20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

KLIMA: Globální změna XXL

Vím, že nic nevím. To ale neznamená, že bych o tom nemohl přemýšlet. Očekávám, že mi zde klimatologové, teoretičtí fyzici, psychologové a politologové vysvětlí, že jsem politováníhodná kreatura. Přesto ale trvám na tom, že mám k problému co říci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 3.2.2020 14:20

Nějak mi to připomíná kolektivizaci ... k prosazení státního jednání vytvořit instituce, které musí být vybaveny regulačními a vynucovacími právy. Kdyby se někteří cukali a chtěli brzdit pokrok a neúprosné kolo dějin, je třeba s nimi rázně, po bolševicku zatočit!

V. Církva 3.2.2020 15:35

Ano to je nesprávná reakce. Nakonec komunismus byl také reakcí na určité problémy ale špatnou.

Myslím že jen málokdo dnes tvrdí, že ekologie je v pořádku. Plasty, pesticidy, odlesňování, toxiny a emise jsou realitou.

Ale komunismus znamená jenzhoršení toho všeho! To už radši to oteplování

M. Hoblík 3.2.2020 11:36

A prděly miliony bizonů...

P. Lenc 3.2.2020 10:52

Článek dobrý, až na tu Trikoloru.Nevím, kde autor sebral takové "údaje".

J. Svoboda 3.2.2020 10:23

Ledovce tají jen ve filmu Al Gora a tak všichni odpoledne vyrazíme sáňkovat, je přece začátek února.

Pěkný den.

B. Hančl 3.2.2020 10:33

Hnusnej dne, již před 20-ti lety jsem hrál v lednu na Líšnici golf pouze triku s krátkým rukávem. Včil mudruj, docente.

V. Církva 3.2.2020 15:37

To je bohužel pravda. V únoru 1996 jsem spravoval celou noc auto. Venku bylo víc než 10 stupňů.

V. Církva 3.2.2020 15:40

Pardon v únoru 1997. Nicméně přesto myslím, že země se otepluje a to rapidněji než je přirozené (tedy vliv lidské činnosti je dle mne jistý) ale pomaleji než nás balamutí.

J. Vintr 3.2.2020 10:38

A jak souvisí ledovce se sáňkováním u nás? U nás žádné ledovce nejsou, ale třeba v Alpách, kde jsou, si klidně můžete sáňkovat po celý rok.

P. Lenc 3.2.2020 10:53

To nic pánové, to je jenom "liberálně demokratický" nepěkný den Svoboda.;-D

P. Zinga 3.2.2020 12:05

Jo, horské ledovce tály vždy, tak jako vždy byli lidé, kterým taje mozek.

J. Šrajer 3.2.2020 10:17

Ano, jsou různé weby, i NASA, kde je možno se dovědět, že to a to je fejk. To ale ještě neznamená, že to tak je. Nejvíc mě zaráží fakt, že renomovaný astronom klimaalarmista(Z webu co jsem viděl) se ohání fyzikálním experimentem irského fyzika Johna Tyndalla z r. 1861. Asi počítal s tím, že málokdo se na ten jeho aparát podívá. Pojďme mudrovat: Dle Tyndalla se přidáním CO2 do atmosféry zvýší tepelná vodivost atmosféry. Jak to, že se potom CO2 chová jako polovodičová dioda, vede teplo jen k zemi. To nesedí. Vždyť země rotuje. Chvíli je den, chvíli noc. Teplo se musí předávat i do kosmu. Když je tepelně vodivější atmosféra, tak teplo musí rychleji unikat do troposféry kde je určitě nižší teplota než u hladiny moře. Teplo hledá rovnováhu. Dále, jak Tyndall zjistil, tepelná vodivost CO2 nezáleží na tlaku, ale jen na absolutním množství CO2. To znamená, že tepelná vodivost atmosféry by mohla být stejná v různých výškách. Pochopitelně CO2 je těžší než vzduch, takže ho bude více u hladiny moře. Ale i tak se teplo musí šířit všemi směry. CO2 je nevinný - chtějí z nás jen vytáhnout prachy.

M. Šejna 3.2.2020 10:28

pane Šrajere,

Zbytečně to děláte složité. Zkuste to jinak, např. formou selské logiky:

1) sluneční energie, dopadající na povrch Země, je plus minus konstantní. Takže to, co zůstane na povrchu Země, musí chybět jinde (zákon zachování energie)

2) Pokud skleníkové plyny zadržují sluneční energii ve spodní vrstvě atmosfery, měly by se vyšší vrstvy atmosfery ochlazovat.

