25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

KLIMA: V druhé půli roku se prudce ochladilo, ale pst!

Zpravodajský web Breitbart si dovolil napsat, že se v druhé půli roku 2016 globální klima prudce ochladilo. Chápete to? Taková drzost? Jak to můžou napsat!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Zinga 9.12.2016 15:36

Re: Ty oteplovačské lži ...

Pane Rado, dočetl jste se už o tom, že díky zvýšenému CO2 se pomalu posouvají hranice pouští směrem dovnitř? Dokazují to satelitní snímky.

P. Zinga 9.12.2016 15:30

Re: Kremlík už úplně zblbnul?

Jsou názory, že člověku se vyvinul v přírodě abnormální mozek až po přísunu dostatku bílkovin, především živočišních. Budeme-li žrát trávu (já tedy už ne), zmenší se nám mozek. Ale u některých ten proces nastal již teď A žraním trávy zvýšíme skleníkové plyny a tak dokola. A vzhledem k tomu, kolik nás je, sežere všechno zelené a ochránci zvířat nebudou mít koho chránit. Přežijou akorát lvi a hyeny, budou se živit našími mršinami. Ha.ha.ha...

M. Prokop 9.12.2016 15:22

Re: Pan Kremlík opět neumí preacovat s daty

Ochlazení (zatím) nevynáší. Ale pokud by bylo značné, tak ho oteplovači nepochybně vytěží také.

P. Zinga 9.12.2016 15:19

Ještě pár čísel:

v poslední zprávě uvádí UNEP (Úřad život. prostředí OSN)množství CO2, které si lidstvo může dovolit, aniž by byl překročen nárůst teploty 2°C: 553 Gigatun. V roce 2015 vyprodukovalo lidstvo 36,23 Gigatun a i kdyby se k tomu nepřidala příroda, je za 15let šmytec. Tedy alespoň podle zachránců zeměkoule. Pak by nastala doba ledová, minimálně pro obyvatele měst, protože karbonová paliva by byla zakázána a elektrické energie z tzv. obnovitelných zdrojů nebude dostatek nejen na topení, ale ani pro průmysl a dopravu. Tak se ještě jednou ptám: co chcete, vy zachránci zeměkoule, dělat?

P. Rada 9.12.2016 15:19

Re: pane Kneifle, nic nechápete

Ano s tím malým efektem máte rozhodně v obecnosti pravdu. Na druhou stanu jde v realitě právě o to, že se s klimatickým problémem v důsledku dlouhodobé bagatelizace (které je u nás Kremlík ikonou) i v důsledku problematičnosti lidské povahy - celosvětově fakticky nic významného nedělá. Jde přitom už o mnoho a později na nás nejspíš přestane záležet pro rozvinuté zpětné vazby.

http://climatemap.blogspot.cz/2013/03/klimaticka-zmena-v-arktide-prebieha.html

https://www.seberizeni.cz/je-s-nami-konec/

V. Braun 9.12.2016 15:12

Pan Kremlík opět neumí preacovat s daty

Zůstanu jen u tvrzení pana Kremlíka, že média přehnaně mluví o oteplování a málo o ochlazování.

Na to odpovídám, až se rekordně ochladí tak, jako se rekordně oteplilo, tak o tom média jistě napíší. I z grafu použitého panem Kremlíkem je vidět, že oteplení bylo opravdu rekordní, všechny ostatní špičky grafu jsou níže. Ochlazení naopak nijak rekordní není, podobných výraznějších ochlazení již v historii bylo více- Proč o tom tedy psát?

Vývody pana Kremlíka o médiích tedy nemají oporu v datech. Co vy na to, pane Kremlíku?

P. Rada 9.12.2016 15:10

Re: Kremlík už úplně zblbnul?

Už vice jak 20 let se živím jako OSVČ a za tu dobu jsem ani jednou nepotřeboval neschopenku nebo cizí finanční "příspěvky" - jak mi drze předhazujete. Až v poslední době činí důchod 10tis to podstatné co mne živí. Né nadarmo jsem asi své příjmy dříve důsledně danil.

A jak jste na tom Vy - že Vám "příspěvky" tak vrtají hlavou???

P. Rada 9.12.2016 15:02

Re: Ano,

V době informatiky můžete být kdekoliv. I tam kde jste ale dokládáte ignoraci výše uvedených odkazů ze kterých je naopak zřejmé, že rozloha ledu na obou čepičkách planety poslední měsíce anomálně rychle ubyla.

