20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

KLIMA: „Skleníkový efekt“ selským rozumem

Podívejte se dobře na tento obrázek, jedná se o „oficiální“ grafické zobrazení principu hypotézy „skleníkového efektu“. Zastánci této hypotézy se vrátili několik století zpátky (před Koperníka) a představují nám Zemi jako placku. Proč? No proto, že se jim to hodí do krámu zvaného „antropogenní oteplování“, nověji „antropogenní změny klimatu“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kalina 19.3.2020 9:43

- při absolutní nule jsou všechny prvky ve skupenství pevném a při 10.000 stupních je nejspíš vše ve skupenství plynném. Na zemi jsme někde "mezi" a to tak, že vodu známe ve třech skupenstvích. Pára je plyn, Mraky možná nějaká struktura z malých kapiček.

- Zajímal by mne nějaký rozbor typu: o kolik se může oteplit (jaký je podíl) při produkci tepla ze zdrojů jako je uhlí, ropa, uran, kteréžto zdroje byly dosud mimo koloběh. a kacířsky: kdyby fotopanely zachytily 2x více sluneční energie než příroda, nezpůsobí také oteplení planety?

Š. Hašek 19.3.2020 9:18

Postava severských bájí, pohádek. Straší se tím třeba nezdárné děti, co si odmítají pucovat zuby ..... se píše, ehm, TROLL. Třeba jste se přepsal.

Nikterak Vám nebráním se denně modlit k Leyenové a Jourové, na víru máte ústavní právo. Já mám na poznatky knihy.

Ahoj.

Š. Hašek 19.3.2020 9:14

Myslím, že "v zápalu boje" už je tadyy boj muže proti muži houfnicema.

"Skleníkový efekt" (a dál skoro nic) je "mantrou jednoduchoušů".

Faktem ale je, že atmosféra Země (dekl z mraků, jasno, složení atmosféry) je důležitým prvkem pro klima Země.

ZKRÁCENO! Když tak bych prosil střelit do hlavy, nikoliv do břicha! Vyprávěl prastrýc o srbské frontě.

J. Svoboda 19.3.2020 9:08

Hrubost místo argumentu = trol Hašek.

Pěkný den.

Š. Hašek 19.3.2020 9:07

Pane Kovaříčku,

no, víte, ehm, nechci Vám radit, ale stran komentování vlivu vody/vodní páry na zemské klima .......... držte se zpátky. Alespoň o pár centimetrů.

To, že když se vyjasní, tak bývá i v červenci nad ránem pěkná kosa, to Vám samozřejmě neberu.

J. Lukavsky 19.3.2020 9:05

"Skleníkový efekt a plyny jsou holým nesmyslem" to určitě ne, jak CO2, tak metan aj. a voda jsou skleníkové plyny. Otázka ale je, KOLIK ze současných 1,5 oC oteplení lze prokazatelně přičíst antropogennímu CO2 (spalování fosilů). Tak je to cca 10 Gt CO2, což činí v celkovém koloběhu cca 2%. Z toho Evropa se podílí 10%, čili 0,2%. CO2 je nyní ve vzduchu strašlivých 400 ppm, což je ovšem 0,04%, čili 0,004 dílu. No a když to oteplení 1,5oC má ještě na svědomí z cca poloviny voda.... No a pak to vypadá poněkud skromněji. Ale dá se z toho dobře profitovat že? Tedy někomu. J.L. end

Š. Hašek 19.3.2020 9:02

Já souhlasím se zveřejňováním odborných poznámek jistého pana Svobody.

Z této si pořídím výpisky ..... a odpoledne budu študovat literaturu.

Jsem ale typický odmítač fyzikálních jevů, které mi buší do hlavy Greta, šestnáctiletí studenti genderismu/štrasbruselismu, případně JauJauBiomasa.

Zdar.

