20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

KLIMA: Předpověď bez oteplení

Britská meteorologická služba vydala na Štědrý den zajímavé prohlášení. Poučila se z minulých chyb, na příklad z porovnání předpovědi na globální teploty s měřenými teplotami. Pro období od listopadu 2007 do října 2012 předpověděla Britská meteorologická služba na základě počítačových modelů teploty a z nich stanovila střední hodnoty, které jsou vyznačené na pravém zobrazení planety Země.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 13.1.2013 12:20

Re: Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

Prostudujte si aspoň někdy něco jiného než "zelené" žvásty.

Čína, Rusko, Indie i USA už JE 4. generace staví, Rusko má už od r. 2017 dokonce vyvážet jejich malé (téměř mobilní) verze. Problém jaderného odpadu a nízké účinnosti JE včetně nedostatku energie je tím na cca 1000 let vyřešen. Jejich nástup byl (a možná i bude) oddalován tím, že díky novým metodám těžby se množství dosažitelných fosilních zásob neustále zvětšuje.

P.S. To, že plnění "zelených" plánů prospívá prohlubující se krize "zeleného" socialismu", je smutným dokladem toho zač ty plány stojí. Tam kde nemají "zelené plány", neznají ani ekonomickou krizi.

B. Rybák 13.1.2013 11:49

Re: Peníze utracené v boji s CO2 není to nejhorší.

Jak si tu "zelenými" pavědci plánovanou a Pol-Potem a např zákazem DDT už pokusně realizovanou genocidu představujete Vy?

Jenom zákazem GMO a JE to nedokážete.

P.S. Je vědecky prokázáno, že v teplých obdobích (t.zv klimatických optimech) se pouště "zelenají" (potřebují na to pochopitelně i dostatek životodárného CO2). Přibližně 10 let trvající globální ochlazování se ještě nemohlo nárůstem pouští projevit.

P.S. Pokud bych např. já přestal na Vaše Vám opakovaně vyvrácené bláboly reagovat (zatím ty reakce jenom zkracuji), neznamenalo by to, že jste mě o čemkoli přesvědčil. Znamenalo by to jenom to, že jsem se jako většina jiných čtenářů NP smířil s tím, že Vám není pomoci a že je to jenom ztráta času. Znamenalo by jenom to, že jste se stal nezajímavým, únavným papouškem falešných proroků.

B. Rybák 13.1.2013 11:21

Re: Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

Mě na tom nejvíc vadí to, že pan Bursík ještě není dokonce ani vyšetřovaný. Snad nechcete tvrdit, že prakticky (neideologicky) uvažující český rozum by dospěl bez 5. kolony EU-hujerské k zeleným zhovadilostem.

V Německu je situace např. s FV velmi podobná, jenomže tam si mohou zatím ještě na rozdíl od nás dovolit před tou zátěží své vývozce a investory chránit. Ten kdo tuto realitu jako např. pan Bursík aktivně ignoruje (např. obhajobou a prosazováním FV), je buď úplný idiot, nebo vlastizrádný zločinec.

B. Rybák 13.1.2013 11:07

Re: Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

Je vypočtená z hodnot naměřených záměrně poblíž "narůstajících "tepelných ostrovů" (u nás většinou letiště).

P.S. I kdyby byla spočítána seriózně, byla by pro nás stejně zajímavá, jako např. průměrný příjem.

B. Rybák 13.1.2013 11:00

Re: Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

Přesně tak.

B. Rybák 13.1.2013 10:57

Re: Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

"Zelení" proroci se nikdy nediví, když realita vyvrátí jejich blouznění. Buď o tom mlčí, nebo "omráčí" svět tím, jak skvěle to dovedou vysvětlit. Jenomže svět už začíná mít skutečné problémy a čím dál víc lidí si uvědomuje, že mezi ty největší patří "zelenou inkvizicí" potlačovaný svobodný lidský rozum a bezohledný "zelený parazitismus".