Problém výživy totiž netkví přímo v tepotách 2m nad zemí - i když zde teplotu právě vnímáme a také nejdéle a nejpřesněji měříme. 90% tepla totiž doposud kumulují oseány a tam tkví klíč k porozumění budoucnosti ve smyslu ovlivnování globální cirkulace atmosféry. El nino to pravidelně připomíná.

Problémem i v česku je proto už des daleko víc sucho - nikoli sama průměrná teplota. Přitom teplotně přibývá jak maxim letních tak i zimních minim. To vše souvisí ze změnou v proudění vzduchu a chodu srážek.

Pokud se s ústupem mořského ledu budou tlakové výše stále častěji držet nad kontinenty může být s námi zle i kdyby se zde teplota v úhru za rok neměnila. Ta jen sama o sobě totiž sotva koho ohrozí - nezaprší-li však ve vhodnou dobu - či naopak - může být zle. Nejnebezpečnější naší biosféře je přitom jarní deficit vláhy ke kterému vlekle ale systematicky směřujeme.

P. Zinga 9.12.2016 14:27

Re: Ano,

No přece ze severu, z jihu být nemůžou, tam led přibývá.

R. Tesařík 9.12.2016 14:08

Re: Kremlík už úplně zblbnul?

Čím byste se živil, když by nebylo dost financí na příspěvky?

R. Tesařík 9.12.2016 14:07

Re: Richarde

No , dyť říkám, není.. Jenomže nejdřív to vypadá ve vašem příspěvku, že se neochladilo vůbec.. No máte pravdu, Kremlík nemá pravdu , je to o 1,6. To ostatní je fuk.

S. Kneifl 9.12.2016 14:06

Re: pane Kneifle, nic nechápete

Argumentů z obou stran padá dost, bez většího efektu.

P. Rada 9.12.2016 14:02

Re: Ano,

Které alearmistické snímky máte na mysli a to léto léto na ktré polokuli?

Proč se nepodívat na průběžná data od roku 1980 až do dnešních dnů?

http://nsidc.org/arcticseaicenews/charctic-interactive-sea-ice-graph/

https://sites.google.com/site/arctischepinguin/home/sea-ice-extent-are

http://nsidc.org/data/seaice_index/

P. Zinga 9.12.2016 14:00

Re: Vážený pane Kremlíku

A co s tím chcete dělat?

P. Zinga 9.12.2016 13:58

Re: Kremlík už úplně zblbnul

Pane Kneifl, oni si vybírají, co se jim hodí: např započítat přízemní mrazík do průměrné teploty se jim nechce, ačkoli řvou o oteplování pevniny. Nekončí pevnina nám pod nohama?

P. Rada 9.12.2016 13:56

Re: pane Kneifle, nic nechápete

Diskuse na rozdíl od hádky může být přínosná a hlavně pokud v ní padají argumenty.

P. Rada 9.12.2016 13:51

Re: Kremlík už úplně zblbnul?

Omyl. Vytratilo by se všeobecně hodně s projevů pohodlnosti, ubylo by stresu s rozevírajících se disproporcí, nebylo by už tolik procent v populaci otylých.... a hlavně by všem zbylo více času i prostředků na intenzivní rozvoj druhu jako snad jediného východiska s doposud uzavřeného systému který tak světové civilizaci hrozí nevratným kolapsem. Viz meze růstu a planetární meze stability.

http://www.unice.fr/sg/resources/docs/Meadows-limits_summary.pdf

http://ekolist.cz/cz/publicistika/rozhovory/pecho-klima-se-meni-kvuli-nasi-spotrebe-musime-se-naucit-zit-skromneji

P. Zinga 9.12.2016 13:51

Ano,

to je jako s ubýváním ledu: drtivá většina alarmistických snímků je z léta...

M. Šejna 9.12.2016 13:48

Richarde

1 neni 1,6.

Pan Kremlík si ale hlavně pořád plete satelitní měření spodní troposféry s teplotami na povrchu. A dnes navíc zaměnil i kontinenty severní polokoule za pevniny celé planety.

A o tom já píšu. Pokles teplot jsem nezpochybnil. Ten nastal a byl očekávaný. Po mimořádně vysokém nárustu teplot během ElNiňo muselo zákonitě dojít k návratu do "normálu".

