20.11.2019 | Svátek má Nikola


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Éra vědy založené na důkazech skončila

Udílení Nobelových cen a čestných doktorátů různým bláznům a lumpům je něco, na co jsme si už zvykli. Nobelova cena pro palestinského řezníka Jásira Arafata nebo pro soudně uznaného klimatického lháře Ala Gora.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 18.6.2019 19:58

Re: Greta si ocenění zaslouží

Rodinný byznys a know-how? :-P

M. Pivoda 18.6.2019 19:46

Jeden o voze, druhý o koze

Já jsem ale ve svém diskusním příspěvku výslovně zmiňoval dobu Průmyslové revoluce, tj. historické období od 1760 do 1820 případně až 1840.

Wattův odstředivý regulátor se používá ke stabilizaci otáček parního stroje. Byl zaveden v roce 1782 Jamesem Wattem. Viz více ve Wikipedii.

L. Novák 18.6.2019 19:20

Re: Doplnění

Zase tyhle Pivodovy fantasmagorie s komunistickou ignorancí ekonomie...

L. Novák 18.6.2019 19:19

Re: Šejna moudřejší nebude

Blbost. Ozon nás chrání před UV zářením (ze Slunce), tvrdé kosmické záření je mnohem širší jev, před kterým nás chrání jiné mechanizmy, ne ozon.

Šejno, vaše demagogie je na NP pověstná už z vaší propagandistické profese ve prospěch ČSSD, ale fyziku nezvládáte zcela evidentně. :-P

L. Novák 18.6.2019 18:47

Re: Bez kompozitivní teorie, která vám vysvětlí...

Amen! ;-)

M. Šejna 18.6.2019 18:33

Re: víc studujte, pane Čermáku

jenže já psal o měření pomocí teploměrů. Vrty na stanici Vostok nejsou o teploměrech. Je to rekonstrukce pomocí proxy dat podobně jako proslulá hokejka.

M. Šejna 18.6.2019 18:30

Re: pan Kremlík se nezměnil

těch 0,045% CO2 oteplilo pozemskou atmosferu zatím o asi 1°C. Některé plyny mají výrazný vliv i při nízkých koncentracích. Napřiklad zcela nepatrné množství ozónu nás chrání před tvrdým kosmickým zářením.

M. Šejna 18.6.2019 18:27

pane Lukavský

je to opačně. Rostliny dávají přednost 12C. Nějakou dávku 14C také pohltí, ale je to minimum, protože 14C je radioaktivní. Radioaktivní 14C navíc nevzniká při uhlíkových procesech ale rozpadem dusíku 14N v horních vrstvách atmosfery pomocí kosmického záření.

Ale chválím Vás za to, že máte informace o izotopech, zatímco pak Grigar je informacemi totálně nedotčený.

M. Šejna 18.6.2019 18:22

nenadaný žáku Grigare

melete tu věci, které jsem nenapsal. To se už nenadaným žákům ve škole stává. Chytrému žákovi stačí napovědět a on si ostatní informace najde na internetu.

O tom, že v atmosfeře přibývá CO2 z fosilních paliv, svědčí postupná změna izotopů 12C a 13C. Ve fosilních palivech je totiž přebytek 12C a nedostatek 13C. Výsledkem je, že i v atmosfeře postupně klesá podíl 13C.

Živí příroda opravdu dokáže odlišovat mezi izotopy, i když k Vám se taková informace ještě nedostala. Celá živá příroda totiž při fotosyntéze a dalších biologických procesech dává přednost lehčímu izotopu 12C. Neživé přírode je to jedno.

F. Houžňák 18.6.2019 17:11

No, hlavně že jste to přežil,

to já jsem to dotáhl jenom na dvojku s ředitelskou důtkou, v šesté třídě. Ale nic jsem nerozebíral, jenom jsme vyčuzovali školu celuloidovým pravítkem zabaleným do spořiče tabáku, pamatujete se na ten skvělý vynález?

V. Braun 18.6.2019 17:02

Re: Jaké jsou hranice současné vědy?

Podle vás je důležité pro celkovou bilanci CO2 aby matka příroda rozlišila CO2 přírodní a vyprodukovaný člověkem?

F. Houžňák 18.6.2019 17:00

Svatá Gréta navštěvuje zvláštní školu pro postižené

Aspergerovým syndromem, tam se chování neznámkuje, ostatně - jak je možné se dočíst v různých komentářích pod články v německých novinách - ve Švédsku vlastně povinná docházka není, dotyčný prohlásí, že se učí doma a basta. Tak jsem to aspoň z těch komentářů pochopil. Jaké známky v té zvláštní škole dostávají, si každý může představit, ostatně, který učitel by si lajsnul dát svaté Grétě něco horšího než jedničku, maximálně z toho tělocviku dvojku. Už by si nezaučil.