P.S. Odkazy na výplody usvědčených zelených podvodníků pochopitelně nečtu a nevěřím, že by na NP s tím někdo ztrácel čas. Navíc je opakujete, přesto že Vám byly už několikrát vyvráceny.

B. Rybák 13.1.2013 10:40

Re: Vést rozhovor

Co můžete vědět o realitě, když nechápete (bojujete proti) dokonce ani jadernou energii a GMO. Chcete zachraňovat svět metodami (principy) z nichž většina byla snad omluvitelná ve středověku. Jak můžete žvanit o možnostech planety, když technologie na čerpání jejího nezměrného hlubinného bohatství teprve začínají a už zcela změnily energetické výhledy na nejbližší staletí. Jenom metanhydrátu je na dně moří cca dvakrát tolik jako všech ostatních fosilních zdrojů (V. Cílek)

A ustavičně vzniká z mořského biomateriálu, takže je to trvale udržitelný zdroj.

P. Mach 11.1.2013 20:26

Nikoli miliardy ale biliony vyhozené za tzv. oze

Těmhle nesmyslům opravdu věříte? Když pominu to vaše blábolení o "rozjezdu uhlí a jádra", tak současný tunelářský (což platí nejen pro ČR ale i pro Německo) systém dotací do tzv. oze vedl akorát k tomu, že výroba fotovoltaiky se odstěhovala do Číny a evropští a američtí výrobci, kteří se pokoušeli o nějaký vývoj zkrachovali. Současný systém podpory, který fungujev SRN a v ČR není v rozporu s nějakými hypotetickými ultraliberálními postoji. Ten systém je v rozporu se zdravým rozumem. Vodit za ručičku můžete životaschopného jedince, nikoli mrzáčka, který je od narození odkázán na přístroje, bez kterých nepřežije. A tento příměr bezezbytku platí pro fve a vte.

Fotovoltaika a hlavně efektivní akumulační systémy elektřiny, bez kterých se energetika založená na oze naprosto nemůže obejít, budou potřebovat ještě desetiletí technologického vývoje, než budou moci plnit funkci, kterou jim přisoudili zelení ideologové tj. náhrady tradiční energetiky. Než se oze stanou technologicky zralé má smysl pouze to aby se stát angažoval v jejich vývoji. Absolutně nemá smysl dotovat výkupní ceny.   A mimochodem, vyhořelé miliardy najdeme leda v Německu, kde díky odstoupení od jádra a příklonu k tzv. oze obrovsky narůstá spotřeba fosilních paliv.

J. Vyhnalík 11.1.2013 20:06

Re: Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

Jadernou náhradu lidstvo má a vyspělé země budoucnosti jejich budování nepodceňují. Čína má ve výstavbě desítky bloků.

Uhlí žádnou dotaci do startu nemělo a nepotřebovalo, JE sice měla výhodu strategického významu v éře studení války, ale stejnou injekci do počátku dostaly OZE ve formě kosmického výzkumu a masivních dotací v posledních 30 letech.

Pokud jde o pokles produkce v Evropě, tak si nejspíš neuvědomujete, že současný pokles je větší problém, než si vlády a EU mohou dovolit nahlas přiznat. Dluhy je potřeba splácet a bez ekonomického výkonu, není z čeho brát daně na pokrytí důchodů, podpor v nezaměstnanosti, lékařskou péči atd. Natož na splácení dluhů.

P. Rada 11.1.2013 19:27

Re: Vést rozhovor

Pane Pavlis idealizace se mě jeví v tom, že většina okolního světa se chová tak, jakoby růst spotřeby pro spotřebu měl nadále expanzivně pokračovat. Ekonomiku i bankovnictví máme na růstu přece formálně i fakticky  fixovanou. To je ale náš klam.

Realita je o tom, že už nyní spotřebováváme my češi 3.5x vic než by nám planeta mohla trvale poskytnout, pokud by na ní všichni konzumovali dnes stejně. Dopaů to má spoustu a mimo jiné i na klimatický systém.. někde už někomu hoří za zadkem a Kutílek si kutí jako ba se nic nedělo...

