25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

KLIMA: Vedro v Paříži 1947 a 2019

Dne 25.7.2019 v Paříži padla rekordní teplota 42,6°C. Čímž byl po desítkách let konečně pokořen rekord z horkého roku 1947. Bez kontextu taková informace ale může být zavádějící.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Matuška 5.8.2019 23:07

Re: V diskusi se řeší kdo je větší idiot

Martine, upřímně, studoval jsi Kremlíkovu knihu Obchodníci se strachem? Já se ti příznávám, že ji mám málem na dosah ruky a pořád se k jejímu ́studiu ́ nemohu dostat... Neexistují náhodou u nás i ve světě vědci, kteří mají názory, které se neshodují s "mainstreamem"? Neodkazuje VK právě na ně?

M. Prokop 5.8.2019 16:19

Re: V diskusi se řeší kdo je větší idiot

Neodletěla, odplula na milionářské jachtě. To je pro Zemi jednoznačně výhodnější, letadlo letí dle letového řádu tak jako tak!

:-P

P. Lenc 5.8.2019 9:48

Jó pane Kremlíku,

zase tady máme diskutéry co vás "rozcupují", protože si z vašeho článku vyberou jenom to, co se jim hodí.Za článek dík a pokračujte.

M. Mařák 5.8.2019 10:46

Re: Jó pane Kremlíku,

To je v pohodě. Lidové tvořivosti se meze nekladou.

R. Langer 5.8.2019 11:33

Re: Jó pane Kremlíku,

Ano, té vaší určitě ne. :-D

M. Mařák 5.8.2019 12:04

Re: Jó pane Kremlíku,

Té také ne, pohoda. Já su taky vjedec jako kolega Kremlík.

K. Janyška 5.8.2019 9:04

O tom vůbec nepochybuji.

Cykly jsou cykly. Také jsem jich během života už zažil. Skoro každý rok je jiný, přičemž v určitých odbobích se trochu podobají... Dzp.

V. Student 5.8.2019 8:54

No nevím.

Asi máme být klidní, že se celkem nic neděje. Ale když někdo celý život chodí kolem mokřady, kde byl mech nasáklý vodou, a pak tam po letech zajde (sentimentální návštěva starého známého místa) a mech je na prach, prostě uschlý,a zem rozpraskaná, tak si tak říká, jestli opravdu k nějaké změně klimatu nedochází...

Z. Lapil 5.8.2019 9:17

Re: No nevím.

Tomu rozumím. Já se loni rozhodl zlikvidovat mech v trávníku a v kombinaci s letošním červnem je výsledek dost tristní. Nicméně ve střední Evropě bych měl za pravděpodobnější vysvětlení, že kolem projel nějaký zemědělský nebo lesnický peklostroj a buď poničil "hráz" nebo odklonil vodu z přítokové stružky (nebo přes ni někdo postavil cestu s příkopem), nebo bylo zmeliorováno podmáčené pole, nebo na louce vyrostly paneláky nebo podnikatelské baroko... A možná to byl záměrný čin v boji proti komárům.

Neboli lokální důsledky mají obvykle lokální příčiny. Viz rozšiřování pouští v Africe: příliš mnoho lidí znamená příliš mnoho dobytka, a to znamená příliš mnoho spasené trávy. Vzestup koncentrace CO2, který notabene růst trávy a vůbec zeleně bezprostředně podporuje, k vysvětlení nepotřebuju.

Asi znáte Occamovu břitvu: pravděpodobně je správné to jednodušší vysvětlení.

L. Novák 5.8.2019 17:18

Re: No nevím.

V suchých oblastech je vyšší koncentrace CO2 houby platná, protože tzv. limitujícím faktorem je voda, bez níž fotosyntéza a růst rostlin nemůže probíhat.

Z. Lapil 5.8.2019 18:03

Re: No nevím.

Jo jo. Nutná, nikoliv postačující podmínka :-).