K. Tejkal 18.6.2019 16:56

Re: přesně tak, pane Berko

Ještě bychom mohli zkusit jádro :-)

M. Pivoda 18.6.2019 16:48

Pro P. Grigara

Tady jsme na Neviditelném psovi, kde na složité argumenty, doloženými početnými daty, není prostor. Já bych je ani nečetl, nejsem klimatolog.

Ale hlavně: Klimatologie zatím není v takové fázi vývoje vědního oboru, aby mohla dávat spolehlivé pronózy. Takže princip předběžné opatrnosti (zdravý selský rozum) je v tomto případě zcela namístě.

Z. Lapil 18.6.2019 16:41

Re: Greta si ocenění zaslouží

Je to možné. Autista není nutně debil a v 16ti letech už holka nejspíš infantilní nebude. Takže stačí číst, přemýšlet a nevidět za třetí - čtvrtý roh a přemoudřelého puberťáka máte na světě.

Navíc: autista má problémy se socializací. V té souvislosti mě napadlo: hejnovité rybičky se drží pohromadě. Chce-li některá někam, vyrazí tam, ale pokyn "drž se blízko ostatních" ji stáhne zpět. Hejno se někam hne až poté, co podobný nápad dostane rybiček povícero. Konrád Lorentz mi v knížce Takzvané zlo tvrdil, že když rybičku toho hejnovitého pudu zbavíte (a neptejte se mě, jak), rybička si plave kam chce a OSTATNÍ ZA NÍ (drž se blízko ostatních). Jako analogie s Gertou - autistkou = sociálně/hejnovitě mimo standart mi to sedí.

Navíc jsem, tuším dokonce zde, četl, že holka má aktivismus a prudkou inteligenci v rodině, takže i bez autismu měla k nějaké takové akci slušně našlápnuto.

V. Braun 18.6.2019 16:38

Re: Vaše úvahy jsou zcestné.

Myslíte ty odstavce o Klausovi a Havlovi? Vidíte, s tím také souhlasím. Stále však nevím co si pan Alda myslí o vypovídací hodnotě čestných doktorátů vzhledem ke kvalitě univerzity.

Z. Lapil 18.6.2019 16:20

Re: Geoengineering spíše než socialismus to může vyřešit

Přesně :-(. Taky si nemyslím, že by bylo možné ukočírovat 8 000 000 000 lidí. Tedy bez naprosto nehorázného násilí. Myslí-li někdo, že ano, ať mi předvede, jak zastavit těch pár ubhoučkejch miliónů, co chtěj do Evropy.

Z. Lapil 18.6.2019 16:12

Re: Pro Petra Vaňuru o lidové moudrosti

Kolik že stran to má každá mince?

Já se předběžně obávám, že tu všichni zmrzneme, protože tu už dlouho nebyla doba ledová. Jdu natěžit něco uhlí a zapálit ho. Venku je sice 30stupňů, ale něco jsem zaslechl o prevenci.

J. Lukavsky 18.6.2019 16:10

Re: pan Kremlík se nezměnil

"oněch problematických 3% CO2, člověkem vyprodukovaných, přírodou odlišených a nezpracovaných" Čím se ten "umělý CO2" liší? Pokud vím tak izotopovým složením, myslím převaha 13C nad 12C. Ale že by ho kytky odmítaly? Když ochotně pohlcují 14C? To se mi nezdá. Máte nějakou citaci? J.L.

P. Grigar 18.6.2019 16:09

Re: Dneska píšou Němci v novinách, jak má svatá Gréta

.. inu, já dostal v devítce z mravů trojku, za odbornou delaboraci nalezeného Panzerfaustu. A vůbec mi nepomohla obhajoba, že jsem chtěl zachránit případné další nálezce před smrtícími následky neodborné manipulace. No já byl vlastně Gréta!!! A taky nevděk..;-)

M. Mikulec 18.6.2019 16:05

Re: Geoengineering spíše než socialismus to může vyřešit

Zákazníci nejsou hloupí a s neviditelnou rukou trhu by se popasovali velmi dobre, kdyby tu nebyla naše dotacně- regulačně- buzerační unie, co podporuje hloupe a neschopné. Inu socialismus jako z růže květ. Ba i ten trh je regulovaný až tak, ze není pro všechny: takže jaképak volna soutěž a ferovost? Jen protekce a korupce.

