22.10.2020 | Svátek má Sabina


Diskuse k článku

KLIMA: Přijde už konečně apokalypsa?

Dovolte mi začít citátem, který mě zaujal. Stanislav Jerzy Lec prý řekl: „Vždycky se najdou Eskymáci, kteří vypracují pro obyvatele Konga pokyny, co dělat za velkých veder.“ Napadlo mě to, když jsem odpovídal jedné studentce gymnázia na její dotaz ohledně stavu naší planety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 19.2.2019 9:44

Re: pan senátor to napsal celkem dobře

Ono se koná, ALE JE ÚPLNĚ NORMÁLNÍ. Furt s tím že se nekoná! Koná. A pak se bude holt zase ochlazovat. A řekl bych, že mnohem dřív, než ti novodobí obchodníci s deštěm předpovídají.:-P

R. Langer 19.2.2019 9:42

Re: pane Tricku

No a co jako?

M. Šejna 19.2.2019 9:41

pan senátor to napsal celkem dobře

opravdu není potřeba šílet z toho, že se otepluje. Vhodnější bude se na teplé klima připravit.

Máme tady ale sortu popíračů, podle kterých je globální oteplování podvod, prý se vůbec neotepluje, teploměry jsou prý cinknuté a žádné oteplování se tudíž vůbec nekoná.

R. Langer 19.2.2019 9:41

Re: Kritické myšlení u autora?

Když je to blbec, tak nám ty chytráku řekni, jak to probíhalo?

R. Langer 19.2.2019 9:40

Re: Kritické myšlení u autora?

Jakpak jste ze své věštecké koule vyvěštil, že globální katastrofu s oteplením planety o 1-2°C přežijí lépe ti s holými zadky místo těch, co ovládají pokročilé technologie, to by mě fakt zajímalo? :-D

J. Kavalír 19.2.2019 9:39

Re: Kritické myšlení u autora?

Možná si připadáte vtipný, ale projevujete se jako blbec. Říká vám něco PETM?

M. Šejna 19.2.2019 9:38

Pamne Lenci

mohl byste tady citovat aspoň jednoho vědce, který zvedá varovný prst kvůli zelenější planětě?

Stačí citovat jen jednoho včetně odkazu na tu citaci.

M. Šejna 19.2.2019 9:35

pane Tricku

na jižním pobřeží Grónska dosahují v létě teploty až k 23°C. Za takových teplot se zazelená jakákoli půda.

Ale vysvětlujte to tady klimaskeptikům, kteří si myslí, že v Grónsku neexistují žádné plochy bez ledovce.

J. Kavalír 19.2.2019 9:33

Re: Kritické myšlení u autora?

Máte pravdu, že planeta nějaké změny klimatu v pohodě přežije. Přežijí to jistě i někteří lidé(především ti méně závislí na technologiích), ovšem nikoli naše civilizace. Za dvě miliardy let ale Země nebude obyvatelná v důsledku rostoucí sluneční aktivity a ta "srážku galaxií" asi život neovlivní vůbec. Prostor je obrovský a ke srážkám hvězd pravděpodobně vůbec nedojde.

P. Zinga 19.2.2019 9:33

Re: A tak jsem si

Pane Lenci, o zelenější planetě zde píšu již dva roky. Dokonce i Sahel je zelenější. To ale klimaalarmistům nebrání ve lhaní. Co jsou fakta proti přesvědčení?

M. Šejna 19.2.2019 9:32

a taky, až budou ...

a taky, až budou Indiáni zas v Indii

M. Šejna 19.2.2019 9:32

až bude ...

až bude zas Lednice zaledněná

J. Hanzal 19.2.2019 9:31

Re: A tak jsem si

No přece to jsou ti jenž vždy nejlépe vědí jak to s tou naší planetou bude. Tedy přesněji - jak by to podle nich mělo být.

Přeji krásný slunečný a teplý den. Jdu se kochat na terasu.