Změna klimatu je nebezpečná nikoli pro samotné teplo ale především v tom, že začíná limitovat úživnost planety. Pouště jsou na postupu.

Tomu já říkám historicky největší výzva pro náš živočišný druh. Idealizací podle mě pak je, že ji za nás někdo vyřeší. Nikoli !!!

Tak mě radeji nazývejte skeptikem pro mé zklamání a mou skepsi, že se to nyní nedaří ač jsme si to slibovalii a také pesimistou pro mou obavu, že se to bez vážných až válečných excesů nepodaří. Alespon v něčem pak budem zajedno.

P. Rada 11.1.2013 19:13

Re: Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

Ten problém, že fosilní paliva jednoho dne dojdou je velice vážný, ví se o něm od druhé světové války... a dnes je platný prakticky celosvětově. Avizovanou jadernou náhradu za fosily lidstvo totiž dosud nemá a s tohoto úhlu pohledu je na místě, něco začít už nyní dělat a neodkládat nepohodlné na následníky.

Závazek, 20/20/20 byl udělán sice dost idealisticky ale na druhou stranu se ho zřejmě podaří snadno splnit ba překročit a to i bez velké podpory OZE. Výroba v EU totiž stagnuje a zřejmě bude dál jen klesat. Trochu se na tom sice podílí lepší technologičnost ale lví podíl na tom mají limity rozvoje, které jak vidno stále leckdo ignoruje.

Ta zákoná úprava je udělána tak, že dotace budou postupně stále nižší až zcela padbnou. Toto má svou logiku. Takto byl dotován i rozjezd uhlí či jádra... a i každý z nás si své prvé krůčky odbyl pod ochranou rukou rodičů, pak státu ... a ted se zas musí postarat o sebe ale také o ty co ho budou následovat.

Ultraliberální postoje žel tuto šíři života odmítají vidět a akceptovat ji jako realitu. Jejich zastánci se tváří jako by na svět dopadly jakýmsi kouzlem, rovnou do produkční ery a nic jiného kolem, že neexistovalo a existovat nebude. Toto považuji za slepotu a hloupost v jednom.

M. Sedláček 11.1.2013 15:53

Re: Kousíček grafu bude mít možná

Bóže, vemte ty grafy od roku 0 a není jasný opět nic.

J. Šimek 11.1.2013 12:23

Re: Kousíček grafu bude mít možná

Bóže, vemte ty grafy od roku 1950 a trend je snad jasný.

J. Vyhnalík 11.1.2013 11:49

Re: Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

Pane RADO, jedna věc je zločinný "prováděcí zákon" o podpoře fotovoltaických zdrojů, na jehož hodnocení se nejspíš docela shodneme. Druhá je ovšem závazek pokrývat stále rostoucí procento spotřeby energie z OZE, což je závazek EU, který pro ČR přijala Grossova vláda. Typický europodraz, kdy se přijímají závazné limity do vzdálené budoucnosti. Ve chvíli, kdy se o závazcích hlasuje tak vlastně o nic nejde, protože nízká procenta nejsou problém a po deseti letech jsou hlavní viníci už v politickém důchodu, případně mohou vinu házet na jiné. Lidská paměť je krátká a mediální kampaně vše vyřeší.

Mimochodem naše zákonná úprava si vzala vzor v německé a tamní problém je ještě řádově větší než náš.

R. Langer 11.1.2013 11:39

Re: Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

Ano, ve významu slova "globální" mají zastánci globálního oteplování trochu nejasno, to dávno víme...

R. Langer 11.1.2013 11:37

Re: Peníze utracené v boji s CO2 není to nejhorší.

