků "pokrokových technologií" své kapsy.

J. Jurax 14.5.2021 16:32

Ehm ... evropské, přesněji EUropské klimatické závazky nejsou předváděním morální muskulatury, ale amorální blbosti. Amorální vůči obyvatelům Evropy, potažmo EU.

M. Sedláček 14.5.2021 16:22

Neumí předpovědět ani tu z 50. let, pokud není zadaná jako konstanta. Tím víc se hlasuje. :-)

J. Jurax 14.5.2021 16:13

No a hlavně Sahara je víceméně v témže časovém pásmu jako Evropa.

Takže ve dne bude proudu řekněme dost a v noci nastoupí louče a svíčky.

Jak se bude energie na noc skladovat? Protože jinak by bylo třeba klasických zdrojů o zhruba stejně mohutnosti jako ty saharské soláry, kteréžto zdroje by se zapínaly jen na noc; na fofrníky se spoléhat nelze. No a tohle udělá z levné "ekologické" energie od sluníčka pěkně drahý špás.

Prostě klasika všech zelených energořešení.

P. Manda 14.5.2021 16:03

kauza šejnův pinďour :

L. Novák 14.5.2021 8:48

Už zase vytahuješ pinďoura? :-P

reagovat

nahlásit příspěvek

M. Šejna 14.5.2021 9:07

já mám co vytahovat, narozdíl od totálního impotenta Nováka. ;-D

reagovat

P. Manda 14.5.2021 15:59

Sociálně demokratický pinďour. To musí být exemplář !

J. Lukavsky 14.5.2021 15:00

"Realita je, že za to může lidská civilizace." Ze 100%? Jestliže spalování fosilů přidává 1,7% CO2 tak ze cca 2%? Část toho CO2 navíc hladce sežerou řasy kokolitky a ve schránkách z vápence uloží na mořském dně, jak už to dělají cca 3,5 Groku. J.L end

J. Sinnreich 14.5.2021 14:56

Nechte toho Radu uz na pokoji. Cituji p. Kechlibara : " je to monomaniakalni jedinec posedly jedinym tematem (CO2 v zemske atmosfere), ktery dokaze napsat padesat citaci (Wikipedia), na jediny clanek a neunavi ho to mesic, rok, pet let bude psat porad totez, dokud mu starecky zakal nezastre vyhled na obrazovku computeru."

J. Lukavsky 14.5.2021 14:54

"vodu na čištění" no to by šlo čistit stlačeným vzduchem a toho je tam dost. Ale obrušování panelů pískem je problém. No rozumné by bylo postavit tam pár metrů panelů, připojit měřáky a nechat 2-3 roky běžet, pak vyhodnotit a spočítat. Převedení toho proudu po mořském dně do Evropy... no nevím nevím. Ale jak to vidím tak je potřeba nejdřív postavit 100 M km2... a po 5 letech zjistit "ano přátelé, tudy cesta nevede". Probatum est. J.L.

J. Lukavsky 14.5.2021 13:58

Jedna mluvící hlava též pravila: "Já elektrinu něpotrebujem, na telku sa možem pozerať aj pri sviečke" No ale třebas umí perfektní halušky s brynzou. J.L. end