1.12.2022 | Svátek má Iva


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 24.11.2022 15:05

Problém n͇e͇n͇í͇ Fiala, soudruhu.

Problém j͇e͇, že není nikdo lepší.

R. Langer 24.11.2022 15:09

Ano, soudruhu, jsem si NAPROSTO JISTÝ, že pro VÁS nikdo lepší NEEXISTUJE.

Jenom furt nevím, proč se tím vy a ostatní podobně postižení pořád chlubíte. ;-D

J. Jurax 24.11.2022 15:26

Problém není Fiala, potažmo ODS.

Problém je, že není na trhu nikdo v diskutovaném ohledu eurohujernosti

a zeleného blbnutí lepší, neerurohujerný a zeleně neblbnoucí. Znal byste někoho takového, resp. takovou stranu či hnutí, protože nic než stranu či hnutí volit nelze?

P. Diviš 24.11.2022 17:00

To soudruh Langer nepochopí, obávám se.

J. Majzlík 24.11.2022 22:42

Dnes byl TV na téma předností a nedostatků OZE, nedostatku a ceny plynu a přidružených témat vysílán přenos debaty našich poslanců ze Štrasburku. Jako obvykle p. Kolaja (snad) předstíral nepochopení souvislostí mezi nespolehlivostí chodu náhodných ZE, nutností jejich vykrývání plynovými ZEE, odporem k jádru, cenou plynu, nesmyslným spoléháním na baterie, nízkou energetickou účinností NZE, napětím na trhu s energiemi a bláhovostí navrhovaných a prosazovaných řešení souhrnu problémů na půdě EU. Přitom se opakovaně v rozličných variacích marně K. Konečná a dr. David pokoušeli tuto vývojovou linku p. Ko...ovi osvětlit, v marné snaze, aby nezůstal na tomto mezníku našich novodobých dějin za člověka, který není kvůli své, jinak záviděníhodné vytrvalosti schopen pochopit z dané problematiky snad vůbec nic. Přitom zde (zdůrazňuji) málokdo zastírá hloubku a šířku problému energetického deficitu průmyslové společnosti. Je však s podivem, že tato společnost, stojící na solidní technologické základně je schopna souhlasit s řešením energetické krize ryze ideologickými prostředky. Rovněž není pochopitelné, jakými cestami se dospělo k masivní výstavbě NZE, aniž by byla zajištěna náhradní pružná a současně tvrdá síť vykrývacích zdrojů. Připomínat netřeba, že svět za branami Evropy nemusí být vždy a ve všem, i v případné nestabilitě sítě naším vzorem.

J. Jurax 24.11.2022 15:18

Mám dojem, že jsme se navzájem nepochopili.

J. Sinnreich 24.11.2022 14:33

Komise EU resi energetickou krizi. Budou se URYCHLENE budovat dalsi vetrne farmy a elektrovoltaika na kazde strese. To uz neni jenom silenstvi ale umanuta, rizena destrukce evropske ekonomiky.

J. Jurax 24.11.2022 14:46

Ano. A bude se to dotovat!

M. Smutný 24.11.2022 13:29

Odpůrci zničující zelené ideologie pod názvem Energiewende či Green Deal by měli v ODS ustavit tvrdou frakci, aby pro nás jako stoupence pravice ještě zůstala naděje. Pokud budou nadále členové deklarované konzervativně-pravicové ODS konformně a podvoleně tvrdit, že Green Deal je "příležitost", pak už v příštích volbách taková ODS žádnou šanci nedostane.

T. Hraj 24.11.2022 13:50

Přesně tak! Green deal je tak fatálně nebezpečný, že každého, kdo jej jakkoli podporuje je třeba explicitně označit za extrémistu ba fanatika a za žádnou cenu ho nevolit.

Matoucí je, že ti lidé jsou často velmi slušní, kultivovaní, svým způsobem i principiální, prodemokratičtí, humanisti, pro svobodu slova (v tom ale jen vocaďpocaď ;-D), mají kravatu a brýle a jsou učesaní. O to jsou ale nebezpečnější. Fiala je jedním z nich.

