Čtvrtek 17. července 2025, svátek má Martina
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

EVROPSKÁ KOMISE: Zločin ve jménu Greean Dealu

O enviromentálních deliktech Evropské komise a symptomech současné krize automobilového průmyslu.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Foto

Tak ještě jednou a naposled pro ty, co tu v diskusi tvrdí, že e-paliva dosud nikdo nevyrábí, nebo že jejich výroba vyjde na 1.200,- CZK za litr. I když se e-paliva pokusně začala vyrábět v chilském pilotním projektu Haru Oni, první skutečnou továrnu na e‑paliva vyráběná na čistě komerční bázi zprovoznila společnost Infinium ve Spojených státech v Corpus Christi na pobřeží Mexického zálivu, v oblasti nazývané Jižní Texas. Vyrábí se tu paliva Infinium eSAF a Infinium eDiesel, prodávaná letecké společnosti American Airlines a Amazonu.

Pokud jde o chystaný vývoj cen e-paliva v Evropě, podle eFuel Alliance na čerpacích stanicích klasická paliva budou postupně obsahovat stále vyšší podíl syntetické složky typu ‚drop-in‘, až by nakonec v roce 2050 její podíl měl dosáhnout plných 100 %, tedy klasické pohonné hmoty by syntetické palivo mělo zcela nahradit. V roce 2025 by ještě náklady na výrobu jednoho litru syntetického paliva z CO2 měly dosahovat úrovně 1,6 - 1,99 EUR, ale do roku 2050 by dalším navyšováním produkce měly klesnout na 0,7 - 1,33 EUR za litr. Více zde: https://www.efuel-alliance.eu/efuels/costs-outlook

Zrovna tak Environmentální výzkum z dubna 2024 uvádí, že na proces výroby e-paliva mají největší dopad náklady na energii, proto se také jeho cena obvykle pohybuje mezi 2,8 €/l a 3,4 €/l a nemůže tak zatím konkurovat fosilním palivům:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/...

0 0
možnosti
Foto

Kvůli chybějícímu politickému rámci zatím v EU závody na výrobu e-benzinu a e-nafty pro silniční dopravu v průmyslovém měřítku neexistují. Mohlo by zde však spatřit světlo světa celkem 45 projektů výroby e-kerosenu, které umožní dostatečné zásobování zelenými palivy, aby byly splněny zákony EU o udržitelných leteckých palivech (SAF). Nová studie organizace Transport & Environment vypočítává 25 průmyslových projektů a 20 menších pilotních projektů, které se zavazují vyrábět e-Fuels pro letectví. Bez konečných investičních rozhodnutí jsou však tyto projekty ohroženy stejně jako cíle stanovené zákonem.

https://www.transportenvironment.org/articles/e-fu...

0 0
možnosti
PD

Pokud to bude lepší a levnější ...

1 0
možnosti
PS

P97a69v87e63l 33S88u46r31a

15. 11. 2024 16:47

je úžasné, jak se celosvětově blbne kvůli CO2-skleníkovému plynu jako největšímu škůdci,potažmo viníku klimatického oteplování, ačkoli je to jen jedna z hypotéz vytvořených na základe matematických modelů, kterou lze stejně dobře zpochybnit jako dále považovat za pravděpodobnou.

10 0
možnosti
Foto

Tak zpochybňujte skleníkový efekt.

I evoluční teorii můžete potom zpochybnit.

0 6
možnosti
PS

P91a78v42e34l 38S75u42r92a

15. 11. 2024 16:12

" .... Je ale zřejmé, že realizace tohoto cíle se neobejde bez velkého úsilí na poli obnovitelných zdrojů a modernizace elektrických sítí, .... "

No, ono začíná být spíše čím dál zřejmější, že jde o SABOTÁŽ, jen není ještě jasné ve prospěk jaké velmoci.

6 0
možnosti

Dlouhé čtení.

Stručný dojem - v bruseli mají blbci a zelení idioti hnízdo. A bohužel moc vymýšlet peachoviny, jež mají potenciál likvidovat naši civilizaci a uvrci ji do středověku, samozřejmě uhlíkově neutrálního.

8 0
možnosti
IL

I28v26o 96L70y10č75k61a

15. 11. 2024 15:03

Když Hitler vyráběl benzín z uhlí, byly náklady 6x vyšší než při výrobě z ropy.

2 0
možnosti
IB

I71a64n 80B66i41k82k60h21u

15. 11. 2024 18:54

Zajímavá informace. Takže z CO2 se nedostanou ani pod 10x cena z ropy, a to ani kdyby byla energie naprosto zadarmo (placená z dotací).

