25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Gretina rozzuřená sestra v akci

Věděli jste, že Greta má sestru? A ta je prý ještě naštvanější a radikálnější než copatá celebrita, jakkoliv se to po výstupu v OSN zdá nepředstavitelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 12.10.2019 12:41

Od roku 1997 (díky inovačnímu guru C.M. Christensenovi) víme, že někdy touto dobou v podstatných parametrech dozrají elektromobily do stavu proniknutí do hlavního proudu zákazníků. Ale nevěděli jsme že ten trend urychli klimatické změny. V každém případě, měli jste dostatek času na přípravu.

„Co se teď děje, je brutální.” Šéfové automobilek neví, co bude za pár měsíců

utoforum.cz/zajimavosti/-co-se-ted-deje-je-brutalni-sefove-nemeckych-automobilek-nevi-co-bude-za-par-mesicu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

České vzývání Neviditelné ruky trhu v 90. letech nás na dnešní překotný stav nepřipravilo. Nevěřte proto ekonomům!

J. Vintr 12.10.2019 13:44

Problém je, že k proniknutí elektromobilů do hlavního proudu zákazníků nedozrála kapacita výroby elektrické energie a rozvodné sitě. A teď jestě chtějí blbci tu výrobu energie omezit.

M. Pivoda 12.10.2019 14:02

Technologický trend vede k dobíjení elektromobilů lokálně z lokálních zdrojů energie.

Síť je ale určitě dobrá k přenosu energie mezi pásmy, kde právě slunce svítí a tam, kde právě nesvítí.

Řešení elektromobility postupuje po několika frontách současně a představuje systémovou změnu. Nikoliv, jak se snaží J. Vintr, vtlačit novou technologii do starých struktur. Ale není to neobvyklý způsob uvažování: spalovací motor také strkali do existujícího koňského kočáru, aby tak vyrobili první automobil.

J. Krynický 12.10.2019 14:29

Už vidím ty lokální zdroje nabíjející v noci auta v centru Prahy.

V propagační brožuře ten kec o lokálních zdrojích skvěle funguje, realita je horší.

"Řešení" elektromobility probíhá omezováním mobility.

V. Kolman 12.10.2019 15:58

Proč zrovna lokální zdroje v noci pane Krynický?

Vezměme 10ks 300W panelů v parném létě na střeše rodinného domku na vesnici. Těch 10 panelů vyrobí za ideálních letních podmínek 10 x 300 x 6 hodin = 18 kWh za jeden jediný den. I při zaokrouhlení směrem dolů na (třeba 12kWh - občas nějaký mráček) to je stále kolem 50kWh za 4 dny. To prezentuje plné nabití vybitého 50kWh Li-ont akumulátoru (neuvažuji ztráty) a to pro pojíždění v okruhu bydliště bohatě stačí. Za dlouhých podmračených zimních dnů by se dostala ke slovu stará dobrá síť.

L. Novák 12.10.2019 16:23

Jo, kvůli tomuhle nesmyslu určitě koupím vehikl s baterkou za nejmíň půl milionu... s pochybnou dobou života. Rv ;-D ... A v zimě nebudu jezdit, protože slunce nesvítí... :-P

J. Jurax 12.10.2019 17:40

Ano.

Ale dokud to bude dražší a s nižší užitnou hodnotou než klasika, zůstanu u ní. Též proto, že na střechu paneláku se ty panely pro 70 partají nevejdou.

A mimoto kupovat si elektroauto jako sakra drahou hračku na popojíždění po štatlu a mít stejné ještě normální auto, abych mohl i že štatlu ven, mi přijde jednak pitomé a jednak nákladné.

R. Lávička 13.10.2019 7:01

V noci spím ,tudíž nejezdím.Parkovat auto na druhé straně zeměkoule kvůli nabíjení není ekonomické.Víme?;-D

Z. Lapil 13.10.2019 10:00

Proč ne. Dieselagregát je funkční, desítkami let provozu prověřená záležitost.