CO2 bere vážně jako podstatný činitel omezující úživnost planety pouze pavěda, nikoliv věda. Věda v této věci zdaleka nemá jasno a žádné konkrétní vědecké důkazy zatím nebyly předloženy. :-P

P. Rada 11.1.2013 11:35

Re: Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

Pane Vyhnalík přímá podpora OZE u nás = TUNEL který vede ze státního rozpočtu do bank a k soukromníkům žijícím dokonce v danových rájích. Mnohdy totiž není vůbec jaksné kterou FV kdo zainvestoval. tTento zločinný akt má snad dnes jen tu výhodu, že zatím nebyl nikdo obžalován a tak není součastnou amnestií promlčen. Vyšetřováno to ale bylo.

Ohánění se opakovaně tím, že se jedná o "podporu" OZE považuji za Vaši nestydatou LEŽ! Toto byla Krádež! viz znovu komentář Bursíka:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1095913550-nedej-se/212562248420027/

(jen podotýkám, že tento pořad má být zrušen - tunelářům asi velmi vadí)

F. Pavlis 11.1.2013 11:21

Vést rozhovor

s panem Radou je stejně kontraproduktivní jako spor Pekaře a Palackého o smysl českých dějin.  Argumenty obou stran jsou poněkud nekompatibilní. Tak vzniká ideologie, ta zelená s nebývalou podporou průmyslu, který na tom parazituje. Ty miliardy vyhozené nejsou. Někde se ovšem ukládá jejich nadhodnota a hodnota se vytratí zřejmě po konci životnosti slunečních a větrných parků. Jejich likvidaci opět zaplatí spotřebitel. Jako u všeho, i v zeleném podnikání nehraje roli ochrana klimatu. Pan Rada se jeví býti jistě vzdělaným idealistou...

J. Vyhnalík 11.1.2013 11:03

Re: Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

Jenom přímá podpora OZE a jenom v ČR nás stojí ročně téměř 50 miliard a stále roste. Pokud bychom započítali indukované náklady (nižší efektivita ostatních zdrojů, nižší průmyslová výroba, vyšší nezaměstnanost, technologické zaostávání), tak se dostaneme na násobek této částky.

To jsou miliardy, které by bylo možné investovat do skutečného rozvoje a řešení řešitelných problémů a ne je vyhazovat oknem a plácat se po ramenou, jak že to s tím CO2 bojujeme.

Mimochodem největší podporovatel OZE Německo, se chystá vybudovat desítky uhelných nebo plynových elektráren aby vybalancoval instalované kapacity OZE. To toho CO2 zase začne ubývat!

P. Rada 11.1.2013 10:51

Re: Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

Pane Remeš globální teplota je teplota vypočítaná - nikoli naměřená! Právě toto zamlžuje faktický vývoj a lokální rozdíly.

P. Rada 11.1.2013 10:49

Re: Peníze utracené v boji s CO2 není to nejhorší.

Problém "boje proti iimisím CO2" je spíše v tom, že s nimi zatím nikdo nebojuje a jen věda ho bere vážně jako podstatný činitel omezující úživnost planety protože pouště jsou celosvětově na postupu. Jen věda uvažující co přije za desetiletí až v konci století - nikolii politici kteří své činy měří na volební 5 leté období - dosud doporučuje něco konečně dělat.

Vážnější hrozbou jak imise lidské totiž začíná být uhlík uvolnovaný s ledového příkrovu Sibiře.... Zatímco našše atmosféta ho obsahuje 760 Pg (10 na 18gramů), tak tundra 1000Pg, podmořský permafrost 1400PG .... a podobně je na tom oblast Kanady. S tohoto množstvíse zatím uvolnuje 44Tg ročně přičemž 2/3 končí v atmosféře.

Imise antropogení přímo do atmosféry činí asi 5.5Pg/ročně. Zatím tedy na lidech snad záleží, Mohou klima ovlivnovat ale tento stav nemusí trvat už dlouho protože stabilita příbřežního permafrostu je oteplením vážně narušována a "přírodní imise" takto začínají rychle růst jako kdyby se probudila stovka sopek najednou (bez imisí prachu).

