25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

Mráz: Nový rok 1979

Tak se nám kolem letošního mimořádně teplého Silvestra a Nového roku zase vyrojila hejna zeleně indoktrinovaných „klimatologů“, kteří chtějí dokazovat, že nastává klimatická katastrofa na celé planetě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Smutný 5.1.2023 0:48

Pane Šejno, děsivé žvásty v diskusi píšete vy. 1) V roce 1979 jsme žádné paroplynové elektrárny v ČSSR neměly, jen uhelné + pokusný jaderný blok v Jasl. Bohunicích. O vodě v mrazech asi nebudeme mluvit. 2) Uhlí neoslavuji, jenom v každém svém článku píšu, že nemůžeme uhelné zdroje odstavit, dokud se nerozjede nová flotila jaderných reaktorů, ne jen 4, ale nejméně 6 (dohromady se stávající JE Temelín kapacita cca 9,6 GW) a posléze malé modulární reaktory (až budou konečně využitelné) s klíčovou úlohou náhrady tepláren (nyní jde z uhlí TUV a teplo pro 4 miliony Čechů). Vedle jádra pro baseload musí mít nějaké flexibilní záložní zdroje a asi to zbyde na drahý plyn, i když je emisně pro planetu stejně škodlivý jako uhlí spalované v místě těžby. OZE nemohou hrát podstatnou roli, protože v naší energetické soustavě se na ně nelze spolehnout, tudíž jsou jen doplňkem, který vinou drahého dotování a omezené funkčnosti bude jednak dublovat stabilní energetiku, jednak neúměrně zdraží distribuci s nutností zásadního obřího posílení sítě s následným zdražením elektřiny. 3) Západ v čele s Francií a tehdejším Německem se z první ropné krize a mrazů ze 70. let poučil a obě země vybudovaly ve vzájemné spolupráci neuvěřitelně rychle obří flotilu jaderných zdrojů (56 JE Francie, 24 Německo s podílem 32 %!!! na výrobě elektřiny). Nyní bude Německo v jádru na NULE - země skvělých inženýrů, ale daleko horších milovníků ideologie: hnědé a nyní zelené.

R. Polášek 2.1.2023 9:05

Ty mrazivé Nové roky byly asi dva dost blízko po sobě. Druhý byl nějak, tady na severní Moravě na přelomu roku 1982 - 83 nebo o rok až maximálně o dva roky později.

Každopádně Nový rok 1979 naše vlašské ořechy na zahradě přežily bez problémů. Tomu druhém náhlém teplotním zvratu na Nový rok oba dva velmi silně omrzly a vzpamatovávaly se 10 - 20 let. Všem tady v okolí vymrzly vlašské ořechy o třetinu až 2/3 koruny stromu.

V. Kučer 2.1.2023 8:19

My to zvládnem prohlásil v novoročním projevu náš premiér. Němci to zvládli také.

P. Dvořák 2.1.2023 8:40

Půl roku šéfoval Evropě, tak aby to nezvládl doma :-)

P. Diviš 2.1.2023 9:48

Nezvládli.

P. Rada 2.1.2023 8:18

Pan Smutný píše průběžně POLO-pravdivě. Dopady takto okleštěné pravdivosti pěkně ilustruje běžně zneužívaný výrok:

... "Klima na planetě se fakticky mění, jako se do dělo opakovaně ...."

Podstatnou informaci kterou je míra oné změny teploty však autoři neuvádějí bud pro neznalost, stud... - nebo dokonce záměrně?! Proto doplnuji:

https://faktaoklimatu.cz/infografiky/teplota-22000-let

https://faktaoklimatu.cz/infografiky/cykly-koncentrace-co2

https://cs.wikipedia.org/wiki/Klimatick%C3%A1_zm%C4%9Bna

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/All_palaeotemps.png

V. Mokrý 2.1.2023 7:14

Docela bych uvítal opakování toho náhlého nástupu zimy/arktické. A to na území i Západní Evropy, nejenom v ČR.

To by byla prověrka mnohého, co si vymysleli a nařídili především ti v Bruseli !!I toho, co zvládá vláda a státní správa.

P. Rada 2.1.2023 7:57

Brusel si toho je možná vědom více jak Vy! Dojít k tomu totiž opravdu může a to právě s stoucí pravděpodobností na několik desetiletí v případě urychlení procesu G.W.

Takto by totiž odtávající ledovcová voda s oblastí Labradoru a Gronska mohla na čas odklonit Evropu ohřívající Golfský proud. Chod teplot by se pak i v Západní Evropě na čas až několika desetiletí mohl v extrémech více blížit kontinentálnímu v podobných šířkách právě tak jak se každoročně děje v Kanadě se zimním průměrem o cca 5C nižším a s propady zimních kontinentálních teplot až k -40C. Viz:

https://climatereanalyzer.org/

R. Langer 2.1.2023 8:10

Jasně, už je to tady. Bude se tak dlouho globálně oteplovat, až z toho bude nová doba ledová.

Vy jste tak prolhaní Zelení zmetci, že to snad ani není pravda... :-P

P. Rada 2.1.2023 8:20

Uvedený odkaz je celosvětově odostupný a data ověřitelná. Lidských "zmetků" se ale fakta zřejmě netýkají.

