19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

KLIMA: Alarmismus nekončí, ale vyostří se

Rozhodnutí amerického prezidenta Donalda Trumpa stáhnout Spojené státy z Pařížské klimatické dohody uzavřené 2015, je rozhodnutím zdravého rozumu. Obsáhlé vysvětlení důvodů, proč se tak americký prezident rozhodl, správnost jeho kroku potvrdilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Vízek 6.6.2017 18:29

Stručně řečeno

Václav Klaus = permanentní alarmista

Má na to právo.

P. Rada 6.6.2017 18:27

Re: Jen by mne zajímalo,

Pane Nováku informace čerpám s přednášek pana Svobody který je jako historik klimatu velmi zběhlý. Obrázky s jeho přednášek dokumentující takové korelace sem ale žel nemohu vkládat.

Vazba hlodavců na mor je navíc snad všeobecně známá a dobré úrody obilovin kterým vyhovuje sušší a teplejší klima zejména v době zrání, podněcovali pravidelně i rozvoje populací hlodavců.

F. Vízek 6.6.2017 18:22

Klausův "ekologický alarmismus" ?

Nic nového. Pamatuji si, že Václav Klaus jako kafemlýnek bojoval a bojoval:

Teď proti klimatickým alarmistům, před časem postupně proti europeismu, multikulturalismu, environmentalismu, humanrightismu, NGO-ismu, dirigismu, ekologismu, nepolitické politice, odborům, obecnému referendu, občanským hnutím, třetí cestě i novému středu, úřadu ombudsmana, finanční policii, majetkovým přiznáním, socializaci EU, diferencovaným daním, neziskovým organizacím, občanským sdružením..., prostě

Václav Klaus bojuje po jiráskovsku - proti všem.

Inu: kdo má monopol na pravdu (= je vlastníkem pravdy), ten nesmí přestat.

P. Rada 6.6.2017 18:13

Re: Milý pane Netopile.

Dokonce světové války byly byznysem zneužívané - tak se nedivím, že se najdou lidé zneužívající klimatickou změnu.

Zásadní zneužívání ale tkví v nezohlednění externalit při výrobě energie ve velkých tepelných elektrárnách na fosilní paliva - ale o tom kupodivu ticho.

Jiným příkladem pokřiveného a hromadnětolerovaného "byznysu" je osvobození daně na palivo pro leteckou a námořní dopravu - oproti dopravě železniční či silniční. Proč?!

Takže souhlas s tvrzením ..."O peníze jde až v první řadě" ...ale nesouhlas s přehlížením podstatných tunelů ve světové ekonomice. Právě tato všestranná pokřivenost včetně tolerování dluhů a finančních bublin vede ke špatným koncům.

F. Vízek 6.6.2017 18:10

Jít s dobou, která je tak jiná...

Americký prezident hájí americké zájmy. V pořádku. Ruský prezident hájí ruské zájmy. V pořádku. Každý to dělá po svém. Otázkou bez odpovědi je, kde ty zájmy - vzhledem k sousedům a zbytku světa - mají končit. Nejspíš tam, kde narážejí na legitimní zájmy někoho jiného.

Rozhodnout to = problém, ne malý.

Nepochybně musí platit, že EVROPSKÉ problémy (humanitární, společenské, sociální, ekonomické, vojenské...) musí řešit EVROPA.

Evropa je ekonomický kolos a zároveň vojenský "trpaslík". Ani svoje hranice nedovede uhájit. Její problémy se sousedy řeší Amerika. Podivné, ta jim přece nemůže tak rozumět...

Evropané by se měli cítit být - Evropany, aby se neopakovalo, co bylo pravidlem po tisíce let: na tomto kontinentu se bili sami se sebou, vybíjeli se. Evropa i svět se za posledních sto let hodně "zmenšily", všechno se nás týká, nic není daleko, všechno je za humny. Čech, Němec, Ital, Francouz, Polák, Řek, Španěl...prima, ale také Evropan.

