19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

KLIMA: Konferenci nezachránil ani tajfun

Ve dnech 11.-22. listopadu 2012 hostila Varšava mezinárodní klimatickou konferenci COP19. Hostitelská země se ale zaskočeným oteplovačům vysmála do obličeje. Současně s konferencí totiž Polsko uspořádalo sympózium o důležitosti uhlí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 28.11.2013 15:01

Díky za dobré zprávy

K těm určitě patří i to, že ta nová australská vláda zrušila i multikulturní, a politicko-korektní instituce, napravuje neolevicovou ideologickou deformaci škosví (vydává nové učebnice) mění pravidla pro imigraci..

Je to velká naděje a inspirace i pro nás!

V. Kremlik 26.11.2013 23:50

Data a podklady k billboardu

http://www.klimaskeptik.cz/news/cesti-klimaskeptici-maji-prvni-billboard/

M. Dědek 26.11.2013 20:08

Co dělat proti globálnímu oteplování?

Stále větší množství renomovaných vědců je přesvědčeno, že na katastrofálním běsnění živlů se podílejí právě změny klimatu. Je nejvyšší čas začít účinně globálně omezovat příčiny oteplování atmosféry, což stávající mocensko-politické struktury prakticky neumožňují efektivně realizovat. Jedna z možných cest k vytvoření mocensko-politických struktur, které budou schopné efektivně realizovat nejen opatření proti oteplování atmosféry, je uvedena v článku "Prognóza budoucnosti lidstva", který je např. na: http://dedej.bigbloger.lidovky.cz/

Dosažený stupeň úrovně rychle se vyvíjejících výrobních prostředků a úroveň poznání vědy a techniky je v příkrém rozporu s chaoticky se měnící a v podstatě stagnující organizací globálních mocencko-politických struktur. Důsledkem toho je, že budoucnost lidstva se předvídá podobně jako se předpovídá počasí. Je nejvyšší čas vytvořit globální organizaci, která bude centrálně vládnout celému světu. Demokratická světovláda v čele s prezidentem světa bude mít předpoklady a podmínky pro systematické a cílevědomé plánování budoucnosti lidstva v globálním měřítku.

P. Han 26.11.2013 20:17

Re: Co dělat proti globálnímu oteplování?

Prezident světa je dobrej. Bude to Číňan? Tento druh sci-fi se psal zhruba v 50. - 60. letech.

L. Novák 26.11.2013 23:38

Re: Co dělat proti globálnímu oteplování?

Vemte si něco na uklidnění a začněte zhluboka dýchat. Sice se při tom zvýší vaše produkce CO2, ale prokrví se vám lépe mozek. A zkuste si nastudovat něco z geologického vývoje Země a současně i pozemského života. Možná přijdete na to, že změny klimatu probíhají neustále a váš život je z hlediska času nepatrným zrnkem písku oproti času geologickému. :-)

Nebudou vám pak říkat "zelený magore" za hlásání podobných nesmyslů, jako jste napsal zde.

V. Kremlik 26.11.2013 19:40

Zmatený Sejna

Sejna napsal: "V srpnu 1997 byla podle NOAA

průměrná globální teplota +16,14°C, zatímco v srpnu 2012 to bylo

+16,21°C. Kde vzal pan Kremlík informaci, že to bylo v obou měsících jen

14,5°C, ví nejspíš jen on sám."

REAKCE: a)  HadCRUT4 uvadi teploty jako odchylku od prumerne teploty let 1961-1990  coz bylo 14°C. Dnes se pohybujeme asi 0,5°c nad timto "normalem". Zdroj: http://www.ipcc.ch/publications_and_data/ar4/wg1/en/tssts-3-1-1.html b) Data hadCRUT4 jsou na webu: http://www.metoffice.gov.uk/hadobs/hadcrut4/data/current /download.html c) Nebo braf pro Sejnu: http://i.imgur.com/Avm3o.jpg

J. Kavalír 26.11.2013 15:15

Oteplení za posledních 15 let je nulové?

Tak to je perfektní potvrzení účinků zesilujícího skleníkového efektu, který zy 15 let vymazal rozdíl mezi kladnou a zápornou fází PDO i vliv "Superelniňa" z r. 1998. O kolik by asi bylo globálně tepleji, kdyby nastala situace z r. 1998?

M. Šejna 26.11.2013 15:27

ano, pane Kavalíre

a to jste ještě zapomněl na od té doby celkem znatelný pokles Sluneční aktivity v posledních 50 letech. Ale tomuhle se klimaskeptik Kremlík vyhýbá. Dokonce tvrdí, že sluneční aktivita roste

V. Halašta 26.11.2013 16:02

Re: ano, pane Kavalíre

Že to nevědělo IPC při tvorbě svých modelů.

J. Kavalír 26.11.2013 16:43

Re: ano, pane Kavalíre

Možná jste to věděl vy, pokud máte patřičnou křišťálovou kouli a věštecké schopnosti. Současná věda je na to bohužel krátká. Především El Niňo se objevuje dosti nepravidelně.

M. Prokop 26.11.2013 17:13

Re: ano, pane Kavalíre

Tvrzení IPCC jsou a byla vždy velmi sebejistá, pochyby žádné.