1 0
možnosti
Foto

Někdy se opravdu bavím nad myšlením odpůrců čehokoli nového.

Není to tak dávno, kdy naše "uvědomělá" vláda Péti-koalice zrušila povinnost přimíchát do pohonných hmot biopaliva, protože Babiš byl jejich největším producentem a protože lány repky jsou fůj. Přitom právě biopaliva nebo syntetická paliva jsou jednou z cest, jak zařadit spalovací motory mezi bezuhlikové vozy.

A tak Babiš ta biopaliva vyváží mimo republiku, protože je o ně zájem, a Česko se postupně dere na špici v přepočtu fosilního CO2 na obyvatele.

0 8
možnosti
JM

J46a80n 36M17a51t17ě74n10a

15. 11. 2024 12:30

Biomasa došla v Evropě někdy před 200lety. Tehdy nás zachránilo uhlí. A současné klamavé zdání, že je volná zemědělská půda pro pěstování biomasy, stojí na degradaci půdy. Pokud se začne hospodařit "udržitelně", jakkoliv to slovo nemám rád, tak volná půda nebude prakticky žádná.

6 0
možnosti
LP

teď zorganizovala SPD v našem parlamentu (na na plénu, samo) diskusi odborníků, kteří mají na příčinu změn klimatu jiný názor než ten jediný povinný , správný a hlavně řádně zagrantovaný. Četla jsem z toho jen sem tam střípek, protože to bylo dost odborné včetně výpočtů , grafů atd - hlavní linie - činnost člověka na to má minimální vliv.

5 1
možnosti
Foto

Mohla byste dát odkaz na ten výstup těch "odborníků", kteří tvrdí v parlametu, že skleníkový efekt neexistuje?

Rád bych viděl ty "vědecké" exoty, co popírají fyziku a chemii.

0 7
možnosti
JM

Věrozvěstům GD stále ještě nedochází, že již samotná výroba jejich mnohdy technologicky a energeticky a surovinově velmi náročných staveb a zařízení popírá samotnou hlavní linku tohoto projektu. Na samotném počátku realizace těchto vyspělých hraček je dobývání surovin, jejich doprava na rafinaci čistých materiálů, výroba konečných produktů či součástek, montáž soustrojí nebo akumulátorů či technologických agregátů pomocí rozměrné a nákladné stavební techniky. Většinou se jedná o operace strojů, jejichž hnacími silami jsou nepřetržitě pracující elektrárny a spalovací motory. Jde tedy v souhrnu o energeticky náročnou činnost, jejímž jediným efektem je plýtvání lidským potenciálem, plýtvání přírodními surovinami, nutnost zálohování nevyzpytatelných zdrojů neuvěřitelně nákladnými akumulátory etc. O nějaké přijatelné energetické účinnosti těchto projektů nemůže být řeči.

6 0
možnosti
IB

I41a70n 78B51i70k88k67h46u

15. 11. 2024 19:05

Věrozvěstům GD to dochází. Ty hračky jsou jenom pro nás abychom se moc necukali a nechali je rozvrátit fungující výrobu energie a zničit automobilový průmysl. Ti chytřejší z nich vědí že ty hračky jsou jenom dočasné a nepůjdou nahradit - nevyrobí dost energie na vlastní nahrazení ani na udržení úrovně civilizace která je k tomu potřebá.

3 0
možnosti
JK

E-paliva jsou na tom stejně jako vodík: je to zbytečný mezistupeň mezi výrobou energie a její spotřebou. Nač energii složitě ukládat ve formě e-paliv a ty pak převážet na různá místa, když to jde podstatně snadněji a s daleko menším ztrátami - po drátech. Jen pri spalování e-paliv je ztráta energie minimálně 50 %. Při jejich výrobě to budou nějaké další desítky procent.

Okrajové využití by se možná našlo, např. pro speciální stroje a dopravní prostředky, zejména ty určené do války. Nebo pro letadla. Ale pro masové použití zcela nevhodné.

Navíc, e-paliva si nikdo nevyrobí doma sám "na koleně". Bylo by to nesmírně drahé ve vztahu k potřebnému množství.

Elektřinu ovšem doma vyrábět lze, a to hned několika způsoby. A hned ji i využívat anebo uskladnit na později.

E-paliva jsou dobré akorát tak pro zajištění zisků firem, co teď vyrábějí produkty z fosilních paliv.

3 3
možnosti
Foto

S tou nízkou účinnosti biopaliv máte sice pravdu , ale pokud to je cesta, jak zachovat spalovací motory, tak to zas tak neefektivní činnost není.

1 1
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz