29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

KLIMA: Falešné doktríny alarmistů

Ekologičtí aktivisté rozbíjejí ekolgický aktivismus a podstatně se na tomto ničení podílí IPCC (Mezivládní panel pro změnu klimatu), který falzifikuje vědu, aby mohl tvrdit, že lidé zapříčiňují globální oteplování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kolman 2.1.2019 23:51

JE "CO2" NEJDŮLEŽITĚJŠÍ???

Všude se ve všech pádech skloňuje CO2, jeho vliv na klima a vliv člověka na produkci CO2.....

Ale! Daleko větší obavy mám z toho, aby nám všem na Zemi nezačal (pokud už nezačal!) ubývat pro život savců naprosto nezbytný plyn zvaný KYSLÍK!!! Pokud by povážlivě klesl podíl kyslíku, pak by nás nějaké hypotetické oteplování/ochlazování(?) nejspíš přestalo zajímat. V likvidaci zdrojů kyslíku je člověk nepřekonatelný, ale zatím si to nejspíš neuvědomuje!

L. Metelka 2.1.2019 23:53

Re: JE "CO2" NEJDŮLEŽITĚJŠÍ???

Vlivem spalování fosilních paliv kyslíku v atmosféře (zatím jen) mírně ubývá.

V. Kolman 3.1.2019 0:12

Re: JE "CO2" NEJDŮLEŽITĚJŠÍ???

Nemá větší vliv na ubývání "O2" likvidace deštných pralesů a jiných "výrobců" kyslíku? Pralesů, které se velkou měrou přičiňují i o "likvidaci zlořečeného" CO2?

L. Novák 3.1.2019 0:20

Re: JE "CO2" NEJDŮLEŽITĚJŠÍ???

No, a kde se teda bude pěstovat cukrová třtina na výrobu "bio" lihu povinně přidávaného do ropných paliv? :-P

P. John 2.1.2019 23:08

prd

Kdyby jsme si všichni na planetě v jeden okamžik prdli, tak zvýšíme teplotu o ten prd. :o) A pak nám bouchnou dvě sopky a celková koncentrace je jak za rok celé Evropy.

P. Rada 2.1.2019 23:26

Re: prd?

Zásadně se mýlíte už v chemickém složení svých a sopečných plynů. Obě tyto skupiny totiž mají naprosto rozdílné vlastnosti. Kdyby jste si alespon toto ujasnil, třeba by Vám došlo co se s námi děje.... Jsme totiž na nejlepší cestě do prd....

Dobrou náladu a nadhled na zmírnění dopadů ale rozhodně potřebovat budeme.

P. John 2.1.2019 23:33

Re: prd?

taky to bylo myšleno k pousmání

P. Rada 2.1.2019 23:49

Re: prd?

Pokud my lidé vynakládáme jen zlomek svých prostředků na obživu - můžeme s "pousmáním" tolerovat i dvojnásobné zdražení potravin. Trochu jinak jsou na tom ale už i u nás lidé, kteří ze zemědělské či lesnické činnosti žijí.

https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/sucho-obnazilo-spory-malych-a-velkych-farmaru-o-budoucnost-zemedelstvi-v-krajine-116206.html?utm_source=rss&utm_medium=web&utm_content=podnikatelske-prostredi-141&utm_campaign=rss_portal.

Pokud bychom ale byli v situaci, že nám klimatické podmínky sníží příděl potravin na polovinu i méně a nebylo jak saldo ekonomicko-logisticky vykompenzovat. Došlo by zřejmě k daleko méně zábavné situaci. Právě tam ale směřujeme.

P. John 3.1.2019 0:04

Re: prd?

to ano, ale pak se na to musíte podívat komplexně, kde jsme. Byl moc dlouho klid, když se podíváte do historie. Přirozený koloběh, že uvědomělý je umlácen hlupákem. A tak to jede už tisíce let. A druhý pohled je pohled peněz, bohatí chtějí být ještě bohatší, chudí se jim snaží vyrovnat, tak si vlastně od těch bohatých půjčí aby uspokojili svoje ego, když každý den je jim nuceno utrácej utrácej, a tady máš půjčku na tu telku kterou uplně nutně nepotřebuješ. Ale to jsem zcela odbočil. Jen vše souvisí se vším.

P. John 2.1.2019 22:37

Cesta

Zítra hned letím do OBI, na dvorku stluču z různě kvalitních materiálů vesmírný koráb. Zmáčknu start a raději na Mars :o)

P. Rada 2.1.2019 23:08

Re: Cesta

Nabízím jednodušší, operativnější a méně nákladnou metodu.

Pustit si nějakou vydařenou herní simulaci na počítači. Konec konců to má i tu výhodu, že s dobře udělané simulace se může navodit ponaučení pro reálný život. Když totiž např dojdou neobnovitelné zddroje, pak nutně následuje "konec hry".

Zajímavé scénáře přitom nabízejí typy simulací s obnovitelnými zdroji ale s volitelnou destrukční složkou. Nechcete tedy zkusit raději něco takového?

P. John 2.1.2019 23:11

Re: Cesta

raději poletím :o) stačí aby jsme se chovali ohleduplně a to stačí. Ale to by se musely všichni chovat stejně. A né že ušetřím, tak ten cisternu s kalama spálím v Litoměřicích (zahradě čech). třeba

P. Rada 2.1.2019 23:55

Re: Cesta

Hominidé včetně těch údajně sapiens mají všichni zabudovánu schopnost zabíjet pro potěšení a také afektivnost která velí pokud se život nedaří rozvíjet - pokusit se jej alespon zničit.

Naplnování těchto vloh tradičně brání jen dostatečně vlivná kulturnost.

Proro se Vám vůbec nedivím, že chcete "odletět".

Také dnes už "odlétám".

T. Politik 2.1.2019 22:24

Jak je to?

Tak nevím, ale bez CO2 by rostliny jaksi nefungovaly. Tak jak je to?

Problém je v tom, že"

1) produkujeme CO2

2) Stromy, rostliny, plankton úspěšně likvidujeme.

Ví někdo, jakým procentem se na úrovni skleníkových plynů podílí bod 1 a bod 2 ???

P. Rada 2.1.2019 23:19

Re: Jak je to?

1. Předně i bez vlivu člověka zde vždy byla sopečná činnost. Ta lidská je dnes svou masivností přes-příliš nadbytečná. Už v době preidustriální např postařilo vypalování lesů a zakládání rýžovišt k odvrácení nástupu doby ledové v důsledku Milankovičovi precese. To co se děje nyní přesahuje veškerá historická měřítka o několik řádů.

http://media.rozhlas.cz/_audio/00640662.mp3

2. Likvidací biosféry si situace skutečně navíc komplikujeme.

Lépe jak procento skleníkových plynů ale vypovídá o stabilitě klimatické bilance všech vlivů. Tedy i těch ochlazujících.

http://www.enviwiki.cz/wiki/Soubor:Radiacni_pusobeni_AR5.svg

M. Šejna 2.1.2019 20:31

Novákova neznalost neznamená blbost druhých

průměrná teplota na území Česka se počítá jen od roku 1961. Do té doby nebyla sít meteostanic na území Česka natolik reprezentativní, aby bylo možné z toho počítat průměrnou teplotu pro celé Česko.

Existují ale samostatné teplotní řady jednotlivých českých meteostanic, jejichž teplotní řada je delší než sto let. Všechny letos zaznamenaly nejteplejší rok. Nejtepleji bylo letos i v Klementinu, a to od počátku měření (rok 1775).

Takže smát se jiným jen proto, že Novák 475 nechápe statistiku a statistické metody, je ukázkou toho, jak on umí ze sebe udělat hlupáka v přímém přenosu.

L. Novák 2.1.2019 20:54

Re: Blb Miroslav Šejna

Šejno, tvoje neschopnost pochopit obsah psaného sdělení je donebevolající, ale četnost, s níž tuhle vlastnost prokazuješ na NP, je tak vysoká, že snad ani nemá smysl na ty tvoje demagogické žvásty reagovat.

L. Novák 2.1.2019 20:01

Loňský rok byl v Česku nejteplejší od roku 1961....

Loňský rok byl v Česku nejteplejší od roku 1961... _ http://jdem.cz/eqmrn4

Musel jsem se při čtení této zprávy na zelenými magory (Fendrych, Fendrychová) obsazeném webu Atuálně.cz smát. Pravda, vedro bylo a bez klimatizace v bytě by mi bylo ouvej...

Podstatné, co mě na článku zaujalo, byla věta, která mě poněkud vyrazila dech: "Kromě února a března byly všechny měsíce loňského roku teplotně nad normálem, který meteorologové počítají z let 1981 až 2010. (!!!) Duben a květen byly dokonce teplotně mimořádně nadnormální a šlo o nejteplejší duben respektive květen zaznamenaný na českém území od roku 1961.