J. Lukavsky 19.3.2020 8:59

"výrazný vliv na klima v České republice, zejména na Jižní Moravě a

Středočeském kraji, které se svým charakterem začínají blížit stepím" no ten problém je ale způsoben nedostatkem vody. Při nadbytku vody by tyto oblasti bujely jako se to dělo v době karbonu např. Nebo by se tam vytvořil tropický les a pěstovali bychom třtinu cukrovou. Takže problémy působí voda a na tu by se měla zaměřit pozornost a úsilí, hlavně podpořit půdní strukturu organickým hnojením, závlahy a lesy. J.L. end

Š. Hašek 19.3.2020 8:47

Pan Rada pouze nepochopil, že "skleníkový efekt" není na jeden graf.

A děje na Zemi, zpětné vazby (kladné, záporné) jsou na celou knihovnu. deset knihoven!!!

Teď se bude do večera šťourat "v předložkách v textu a malichernostech".

Š. Hašek 19.3.2020 8:43

Těch vazeb na Zemi je deset na nějaký exponent. Některé opravdu silné (Slunce), jiné "malinké" (vykácím hektar lesa) .....

Problém je v tom, že slovo vazba chápe Leyenová (a další), jako vztah mezi kanceláří, papírem, poslušností .....o své jednoduchosti nehodlají uvažovat. Taky to je vazba, v tom systému planety.

Š. Hašek 19.3.2020 8:38

Trefné shrnutí.

No, pokud si tedy budu představovat regulaci klimatu jako skleník (jakože si to tedy nepředstavuji), tak přeci stačí udělat "přivírání oken u skleníku", jako to má náš soused. Teploměr, hejblátka, otevřít, přivřít ......

Že na to už Leyenová s Jourovou nepřišly???!!! Obě jsou fikané blbky.

M. Vaněček 19.3.2020 8:13

Pan Zinga jen upozorňuje, že obrázek příliš zjednodušuje, už to není komplexní vědecký popis ale novinářská zkratka. Tedy realita je odlišná se spostou dynamických efektů.

M. Vaněček 19.3.2020 8:09

Efekt nazývaný "skleníkový" existuje, je to nebezpečná kladná zpětná vazba, vedle toho však musí existovat spousta negativních zpětných vazeb, stabilizujících klima, jinak už by zde život dávno vyhynul.

Bohužel novináři (a OSN se svým panelem IPCC a další politici) skutečnost příliš zjednodušují a vědecké poznatky "ohýbají" podle svého.

Tak byla vytvořena CO2 hysterie, která je živena mnoha lobbysty, jednak jadernými, jednak OZE lobbysty. A také většinou politiků kteří raději svádějí "boj" s pseudoproblémy místo toho aby řešili problémy reálné.

Přitom ve skutečnosti by mělo jít především o zpomalení ničení přírody, zastavení znečištování vzduchu, vody, půdy, správné hospodaření s vodou, atd, atd. V energetice pak zavádění technologií výroby elektřiny bez zdraví ŠKODLIVÝCH emisí a NEBEZPECNÉHO odpadu. A takové nové moderní technologie tu již existuji a jsou stále levnější.

P. Rada 19.3.2020 8:01

Pane Zingo jak je možné, že si sice po létech diskusí ke klimatu všimnete obrázku, kde je Země jakoby placatá .... ale před ventilováním svého afektu k problematice zřejmě nepochopíte, že obrazné zjednodušení se vztahuje na celkovou bilanci toků celého spektra energie povrchu jakožto rotující koule?

Na jakoukoli kouli právě už "selským rozumem" vzato nejenže v noci s prakticky bodového zdroje nesvítí ale taková i v noci přesto stále vyzařuje - byt odlišným spektrem - do všech směrů.

Napověděl jsem alespon k obrázku dost?

R. Langer 19.3.2020 7:46

Přesně tak, je to totální nesmysl, a ZEMĚ NENÍ SKLENÍK!