J. Pokoutný 13.10.2019 17:49

Skvělý nápad. Nejlépe na dřevoplyn s kvalitními filtry ;-D

J. Vintr 12.10.2019 20:00

V rámci Evropy, kde jsou maximálně tři časová pásma, přenos energie mezi pásmy nic nevyřeší. Hlavně v zimě. Jestli jste si nevšiml, tak většina populace žije ve městech a nemá vlastní střechu. Solární panely se zařízením, které umožní auto nabíjet, když jsou lidé doma, přestavují dost velkou investici, kterou nebude každý, kdo má střechu, ochoten udělat. V zimě, kdy mají elektromobily mnohem větší spotřebu kvůli topení, solární panely moc elektřiny nevyrobí. A zároveň je vyšší i ostatní spotřeba. Dost těžko se dá čekat, že majitelé elektroaut budou tak disciplinovaní a nebudou používat auta místo toho, aby strčili nabíječku do zásuvky. V tom se jim dá těžko zabránit. Když jich to ve stejném čase udělá pár desítek nebo set tisíc, tak bude problém. I pro ty, kteří elektroauta nemají.

V. Kolman 13.10.2019 7:57

Na vaši ironii pane Vintře odpovídám: Nehájím e-mobily jako "socialisticky" univerzální řešení pro všechny a všude. Pokud ale někdo k e-mobilitě bude mít vhodné podmínky a požadavky, proč ne?

Nestavím e-mobily a "benziňáky" proti sobě jako soupeře, ale jako alternativy, každá pro jiné použití.

P.S.-E-kola se například docela ujala, navzdory nemalé ceně.

Tož tak.

P. Grigar 13.10.2019 10:04

.. pane Kolmane, elektrokola se ujala, to máte pravdu. Ovšem v tomto případě jsou jedinou investicí do vlastního zajištění e-mobility, dále už stačí jenom běžná zásuvka 240V, bez dalších požadavků na parametry distribuční sítě. Srovnáváte nesrovnatelné. Demagogie nejhrubšího zrna.

Z. Lapil 13.10.2019 10:24

Podle mě srovnává srovnatelné. Píše, že elektromobilita je funkční "za vhodných podmínek". Podmínky pro elektrokolo jsou naplněny (dostatečná síť), tak je akceptovatelná i relativně vysoká cena (navíc si ušetříte kravál pod zadkem a výměnu oleje a protivné startování). Elektromobil coby "dospělé auto" ty podmínky splněné nemá. Respektive - zůstaneme-li u dobíjení jako jediného problému - prvních pár aut je splněné má a další nabíječky se budují (sleduju-li dobře cvrkot, tak vždycky pár kousků u Globusu a spol.), ale jsem zvědav na okamžik, kdy ČEZ nebo kdo začne ve velkém říkat "tady ne, sem nevedou pořádné dráty".

P. Grigar 13.10.2019 10:52

..současný počet osobních automobilů v ČR je cca. 5, 9 milionu. Když jenom 1 milion z nich bude nahrazen elektromobily, co na to naše distribuční síť? Milion aut se spalovacím motorem sešrotovat- jistěže ekologicky, milion sad baterií vyrobit, k tomu nějaká ta rezerva na průběžné výměny, atd; ... už aby se začalo na Cínovci těžit lithium. A další Temelín nebo snad lokální zdroje dle p.Pivody?;-D

Z. Lapil 13.10.2019 21:13

Nejsme ve při. Cituji sám sebe: jsem zvědav na okamžik, kdy ČEZ nebo kdo začne ve velkém říkat "tady ne, sem nevedou pořádné dráty".

Z. Lapil 13.10.2019 10:13

Jenže to jste jeden z mála.

