28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

KLIMA: Podvodník Mann prohrál

V únoru 2011 v rozhovoru profesor Tim Ball prohlásil, že autor „hokejkového grafu“ patří spíše do State Penn (státní věznice) než do Penn State (státní university Pennsylvánie). Michael Mann ho za slovní hříčku zažaloval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Porizek 29.8.2019 22:35

Re: Kremlíkův lžívý faul č.3

Analogicky priklad je dychova skuska na alkohol.

Pokial sa jej vodic odmietne podrobit (=poskytnut udaje o hladine alkoholu vo svojej krvi), je automaticky brany, ze je pod vplyvom alkoholu.

Chapete myslienkove pochody, ze takyto vodic je odsudeny za to, ze policajt nemoze rozhodnut, aku hladinu ma v krvi?

M. Šejna 29.8.2019 9:00

Kremlíkv lživý faul č.2

Kremlík už mnohokrát ukázal, že neumí číst grafy. A tak oslavuje McIntyreho a McKitricka jako klimaskeptické hrdiny. Vůbec mu nedochází, že ti jeho oslavovaní hrdinové opravili Mannův graf maximálně o pouhé 3 DESETINY stupně, a to navíc jen v 15. a 16.století.

Huráááá.

Jinými slovy. Mann je podle Kremlíka podvodník, protože ve skutečnosti bylo v 15. a 16. století o brutálních a neuvěřitelných 0,3°C teplejí, takže nám v Česku rostly melouny, zatímco v současnosti se nic mimořádného neděje, protože teď je tepleji jen o nepatrných 0,7°C, což je prý na úrovni statistické chyby.

Kremlík kouzlem nechtěného ukazuje, že si s grafy moc nerozumí.

:-D

P. Götze 29.8.2019 9:08

kdyby hloupost nadnasela, uz byste sedel na mesici.

M. Šejna 29.8.2019 9:27

hulváte Götze

máte něco k tématu článku?

Považujete rozdíl 0,3°C za něco mimořádného, hulváte?

Ś. Svobodová 29.8.2019 11:58

Re: Kremlíkv lživý faul č.2

Podstata grafu je v obrazové manipulaci. Proto byl a je stále dokola zveřejňován. Pokud by vypadal jako graf od "Meků", nebyl by tak zajímavý a nebylo by ho možné prezentovat jako důkaz nevídaného oteplení ve 20. stol.

M. Šejna 29.8.2019 12:06

kouzlo nechtěného madam Svobodové

ten graf je přesná kopie od "Meků". Mekové pro jistotu ukončili graf někdy kolem roku 1975, aby tam nebylo vidět výrazné oteplení v posledních 40 letech.

Takže máte pravdu, že "Mekové" předvedli dokonalou obrazovou manipulaci. Zkuste si do toho grafu dosadit současnou odchylku od průměru 1961-90, která je nyní +0,7°C.

Ś. Svobodová 29.8.2019 12:52

Re: kouzlo nechtěného madam Svobodové

Tak jinak. Nově se Hokejka už nepoužívá, podrobnější a přesnější je Špagetka. Zobrazuje různé zdroje měření, která jsou poměrně shodná. Sám píšete, že proxy data nejsou tak přesná, jako měření teploměrem. Jenže graf je z 90% tvořen právě proxy daty. Konec grafu vypadá dramaticky z důvodu použití teploměrů. Směšuje se tak přesné měření s odhadem, což může vést k zavádějcím představám.

V podstatě je prakticky úplně jedno zda se otepluje nebo ochlazuje. Všichni cítíme, že klima je rozkolísané a nezbývá než se tomu přizpůsobit.

P. Rada 29.8.2019 13:34

Re: kouzlo nechtěného madam Svobodové

Klima že je rozkolísané? Nepletete st to s podnebím? Vývoj přízemních teplot je např zde:... crudata.uea.ac.uk/~timo/diag/tempts_decadesmooth_global.png

Mannova hokejka tedy platila před 15 lety už 15 let a platit bude tím více dál.

https://thinkprogress.org/most-comprehensive-paleoclimate-reconstruction-confirms-hockey-stick-e7ce8c3a2384/

Kremlík si celou tuto dobu podvodně vymýšlel konspirační teorie až evidentně lhal, Klaus mu ke konspirační knize napsal úvod ... Tak by se ted oba měli zodpovádat za falešnou propagandu, zneužití pravomoci veřejného činitele až za vlastizradu.