M. Šejna 5.8.2019 8:10

dny, kdy rekord nepadl?

Dnes tedy pan Kremlík napsal totální blábol. Vadí mu, že novináři nepíši o dnech, kdy rekord nepadl. Tohle je už Kremlíkova paranoia.

Letos v Klementinu padl rekord devětkrát. Vzhledem k tomu, že už letos máme za sebou 217 dní letošního roku, tak by pan Kremlík chtěl, aby novináři napsali 208-krát, že rekord nepadl.

Pan Kremlík by měl asi už navštívit psychiatra.

J. Vrzal 5.8.2019 8:22

Re: dny, kdy rekord nepadl?

Zase. Velke mesto, ktere se rozrusta a kde byla vyrazne zregulovana reka, nelze brat jako dukaz jakekoliv globalni zmeny. Natoz globalni zmeny zpusobene clovekem.

Mimochodem, nachazime se na konci doby meziledove. Nastup doby ledove je vzdy ohlasovan prudkym rustem teplot, z toho plynouci vyssi hmotou biomasy na planete, a ktera produkuje C02. Jakmile doba ledova nastoupi, mnozstvi bimasy klesa, tudiz produkce C02 a i obsah C02 v atmosfere. Prosta geologie.

M. Šejna 5.8.2019 9:04

prbpha, to jsou bludy

za prvé: ojedinělé teplotní rekordy nic nevypovídají o globálním ani lokálním oteplování. To jen Kremlík a Vy jste nepochopili, že globální oteplování není o rekordech.

za druhé: Nastudujte si něco o pojmu zvaném "fotosyntéza". Pak zjistíte, že hlavním produktem zelených rostlin je kyslík a nikoli CO2.

J. Vintr 5.8.2019 10:15

Re: prbpha, to jsou bludy

Biomasa produkuje oxid uhličitý sekundárně, při svém rozkladu. A rostliny uhlík nezískávají jen ze vzduchu, ale i z minerálů v půdě, kde by byl jinak vázaný v nějakých sloučeninách.

V. Petr 5.8.2019 10:56

Pane Šejna, ale toto je jen reakce na bláboly našeho tisku a ČTV. Stačilo pár týdnů sucha na jaře a už jsme tady měli předpovědi, jak nás čeká katastrofální neúroda. O tom, jak je kůrovcová kalamita způsobena "globálním oteplováním" nás dnes a denně poučují "veřejnopávní" média.

Mimochodem, matka mi vyprávěla o suchu právě roku 1947, to opravdu byla neúroda.

J. Vintr 5.8.2019 11:04

Re:

Letos se hlavně "urodilo" hrabošů, kteří sežerou na co přijdou. A podle jedné teorie za to můžou obrovské lány ozimé řepky, které těmto hlodavcům umožnily ve velkém přezimovat. A obrovské lány řepky tady máme právě díky boji proti globálnímu oteplování.

R. Langer 5.8.2019 11:39

Re:

Proto podporujte a chraňte kočky jako jednoho z významných ekologických likvidátorů těchto škůdců, a nestřílejte je jako idioti... ;-)

L. Novák 5.8.2019 17:21

Re:

Kočka do české přírody nepatří. Hraboš ano. ;-)

M. Mařák 5.8.2019 5:38

Překladatel a historik

fušující do exaktních věd, co dodat, ještě, že se ve volném čase nevěnuje chirurgii.

K. Drábek 5.8.2019 7:01

Re: Překladatel a historik

Tomu se říká naběhnout na vidle. Článek se zabývá historií a používá přeložených materiálů. Co jste ale Vy? Vyznavač svaté Gréty?

M. Mařák 5.8.2019 7:25

Re: Překladatel a historik

Chirurg ze stavby, něco jako pan Kremlík.

M. Šejna 5.8.2019 8:15

No jistě, mistře Drábku

článek se zabývá také tím, ža by novináři měli psát o dnech, kdy rekord nepadl.