A. Hrbek 19.3.2020 7:31

1.Žijeme v České republice a tak se především starejme o klima v České republice. 2.Průměrné roční teploty v České republice za posledních 60 let statisticky významně stoupají o cca 0,031 deg/rok. Je vysoká pravděpodobnost, že ještě nejméně 6 let budou stoupat. 3.Stoupání průměrné teploty má prokazatelně výrazný vliv na klima v České republice, zejména na Jižní Moravě a Středočeském kraji, které se svým charakterem začínají blížit stepím. V těchto oblastech dochází nejen k pozorovatelným změnám v oblasti flóry i fauny a k výrazným změnám v zemědělství a lesnictví, ale zejména ve vodohospodářství. A nakonec i v ekonomice. 4.Tyto změny mají jak pozitivní, tak negativní důsledky. 5.V souhrnu lze ale říci, že mírné zvýšení průměrné teploty v ČR o cca 1 deg může mít celkově spíše příznivé důsledky. 6.Skutečnou příčinu oteplování přesně neznáme, takže nelze proti němu zcela konkrétně bojovat a není také příliš proč. Diskutovaný vliv CO2 je zatím jen jednou z mnoha korelací a nikoliv prokázanou funkční závislostí. Prokázanou skutečností však je, že lidská činnost má v řadě případů významný vliv na klima. Známe však určité "oteplovače" a je proto rozumné snažit se jejich vliv poněkud omezovat s cílem dosáhnout delšího času k přizpůsobení se ke klimatickým změnám. Samozřejmě s přihlédnutím k věcným a ekonomickým skutečnostem. 7.Co je však bezpodmínečně nutno, je všestranně se připravit na důsledky tohoto oteplování! 8.Na tento problém upozorňují solidní vědci již přes třicet pět let, ale proti touze po okamžitém zisku a ideologii, že trh vyřeší vše, bez jakéhokoliv výsledku. To co dělají současné řídící orgány je jednak naprosto zmatené a někdy dokonce i škodlivé.

9.Bohužel s tím, že strategická odvětví měly zůstat v rukou státu, se již nedá příliš dělat. A dvacetileté váhání nad dostavbou Temelína i Dukovan je jak ekologický, tak i ekonomický zločin. 10.Díky tomu nás to bude stát značné úsilí a značné náklady, abychom se s tím v příštích letech alespoň trochu vyrovnali.

J. Svoboda 19.3.2020 6:30

Kam se vědci hrabou na bývalého námořníka :o)

Ale jo, já souhlasím se zveřejňováním takových článků a následnými reakcemi odmítačů fyzikálních jevů. Zařazení takového článku udělá podobnou práci, jako Gréta na náměstí.

Pěkný den.

J. Berger 19.3.2020 4:31

Tento článek Greta a její přivrženci nebudou číst rádi...

J. Jurax 19.3.2020 1:42

Ehm ... vodní pára je plynné skupenství vody, tedy plyn. A ještě nejvýznamnější skleníkový!

Že Vy jste nematuroval z fyziky ... :-)

J. Kovaříček 19.3.2020 1:37

Skleníkový efekt a plyny jsou holým nesmyslem. Tak třeba pára v podobě mraků vskutku zadržuje unikající teplo, jak známe z vlastní zkušenosti - bezmračná noc je vždy chladnější. Ovšem pára není plyn! A ten CO2 je těžší než vzduch takže jak by mohl někde nahoře tvořit klenbu? Atd.

J. Vintr 19.3.2020 0:40

To, že je teorie "skleníkového efektu" naprosá blbost, lze dokázat velmi jednoduchou logickou úvahou. Kdyby teplota na planetě byla závislá na koncentraci "skleníkových" plynů v atmosféře, jak tvrdí ti idioti klimaalarmmisté, vznikala by pozitivní zpětná vazba, protože s rostoucí teplotou se do atmosféry dostává víc "skleníkových" plynů, především vodní páry, metanu i toho zlořečeného oxidu uhličitého (třeba uvolňováním z mořské vody) a naopak s klesající teplotou těchto plynů v atmosféře ubývá. Takže teplota na naší planetě by nikdy nemohla být stabilní. Buď by planeta zmrzla nebo by se upekla.