Z. Lapil 18.6.2019 16:01

Re: Bez kompozitivní teorie, která vám vysvětlí...

On to pan Janyška míní jinak, ale voda vždycky teče shora dolů, a to tak, že spontánně. Zcela spontánně vzniklým řádem jsou i činnosti typu Kdo neskáče, není Čech nebo jízda po plné dálnici: každý z řidičů dělá "co ho zrovna napadne" a výsledkem je pohyb aut ve víceméně pravidelných odstupech)

Spontánním řádem lidské existence je pak míněna skutečnost, rozumím-li tomu dobře, že aniž by jednotlivé lidi někdo řídil, vznikne společnost (to slovo pan Janyška nerad, ale to je mi fuk) řídící se elementárními zákony řekněme na způsob desatera. Teď mě napadá - on i v tom pralese, jehož elementy od virů přes liány až po šimpanze nejsou extra nadané rozumem, panuje řád ve smyslu předvídatelnosti věcí příštích.

Někteří tvrdíme, že hodit do tohoto spontánně vzniklého (přirozeného? Svobodného?) řádu vidle nějakým tím výstřelem z Aurory, zrušením kulaků nebo aspoň zmatením jazyků (aktuálně politická korektnost) nevede k dobrému.

Doporučená literatura: Hayek - Omyly socialismu. Nebo výrazně kratší a lidovější Bastiatovo Co je a co není vidět: https://www.mises.cz/database/clanky/36_11_Co%20je%20a%20co%20neni%20videt.pdf

P. Grigar 18.6.2019 16:00

Re: Největším odborníkem na kůrovce u nás je už dvacet let

.. inu, proč by se nemohl za odborníka na kůrovce pasovat teatrolog? Obzvláště, když to celé zpočátku připomínalo komedii a peripetií přešlo v katastrofu?! Z divadelního hlediska dokonalá stavba dramatu.. co tam po nějakém lese!!

P. Grigar 18.6.2019 15:50

Re: Pro Petra Vaňuru o lidové moudrosti

.. pane Pivodo, princip předběžné opatrnosti má jistě svou váhu, ale v diskusi by měly obě strany především operovat s fakty a jejich důkazy. Ke každému tvrzení.

P. Grigar 18.6.2019 15:46

Re: Vaše úvahy jsou zcestné.

.. souhlasím se zněním první a druhé věty příspěvku p.Aldy, ke třetí se nemohu vyjádřit, neb jsem byl ze studijního procesu vyloučen rozhodnutím Strany, která usoudila, že není v zájmu Lidu, aby člověk mého ražení měl jakékoli vyšší vzdělání.

V. Petr 18.6.2019 15:42

Automatických regulací je obrovská spousta.

Např. regulace předstihu u spalovacích motorů v předelektronické éře...

P. Grigar 18.6.2019 15:42

Re: Jaké jsou hranice současné vědy?

.. pořád jaksi postrádám důkazy, jak velká část nezpracovaného ročního přebytku CO2 je "přírodní" a kolik je vyprodukováno tím zlým člověkem. V odpověď, jak to dokáže Matka Příroda rozlišit, už takřka nedoufám, ani p.Šejna mou zvědavost neukojil.. a to je nějaký environmentalistický kabrňák!

S veškerou úctou hloupý žák Grigar.

V. Braun 18.6.2019 15:35

Re: Vaše úvahy jsou zcestné.

A v čem s ním souhlasíte? Pan Alda se zatím jasně nevyjádřil.

P. Grigar 18.6.2019 15:29

Re: Vaše úvahy jsou zcestné.

.. a představte si, pane Braune, já s p.Aldou souhlasím. Brilianty se neplýtvá, neb mají vysokou hodnotu.. zrní se hází slepicím.

P. Grigar 18.6.2019 15:24

Re: pan Kremlík se nezměnil

..pan Kremlík uznává tvrdá data, získaná ověřenými postupy. Vy se zaobíráte prosazováním teoretických výkladů náhodně zjištěných skutečností a nepřipouštíte jiná vysvětlení než ta vaše. Oplýváte obdivuhodnou jistotou o tom, co se na Zemi dělo před miliony let, ale dosud jste mi neodpověděl na otázku, týkající se oněch problematických 3% CO2, člověkem vyprodukovaných, přírodou odlišených a nezpracovaných. Děkuji předem, pane moudrý učiteli Šejno.

S úctou váš hloupý žák Grigar.