R. Langer 2.1.2023 14:42

Ano, tebe se fakta evidentně netýkají, zmetku. :-P

M. Boháček 2.1.2023 6:52

A jak je jasně vidět z tisíciletých dat (odkazy v článku), arktický led je v současné době v mnohem lepším stavu, než byl před 3000 lety. Přijmou to ale klimatičtí fanatici?

https://necenzurovanapravda.cz/2023/01/zmena-klimatu-zpusobena-clovekem-arktida-ma-vice-ledu-nez-pred-3000-lety/

P. Rada 2.1.2023 7:44

S povrchního odkazu který jste pane Boháčku uved naopak není vůbec zřejmé, kdo jak arktický led kde posuzoval v situaci před 3tis lety vzhledem k dnešku. Tehdy přeci byla Arktida lidsky nedostupná a oceánský led neměl nikdy, nikde trvanlivost větší jak několik let. Snad tedy odvozeně s proxi dat ledovců Gronska?...

"Stav" ledu lze dnes měřením hodnotit v různých místech oceánského zalednění jak podle obsahu víceletých složek - které dnes už prakticky vymizely - tak podl plochy. Češi konkrétně měří vývoj teplot na Špicbekrách a data publikují:

https://ziva.avcr.cz/files/ziva/pdf/arktida-a-jeji-reakce-na-globalni-oteplovani-pribe.pdf

Průběžná satelitní měření ROZLOHY celé Arktidy také ukazují něco docela jiného:

https://nsidc.org/arcticseaicenews/charctic-interactive-sea-ice-graph/

M. Boháček 2.1.2023 11:57

Vaša povrchná reakcia svedčí o vás, že ste daný článok ani nečítal. Sú v ňom odkazy na štúdie. Ako som uviedol v príspevku. Aj môj príspevok ste asi čítal povrchne.

L. Novák 3.1.2023 3:07

M. Boháček je ruský troll ze Slovenska a necenzurovanapravda.cz je známý DEZINFORMAČNÍ WEB plný nesmyslů a lží. Rv!!

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

M. Boháček 3.1.2023 11:20

L. Novák, vy ste blb, čo tu trolí so svojim cenzorským a manipulačným nelezom. :-P

P. Eliáš 4.1.2023 9:18

A co vy, fanatiku? Přečetl jste a pochopil odkazované studie, nebo ani netušíte jako ti exoti z necenzurovanépravdy? ;-D;-D Pochybuji, že vůbec umíte anglicky...

M. Krátký 2.1.2023 6:47

a mě tenkrát málem popraskala basa lahváčů na balkoně - to byl fofr jak je rychle schovat domů - krásné dny přeji R^R^R^

B. Pavel 2.1.2023 6:46

Za prosinec vyrobila naše malá fotovoltaická elektrárna asi 25% průměrné spotřeby našeho domu.

R. Langer 2.1.2023 7:10

Tak to gratuluji k nulové spotřebě. ;-D

V. Mokrý 2.1.2023 7:15

:-)

L. Novák 3.1.2023 3:36

Takhle vypadala dodávka fotovoltaických zdrojů v Německu v létě s nejvyšší intenzitou slunečního záření:

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/10.06.2022/10.07.2022/today/

A takhle v zimě:

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/29.11.2022/31.12.2022/today/

Zimní výroba je jen malým zlomkem letní. Pro dodávku energie v zimě prakticky k ničemu.

B. Pavel 2.1.2023 9:42

Průměrná denní spotřeba je u nás cca. 10 kWh.

R. Langer 2.1.2023 14:44

... a dnes vám FV vyrobila 2,5 kWh, jo? A teď tu O Sněhurce... ;-D

P. Dvořák 2.1.2023 8:38

A svítíte i večer?

I. Pávek 2.1.2023 5:56

K přípisce jen R^. Bokem jen taková drobná poznámka - žádná kráva, prase, slepice nemá zásuvku na elektřinu. Ani (alespoň co jsem si všimnul ) ji nemá ani člověk. Všichni mají jen vstupní a výstupní otvory. A aby fungovaly ty výstupní, tak je nepřetržitě plnit ty vstupní. Sice jsem to nezkoušel, ale asi když se strčí do půdy konec kabelu z 380 V tak kolem něho pšenice bez zasetí nenaroste. Úpadek našeho zemědělství je stejně pro budoucnost zničující, ne -li horší než energetická nedostatečnost. Plechů, šroubů, počítačů se nenažerem, plyn nedýcháme, ropy se nenapijem.

V. Mokrý 2.1.2023 7:15

:-)R^

J. Strakoš 2.1.2023 5:42

Politici se tehdy opravdu nemuseli bát o znovuzvolení a také nemohli mít finanční vazby na někoho, kdo si na jejich rozhodnutích nabalil kapsu.

Důsledek - jejich rozhodnutí o energetické koncepci dávaly větší smysl než dneska.

Já prostě nevěřím, že současná politická garnitura je tak tupá, že nevidí ten rozdíl mezi instalovaným a reálným výkonem, který nemůže být vyřešen větším instalovaným výkonem.

Buď je v tom poslušnost vůči Bruselu (půjčíme si 150 miliard, bude to vypadat dobře, budeme znovuzvoleni) nebo vyhovění lobistům.

D. Stirsky 2.1.2023 5:35

A nebylo to náhodou na Stedrý den? Ten zvrat?

J. Strakoš 2.1.2023 5:37

Myslíte tento https://cs.wikipedia.org/wiki/Uheln%C3%A9_pr%C3%A1zdniny_1979 ?