18.11.2019 | Svátek má Romana


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Písařík 26.10.2019 13:51

Namaštěná loutka a trubka pro cizí názory. Po půl roce o ni neštěkne ani pes.

P. Grigar 24.10.2019 18:43

Dnes jsem většinu dne strávil prací na zahradě, kraťasy, slamák, tenisák pro pejska, pitný režim. Sladký život prostého venkovana.

Blahoslaveno buď globální oteplení! Hosanna!! Jen houšť a větší grády!!!

P.S. připravil jsem dřevo do krbu na ranní zátop, manželka ráda snídá v záři plamenů. To bude uhlíková stopa jak za za výrobnou sycené vody. ;-D;-D;-D

L. Novák 24.10.2019 16:02

"Uhlíková stopa" je blábol klimatických hysteriků. Šťourat se v takovém nesmyslu produkcí dalších podobných nesmyslů je tématem spíš pro humoristický bulvární plátek... :-P

A. Alda 24.10.2019 18:05

Jo.

My jsme uhlíkové bytosti. Celý život je založen na uhlíku. Nenávist vůči uhlíku není nic jiného než nenávist vůči životu.

P. Grigar 24.10.2019 18:45

.. jo, a komu uhlík nevoní, ať si jde jinam.

Uhlík jsi a v uhlík se obrátíš.

K. Wágner 13.11.2019 17:30

K čemu vedou bláboly:

Nizozemsko celostátně sníží maximální rychlostní limit na 100 kilometrů v hodině v rámci opatření, jejichž cílem je snížit emise. Podle agentury Reuters to ve středu oznámil nizozemský premiér Mark Rutte. Dosud byla maximální povolená rychlost v Nizozemsku 130 kilometrů v hodině. Premiér Mark Rutte také oznámil, že v nadcházejících měsících budou oznámena další opatření. :-/

M. Moravcová 24.10.2019 15:00

Před dvaceti lety to byla ozónová díra, která nás měla pohltit, před deseti lety předvídal Al Gore konec světa oteplováním planety a táním ledovců, dneska fanatická Gréta se svými přiblblými příznivci straší uhlíkovou stopou. Jestli nám zbývá 10-15 let, tak co udělat pořádný mejdan.

P. Grigar 24.10.2019 19:29

.. no jo, oni ti alarmisti pořád něčím straší, asi měli chmurné dětství. Třeba Paul.R.Ehrlich (Populační bomba..) v roce 1968 předvídal stamiliony mrtvých v důsledku hladomorů. A vono..jak to vyjádřit slušně.. houbeles. Kupodivu, nepoučil se a pindá furt a žerou mu to. Fanatici jsou nebezpeční. A budou víc a víc..

J. Vintr 24.10.2019 22:27

Kdyby jen strašili, ať si straší. A dobře tak blbcům, kteří jim věří. Jenže oni mají bohužel i moc obrátit náš svět naruby. Zatím nám luxují peněženky, ale bude hůř.

K. Wágner 24.10.2019 14:59

Popravdě řečeno, někdy jde ten současný „eko-vývoj“ správným směrem. Třeba firma Audi se už několik let zabývá vývojem technologie, která umožňuje výrobu nafty za pomoci vody, vzduchu a elektrické energie. Auta, která budou spalovat takovouto e-naftu, by měla být z hlediska produkce CO2 neutrální. Společně s Audi na tomto projektu pracuje i společnost Sunfire, která se zabývá právě energetickými technologiemi a provozuje továrnu, kde je e-diesel již pokusně vyráběn. Proces výroby funguje na principu Power to Liquid a využívá pro výrobu kapalného paliva energie z obnovitelných zdrojů. Jediné potřebné suroviny jsou tu voda a oxid uhličitý (CO2), jenž je dodáván dvěma způsoby – z bioplynového zařízení a pomocí využití technologie Direct Air Capture (DAC), díky níž se získává přímo z okolního vzduchu. Tuto technologii vyvinula partnerská společnost Climeworks. Jinak řečeno, tento nejnovější výdobytek vědy a techniky umožní obyčejným lidem, co si nemohou dovolit nákup drahého elektromobilu, jezdit na motorovou naftu CO2 neutrální.R^

J. Pavel 24.10.2019 15:10

Nedá mi to nereagovat, mohl by jste ctěnému obecenstvu sdělit, kolik bude stát litr této zázračné e-nafty? Já tipuju 300Kč/litr. Je to stejný "výdobytek" jako vodíkový pohon. Všechno zní krásně, dokud se nezveřejní "co za to". Mantra zlevnění díky objemu zde neplatí, protože výroba čehokoli z vody a CO2, je nesmírně energeticky náročná. Platí totiž zákon zachování energie - spálením umělé nafty vznikne zase jen CO2 a H2O. To při spalování fosilní nafty stačí "jen" pumpovat a rafinovat. A cena elektrické energie se snižovat nebude, právě naopak.

J. Hajský 24.10.2019 15:38

Věděl bych o ještě ekonomičtějším pohonu. Perpetum mobile. Stačí málo, jen ho vymyslet.