P. Rada 6.6.2017 18:02

Re: pane Jochu

Na hubu USA asi nepadnou - ale mohou vystřízlivět. Na pád mají ekonomiku i zásoby dost silné na celá desetiletí ale na problémy mají zaděláno rovněž - viz finanční dluh. Vzpomente jak nebyli schopni zachránit New Orleans. Hladina oceánů ale dál a dál poroste, většina populace je tam u pobřeží, hurikány přitvrdí a Florida už má tak dost velké problémy dnes.

Při odtátí severní čepičky se bude více stáčet JETSTREAM s navozením anomálií i ve vnitrozemí. Mají tam sice meteoslužbu a meteoinformace zcela zdarma a na vysoké úrovni předpovědní službu ... ale před tornády, lesními požáry, degradací půd ... to nechrání. Informatika a věda které dnes D.T. nevěří už dnes vypovídá o vážných rizicích GW d obudoucna. Zo ale už přijde do presidentského křsla zas někdo jiný. D.T. tak ukazuje, že na budoucnosti mu nezáleží.

V. Čermák 6.6.2017 18:01

Milý pane Netopile.

Je hezké, že Klause tak pěkně familierně titulujete a navíc obdarováváte zdravým rozumem, který ale vám bohužel chybí. Jak jinak si vysvětlit vaše tvrzení, že "O peníze jde až v první řadě", jako Klausovo Přikázání? Ten výrok je jeho Konstatováním, nikoliv Přikázáním. Chápete pane Netopile ten Markantní Rozdíl, nebo oběma pojmům prostě nerozumíte, tak pro vás splývaji? Koneckonců Alarmický KlimaByznis pouze Klausovo konstatování faktu, že O peníze jde až v první řadě tento Klimabyznis Potvrzuje......

V. Novák 6.6.2017 18:00

Re: Jen by mne zajímalo,

Omyl. V minulosti pravidelně korelovala s mory i hladomory studená a vlhká období.

Černá smrt přišla do Evropy v pol. 14. století, kdy už končilo středověké klimatické optimum a mory se pravidelně opakovaly do začátku 18. století, kdy končila Malá doba ledová.

V. Novák 6.6.2017 17:52

Re: Žádný zdravý rozum - iizolacionismus to je.

Dusil jste se - a dusil vás tamní CO2, že...

O vlivu člověka na lokální životní prostředí se nikdo nehádá.

Spor je o vlivu člověka na globální klima, což je přece jen rozdíl. Nikdo se nehádá o vlivu člověka na (a zpětně na člověka) množství polétavého prachu, přízemního ozónu, NOx, aromatických uhlovodíků, SO2, atd atd atd. Na to netřeba jezdit do Pekingu, stačí Ostrava při inverzi. Nebo si vzpomenout na podzimní mlhy v Ústí n.L. v 80. letech.

P. Rada 6.6.2017 17:47

Re: Jen by mne zajímalo,

Omyl. V minulosti pravidelně korelovala teplá období s mory (přemnožení hlodavců) a studená s hladomory (neúroda).

P. Rada 6.6.2017 17:43

Re: Jeden zářný příklad užitečného idio.. ...?

Změny klimatu k nám opravdu mohou zavléci malárii a další tropické nemoci na které většina populace zde není imunní a zdravotnictví připraveno. To nejspíše tehdy, pokud by v zimním období vydrželo stálé teplé západní proudění a v následijícím létě se přemnožili komáři.... Taková pravděpodobnost s časem poroste ale zároven bude platit riziko zimních mrazů hluboko pod nulou které by takovou epidemii zřejmě potlačily.

Navíc sucho a další extrémy klimatu budou s více postižených oblastí hnát migranty a ti mohou jak některé nemoci zavéct tak se mohou naopak ukázat jen jako imuní přenašeči.

Stupidně jednající až slabomyslný člověk si takovéto souvislosti sotva uvědomuje a Vy jste ho pěkně předvedl.

F. Netopil 6.6.2017 17:39

Rozhodnutí amerického prezidenta Donalda Trumpa

je plně v intencích Klausových přikázání 1) O penize jde až v první řadě a 2) Po nás potopa. A proto se to Vašíkovi s jeho "zdravým" rozumem tolik líbí. Kéž by měl pravdu a líbilo se to i lidem za desítky let.

M. Šejna 6.6.2017 17:28

tak jo, Kneifle

vzdávám to.