V konci století tento vývoj může vést k limitaci lidské populace až na desetinu dnešního stavu. Zajímalo by mě jak si asi pan Kutílek představuje vyčíslení ceny 6ti miliard lidských životů? Sám proto jen doufám, že rozum přeci jen alespon někde zapracuje. Možná to bude paradoxně v Číně, Indii a USA zároven protože tyto země změna klimatu začíná čím dál tím víc postihovat ačkoli se k dosavadním snahám o omezení imisí stavěli zády.

P. Bures 11.1.2013 10:42

Re: To, že mají v Austrálii hicy do nás tlačí horem dolem

Inu to jsou ty teplotní extrémy a tedy důkaz oteplování. O kus dál se za nezájmu médií utopili čtyři lední medvědi :-) Prostě se vymyslí teorie, pak se teprve hledá, jak ji podpořit a když nám ji něco narušuje, udělá se z toho tuplem důkaz :-)

P. Remeš 11.1.2013 10:29

Re: Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

"Ta Britská předpověd může platit především pro Británii..." Touto větou trochu zamlžujete skutečnost, že ona předpověď se týká globálních teplot, nikoliv teplot britských.

P. Rada 11.1.2013 10:19

Prý miliardy a vyhozené ... spíš vyhořelé!

Zajímalo by mě kde vzal pan Kutílek informaci o "každoročně vyhozených miliardách..."? Je opravdu škoda vyhazovat takové peníze - ale elektrárenské komíny to při výrobě elektřiny toto opravdu dělají protože 2/3 energie unikají do vzduchu. Ta Britská předpověd může platit především pro Británii protože současné dlouhodobé oceánské oscilace jsou v mínusu a tak se mnedivím i té úpravě. Oceány totiž mění teplotu podstatně pomaleji.

Na zásadní informaci o zdroji údajých vyhozených peněz ale autor odkaz neuvedl.

Píše o karbenátkách ... a s ledačeho - možná i ze čtenářů v zomním česku - si tedy zřejmě rád dělá legraci.  Proto bych mu přál výlet do letošní žhavé Austrálie. Tam je totiž požáry připálených "karbenátků" nadbytek a někteří místní byli rádi, že se schovali před nebývalým náporem živlů do oceánu: http://www.guardian.co.uk/world/2013/jan/09/australian-wildfires-family-defining-photograph

http://www.abc.net.au/news/2013-01-09/australia-heatwave-forecast-one-animated-gif-map/4458006

http://www.nasa.gov/mission_pages/NPP/news/aus-fires.html

O. Uživatel 11.1.2013 9:52

Uživatel požádal o vymazání
M. Košařová 11.1.2013 8:48

Peníze utracené v boji s CO2 není to nejhorší.

Na tom boji proti CO2 mi nejvíc vadí, že se kvůli tomu zapomíná na skutečnou ochranu životního prostředí a na boj proti vypouštění jedovatých látek do ovzduší.

R. Langer 11.1.2013 8:34

Re: Kousíček grafu bude mít možná

Ano, to by bylo ideální, nechat to řešit naše děti, až se ukáže, že nějaký problém vůbec skutečně existuje, a okamžitě přestat s klimatem za drahé peníze bojovat. To není ironie.

R. Langer 11.1.2013 8:31

Re: To, že mají v Austrálii hicy do nás tlačí horem dolem

Inu, boj proti globálnímu oteplování musí probíhat, i kdyby mělo lidstvo umrznout! ;-)

S. Kneifl 11.1.2013 8:15

Re: Kousíček grafu bude mít možná

Trend za posledních 16 let je statisticky nerozlišitelný od nuly, pane Šimku...

I. Schlägel 11.1.2013 7:54

Jednoho dne zjistíme,

že miliardy "investované" do války proti CO2 nám budou zatraceně chybět. Ale co bychom našim dětem a vnukům nepřidali do života trochu toho adrenalinu, pakáži zlenivělé.