Na pochyby by asi nikdo peníz "nevysolil", ekonomiku nekurwil.

V. Halašta 26.11.2013 18:01

Re: ano, pane Kavalíre

Já jsem to samozřejmě nevěděl tak na 90 procent. A když se mi korelace začne rozjíždět ještě více, tak to budu nevědět na 95 procent. Nebo naopak?

R. Langer 26.11.2013 21:19

Re: ano, pane Kavalíre

Tak to jsem rád, že si víc lidí myslí, že IPCC ví o vývoji klimatu úplný ho*no.

T. Petřek 26.11.2013 22:27

Re: ano, pane Kavalíre

Kříšťálovou kouli má IPCC, ovšem vidí v ní leda tak "kulové".  O klimatu a vědě tam toho zjevně moc neví - třeba ty oscilace(nejen El Niňo)., slunce... viz. práce Scafetty.

P. Vaňura 26.11.2013 13:27

Absolutně prolhané a zrůdné je tvrzení, že za

přírodní katastrofy "může" globální oteplování. Je to opravdu na úrovni tvrzení, že za špatné počasí mohou čarodějnice.

Absolutně největší a nejničivější tajfun, který je historicky zaznamenán je tzv. Velký tajfun z r. 1780, tedy z období, které se ještě řadí k "Malé době ledové."

Ovšem, přírodní katastrofy jsou stále ničivější jednak kvůli prostému nárůstu počtu obyvatel (když na určitém území žije dvakrát tolik lidí, je jinak stejným tornádem postiženo dvakrát tolik lidí), a také tím, že se při výstavbě dostatečně nezohledňují rizika. Pokud se většina New Orleansu vybudovala pod úrovní mořské hladiny a hráze dimenzovaly na "stoletou vodu," nenesou za katastrofu, způsobenou hurikánem Cathrina odpovědnost "emise CO2." V New Orleansu byla nejméně postižena "Francouzská čtvrť," tedy PŮVODNÍ město, postavené na méně rizikovém místě, než novější části.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Atlantick%C3%A1_hurik%C3%A1nov%C3%A1_sez%C3%B3na_1780

P. Rada 26.11.2013 17:32

Re: Absolutně prolhané a zrůdné je tvrzení?

Pane Vanura zapoměl jste citovat kdo takové "absolutně prolhané tvrzení" pronesl a v jakém kontextu... a tak je těžké s Vámi polemizovat.

Kdyby jse se alespon držel tezí jež zde uvádí pan Kremlík tak by se věcněji za "absolutně prolhaný" třeba mohl označit onen bilboard s textem "Kam se podělo globální oteplování?".

Výraz globální oteplování (GW) je totiž podle doporučení WHO vázán na minimálně třicetileté shlazené průměry a to proto, že už dlouho se ví o kvasiperiodických výkyvech klimatu ovlivnujících celé dekády (PDO  //http://en.wikipedia.org/wiki/Pacific_decadal_oscillation// , AMO, sluneční cykly...).

K těm hurikánům jen to, že jsou projevem jakéhosi výboje nahromaděné energie oceánů. Jejich vznik je podmíněn řadou faktorů deterministického chaosu ale to co je dnes u nich  nové je spíše posun jejich časového výskytu a změna tras. Obojí předvedla Sandy.

Pan Kremlím toto vše ví či měl by vědět pokud už komentuje vývoj klimatu a velmi pravděpodobně to opakovaně ignoruje jen aby mu manipulace v médiích vyšla. Chcete se mu podobat?

R. Langer 26.11.2013 21:20

Re: Absolutně prolhané a zrůdné je tvrzení?

Ha ha ha...

P. Vaňura 26.11.2013 23:22

V ČTV to mají alespoň jedenkrát do týdne a to se

na ni moc nedívám.

L. Novák 26.11.2013 10:51

Když vysílání ČT ovládnou zelení magoři, ...

tak se ve zpravodajství můžeme dozvědět, že CO2 je "škodlivý plyn". :-)

To se pak nedivím, když si slečny v tramvaji vykládají o "sudokopytníkovi, co žije na severu, a jmenuje se... losos". :-P

M. Prokop 26.11.2013 11:47

Re: Když vysílání ČT ovládnou zelení magoři, ...

:-P

Dobré.

M. Šejna 26.11.2013 15:24

Ladislave N.

ČT je smečka zelených pomatenců, takže já se ani nedivím jejich pohledu na "škodlivý" CO2. A nejen ČT. Dokonce i Prima ZOOM používá v dokumentech podobné lži.

Na druhé straně ale existují "klimaskeptičtí" ignoranti fyzikálních zákonů, kteří jsou ochotní tvrdit, že CO2 není skleníkový plyn. když se pak sejde zelený magor s klimaskeptickým ignorantem, je z toho veselo.

M. Prokop 26.11.2013 15:42

Re: Ladislave N.

Je tam jistý rozdíl: Ti, kterým vy říkáte "klimaskeptičtí ignoranti", nás nic nestojí. Klimaalarmisté nás už přišli a ještě přijdou sakra draho.