K. Wágner 24.10.2019 15:45

Použití CO2 jako suroviny představuje příležitost nejen pro automobilový průmysl, ale i pro další odvětví. Oproti klasické naftě e-diesel neobsahuje žádnou síru a aromatické uhlovodíky, jeho spalování je tak mnohem šetrnější k životnímu prostředí. Navíc jeho vysoké cetanové číslo značí, že je snadno vznětlivý a dokonce vznětlivější než běžná fosilní paliva (čím vyšší cetanové číslo, tím lépe motor startuje, má vyšší výkon, lépe palivo shoří a motor má tišší chod). Laboratorní testy v Audi prokázaly, že je e-diesel vhodný buď pro míchání s klasickou naftou anebo může být využit samostatně v klasických dieselových motorech. Předpokládá se, že po zvýšení produkce bude e-nafta k dispozici za cenu kolem 1,5€ /l v závislosti na ceně energie z obnovitelných zdrojů, čímž může e-diesel konkurovat klasické naftě. Audi a Sunfire tvrdí, že jakmile obdrží velké objednávky, jsou připraveni technologii vypustit do světa. Samozřejmě nakolik se tento projekt osvědčí, to ukáže několik příštích let. Ostatně, kolik potíží s výrobou a jejím zdržení měla třeba Tesla poslední generace???

V. Petr 24.10.2019 16:09

Mnohem perspektivnější se mi jeví vývoj spalovacích článků na vodík nebo i těch elektromobilů!

Převádět elektřinu se ztrátami na klasické PALIVO a to spalovat v klasických spalovacích motorech s účinností 35-45% je poněkud nehospodárné.

Mimochodem, když už máte biomasu, co takhle z ní vyrábět líh, ten se dá spalovat bez problému!

J. Nový 24.10.2019 16:10

Možná proto lijeme do nafty biosložku, která parametry nafty zhoršuje, zdražuje a navíc je při výrobě energeticky v minusu

V. Petr 24.10.2019 16:17

Jaká je výrobní cena klasické nafty? Myslím bez spotřební daně na PHM?

K. Wágner 24.10.2019 16:59

To neřešte, podle představ alarmistů v roce 2050 klasickou naftu na stojanech čerpacích stanic už vůbec nenajdete. Podle jejich představ už budou v té době všichni jezdit na baterky, na syntetická paliva z alternativních zdrojů, včetně přírodního plynu, biomasy, oxidu uhličitého, nebo na vodík.

P. Grigar 24.10.2019 19:31

..všichni ne, jenom někteří. Zbytek bude sedět na zadku a čekat, jestli bude co k jídlu. To v lepším případě.

V. Klepetko 24.10.2019 23:04

Elektrická energie, nutná k výrobě toho zázračného e-paliva, žádnou uhlíkovou stopu nereprezentuje? :-)

H. Paculová 24.10.2019 17:54

Jednotlivé technologie jako je zachycování uhlíku a syntéza paliv, nejsou nové. Ale jejich kombinace, umocněná využitím solární energie, by mohla pomoci čistit ovzduší a zároveň tak získat nový zdroj pohonných hmot, méně náročný na vodu a půdu než jsou například biopaliva. O to se snaží i firma Carbon Engineering, kterou zakladatel Microsoftu a jeden z nejbohatších mužů světa Bill Gates založil spolu s fyzikem Davidem Keithem. Na projektu se podílí i ropný magnát Norman Edwards, který zde tuší budoucí velké zisky .

P. Moravčík 24.10.2019 14:57

Hm, v januári som bol na Novom Zélande a v Austrálii. V novembri minulého roku v Senegale. Rozdiel v ochrane prírody a ekologickom prístupe v doprave, priemysle, správaním sa voči prírode v týchto krajinách, je do očí bijúci. Základný rozdiel je podľa mňa v tom, že bohaté krajiny majú dosť prostriedkov a ich obyvatelia dostatočný príjem na to, aby mohli ochranu prírody, včítanie ovzdušia realizovať. Čiže presne ten dôvod, funkčnú a efektívnu ekonomiku, proti ktorej naši poplašenci tak zúrivo bojujú.

V Senegale sme "slávnostne hodovali" v reštaurácii v St. Louis nad vrstvou odpadu a plastu o šírke cca 10 metrov od obidvoch brehov rieky Senegal. Neopísateľný smrad a bordel na uliciach autentičnosť zážitku len umocňoval. No, keď ľudia riešia len základné potreby, na ekológiu veľa času a prostriedkov neostáva. Nehovoriac už o výchove, hygienických návykoch ap. Na NZ a v Austrálii si dokonca ani čínski turisti nedovolia odhodiť papier na zem (a to tam nie sú nijakí dozorcovia na uliciach). Môžete sa naobedovať dva metre od hlavnej cesty v mestách bez dusenia sa výfukovými plymi, atď, atď. Je dobre o veci hovoriť, bez poplašných výkrikov a masovej verejnej hystérii, ale už doteraz sa aj bez bláznivého Al Gorea a Grety urobilo v našich končinách dosť - stačí si spomenúť na nepríjemný pach desať kilometrov pred Ostravou, Ústecký kraj a porovnať to s dneškom.