Zatím by alespon měli takticky usilovat o změnu státní hymny vynecháním slov ..."Bory šumí po skalinách"... aby to tolik nepřipomínalo co vše už zavinili v době kdy skaliny sice zbudou ale bory právě tam nevratně zmizí.

M. Šejna 29.8.2019 13:35

Re: kouzlo nechtěného madam Svobodové

takže nakonec potvrzujete, že mám pravdu, ale už z podstaty se mnou nesouhlasíte.

Klasická metoda Trolla.

L. Novák 29.8.2019 17:09

Re: kouzlo nechtěného madam Svobodové

Demagog Šejna. Klasika...

M. Šejna 29.8.2019 17:56

Re: kouzlo nechtěného madam Svobodové

klasický bolševický agitátor Novák 475. Příjde do diskuze, nic k tématu nemá, tak se tu aspoň mentálně uprdne a zasmrdí.

M. Šejna 29.8.2019 8:50

Kremlíkův lžívý faul č.1

lhář Kremlík zapomněl, že celý kolotoč kolem údajného Mannova podvádění začal krádeží jeho soukromých e-mailů nejakým gaunerem sympatizujícím s klimaskeptiky. A je opravdu vypovídající pro všechny popírače typu Kremlík, že oni řeší obsah ukradených soukromých mailů a nikoli tu krádež.

Maikuv trik spočíval ve zcela jiném problému, než tady prolhaně žvaní Kremlík. Celá teplotní řada od Manna byla totiž REKONSTRUKCE. Mann pro ni použil tzv. proxy data, tedy údaje z letoktuhů, izotopového složení usazenin apod. Nic jiného totiž z dávných dob, kdy neexistovaly teploměry, není.

Jenže proxy data nejsou zcela přesná, protože reagují nejen na teplotu, ale i na srážky nebo třeba změnu složení půdy během života rostlin. A tohle přesně se přihodilo Mannovi, když mu část jeho rekonstrukce z doby, kdy už existovaly záznamy z meteorologických stanic, nesouhlasila s tím, co naměřily teploměry. Tak se rozhodl zcela logicky nahradit část grafu z dob teploměrů tím, co bylo skutečně naměřeno. To byl ten Majkův trik.

Takže Mikův trik je zcela správná vědecká metoda používání co nejpřesnějších dat a vyřazování nepřesných dat. Pro Kremlíky je to podvod, protože Kremlíkové uznávají jen data nepřesná, pokud odpovídají jejich ideologii.

P. Han 29.8.2019 9:14

Re: Kremlíkův lžívý faul č.1

Nojo. Když zveřejnil obsah mailů, dokumentujících lži a manipulace s daty, tak to musel být gauner. Nelze jinak. Zatímco když se vynášejí obsahy spisů a odposlechy, to dělají hrdinové lidstva.

M. Šejna 29.8.2019 9:30

Re: Kremlíkův lžívý faul č.1

vynášení obsahů spisů je trestný čin. Jenže trestat lze jen toho, kdo to vynesl a nikoli toho, kdo to zveřejnil. Vynašeč je vždycky neznámý, zatímco zveřejňovatel je trestně nepostižitelný.

J. Novák 29.8.2019 9:16

Re: Kremlíkův lžívý faul č.1

> ... zcela správná vědecká metoda používání co nejpřesnějších dat a vyřazování nepřesných dat.<

nejpřesnější data = ta moji teorii potvrzují

nepřesná data = ta moji teorii vyvracejí

Jistá skupina (pseudo)vědců téhle metodě už dlouho říká "masírování dat" a používá ji k podvodnému vymáhání peněz*) od hlupáků, kteří uvěří všemu, od konce světa přes Y2K a globální oteplování až po vynález perpeetua mobile. Pro redukci jejich výskytu by asi bylo dobré obnovit starou tradici dehtu a peří.

*) ve středověku se tomu říkalo odpustek.

M. Šejna 29.8.2019 9:38

nechápavý Nováku 801

Proxy data jsou nepřesná !!!! Chápete to?

Pokud porovnávám stejný časový úsek u proxy dat a u teploměrů, a teploměry ukazují něco jiného, tak dám přednost teploměrům před nepřesnými proxy daty.