Teploty brzy poklesnou na úroveň let zvaných hiatus, protože to napsala Curry, a té Kneifl věří a hrdinně tu za ni bojuje.

A já se jdu se svými setinkami stupňů léčit, zatímco pro nevzléčitelného Kneifla je nějaký stupeň nahoru nebo dolu v globálníchh teplotách bezvýznamná změna, kterou není nutné komentovat.

J. Brunner 6.6.2017 17:15

Re: Brunnere

Jo, to také nejde vymluvit, ale přece jen je tam jakási šance oproti tomu, který ví a věří. Ale já jsem jen pitomec, který nevěří v CO2.

Víte co je humorné? Pamatuji používání sloganu "poručíme větru, dešti", což byla asi jen propaganda, dlouho to netrvalo. Teď už to není jen pouhý vítr a déšť, ale celé klima a vymysleli to na Západě. Ti co to berou vážně, jsou jako ti, kteří to heslo věřili komunistům.

J. Mrázek 6.6.2017 16:59

Re: Good bye Donald.

O američanech nikdo nepochybuje, že jim to skvěle myslí, ale mnohem pomaleji ....

J. Mrázek 6.6.2017 16:56

Jeden zářný příklad užitečného idio.. ...

Rovenský- změny klimatu nám sem zavlečou malárii. Díky Donalde..... tygrovaný komár byl pozorován v Německu, je přenašečem malárie. Nicméně svádět průběžnou změnu a dovoz hmyzu spolu s banány na Donalda, to chce hodně velkou prázdnou dutinu lebeční ....

F. Vejr 6.6.2017 16:40

Re: Přidávám se též !

Já taky.

F. Vejr 6.6.2017 16:36

Re: pane Jochu

Zdravý rozum zapracoval a už ji vypověděl. Jeden stát, co to je? Ostatní státy jsou seřazeni v jednom šiku padnout i třeba na hubu.

S. Kneifl 6.6.2017 16:28

Re: tak jinak, Kneifle

Náběh na El Niňo a návrat k původním teplotám trval od začátku roku 1997 do poloviny roku 1999, samotný pokles po vrcholu rok a půl. To, že se ho zoufale snažíte zredukovat na 5 měsíců, které vám vyhovují, je jednoduchý cherrypicking, který tak rád vyčítáte klimaskeptikům. Hiatus v kontextu El Niňa je slaměný strašák, kterého jste si prostě vymyslel, jak je vaším zvykem - o ničem takovém jsem nemluvil. Setrvačnost je v tom, že zotavení z El Niňa nemusí trvat jen těch vašich 5 měsíců, stejně jako netrvalo jen 5 měsíců minule.

A s tím vaším neustálým počítáním setinek stupňů v každé diskusi byste se měl začít léčit, podezřele připomíná obsedantně kompulzivní poruchu. ;-)

F. Vejr 6.6.2017 16:26

Re: funkce sinus?

Já také neznám vědecké práce pana Trumpa a Klause na toto specifikum, ale je to dobrá otázka.Ale dlouhodobá sinusovka teplotních trendů trvá vždy cca 200 let. Nyní se dostáváme k vrcholu na její plusové straně. Před šedesáti lety odborníci radili vysazovat v našem pásmu peckoviny (těm se tu tolik nedařílo) z toho důvodu, že nastává období cca 50 let oteplování. Jsou odpozorovány i jiné závislosti na které nemá člověk vliv. Průměrná tep. stoupla o celsius a podívejte se třeba na ty meruňky v porovnání s těmi za první republiky. Jablka chutnala s porovnání s dnešními jako řepa. Genetiku do toho nepleťme. Přírodní zákony nikdo nepředělá, příroda se umí uhájit sama, nepotřebuje Bursíky a jiné vyžírky. Byla by to dlouhá debata.

M. Šejna 6.6.2017 16:12

tak jinak, Kneifle

Data CRU (HadCRUT4) - odchylka od prměru 20.století

rok 1999: leden +0.43°, únor +0,68°, březen +0,32°, duben +0,42° květen +0,33°.

rok 2017: leden +0.83°, únor +0,93°, březen +0,97°, duben +0,83° květen +0,80°.