Jestli podle tohoto vzoru počítají a prokazují i "globální oteplování", tak už chápu, že tímto postupem se dá dokázat cokoliv, co si předem vybásním. :-)

M. Šejna 2.1.2019 20:36

Re: Loňský rok byl v Česku nejteplejší od roku 1961....

http://www.infomet.cz/index.php?id=read&idd=1546437271

L. Metelka 2.1.2019 21:06

Re: Loňský rok byl v Česku nejteplejší od roku 1961....

A copak na tom nechápete?

L. Novák 2.1.2019 22:45

Re: Loňský rok byl v Česku nejteplejší od roku 1961....

Jde o neuvěřitelně krátké období, z něhož se vypočítává průměr, s nímž se teploty v současnosti porovnávají. Nezpochybňuji extrém teplot, ale udivuje mě nedostatečně dlouhý časový interval, po který máme (doufejme) spolehlivé a srovnatelné údaje o teplotách na českém území. A je úplně jedno, jestli někde jinde mají záznamy o pár desítek let starší. _ _ Vztaženo k problematice klimaalarmizmu, z pohledu časového intervalu např. 1000 let, 10tis let a třeba i 100tis let a mnohem více, dnešní "teplotní extrémy" nemusí být vůbec ničím mimořádným. Prostě jenom nejsou spolehlivá srovnatelná data z dávnější minulosti.

Připomnělo mi to nedávno tamtéž zveřejněný text _ http://jdem.cz/ep43h9 _ kde v komentářích byl příspěvek tohoto znění: Michal Zelený (19.12.2018):

Nemyslím si, že by pan Trnka neznal základy statistiky. Proto jsem přesvědčený, že větou "frekvence sucha se statisticky významně zvyšuje" záměrně klame v matematice méně vzdělanou část populace.

Pokud máme k dispozici data za 150 let, přičemž jen historie homo sapiens sahá cca 190 tisíc let zpět a osídlení v okolí Nilu je datováno cca do doby cca před 12 tisíci lety, pak dělat "statisticky významné závěry" týkající se posledních čtyř může jen hlupák nebo osoba záměrně manipulující s fakty.

Neříkám, že máme vodou plýtvat a nesouhlasím s devastací krajiny například pěstováním "průmyslových" plodin, ale environmentalistických manipulátorů, jejichž jediným zájmem je přisát se na nějaký státní penězovod, už mám plné zuby.

L. Metelka 2.1.2019 23:03

Re: Loňský rok byl v Česku nejteplejší od roku 1961....

Krátké období... Co byste získal průměrováním třeba přes milion let? Charakteristiku průměrných podmínek dnešního období asi těžko. Klima je nestacionární. Na to potřebujete hlavně průměr z posledního období. A 30 let je dostatečně dlouhé období, aby reprezentativně popsalo průměrné podmínky.

L. Novák 2.1.2019 23:15

Re: Loňský rok byl v Česku nejteplejší od roku 1961....

Spíš jde o výskyt extrémních stavů a jejich četnost. Délka lidského života je příliš krátká, o lidské paměti ani nemluvě. Jde mi vyvozování závěrů v klimatologii z krátkého intervalu spolehlivých měření a prognózy do budoucnosti z toho vytvářené. Že bylo loňské léto extrémně teplé, asi nikdo soudný zpochybňovat nebude. ;-)

L. Metelka 2.1.2019 23:18

Re: Loňský rok byl v Česku nejteplejší od roku 1961....

Co je dnes extrémní (v dnešním klimatu) nemusel být extrém v klimatu třeba před 20 tisíci roky, tam to naopak mohlo být zcela běžné.

L. Novák 2.1.2019 23:36

Re: Loňský rok byl v Česku nejteplejší od roku 1961....

Ano, to je seriózní přístup. Proto dnes nevidím důvod k panice z krátkodobých extrémů v počasí a vytváření hloupých kampaní za "boj s GW a proti CO2". To jsou nesmysly globálního rozměru.

Jistou analogii vidím třeba v extrémních srážkách, které u nás způsobily ještě relativně nedávno rozsáhlé záplavy. Dnes už jsou zapomenuty a málokdo si láme hlavu, jestli za pár let nemůže přijít velká voda zase. Pohled měřítkem délky lidského života a nepřenosné životní zkušenosti považuji za velmi zavádějící a nespolehlivý.