P. Zinga 19.2.2019 9:29

Odpustky "emisní stopy".

Příspěvkem na "dobrou věc", (třeba činnost zachránců Zeměkoule) si může movitý člověk vykoupit špatné svědomí a navíc zachovat vysoký životní standart bez omezení.Ta omezení zůstanou těm dole. Kapišto?

Dotace na drahá elektroauta: pro normálního občana? Možnost používat pruhy, vymezené městské dopravě, majiteli E-aut: pro normála? Možnost parkovat bez omezení: pro normála? Dotace "obnovitelných": pro normála?

Nejedná se o ekologii, jedná se o zločineckou ideologii.

P. Lenc 19.2.2019 9:23

A tak jsem si

dnes přečetl, že máme planetu čím dál zelenější.A nyní reakce vědců.Někteří to berou jako plus, ti druzí, kteří věří na peklo a hrozbou pekla se živí zvedají varovně prst.Hádejte kteří jsou ti druzí...

P. Zinga 19.2.2019 9:23

Až těm mladým blbům dojde,

co jim ve skutečnosti "boj proti změně klimatu" přinese, budou zírat. Jak tele na nová vrata.

Generace, které doposud nebylo nic odepřeno, která musí být vždy "in", narazí. Já jí to přeji.

A poznámka: autore, ta auta nebudeme mít ani my, protože na ně nebudeme mít.

J. Kavalír 19.2.2019 9:21

Re: Zelené Gronsko

Dnes už si tam pěstují malý lesík a sklízí i brambory.

M. Valenta 19.2.2019 9:17

Netlačte na pilu pane učiteli.

Ten poslední odstavec je až dojemně učebnicový a nezapře pedagoga. Já také nečekám apokalypsu (ty se dějí zatím jenom místně) zítra, ovšem ty změny co vidím kolem sebe, v televizi a hlavně na ty na své zahradě a v okolní krajině a tu rychlost jakou se dějí, mě v přílišném klidu nenechávají.

P. Zinga 19.2.2019 9:16

Re: To nejsou vědci. To jsou děvky prodejné.

Zde souhlas.

J. Hanzal 19.2.2019 9:09

Re: Kritické myšlení u autora?

Hele pane Rado, když to tak "fšechno" přesně víte, tak nám přesně popište třeba přelom let -55 000 000 a -54 999 999. A jaký to mělo vliv na léto ve zmíněném období?

A. Trick 19.2.2019 9:02

Zelené Gronsko

Zelené bylo pouze jižní pobřeží. Pouze tráva, stromy se nechytaly. Maximálně 12 stupňů Celsia. Bylo to způsobeno Golfským proudem, který později tak trochu uhnul.

K. Janyška 19.2.2019 8:55

To nejsou vědci. To jsou děvky prodejné.

Kdyby jimi byli, věděli by, že daleká budoucnost je zcela nepřepověditelná a ta blízká jen zčásti... Dzp.

R. Langer 19.2.2019 8:55

Re: a co myslíte?

Myslím, že my se toho ještě nedočkáme.

R. Langer 19.2.2019 8:35

Re: Kritické myšlení u autora?

Ty raději o kritickém myšlení úplně mlč, Zelený sedmilháři, ztrapnil ses tady už dost... :-D

A. Pakosta 19.2.2019 8:34

Re: Kritické myšlení u autora?

Pane Rado,

kdopak Vám sbíral ta geoklimatická data před 55 milióny let? A pak, autor správně uvedl, že klimatické změny na Zemi probíhají už 5 MILIARD led - to je významně delší úsek než Vašich pětapadesát milionků...

Zplundrovaná pole, zplundrované oceány, to všechno je pravda. Ale nesouvisí to se změnami klimatu, které opravdu probíhají nezávisle na lidstvu. A až se lidstvo vyhubí, tím či oním způsobem, příroda planety se rychle otřepe (milión let, déle to nepotrvá) a bude žít další dvě miliardy let (podle posledních výzkumů), než se naše galaxie srazí s jinou, což bude patrně opravdu konec, a začátek čehosi jiného.

