25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

KLIMA: Podvodník Mann prohrál

V únoru 2011 v rozhovoru profesor Tim Ball prohlásil, že autor „hokejkového grafu“ patří spíše do State Penn (státní věznice) než do Penn State (státní university Pennsylvánie). Michael Mann ho za slovní hříčku zažaloval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Novotny 29.8.2019 23:12

Musel zaplatit zalovane strane naklady, tedy spor prohral. Jinak se to dost dobre vylozit neda.

R. Porizek 29.8.2019 22:35

Re: Kremlíkův lžívý faul č.3

Analogicky priklad je dychova skuska na alkohol.

Pokial sa jej vodic odmietne podrobit (=poskytnut udaje o hladine alkoholu vo svojej krvi), je automaticky brany, ze je pod vplyvom alkoholu.

Chapete myslienkove pochody, ze takyto vodic je odsudeny za to, ze policajt nemoze rozhodnut, aku hladinu ma v krvi?

S. Kneifl 29.8.2019 20:39

Re: nebylo tehdy tepleji, pane Kneifle

Ano, to je celkem známý „problém divergence“ a přesně toho se týká ona slavná věta Phila Jonese "I used the Mike's Nature trick to hide the decline"

Tento problém zatím nemá jasné řešení.

https://en.wikipedia.org/wiki/Divergence_problem

V. Braun 29.8.2019 20:32

Re: nebylo tehdy tepleji, pane Kneifle

Tak jsem se na chvilku začetl to těch dle vás správných novin - první odkaz. V podstatě se tam píše, že matematické modely dle proxy, tedy nepřímých, údajů vykazují na konci dvacátého století pokles a ti zlí klimatologové tento pokles maskují tím, že místo proxy údajů dosazují skutečné měřené údaje. Tak nevím, ale raději bych věřil skutečně měřeným hodnotám.

J. Vintr 29.8.2019 20:30

Re: JE a elektromobily nepřiznivý vývoj klíma nezastaví.

Kde se bere v lidech ta debilní představa, že tepelná rovnováha naší planety je tak křehká, že by ji mohla nabourat třeba změna objemu jedné z bezvýznamných složek atmosféry o směšných pár desetitisícin. Kdyby ta tepelná stabilita závisela na takových směšných prkotinách, tak už je naše planeta dávno ledovou nebo žhavou koulí bez života.

V. Mertan 29.8.2019 20:21

Re: vtip na závěr diskuze, pane Mertane?

Takže klamatológovia podľa Vás nepodvádzali. Čo sa týka vanovčana, možete si prečítať jeho 7 diel pokračovania vedecký koncenzus revisited z roku 2019. https://vanovcan.blog.sme.sk/c/500787/vedecky-konsenzus-revisited-vii.html

V. Braun 29.8.2019 20:14

Soud nerozhodl a Mann tedy prohrál, toť logika

dle Kremlíka. A podobně bohužel vypadají i ostatní Kremlíkovy články.

J. Novotny 29.8.2019 19:30

Pane Sejna zkuste trochu zklidnit hormony. Nijak jsem Vas neurazel a Vase vyjadrovani je nedustojne. Mannova hokejka vyznamne ovlivnila politiky a ti pote ovlivnili zivoty miliard. V EU, Japonsku ci v nekterych statech US ci Kanade to vedlo k vyssim cenam energii a podporilo to transfer vyroby z EU do Ciny (carbon leakadge).

J. Jurax 29.8.2019 19:18

No jo ... a nezamyslíte se ani trošku nad tím, proč se tam takové hodnoty objevily?

Nemohlo by to kupříkladu zpochybnit celé měření domněnkou, že čidlo či záznamové zařízení je vadné?

J. Jurax 29.8.2019 18:55

Netroškařte! Lepší by bylo na desetinu!

J. Jurax 29.8.2019 18:54

Opomněl jste ještě obrovské množství tepla produkovaného žhavými konci zapálených cigaret. A což teprve dýmky!

A neměli bychom taky tepelně upravovat pokrmy! Když si sedm miliard lidí jenom uvaří vajíčko ...

S. Kneifl 29.8.2019 18:41

Re: odstraňování závadných dat ve vědě

Myslel jsem, že o práci McIntyra něco víte, když jste se do něj tak navážel. Nejpřesněji je to popsané tady:

https://climateaudit.files.wordpress.com/2009/12/mcintyre-grl-2005.pdf

Stačí závěr - píšou tam, že samotná metoda PC je v pořádku, když se správně použije, což Mann neudělal - napřed data upravil a právě tyto úpravy nezveřejnil, právě proto jeho výsledky nešlo reprodukovat.

Ale určitě se najde něco přístupnějšího na jeho blogu.