B. Obojzivelnik 24.11.2022 14:56

Souhlasím každé slovo R^

F. Zrcek 24.11.2022 13:22

My se strašit nenecháme a většina diskutujících taky ne. Co je velký průšvih, je vzrůstající vystrašenost mileniálů a mladších. A výrazně se projevuje na jejich duševním zdraví.

A je to i naše vina, dáváme sice děti do škol, ale už nekontrolujeme, co je tam učí. Doporučuju vám prohlédnout si učebnice těch nešťastníků. Všichni porevoluční ministři školství se zaklínají, že je potřeba přestat děti biflovat fragmentární fakta bez souvislostí, ale učit je metodický přístup. Fakta si nakonec i ten nejjednodušší žák najde na Wikipedii, pokud je bude k něčemu dál potřebovat.

Ale výsledek je tristní, i přírodovědné učebnice jsou přecpané izolovanými údaji a povrchními zobecněními. Pokud to má někdo předkládané dnes a denně k zapamatování a odvrčení, tak mu nelze dávat za vinu, že uvěří v konec světa následkem spalování uhlí. A bojí se, bojí se stejně jako středověký prosťáček konce světa pro své hříchy. A je zaděláno na revoluční vlnu diktovanou strachem a vedenou mocichtivými demagogy.

Vidíme stejný společný kořen pro husity a gretény. Je jím zideologizované vzdělání. Kardinál Aeneas Piccolomini, legát toho nešťastného kardinála, co u Tachova přišel o klobouk, a pozdější Pius ii, velmi oceňoval vzdělanost husitů. Ti se výrazně vymykali evropskému standardu. I jako laici mnozí dokázali přeslabikovat Písmo svaté, a to dokonce i včetně žen.

Neúplné středoškolské vzdělání stačilo grétě, aby se postavila do čela klimaaktivistů. A když si ho doplnila, chce bourat kapitalismus.

Cílem vzdělání má být naučit mladé samostatně myslet, mj. aby se nestávali snadným terčem konspirátorů, fanatiků a obchodníků s deštěm. Mají být schopni samostatně porovnávat informace a dle možností se orientovat v jejich lavině. Musí se naučit, že není vždycky pravda to, co najdou na internetu a tvrdí to jejich guru. Dokonce ani přesvědčení většiny nemusí být vždy směrodatné. Goebbelsovská propaganda zasahuje i vědce, zvlášť ty potřebné.

A když současné školství selhává, musí se snažit i rodiče.

J. Jurax 24.11.2022 15:08

Ehm ... fakta si nakonec i ten nejjednodušší žák najde na Wikipedii, pokud je bude k něčemu dál potřebovat, píšete.

Nuže, nenajde. Protože když je, jak pravíte, jednodušší, ani ho nenapadne, že by měl něco hledat, a když už hledat bude, nebude, jsa jednodušší, schopen něco najít a nalezené pochopit. Protože mu chybí základní vědomosti a přehled - protože prý všechno najde na Wiki - a proto je "jednodušší".

Cílem vzdělání má být naučit mladé samostatně myslet, to ano. A proto se musí nabiflovat mnoho základních faktů, aby vůbec samostatně myslet mohli. Aby měli nad čím myslet.

Samostatně myslící člověk, jemuž se nedostalo nudného základního faktu, že kvadratická rovnice je taková, co má neznámou umocněnou na druhou a že neznámá je to písmenko mezi číslicemi, co je u něho trochu vejš taková malá dvoječka, tuto rovnici nevyřeší ani s Wiki - nenajde vzoreček :-)

F. Zrcek 24.11.2022 18:40

Nikdo nepochybuje o tom, že základní fakta si každý žák musí zapamatovat. Postup řešení kvadratické rovnice doplněním na úplný čtverec je mezi nimi. A pokud si zapamatuje výsledný vzorec, tím líp, minimálně v testech to po něm budou chtít a času bývá málo.

Ale už Jára Cimrman učil žáky pomněnky (jaké i/y se píše ve slově s-čet) a zapomněnky (při jaké teplotě taje gallium). Bohužel mezi dřívějšími a nově schválenými učebnicemi je rozdíl především v nárůstu zapomněnek. Navíc některé z nich jsou lehce diskutabilní a občas nejspíš i chybné. Ale učebnic je mnoho, v nějakých je to jistě dobře a wikina to jistí, pokud víte co hledat.

