29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

GLOSA: Klimatický Alzheimer

Nová mystifikace. Článek v New York Times (The End of Snow) tvrdí, že už čtyřicet let ubývá sněhu. Od února 1967 do února 2013 prý kvůli globálnímu oteplování zmizelo obrovské množství sněhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Götze 12.2.2014 13:49

Re: pane Götze

Ano, jenze tu agitku dela NYT, ktere dava do souvislosti globalni oteplovani a ubytek snehu. Autor clanku tento nesmysl jen komentuje. Vas prispevek by spise mel smerovat vuci NYT, autor clanku neni autorem teto myslenky.

M. Martin 12.2.2014 13:32

Re: jistě Kajane

Jednotka blbosti? Jeden Šejna.

S. Kneifl 12.2.2014 13:03

Re: grafomane Kneifle

A kde tvrdím, že to má něco společného s globálním oteplováním? Já psal o globálním průměru, stejně jako článek v NYT. Poukázal jsem pouze na zřejmou irelevantnost vaší rádobyvtipné poznámky o tom, že u nás není sníh.

M. Šejna 12.2.2014 12:58

pane Götze

já nehodlam zaplatit ani korunu. Mě globální oteplování vyhovuje.

M. Šejna 12.2.2014 12:56

jistě Kajane

novináři NYT jsou dacani prolhaní levičáctí. Čtěte radši Izvěstie a moskevskou Pravdu. Tam se už několik let píše o tom, že nás čeká globální ochlazování.

M. Šejna 12.2.2014 12:55

grafomane Kneifle

a co má sněhová nadílka v Alpách a sněhový deficit v Česku společného s globálním oteplováním? Chcete mi snad tvrdit, že v Rakousku a Itálii je letos arktická zima, zatímco u nás nikoli? Nebo jste mi pravě potvrdil moje tvrzení, že sněhová pokrývka a globální teploty jsou o něčem úplně jiném?

M. Šejna 12.2.2014 12:51

pane Němče

pak Kremlíák je známý bijec klimatologů. Dnes ale zaútočil na článek v NYT, což jsou noviny a nikoli klimatologický věstník. Doufám, že pak Kremlík bude vždy takto aktivní, až bude vyvracet bláboly českých novinářů.

Mimochodem - sněhová pokrývka je meteorologická záležitost a nikoli klimatologická, jak se nám snaží pan Kremlík v článku vnutit. Například v zime 2006/07, která byla nejteplejší v evropské historii, napadl počátkem listopadu sníh téměř v celé Evropě. Praha se potýkala s klasickou dopravní sněhovou kalamitou. Počátkem listopadu 2006 tedy prudce vzrostla globální sněhová pokrývka. V prosinci a lednu pak v Praze rozkvétaly jabloně.

D. Seibt 12.2.2014 10:36

Re: ano, pane Kremlíku

Ano, ale NYT psal, ze je mene snehu, takze vlastne vyvracite clanek NYT a ne argumenty pana Kremlika :-)

K. Janyška 12.2.2014 10:05

Jsou to svi ně špinavé, levičácké a prolhané,

tihle dacani alarmističtí... Dzp.

P. Götze 12.2.2014 10:00

Re: ano, pane Kremlíku

Vemte to jinak, kolik jste ochoten platit ze sve kapsy, aby jste mel ladovskou zimu kazdy zimni den do konce vaseho zivota. Jakou castku jste ochoten platit? Reknete mi cislo.

S. Kneifl 12.2.2014 9:05

Re: ano, pane Kremlíku

Pane Šejno, než zase začnete psát nějaký svůj grafomanský komentář, nastudujte si něco o rozdílu mezi globálním průměrem a lokálními extrémy. Pokud vám to uniklo, tak sníh, který chybí tady, značně přebývá v Rakousku a v Itálii (jezdím tam už 15 let, ale tolik sněhu jako minulý týden jsem ještě neviděl), a sněhová pokrývka Severní Ameriky je letos na rekordní úrovni, v některých zasněžených oblastech dokonce sníh nikdo žijící vůbec nepamatuje.

Souvislost teplot s množstvím sněhu navíc naznačuje původní kritizovaný článek, nikoli pan Kremlík, pokud to náhodou uniklo vašemu ctěnému bystrozraku.

V. Němec 12.2.2014 8:57

Re: ano, pane Kremlíku

Ano, pane Šejno, je důležité, že píšete ŽE MŮZETE mít teplotně stejné zimy a budou různě bohaté na sníh. Tím říkáte, že souvislost mezi teplotami a výškou sněhové pokrývky je mizivá. Jenže... NO A? Tvrdí snad pan Kremlík opak?

Pokud jsem si všiml, tak napadá argument, že se zmenšuje výše sněhové pokrývky. Opak dokládá grafem.

M. Šejna 12.2.2014 8:36

ano, pane Kremlíku

hlavně letos je potřeba naše provozovatele sjezdovek uklidnit, že sníh ještě někdy napadne.

Až zas budete psát nějakou podobnou agitku, nastudujte si něco o souvislostech mezi sněhem (tj. srážkami) a teplotami. Pak zjistíte, že můžete mít dvě úplně stejně studené zimy, a přesto budou na sníh úplně jinak bohaté. Dokonce se stává, že teplejší zimy mají více sněhu než zimy arktické.

J. Huml 12.2.2014 4:26

Re: Letos je trochu mene snehu na horach, podivna zase zima,

Taky si muzes precist diskusi, stoji to opravdu za to, abys vedel, jak to vsechno vidi lidi, co nemaji co propagovat.

J. Huml 12.2.2014 4:23

Letos je trochu mene snehu na horach, podivna zase zima,

a pan Kremlik! Vita Kremlik je posedly strachem, ze jeho "teorie" jsou jaksi vedle jak ta jedle. Vito, vice nebo mene snehu neznamena nic moc. Az budes mit hodinku, podivej se na Chasing Ice http://www.imdb.com/title/tt1579361/; to Te, milacku grafomanskej, opravdu uklidni.

J. Jílek 12.2.2014 0:53

nějakej kluk z Prašanovýho zinu napsal nějakou úvahu...

...a už mě jinej chlápek Kremlík uklidňuje, že olympiády budou...ještěže máme ty klimatology na stráži