Kremlík tu hlavně mele cosi o rekordech, které ale nic neříkají o tom, zda se otepluje, či nikoli. To byste zrovna Vy měl vědět. Pokud to náhodou netušíte, tak Vám dám přiklad:

První den bylo ráno +5, odpoledne +20, večer +10. Druhý den bylo ráno +12, odpoledne +18, večer +15.

Který den byl v průměru teplejší?

J. Vintr 5.8.2019 8:30

Re: Překladatel a historik

Klimatologie má do exaktní vědy ještě hodně daleko. A většina klimatologů do exaktních vědců ještě mnohem dál.

M. Šejna 5.8.2019 9:09

kecáte už opravdu hodně velké blbosti

klimatologie je tvrdě exaktní věda pracující se statistikou a teorií pravděpodobnosti. Meteorologická data se sbírají ze stanic s pevně normovanými parametry, aby nedocházelo ke zbytečným zkreslením.

To, že pro vás popírače není klimastologie exaktní věda, není nic překvapivého. Pro popírače evoluce není exaktní vědou pro změnu genetika a biologie.

J. Vintr 5.8.2019 9:34

Re: kecáte už opravdu hodně velké blbosti

Statistika a teorie pravděpodobnosti jsou exaktními vědami? A co takhle věštění z křišťálové koule, to je taky exaktní věda?

Z. Lapil 5.8.2019 10:01

Re: kecáte už opravdu hodně velké blbosti

Ano, statistika i teorie pravděpodobnosti jsou exaktními vědami, protože dávají ověřitelné (ne nutně správné) předpovědi. Kromě toho jsou odrůdami matematiky.

Klimatologie je také exaktní věda: pracuje s číselnými vstupy a pomocí modelů z nich vypracovává ověřitelné předpovědi. To, že se někteří neshodnou ani na definici těch číselných vstupů (natož na jejich hodnotě) a že se toho ověření (za 100 let stoupne hladina moří o xxcm) nejspíš ani jeden z nás (z nich) nedožije, není argument. Stejně jako není argument proti exaktnosti fyziky "neověřitelnost" tvrzení, že Slunce přestane svítit za 4 miliardy let.

Viz "Popperova" falzifikovatelnost.

J. Vintr 5.8.2019 10:12

Re: kecáte už opravdu hodně velké blbosti

To je právě ten fígl. Předpovídat něco na sto let dopředu je velmi snadné, protože se toho nido z dněšních lidí nedožije. Dokonce je snadné předpovídat něco na rok (nebo i pár měsíců) dopředu, protože lidská paměť je krátká a v informačním šumu taková předpověď brzy zapadne. Ovšem předpovídat, jak bude zítra, to už je jiná, protože tam se o pravdiovosti předpovědi přesvědčí každý. A právě tohle soudruhům exaktním vědcům nějak moc nejde. Jistě budete namítat, že klimatologie není meteorologie, ale z čeho berou meteorologové modely, podle kterých věští, jaké bude počasí?

J. Lukavsky 5.8.2019 10:21

Re: kecáte už opravdu hodně velké blbosti

"předpovídat, jak bude zítra, to už je jiná, protože tam se o pravdiovosti předpovědi přesvědčí každý." No řekl bych, že krátkodobé předpovědi sedí meterologům velmi dobře, na týden a měsíc už méně, což je pochopitelné. Ty modely vymysleli programátoři a meterologové je krmí daty ze stanic kde se měří. A ten počítač co ho tím krmí je v ČR vůbec největší. Je o tom povídání, lze to najít v internetu. J.L. end

J. Vintr 5.8.2019 11:09

Re: kecáte už opravdu hodně velké blbosti

Já mám se spolehlivostí předpovědí zcela jinou zkušenost. A to jako zemědělec amatér sleduji počasí dost bedlivě.

Těm programátorům musel někdo dodat podklady. A nikdo jiný než klimatologičtí "vědci" se nenabízí.