L. Metelka 2.1.2019 23:41

Re: Loňský rok byl v Česku nejteplejší od roku 1961....

Ano, ale pohled člověka 18.století je o jiném klimatu, než je to dnešní. A ono nejde ani tak o změny jako takové, ale o jejich rychlost a o to, jaký tlak na adaptaci vyvolávají. Kdyby se oteplovalo 1000 let o 0,2 stupně za století, bylo by oteplení stejné, jako při oteplení o 2 stupně za 100 let, ale vzhledem k menší rychlosti by byla adaptace jednodušší.

L. Novák 3.1.2019 0:04

Re: Loňský rok byl v Česku nejteplejší od roku 1961....

Jistě. To platí i pro ostatní živé organizmy, nejenom pro člověka. Ale že bychom rychlost změn dokázali ovlivnit, považuji za iluzorní. Navíc o rychlosti změn klimatu v minulosti nemáme dostatek spolehlivých dat. Rozsáhlé kampaně a panika vyvolávaná eko-aktivistickými skupinami jsou zřejmý podvod sledující jiné cíle, než ekologické.

J. Schwarz 2.1.2019 18:33

Všichni ti samozvaní

spasitelé Země ať už jdou se svým moralizováním konečně do (_!_). Já jsem, narozdíl od nich, opravdu tolerantní a tak mi nevadí budou-li žrát salát, jezdit na kole a své konference budou namísto létáni na Bali a konferování v opulentních hotelech pořádat moderně a "digitálně" prostřednictvím Skype. A oplátkou si vyprošuji, aby mne kvůli svému stihomamu buzerovali, zakazovali jíst maso nebo jezdit autem. Většina těch moralistů jsou obyčejní paraziti, a navíc to o sobě vědí! Vědí, že berou mnohdy velké peníze na nic, jen proto že jsou bůhví proč "celebrity" a kvůli poprsí nebo zajímavě tvarovanému zadku se kolem nich rojí bulvární novináři. Když někdo takový dostane za nic milion, proč by okázale nedal dvě stě tisíc na charitu, nepodpořil Greenpeace či Děti Země, Lékaře bez hranic popřípadě neposlal do Afriky kozu? Vždyť do bude dobrá reklama, co přinese další žluťásky do kapsáře! Většina takzvaných "umělců" vlastně žije napůl z dotací - dotovaná je kultura, divadla, koncerty a nikdo se občanů neptá, jestli to tak chtějí. A pak si tyhle týpky ještě hrají na elitu národa a rozdávají svá moudra nalevo napravo... A přitom si vlastně i ty pasivní baráky a elektromobily kupují za prachy těch, co na nic takového nemají. Instalatérovi totiž město nezadotuje polovinu vybavení a benzín navrch jako divadelníkům provedení hry, ve kterém Ježíš znásilňuje muslimku. Ale to druhé je prý úžasné umění! Nic proti, pokud si provedení zájemci o zhlédnutí kusu kompletně zaplatí. Ale nechat si tohle navíc zaplatit z městské kasy je svinstvo na kvadrát!

T. Politik 2.1.2019 17:04

Právě teď

Právě teď se píše o třech z mnoha aktivních sopek, a to o Etně, Stromboli a Krakatoa.

Každá z nich vychrlí do atmosféry za den cca 300 tis. tun CO2.

Tj. +- milion tun CO2 za den. Letecký provoz nad USA a Evropou má na svědomí podobný podíl skleníkových plynů.

Proto zřejmě EU rozhodla snižovat již tak nízké emise motorů automobilů. Logické ne ? Zachraňujeme svět omezením aut. průmyslu a necháme létat čím dál více letadel. Ekologický terorismus v praxi. Asi výrobci aut zaplatili malé výpalné, nebo jsou snadnou kořistí, vyberte si.

P. Rada 2.1.2019 17:35

Re: Právě teď

Sopešná činnost je co se týká imisí CO2 v průměru za dlouhé desetimiliony v celém múhrnu svých možností těsně pod hranicí toho, kolik uhlíku sorbují oceány.

Antropogenní činnost je ale zhruba 100x vyšší jak průměrná sopečná a proto jsou dopady lidské činnosti tak významné pro změnu klimatu.

https://skepticalscience.com/arg_volcano_cz.htm