R. Tesařík 9.12.2016 13:35

Re: Kremlík už úplně zblbnul?

Nebýt kozumu, zemřel byste hlady.

R. Tesařík 9.12.2016 13:34

Re: jak to je ve skutečnosti s teplotami kontinentů

Níže píšete, že není pravda , že poklesla o 1°..A teď píšete, , že o 1,6°...Je to legrační...Není to pravda.-)))

S. Kneifl 9.12.2016 13:08

Re: pane Kneifle, nic nechápete

O co mi celou dobu jde je to, že při zjišťování vlivu ENSO na ZMĚNY teploty nad pevninami jsou satelitní měření vhodnější než pozemní.

Vaše tvrzení, že nic nechápu je snadno vyvratitelné - chápu například velmi dobře, že tyhle diskuze jsou naprosto k ničemu. :-)

R. Langer 9.12.2016 13:04

Re: Tím nadpisem se pan Kremlík usvědčuje,

Ano, že se o klimatu lže, jako když Rudé právo tiskne, co?

R. Langer 9.12.2016 13:02

Re: Ty oteplovačské lži ...

Nelži, Zelený sedmilháři, to není pravda. :-P

R. Langer 9.12.2016 13:01

Re: Globální oteplování

Ale vždyť je to Zelený sedmilhář, ty jeho lži o jaderné energii jsem mu tady vyvrátil už asi třicetkrát, ale ten omezenec mele nesmysly furt dokola jako kolovrátek, přitom ani nespočítá trojčlenku. Inu, Zelený.

R. Langer 9.12.2016 12:59

Re: Globální oteplování

Jo, to tvoje vylhané EROEI je taky pěkný podvod. :-P

M. Šejna 9.12.2016 12:48

pane Kneifle, nic nechápete

můj dotaz zněl, jak byste měřil teplotu povrchu. Meteostanicemi na zemi, nebo byste měřil satelitem celou troposféru až do výšky 10 km?

Budete se možná divit, ale průběh teplot na povrchu země je jiný, než průběh teplot ve výšce například 5 km.

S. Kneifl 9.12.2016 12:43

Re: Pane Kneifle

Ano, hezké články o lokálním vlivu El Nina a La Niny, ale taky nic o globálních teplotách. Pořád ještě mi chybí aspoň jeden článek o rekordním oteplování, ve kterém by byla zmínka, že za to možná může El Nino, že může jít o krátkodobý výkyv a že se teploty pravděpodobně vrátí zpátky tam, kde byly. V alarmistických článcích typu

https://www.theguardian.com/environment/climate-consensus-97-per-cent/2016/oct/21/global-warming-continues-2016-will-be-the-hottest-year-ever-recorded

se ani o El Ninu nedočtete.

M. Šejna 9.12.2016 12:41

jak to je ve skutečnosti s teplotami kontinentů

Skutečnost s teplotami povrchu kontinentů je poněkud jiná, než uvádí pan Kremlík. Je potřeba totiž vycházet z toho, co se naměří na povrchu v meteorologických stanicích. Satelitní měření totiž ukazují něco jiného.

Letos bylo nejtepleji nad kontinety v březnu. Tehdy činila odchylka od průměru 20.století +2,36°C, což je opravdu hodně vysoká odchylka. V říjnu pak poklesla odchylka nad kontinenty na "pouhých" +0,76°C. Teplota na kontinentech tedy ve skutečnosti poklesla dokonce o 1,6°C, což je víc, než tvrdí pan Kremlík. Zdroj dat je zde:

www.ncdc.noaa.gov/cag/time-series/global/globe/land/all/1/2015-2016

Je to ale zcela běžný jev v případech, kdy se ENSO překlopí z ElNiňo do LaNina. Stávalo se to tak i v minulosti, a někdy i bez přičínění jevu ENSO.

S. Kneifl 9.12.2016 12:38

Re: Globální oteplování

1. Hokejka (i ta vámi odkazovaná) vznikla právě tím, že se na klimatické rekonstrukce naroubovala data z instrumentálních měření. To není dobře.

2. Paleoklimatické rekonstrukce nejsou V PRINCIPU schopné zachytit tak rychlé změny, jaké jsme schopní změřit teploměry.

Srovnáváte jablka a hrušky.