P. Rada 26.11.2013 17:50

Re: Ladislave N.

Nevím pane Prokope jak jste přišel na tvrzení, že "Klimaalarmisté nás už přišli a ještě přijdou sakra draho"?

Faktem dnes totiž je, že systémové ekoslužby které jaksi automaticky konzumujeme tím, že využíváme pravidelné zálivky deštěm a dalších obvyklostí chodu klimatu násobně převyšují celosvětové DPH.

Pokud se tedy stane, že dojde na slova alarmistů ve smyslu např tvrzení expertíz o změnách klimatu jen o několik stupnů (http://www.novinky.cz/zahranicni/304457-svet-ma-nakroceno-k-otepleni-az-o-pet-stupnu-hrozi-extremni-klimaticke-vykyvy.html) ale zároven ke změnám směru větrů a dynamice klimatu pak o ekosystémové služby nejen přijdem ale budem častěji čelit extrémům a to vyjde velmi pravděpodobně neúnosně draho.

Není se pak co divit článkům v médiích že naše civilizace s řady důvodů (klima je jen zlomek příčin) spěje ke zhroucení.

http://zpravy.e15.cz/zahranicni/ekonomika/lidstvu-hrozi-navrat-do-predindustrialni-doby-varuje-rimsky-klub-995841#utm_medium=selfpromo&utm_source=newsletter&utm_campaign=e15news

M. Prokop 26.11.2013 18:13

Re: Ladislave N.

Omezování produkce CO2.

Blbnutí s OZE a biopalivy.

Nakurwení trhu s energií, že už nikdo neví, jaké jsou na tu kterou náklady.

Už jenom tohle stálo, prakticky zbytečně, tolik peněz, které by bylo lze využít minimálně k přizpůsobení se klimatickým změnám (budou-li), že by všichni alarmisté měli spáchat co nejdříve seppuku.

S Římským klubem jděte do p.....ryč, ti s tím alarmismem začali. Od planetární zimy se posunuli k GW, žádná předpověď jim nevyšla, jen peníze mizí.

P. Rada 26.11.2013 21:44

Re: Ladislave N.

Pane Prokope CO2 je bezpochyby skleníkový plyn a v atmosféře je ho nyní o cca 40% více jak v předindustriální éře lidstva která trvala v klimatickém optimu 10tis let. S tím klim. optimem a tedy relativní stabilitou je ted konec a oproti předpokladu pokračování čistě přírodních vlivů podle nihž už měla pmalu nastat doba ledová se naopak planeta otepluje a to s historického hlediska celých epoch nemá analogickou obdobu. Dopady v konci století také zřejmě nebudou mít obdobu a pro přelidněnou planetu až krutě fatální.

OZE opravdu dávají daleko méně energie a navíc daleko v dynamičtějších přídělech jak při využívání fosilní konzervy ktrá umožnila dravou industrializaci. Na OZE ale vyžili celé generce našich předků a s dalekoi nižšími vědomostmi. Kompenzovali to houževnatostí a dřinou a je hloupé se tomu nyní posmívat.

Blbnutí maá lidský druh v genech jako jednání pod vlivem schemat i v situaci která se mění. Proto "blbé" právě je, že nad OZE ohrnujem nos v dosavadním opojení s žití na dluh a navíc za situace kdy nám energetické domácí suroviny docházejí.

Ř.K. vyšla velmi podstatná předpověd a tou je současná celosvětová ekonomická stagnace. Nechceteli to brát na vědomí Vaše věc - ale dnes pro většinu okolního i velmi vyspělého světa neřešitelná realita.

P. Vaňura 26.11.2013 23:32

Stačí přejít na atom, a problém je vyřešen

Dokonce to alespoň z části uznávají i někteří klimaalarmisté, zelení magoři ovšem nikoliv. Když ale vidím, jak Německo instaluje drahé a neúčinné OZE a současně nahrazuje jádro uhlím, nedivím se, že jde o národ, ze kterého vzešel magor, jménem Adolf Hitler. On byl sice Rakušan, ale to je totéž, alespoň dle JEHO názoru.

Přečtěte si Mein Kampf, tam najdete až geniální postřehy hned vedle takových nesmyslů, že pochybujete o duševním zdraví autora (dle některých historiků oprávněně).

R. Langer 26.11.2013 21:26

Re: Ladislave N.

Ano, ta banda podvodníků z Římského klubu je skutečně důvěryhodná partička k pohledání. Škoda jenom, že před cca 40 lety hlásali ti znalci celosvětové ochlazování... :-D :-D :-D

L. Křivan 26.11.2013 10:09

Všechny velké problémy lidstva

až a pár prkotin jako sopky a zemětřesení, mají kořeny v šíleném (patnáctinásobném) přelidnění světa.

Š. Hašek 26.11.2013 10:54

Re: Všechny velké problémy lidstva

si lidstvo způsobilo samo svými rozhodnutími.

Teplota je vedlejší.

A pokud se Země/Slunce/vesmír  "rozhodne", tak s tím spolek předpovídačů nic nenadělá.

M. Prokop 26.11.2013 11:47

Re: Všechny velké problémy lidstva

Neprcejte.