Kde je ten hiatus? Kde je ta setrvačnost?

Kdo tu ze sebe dělá pitomce?

V. Novák 6.6.2017 16:04

Re: Jen by mne zajímalo,

Obávám se, že pračlověk Janeček byl natolik ekologicky neuvědomělý, že se těšil, jak si ohřeje své revmatické klouby, jimž soused ledovec dával co proto.

Zrovna tak naši předkové v době středověkého klimatického optima, místo aby omezili topení a svoji uhlíkovou stopu, radši stavěli katedrály a věnovali se kultuře. A pochvalovali si, jaká je to paráda, když jim zemědělství tak krásně jde, žádný hladomor...

V. Novák 6.6.2017 15:59

Re: V IVK nic nového

Prostředky nalité do ITERu nejsou dotace, ale investice, protože se solidní pravděpodobností přinesou větší prpstředky.

Prostředky nalité do větrníků a slunečníků jdou dotace, protože mizí bez užitku.

O. Zuckerová 6.6.2017 15:56

Jen by mne zajímalo,

jaká opatření činil pračlověk Janeček povšimnuv si, že se neodvratně blíží doba interglaciálu. Zastyděl se aspoň za nadměrné užívání ohnišť?!

M. Šejna 6.6.2017 15:55

pane Jochu

on je to opravdu domeček z karet.

Pokud USA vypoví dohodu z Paříže, pak se nebudou cítit vázani povinností snížovat emise CO2. Ostatní ale ano. Takže z těch 190 států se začnou do USA přesouvat producenti energeticky náročných výrobků. A o to Trumpovi jde. Získá tím nová pracovní místa, jak slibil v prezidnetské kampani.

S. Kneifl 6.6.2017 15:52

Re: vy jste neuvěřitelněj, Kneifle

Naprosto s vámi souhlasím, ale píšete o něčem úplně jiném než já. Zkusil bych vám to vysvětlit, ale po tom, co tady dnes předvádíte, jsem si jist, že byste to nepochopil.

S. Kneifl 6.6.2017 15:49

Re: jak ze sebe dělá Šejna pitomce

Hezky jste si naběhl na vidle. Zkusil jste vůbec postupovat podle své skvělé rady? Ať si vezmete kteroukoli globální teplotní řadu, můžete si všimnout, že po prvním poklesu následoval v roce 1999 ještě poměrně silný nárůst (o 0,3 °C), po kterém teprve teploty spadly na úroveň před rokem 1997. Analogicky s minulým El Niňem jsme teď ve fázi toho menšího vzestupu. Kdybyste nebyl schopný si to najít sám, tady jsou grafy:

http://woodfortrees.org/plot/hadcrut4gl/from:1996/to:2001

http://woodfortrees.org/plot/hadcrut4gl/from:2014/to:2018

P. Joch 6.6.2017 15:42

Re: Good bye Donald.

Ano, to se o Exxonu se všeobecně ví, že dlouhodobě podporují klima-alarmismus, aby na tom mohli vydělávat. Mě přišlo směšné jak všichni opravdu hystericky odsuzovali takovou malou lapálii, že jeden stát z více než 190 odstoupil od dohody z Paříže. Pořád přece zůstává dalších 190 států. Nebo je to jinak a celé je to jen domeček z karet a někdo si dovolil vytáhnout tu spodní a celá stavba se třese?

P. Joch 6.6.2017 15:36

Re: Dopady alarmů na USA a situace u nás.

Pane Rada, doporučuji studium pna Poppera, neboli žádná teorie se nedá ani opakovaným měřením, zpřesňováním a vyčíslováním ověřit. Dá se pouze vyvrátit a nahradit teorií novou, lepší. Jakmile se jedna teorie bere za ověřenou a bezpochyby správnou, jedná se o DOGMA, neboli tvrzení o němž nelze pochybovat. Zajímavých příkladů je spousta, například plošný zákaz židovské vědy v nacistickém Německu, včetně teorie relativity.

I. Schlägel 6.6.2017 15:28

Re: V IVK nic nového

No, vidím, že to máte ode zdi ke zdi. Tož hodně štěstí.