S. Kneifl 29.8.2019 18:35

Re: ano, máte pravdu

K tomu stačí Connolleyho Wikipedie:

Without feedbacks the radiative forcing of approximately 3.7 W/m2, due to doubling CO2 from the pre-industrial 280 ppm, would eventually result in roughly 1 °C global warming. This is easy to calculate and undisputed.

P. Golich 29.8.2019 18:06

Asi jste nepochopil o co tu jde:

O zatajeni toho, jaká data byla použita a proč a jaká data byla vyřazena a proč jako vstup do grafu. Dalším problém je neuvedením chyb měření, modelu a výpočtu. Pokud není věda otevřená a svobodná, pak to sklouzává do pokrytectví a karierismu - současný stav.

M. Šejna 29.8.2019 18:02

Re: Boháči

jo tak vy máte na mysli ta data Mannem pečlivě uschovaná, která nikdo neviděl, ale Boháč je stoprocentně přesvedčený, že jsou u Manna v šuplíku

Tomu se říká důkaz kruhem

M. Šejna 29.8.2019 17:58

Re: Boháči

jo, tak Boháč myslel ta data Mannem vyřazená, které nikdo neviděl, ale Boháč stoprocentně ví, že je má Mann doma v šuplíku.

Tomu se říká důkaz kruhem.

M. Šejna 29.8.2019 17:56

Re: kouzlo nechtěného madam Svobodové

klasický bolševický agitátor Novák 475. Příjde do diskuze, nic k tématu nemá, tak se tu aspoň mentálně uprdne a zasmrdí.

M. Šejna 29.8.2019 17:53

bolševický agitátor Novák 475

klasický bolševický agitátor Novák 475. Příjde do diskuze, nic k tématu nemá, tak se tu aspoň mentálně uprdne a zasmrdí.

Ś. Svobodová 29.8.2019 17:53

Re: jste normální ?

Vy jste fakt demagog non plus ultra.

S. Kneifl 29.8.2019 17:50

Re: další slovíčkaření pana Šejny

Když jsem psal o tendenci zametání vyšších historických teplot pod koberec, myslel jsem to obecně, zdaleka se to netýká jen Manna, viz třeba:

https://skepticalscience.com/new-remperature-reconstruction-vindicates.html

M. Šejna 29.8.2019 17:49

Re: odstraňování závadných dat ve vědě

te zjistil jak a kde? Máte nějaký odkaz na tu metodu?

Ś. Svobodová 29.8.2019 17:48

Re: Pane Šejno,

Ne podle Svobodové, Langera a pod. Ale podle našeho právního řádu.

M. Šejna 29.8.2019 17:48

Novák 475 - klasika

klasický bolševický agitátor Novák 475. Příjde do diskuze, nic k tématu nemá, tak se tu aspoň mentálně uprdne a zasmrdí.

M. Šejna 29.8.2019 17:46

Re: ano, máte pravdu

jak jste na ten jeden stupeň při zdvojnásobení obsahu CO2 přišel? Máte odkaz na výpočet?

M. Šejna 29.8.2019 17:45

Novák 475

klasický bolševický agitátor Novák 475. Příjde do diskuze, nic k tématu nemá, tak se tu aspoň mentálně uprdne a zasmrdí.

S. Kneifl 29.8.2019 17:44

Re: nebylo tehdy tepleji, pane Kneifle

Asi nečtete ty správné noviny ;-)

https://www.spectator.com.au/2017/08/big-data-finds-the-medieval-warm-period-no-denial-here/

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214242817300426

https://www.thegwpf.com/mann-discovers-medieval-warm-period/

Ś. Svobodová 29.8.2019 17:32

Re: tak jo, když jste si o to řekla, tak ...

Tuto diskuzi končím. Vaše právní povědomí je nulové, ochota si ověřit tvrzení také. Melete zacykleně dokola jen svou.

S. Kneifl 29.8.2019 17:15

Re: odstraňování závadných dat ve vědě

No vidíte a Mannova metoda principiálních komponent dělá právě to - přiřazuje větší váhy vzorkům, které mají "správný průběh teplot". A právě proto také vyrábí stejný graf nezávisle na vstupních datech - i ze šumu.

S. Kneifl 29.8.2019 17:13

Re: ano, máte pravdu

Skleníkový efekt je 1 °C při zdvojnásobení obsahu CO2. Všechno ostatní je jen hypotéza založená jen na modelování. Horní odhady citlivosti klimatu vycházející z měření obvykle nepřekračují 2 °C.

L. Novák 29.8.2019 17:09

Re: kouzlo nechtěného madam Svobodové

Demagog Šejna. Klasika...