A nejspíš jste i jeden z mála, co se nepokoušejí do "dospělých" aut montovat ne zcela dostatečné nádrže (elektromotor je možná lepší než motor spalovací), ale uvědomují si, že elektromobilita je "ve vhodných" podmínkách běžně v provozu. Od vlaků přes trolejbusy až po vysokozdvižné vozíky a třeba ty pásy, které vám přeloží uhlí z auta do sklepa.

Jen pro zajímavost: členové hnutí Brontosaurus, tedy lidé poctivě ekologičtí, si usmysleli, že v chalupě užívané pouze v létě zavedou osvětlení. Nic moc, pár LEDek, aby člověk večer našel spacák. Přípojka hluboko v lese nepřichází v úvahu, tak přišel na přetřes FV panel. Asi vás nepřekvapí, že to skončilo u autobaterie.

P. Grigar 13.10.2019 10:09

..pane Pivodo, můžete napsat něco konkrétnějšího k lokálním zdrojům energie? Pro nás venkovany...

Děkuji.

M. Pivoda 13.10.2019 15:26

https://www.epa.gov/statelocalenergy/local-renewable-energy-benefits-and-resources

J. Krynický 12.10.2019 14:20

Ona na to proniknutí nedozrála ani ta elektroauta a dokonce nestačí ani dotace a proto je nutné podpořit jejich průnik zákazy a regulacemi.

V. Kolman 12.10.2019 16:02

V tomto punktu se pane Krynický naše názory neliší. Také se mi hnusí, když mě někdo "přemoudřelý" vnucuje mocí-mermo nějaké názory formou zákazů a regulací. Ani dotace nepovažuji za fér hru!

J. Kouřil 13.10.2019 14:52

Elektromobily nepronikly, byly nařízeny. Jinak by neměly šanci ještě pár desítek let.

M. Pivoda 13.10.2019 15:33

Tesla představí pickup příští měsíc, potvrdil Elon Musk

... Příští měsíc bychom tedy měli vidět nový pickup. Samozřejmě, výroba a zahájení prodejů jsou ještě na míle vzdáleny. Vůz by však měl přinést až neskutečnou tažnou sílu 136 tun, pohon všech kol a dvě varianty dojezdu, 643 kilometrů a 804 kilometrů. Cenově by se základní verze měla vejít do 50 000 dolarů, tedy 1,17 milionu korun.

Zdroj: electrek

M. Prokop 12.10.2019 15:26

Ekonomové vysvětlují platné zákonitosti, což nepovedená UI Pivoda nechápe.

L. Novák 12.10.2019 16:18

Věřte blbům jako je Pivoda, ten ekonomii učil navzdory skutečnosti, že jí nerozumí... ;-D :-P

P. Manda 12.10.2019 16:53

věřte rudým nokům, pivodům;-D

J. Jurax 12.10.2019 17:33

UI nerozpoznala, že článek, pod nímž diskutuje, NENÍ o elektromobilitě.

V. Podracký 12.10.2019 12:12

Když vyhynou tito blbci, svět zajásá. Oni totiž mají šanci vyhynout dříve než by se teoreticky stalo díky globálním změnám klimatu. Oni totiž nechtějí mít děti. Tak ať vyhynou! Zůstanou ti, kteří vědí, že svět se vyvíjí podle svých přirozených zákonů a vítězí silnější. Ti silnější duchovně i tělesně. Ti, kteří jsou ochotni podstoupit porody, kojení, výměnu plenek a opatrování dětí místo chození po demonstracích.

M. Šejna 12.10.2019 10:36

Tohle je problém policie. Pokud já špatně zaparkuji, nebo záměrně svým autem blokuji dopravu, dostanu mastnou pokutu.

Když blokují dopravu tihle klima-fanatičtí debilové, tak jim policie pouze domluví, aby to už příště nedělali. Až jim příště policie domluví formou mastné pokuty nebo nejlépe rovnou obuškem, budeme mít o pár fanatiků méně.

Š. Hašek 12.10.2019 10:41

Jasně.