Ale asi nejvíc záleží na kantorovi, co zkouší a jak to zkouší. Jestli zadá projekt a nechá si odprezentovat referát nejspíš v power pointu, je to v pořádku. Ale jestli rozdává bleskové pětky z gallia, je to tragické. Jak je to u vás? A mimochodem, čím je to gallium zvláštní?

J. Jurax 24.11.2022 19:48

No, já jsem nedávno byl účasten pomaturitního sletu po 55 letech, takže jsem bod tání gallia, ruchovce, dílo Jana Nerudy atd. dávno zapomněl. Zato dodnes vím, že sinus je nejen dutina či oblouk, ale taky goniometricka funkce a pamatuju si součtové vzorce goniometrických funkcí. Občas se to hodí.

Nicméně když mi řeknou ruchovci, nehledám ruchadlo a taky kráčeje Nerudovkou nebádám na netu, po komže to tu ulici pojmenovali. A když mi gúgl na dotaz po galliu vyhodí Commentarii de bello Gallico nebo Galium aparine čili svízel přítulu, vím sám od sebe, že jsem vedle :-)

J. Jurax 24.11.2022 20:08

A ještě mne napadlo - jestli zadá projekt a nechá si odprezentovat referát nejspíš v power pointu, je to v pořádku. Ale jestli rozdává bleskové pětky z gallia, je to tragické, píšete.

To je sporné. Pokud to zadá jednomu, naučí se to jen ten jeden a pak těch pár, co při té prezentaci dávají pozor. A ten jeden se vic naučí dělat powerpointové prezentace. Pokud to zadá všem, věnuje tomu prvku neúměrnou pozornost, protože čas žáků i dotace hodin na chemii jsou omezené. Ovsem všichni se naučí dělat powerpointové prezentace, což není k zahození, ale není to chemie. Kdežto když bleskově sází pětky ze základních vlastností gallia (chemická značka, lehce tavitelný kov stříbrné barvy, měkký a dobře tažný, hlavní uplatnění v elektronice jako složka polovodičových materiálů) naučí se je (skoro) všichni. Protože tohle si zapamatujete za pár minut.

F. Zrcek 25.11.2022 10:34

Gratuluju k vašim znalostem. Co se ruchovců týče, tak se asi přirozeným stárnutím odeberou mezi zapomněnky. Co se týče gallia, ono má tak nízký bod tání, že vytvořit z něj lžičku, tak se rozteče v horkém kafi. Chemie sice stojí a padá s pokusy, ale žádný kantor se asi dneska neodváží hodit kousek sodíku nebo draslíku do vody před žáky;-€, takže to skončí nakonec u těch power pointů a celkem zkresleného obrazu, o čem chemie vůbec je. Myslím, že každý si odnese jen zobecněný poznatek, že je to nesmírně nebezpečná záležitost, která ničí životní prostředí a musí být outsourcována do Číny v rámci globalizace. Sympatický Vojtěch Dyk se jako novácký pan profesor silně snaží, ale když pronese rádoby odborné moudro podle pokynů režiséra, je to úsměvné. A v praxi neseženete lék, protože všechny účinné látky se vyrábějí v Číně nebo v Indii a putují pak přes půl světa do evropské lisovačky tablet. Stačí malý zádrhel a Evropa je bez léku. Ale je to tak správné, protože bojujem za klima (...nebo spíš proti klimatu?) - no to je jedno. A mladým je potřeba udělat v hlavě guláš, aby byli ochotni méně vědět a více věřit. Ale husiti z nich naštěstí nevyrostou, dnes se to jmenuje jinak.

P. Molík 24.11.2022 13:01

Názorová konzistentnost pana Jirsy je v tomto tak až moc alarmisticky přemílaném zeleném tématu racionální, též občansky zodpovědná a především chvályhodná. Ostatně strašení provází lidskou civilizaci už od počátku její existence, znám mnoho lidí, kteří až s rozkošnou perverzí se rádi bojí, proto třeba režiséři točí jak o závod filmy, při jejichž sledování člověku běhá mráz po zádech. Ovšem v otázkách zeleného strašení souhlasím s myšlenkovými závěry Jirsy, protože toto zelené strašení nese v sobě obrovský škůdcovský a anticivilizační potenciál.