Kremlík a Vy byste ale pro změnu upřednostnil ta proxy data, i kdyby podle nich byly u Vás tropy, zatímco Vy byste se s Kremlíkem brodili v závějích sněhu.

J. Novák 29.8.2019 9:56

Re: nechápavý Nováku 801

Chápu. Klimaalarmismus jste si zvolil jako své nové náboženství a protože každý věřící si společně se svatým Augustinem říká: Credo quia absurdum est, nelze vás přesvědčit o opaku.

===

Křesťan a žid diskutují o náboženských otázkách. "Jednomu nerozumím," ptá se křesťan, "jste vzdělaný muž, a přesto věříte, že Židé přešli suchou nohou Rudé moře?"

"Máte pravdu, možná to bylo jinak," odpoví žid, "ale jak vy můžete věřit, že Ježíš vstal z mrtvých?"

"To je přece něco docela jiného, to se skutečně stalo!"

M. Šejna 29.8.2019 10:00

tuplem neinformovaný Nováku 801

já a klimaalarmiste? Jste blbej, nebo navedenej?

O mě se tady moc dobře ví, že zasadně odmítám jakýkoli boj proti oteplování. Jenže Novák 801 asi právě přiletěl z Marsu společně s Paroubkem.

P. Lenc 29.8.2019 9:21

Re: Kremlíkův lžívý faul č.1

Úžasné Šejno,tak odmítnout soudu podklady je v pořádku, "uniklé e- maily" jsou "krádeží" a Kremlík je "lhář".Kam vy levičáci dokážete zajít je neskutečné.

M. Šejna 29.8.2019 9:33

pane Lenci

jestliže o Vás prohlásím, že mám důkazy, že jste pedofil, a Vy na mě podáte žalobu, tak kdo má u soudu předložit ty důkazy? Já nebo Vy?

U souního sporu Mann versus Ball je to podobný případ.

P. Lenc 29.8.2019 10:00

Re: pane Lenci

Tak to už není ani k smíchu...

M. Šejna 29.8.2019 10:08

přesně tak, pane Lenci

popsal jsem Vaši logiku předkládání důkazů. To opravdu k smích není.

R. Langer 29.8.2019 10:22

Re: přesně tak, pane Lenci

Ne, to je vaše "logika", ovšem zcela chybná. Což vy ovšem nejste s to pochopit. ;-)

Ś. Svobodová 29.8.2019 11:53

Re: pane Lenci

Když podáváte žalobu, musíte mít důkazy Vy. Balla dal k osudu Mann za urážku. Mann měl tedy dokázat, že nelhal. Což se dalo dokázat jen daty podle kterých graf vypracoval. Protože je Mann soudu neukázal, aby nemohla být porovnána s Ballovým důkazem, soud nemohl rozhodnout a oprávněně nařídil Mannovi úhradu řízení za celou dobu co tahal Balla po soudech.

M. Šejna 29.8.2019 12:26

no jistě

Śárka Svobodová je zloděj a vrah. Důkazy o tom, že to není pravda, musí předložit Svobodová, pokud by na mě podala žalobu za pomluvu.

Už to chápete?

P. Brich 29.8.2019 13:12

Re: no jistě

No nazdar.

L. Čapatý 29.8.2019 9:44

Re: Kremlíkův lžívý faul č.1

To je jakoby se soudruh Stalin zlobil, že německá rozvědka zveřejnila jeho rozkaz o Katyni, a vysvětloval tím, že za to defakto nemůže, že sprosťárna byla krádež jeho dopisů :-)

M. Šejna 29.8.2019 9:57

tak jo, Čapatý

pokusím se vám ukrást vaše soukromá data. Určitě mi to odpustíte. Nejste přece Stalin, že jo?

L. Čapatý 29.8.2019 10:11

Re: tak jo, Čapatý

Takže Mann je podvodník, gauner a lhář ... ovšem vám to vůbec nevadí, protože pro vás je největším problémem, že mu někdo vybral poštu a našel o jeho sviňárnách důkaz :-)

Dokonalé :-D

M. Šejna 29.8.2019 12:33

Re: tak jo, Čapatý

takže Čapatý je gauner, podvodník a lhář, ale to vůbec nevadí, protože jeho sviňárny jsou všeobecné známé.