3) přesně tento jev - tedy globální oteplování v troposféře, ale globální ochlazování ve vyšších vrstvách atmosfery, je pozorován.

4) popsané výsledky tohotoměření přes satelity lze najít zde:

http://images.remss.com/msu/msu_time_series.html

5) z uvedeného plyne, že sklenikový efekt není jen teorie, ale skutečný jev, který v zemské atmosfeře funguje.

J. Vintr 3.2.2020 10:34

Bohužel jeví se to tak, že to tahání peněz není hlavním důvodem. Hlavním důvodem je likvidace ekonomické základny naší civilizace a další věci, které z toho poplynou.

M. Šejna 3.2.2020 11:01

vzzkoušejte si výsledky měření na tomto odkazu:

http://images.remss.com/msu/msu_time_series.html

Pak mi napište, co způsobuje tento naměřený jev, když podle Vás skleníkový efekt v atmosfeře nefunguje.

J. Vintr 3.2.2020 11:08

To, že existuje nějaký fyzikální jev, ještě absolutně nic nevypovídá o velikosti jeho vlivu v množině jiných fyzikálních jevů, které ovlivňují klima na naší planetě. Ale lze logicky odvodit, že vliv tohoto jevu bude velmi malý až nulový.

M. Šejna 3.2.2020 13:26

Ten vliv, který zpochybňujete, evidentně dle uvedeného odkazu existuje. Jeho velikost se projevuje různými změnami teplot podle výšky nad Zemí.

Mě je celkem jedno, zda ty změny jsou podle Vás významné nebo nevýznamné, či dokonce nulové.

Podstatou je, že uvedené změny teplot v různých vrstvách atmosfery prokazují existenci skelníkového efektu.

J. Vintr 3.2.2020 13:34

Změny teploty s výškou jsou dány i jinými fyzikálními jevy a vůbec to nesouvisí s "globální teplotou", počitanou z hodnot, měřených dva metry nad zemí. Jinak je jasné, že teplo z naší planety musí nějak odcházet pryč do okolního prostoru, což se může dít jedině vyzařováním. Je logické, že čím je vzduch řidší, tím menší překážku pro toto vyzařování představuje. Proto jsou vysoké vrstvy atmosféry studené.

M. Šejna 3.2.2020 13:51

Proboha, pane Vintře, Vy jste stejně nechápavej, jak pan Zinga.

Znovu opakuji:

atmosfera se ve spodních vrstvách postupně otepluje, což je to globální oteplování.

Atmosfera v hodních vrstvách se postupně ochlazuje, což je globální ochlazování.

Chápete to? Došlo Vám, že nehovořím o teplotě, ale o postupném oteplování, resp. o postupném ochlazování?

V. Církva 3.2.2020 15:59

Pane Šejna, Vaše argumentace není dostatečně popisná. Pokusím se o tom něco nastudovat ale myslím, že to není podstatné. Podstatné je, že nesprávně nazývaný skleníkový efekt prostě existuje a ovlivňuje ho složení atmosféry ale protože ta je dynamická a je tam i voda, není to úplně jednoduché přesně spočítat.

Nicméně dá se to zkoušet i simulovat. Jen kvůli hysterii Greténů a hlouposti novinářů neexistují dostatečně popisné články založené na opravdu vědeckých základech.

Takže je to celé dost zamlžené v H2O a CO2. Přesto se zdá že CO2 je příčinou poměrně netypicky velkého nárůstu průměrných teplot země. I tam si ale nejsem jist, jestli teploty počítají správně. Rozhodně bych se nezabýval denními maximy. Ty skutečně mohou souviset víc s rázem krajiny. Důležitý je průměr denních vzorků, možná i jejich mocnin.

J. Vintr 3.2.2020 17:31

Díky teplotní roztažnosti plynů stoupá vždycky ohřátý vzduch vzhůru a tím se atmosféra zákonitě neustále "promíchává". Je to jeden z hlavních mechanizmů "termostatu", udržujícího víceméně stabilní teplotní poměry na povrchu naší planety. Výjimku tvoří klimatická anomálie zvaná teplotní inverze, která díky rozdílnému tlaku vzduchu potlačuje přirozenou tepelnou konvekci. Ovšem jde jen o krátkodobý nestabilní stav, který nemůže ovlivnit celkovou bilanci.