V. Vozábal 24.11.2022 12:09

Opět pěkný článeček. Měl bych pro vás radu pane senátore. Vytiskněte to, vložte do nějakých tvrdých desek, nejlépe dřevěných a pak to celé omlaťte o hlavu předsedovi vaší ODS panu Fialovi za to, jak se jel do Egypta bít v prsa a jak plamenným projevem podpořil všechny ty bláboly o uhlíkové neutralitě do roku 2050 a tak dále a tak podobně. Nevím, jak se slučuje s vaším svědomím být senátorem za stranu, jejíž předseda v roli premiéra vede tuto zemi do zkázy a ke zmaru. Mě to tedy nějak hlava nebere. Začíná to tady vypadat jako za bolševika. Normální člověk tomuhle prostě nemůže rozumět, nebo spíš jasně vidí, že nikomu z vás nejde ani o tuto zemi, ani o její obyvatele, ale pouze a jedině o vlastní koryto.

M. Pressl 24.11.2022 12:53

Výborně, lépe bych to nenapsal, hovoříte mi z duše, ale...co s tím, jak z toho vylézt?!

P. Molík 24.11.2022 13:04

Mrzká přízemní duše premiéra Fialy je především lokajská. Premiér by měl být z jiného "těsta".

T. Hraj 24.11.2022 13:57

R^ ano, pan Fiala se domnívá, že lokajství je výraz slušnosti. A on chce být především slušný. Vždyť jinak by si o nás v EU mohli pomyslet, že jsme, bože chraň, nevděční reptalové!

J. Jurax 24.11.2022 15:17

Velmi dobrý nápad. To dřevo by mělo být tvrdší - ideálně dub - a ty desky spíše masivnější. To omlácení by se pak mělo víckrát opakovat - údery si ganglia poskočí a v hlavě dříve zeleně zatemněné se může zjednati jasno. Bohužel jen může, zaručeno to žel není.

P. Novotný 24.11.2022 11:47

Toto musí být nahraná scénka z České sody 2, kde účinkují potomci Čtvrtníčka a Šteindlera.

Být to mluvčí studentů v roce '89, Štěpán sedí v kanclu na ÚV KSČ s nohama na stole a směje se, co mu jen bránice dovoluje. Druhý den by měl projev k Lidovým milicím: "Soudruzi a soudružky, milicionáři a milicionářky, studenti a studentky jdou s námi! Zbraně vraťte zpátky do skladů, čest práci!"

https://video.aktualne.cz/dvtv/studenti-stavkujici-za-klima-na-krizich-bohatnou-jen-korpora/r~b78f784e652511ed9ae20cc47ab5f122

K. Křivan 24.11.2022 11:30

OZE je cesta do pekel, protože jsou to jen Občasné Zdroje Energie. V tom "Občasné" to vězí. Měli jsme těd několik dní nízké a husté mraky s hustou mlhou. Fovoltaiga totálně na h...o. Je dobrá jen jako dotační podvod.

V. Folda 24.11.2022 11:27

Autor myšlením zamrzl někde v 80. letech 20. století. Což by bylo fuk, kdyby nebyl aktivním politikem.

M. Horák 24.11.2022 11:53

Ano, pamatuju si, že v 70 a 80 letech se řešilo globální ochlazování. Nebo jste to myslel jinak?

P. Sura 24.11.2022 13:11

hádám podle vašeho příspěvku, že asi taky močíte zeleně?

J. Jurax 24.11.2022 15:32

Ale kuš ... nebudete Vy takový progresivní woke?

Když se teď kouknu ven - bezvětří a fest zataženo - tak by mi zelene zdroje ani nenabily tablet, na kterém tohle klepu. Natož abych si uvařil kafe.

P. Diviš 24.11.2022 10:07

Všechno to způsobila terminologie: Dokud byl CO2 kysličník uhličitý, byl to potřebný plyn pro rostliny, sodovku i další použití. Jakmile se z něj stal oxid uhličitý, začal škodit!!! :-P