Ale vsadil bych se, že pokud v době počínající srážky galaxií lidstvo ještě existovat bude, určitě se najdou alarmisté, kteří budou tvrdit, že si za to může lidstvo samo.

V. Václav 19.2.2019 8:23

a co myslíte?

bude Grónsko zase zelené?

P. Rada 19.2.2019 8:16

Kritické myšlení u autora?

Pan poslanec se ohání kritickým myšlením ale plete si si ho zřejmě s bagatelizací v rámci přehlížení faktů. Tvrdí sice ...."Celý život jsem učil matematiku"... ale možná s matematiky tak akorát memoroval sčítání. Pokud by totiž kriticky hodnotil pojmy gradient v případě teplot, lidnatosti... vzhledem ke geohistori, vyšla by mu extrémní anomálie kterou tato planeta prochází poprvé po 55 milionech let. Zřejmně má krátkou pamět protože mu dlouhodobé změny teplot i srážek které už lze vyhodnotit jako klimatické nic kritického neříkají a nevnímá co kolem děje. Celé řadě zemí totiž ropa už došla. Nevnímá geohistorické anomálie koncentrací všech biogenních prvků spolu se spotřebou potravin. Nevímá povážlivou změnu míry stability celého s\ystému kde teplotní odchylka je jen jednou s více spolupůsobících na biosféru..... http://abicko.avcr.cz/2010/07/04/meze.html

Produkce rybolovu s volného oceánu přitom už stagnuje od roku 2000. Roste jen výtěžnost obřežních sádek ve kterých se krmí dříve nezpracovatelnými úlovky. Na růst produkce zemědělství chybí jak půda tak zejména voda i životně klíčová fosforečná hnojiva kterých je jen na cca 30let.

Před časem zde na NP popsal výživovou situaci lidstva Jaroslav Petr : ....http://neviditelnypes.lidovky.cz/veda-tricet-let-do-hladomoru-d17-/p_veda.aspx?c=A160530_171806_p_veda_wag.... a to do odhadu nebyly zahrnuty právě tenčící se zásoby světového fosforu. https://www.zsch.cz/news/bude-nedostatek-fosforecnych-hnojiv-/

Ten fosfor ale dojde také tím spíše čím rychleji se bude nevratně splavovat při přívalových deštích do oceánů a čím hůře budeme pod vlivem úzkoprsého rozjímání "zahradníků" hospodařit. Krátkozrace uvažující lidé, žijící bez nadhledu ze dne da den v klimatizovaných bytech, kancelářích, autech na neobnovitelný surovinový dluh zřejmě právě ztratili skrze momentální pohodlíčko i svou aroganci při přehlížení stavu přírodního prostředí schopnost i obyčejného natož kritického myšlení.

Z. Lapil 19.2.2019 8:08

Re: Hlavně, že se neotepluje

To celkem nikdo netvrdí. Rozhodně ne tenhle článek. Ale zákaz dieselových osobních(?) aut v Evropě fakt ničemu nepomůže. Rozhodně ne měřitelným způsobem.

R. Chodovsky 19.2.2019 7:52

Re: No, já myslím, že rozumný "aktivista" netvrdí,

A co informace staré 11 800, 1 800, 800. Byly by nějaké rozdíly?

A co z doby, kdy ani nebyla Antarktida?

Trpaslík zůstane trpaslíkem i na Mount Everestu.. i když podepíše petici. A ideální a neměnné klima existuje pouze v hlavách socialistických narovnáčů příležitostí.

J. Schwarz 19.2.2019 7:47

Re: No, já myslím, že rozumný "aktivista" netvrdí,

Kdyby se kdokoli koukl na fotky stirského staré 80, 40 a 20 let nepochybně by zaznamenal ještě větší rozdíly než ve vzhledu Antakktidy. Je to tak dobře nebo špatně?