R. Meišner 3.2.2020 10:12

průměrná teplota celé zeměkoule je cca 15st. opravdu nic moc. a ochlazení o pouhých několik stupńů bych nepřál ani tomu nejzelenějšímu aktivistovi-nastaly by nekonečně větší problémy než při oteplení. ale hlavně--vliv lidstva na globální teplotu je nepatrný,, rozhodující jsou tři faktory: záření Slunce, sklon zemské osy, vzdálenost od Slunce. (ta vzhledem k ročnímu období, nyní jsme ve fázi, kdy jsme v zimě na severní polokouli Slunci nejbíže) všechny tyto faktory se v historii periodicky mění. toť vše.

P. Zinga 3.2.2020 9:53

Důsledky boje o záchranu země či důsledky boje o plnější kapsy některých?

"Spotřebitelé (UK) museli zaplatit v posledních 10 letech 650 000 000,- liber (19,5 miliard Kč) za proud (skotských větrných elektráren), který nikdo nepotřeboval a proto ani nebyl dodáván. "Cena za nedodaný proud dosáhla nezvladatelnou úroveň, jenom poslední rok představuje rekord 136 milionů liber, které byly vyplaceny za to, že větrné parky byly odstavené a neprodukovaly a to je více, než by dosáhly produkcí".

Prozatím se Skotové o to dělí s Anglány, Welšany a Iry...

https://stopthesethings.com/2020/01/23/priceless-scots-forced-to-pay-wind-farms-650000000-to-not-generate-power/

V. Šedivý 3.2.2020 9:39

Myslíte, že máme ještě šanci? On totiž Bureš za ČR odsouhlasil, že do toho jdeme, nevšiml jste si?

-

Jako obyčejně - doma měl spoustu svalnatých řečí, v bruseli akorát srazil paty a uposlechl rozkaz.

T. Hraj 3.2.2020 10:00

Řekl něco jako "nesmí to ale poškodit náš průmysl". Také mu nevěřím, ale ostatní neříkají ani to.

V. Šedivý 3.2.2020 10:08

Je úplně jedno, co k tomu vykládal. Nevyjednal nic a ruku zvedl.

J. Vintr 3.2.2020 10:43

V podstatě asi jediná šance je, že se ten eurofašistický spolek rozpadne dřív, než stačí dokončit své zkázonosné dílo. Zatím nemají k dispozici silový nástroj, kterým by lidi donutili k poslušnosti a je šance, že když se začnou projevovat první důsledky té jejich šílené politiky, tak se lidi naštvou a vymetou je (pokud ještě budou v té době fungovat volby).

J. Jurax 3.2.2020 14:26

Silový stroj ... zelenorudí komisaři už blouzní o ozbrojených silách EU, které by jim byly k dispozici. Ono na internacionální pomoc vzpurným zemím je třeba mít jaksi materiální fundament - tanky a vojáčky.

J. Vintr 3.2.2020 17:48

A proč myslíte, že tahají do Evropy miliony muslimů? Zbraní je k dispozici dost a oni jsou zvyklí poslouchat. Jenže není vůbec jisté, koho budou poslouchat, až jim ty zbraně dají. Pokud by měli ti eurošmejdi špetku rozumu, tak to nebudou zkoušet. Pokud ovšem aspoň tu špetku rozumu mají.

J. Šrajer 3.2.2020 9:25

Na jednom americkém webu jsem zhlédl zajímavou debatu klimaalarmisty a klimaskeptika. KA pravil: dle sondážních vrtů do ledu v Arktidě je možno zjistit stav klimatu po dobu 800 000let. Z ní vyplývá, že CO2 kopíroval změnu teplot v atmosféře. KS pravil: tento graf je zkreslen. Ano, CO2 kopíroval změny teplot, ale se zpožděním i několik tisíc let, takže nemůže být příčinou ale důsledkem. KA pravil: dle fyzikálního pokusu J.Tyndalla (1861) je dokázána absorbce tepla CO2. KS pravil: Tyndallův aparát měří tepelnou vodivost plynů, nikoliv schopnost vyzařovat teplo jedním směrem. Navíc, CO2 není polovodičová dioda, aby vyzařoval jedním směrem. Množství CO2 v atmosféře pouze zvyšuje tepelnou vodivost a při rotaci země je teplo vedeno všemi směry, tedy i zpět do kosmu.