Toto čo sa deje je len zbytočná (?) umelo vyvolaná hystéria, ktorá veci samej nemôže pomôcť. V umele vyvolanej panike sa realizujú v drvivej väčšine kroky, ktoré vedú ku katastrofe. Cui prodest?

K. Wágner 24.10.2019 15:07

Máte pravdu. A komu že to prospívá? Především firmám, které se na tom pakují a politikům, kteří se tím chtějí zalíbit jejich dalším možným voličům.

Z. Lapil 24.10.2019 14:37

Vzpoura proti vyhynutí? Nic nového, viz https://www.youtube.com/watch?v=GdZLoj3CwR4.

Cituji: V místnosti se rozhostilo vražedné ticho, které však náhle přerušil sněžný muž. Vrhl se k pódiu, uchvátil do náruče Ekrtovou a s výkřikem "Přece nevyhynu" zmizel ve tmě.

P. Grigar 24.10.2019 19:37

..existence lidstva je provázena kompeticí o zdroje. Částečné vyhynutí(řízené) může těm zbývajícím přinést krásný život v krásné krajině, bez velkých starostí o budoucnost. Elitní život..

Z. Lapil 24.10.2019 22:10

Obávám se, že to není tak jednoduché, respektive že by z toho mohlo být tak trochu perpetuum mobile. Aneb jak poznáte, že jste elita, když neexistují neelity?

Vlastně viz vzdělání - není to tak extra dávno, co byl abiturient pan Někdo, zatímco dnes je to spíš kdekdo.

P. Grigar 25.10.2019 9:21

.. máte pocit, že snad patříte k elitě? Já tedy ne. Za elitu pokládám přesně definovatelnou skupin, která ovládá byrokratický aparát a dokáže svým cíleným jednáním ovlivnit chod společnosti, bez ohledu na hranice a politické uspořádání.

J. Kroupa 24.10.2019 13:11

Naše uhlíková stopa v podobě CO2 je redukována fotosyntézou. Fotosyntéze výrazně škodí: Zastiňování luk fotovoltaickými panely a nadměrné kácení lesů.

To by se ale museli aktivisti víc učit a méně stávkovat. A naučené vědomosti si dát do souvislostí. Ono to s tím COě nebude zase tak kritické jak to podávají.:-)

J. David 24.10.2019 11:01

CO2 a flaška sodovky. Co krok, to prd, zatracený kyselo a NH4. Dám si led do vody po rysku kalibrační, led roztaje a furt mám vody po rysku (tání ledovců). Proč? změna skupenství vody v led zvyšuje objem. Že by nikomu nepraskly trubky při zámrzu? A to CO2, mrška podšitá, kolující pomocí asimilace a disimilace díky sluníčku, lesu a moři, pak také i bouřím, blesky plodí O3, které i užere část atomárního kyslíku 2xO a C se stane spouštěčem deště (mraky, tedy kondensováná pára, aby byla deštěm, musí mít iniciátor) v laminárním proudění. Ty fofrníky zelené energie, mění laminární proudění na turbulentní, které rozjebe následný systém laminárů, jako mixer. I fóglové jsou z toho zblblí, natož příroda ve své podstatě. V zimě a za mlhy, jet okolo fofrníků, to je palba ledu, jak dělostřelba u Verdunu. Poysdorf, zima 2017. Zlatej sifon s bublinkama.Občas se vytelil.

H. Paculová 24.10.2019 11:13

Životnost turbín je 20 až 25 let. Německo má nyní 28 000 větrných turbín. Více než třetině z nich bude v nejbližších letech končit životnost. Většina turbín je recyklovatelná. Ovšem rotory jsou z uhlíkových vláken. A jsme u nerudovské otázky: kam s nimi? Uhlíková vlákna jsou sice lehká a pevná a zajišťují dobrý výkon elektráren, ale jsou prakticky nerecyklovatelná. Tedy lze je spálit. Ovšem při dlouhodobém působení v teplotě 600 stupňů Celsia a za vzniků popílku a exhalací, vedle kterých jsou i slabší bojové plyny svěží horský vánek. V tu chvíli jde veškerý příspěvek větrné energie v boji proti změnám klimatu vniveč.

Zdroj: https://eurozpravy.cz/zahranicni/asie-a-australie/240807-ekologicke-silenstvi-na-vrcholu-veskera-kritika-se-zamita/

P. Grigar 24.10.2019 18:54

..no, jak jsem poznal Němce, jakási možnost využití by byla. Oni totiž milují ploty, plůtky, plůtečky, dokonce si je nosí i na pláže.. tudy povede jejich cesta, takový plot z uhlíkových kompozitů bude nesmrtelný. Na výrobu nových fofrníků využijí uhlík z CO2 a .. svět je krásný, s teébou , s teééébou... "Gott strafe England"