Diskuse
EVROPSKÁ KOMISE: Zločin ve jménu Greean Dealu
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K86a25r63e82l 88W14á91g25n21e92r
Tak ještě jednou a naposled pro ty, co tu v diskusi tvrdí, že e-paliva dosud nikdo nevyrábí, nebo že jejich výroba vyjde na 1.200,- CZK za litr. I když se e-paliva pokusně začala vyrábět v chilském pilotním projektu Haru Oni, první skutečnou továrnu na e‑paliva vyráběná na čistě komerční bázi zprovoznila společnost Infinium ve Spojených státech v Corpus Christi na pobřeží Mexického zálivu, v oblasti nazývané Jižní Texas. Vyrábí se tu paliva Infinium eSAF a Infinium eDiesel, prodávaná letecké společnosti American Airlines a Amazonu.
Pokud jde o chystaný vývoj cen e-paliva v Evropě, podle eFuel Alliance na čerpacích stanicích klasická paliva budou postupně obsahovat stále vyšší podíl syntetické složky typu ‚drop-in‘, až by nakonec v roce 2050 její podíl měl dosáhnout plných 100 %, tedy klasické pohonné hmoty by syntetické palivo mělo zcela nahradit. V roce 2025 by ještě náklady na výrobu jednoho litru syntetického paliva z CO2 měly dosahovat úrovně 1,6 - 1,99 EUR, ale do roku 2050 by dalším navyšováním produkce měly klesnout na 0,7 - 1,33 EUR za litr. Více zde: https://www.efuel-alliance.eu/efuels/costs-outlook
Zrovna tak Environmentální výzkum z dubna 2024 uvádí, že na proces výroby e-paliva mají největší dopad náklady na energii, proto se také jeho cena obvykle pohybuje mezi 2,8 €/l a 3,4 €/l a nemůže tak zatím konkurovat fosilním palivům:

K31a28r53e52l 16W43á92g40n25e82r
Kvůli chybějícímu politickému rámci zatím v EU závody na výrobu e-benzinu a e-nafty pro silniční dopravu v průmyslovém měřítku neexistují. Mohlo by zde však spatřit světlo světa celkem 45 projektů výroby e-kerosenu, které umožní dostatečné zásobování zelenými palivy, aby byly splněny zákony EU o udržitelných leteckých palivech (SAF). Nová studie organizace Transport & Environment vypočítává 25 průmyslových projektů a 20 menších pilotních projektů, které se zavazují vyrábět e-Fuels pro letectví. Bez konečných investičních rozhodnutí jsou však tyto projekty ohroženy stejně jako cíle stanovené zákonem.
P97a69v87e63l 33S88u46r31a
je úžasné, jak se celosvětově blbne kvůli CO2-skleníkovému plynu jako největšímu škůdci,potažmo viníku klimatického oteplování, ačkoli je to jen jedna z hypotéz vytvořených na základe matematických modelů, kterou lze stejně dobře zpochybnit jako dále považovat za pravděpodobnou.

M40i48r30o31s55l11a13v 48Š64e29j95n55a
Tak zpochybňujte skleníkový efekt.
I evoluční teorii můžete potom zpochybnit.
P91a78v42e34l 38S75u42r92a
" .... Je ale zřejmé, že realizace tohoto cíle se neobejde bez velkého úsilí na poli obnovitelných zdrojů a modernizace elektrických sítí, .... "
No, ono začíná být spíše čím dál zřejmější, že jde o SABOTÁŽ, jen není ještě jasné ve prospěk jaké velmoci.
J12i50ř34í 83Š50a29m93á60n40e88k
Dlouhé čtení.
Stručný dojem - v bruseli mají blbci a zelení idioti hnízdo. A bohužel moc vymýšlet peachoviny, jež mají potenciál likvidovat naši civilizaci a uvrci ji do středověku, samozřejmě uhlíkově neutrálního.
I28v26o 96L70y10č75k61a
Když Hitler vyráběl benzín z uhlí, byly náklady 6x vyšší než při výrobě z ropy.
I71a64n 80B66i41k82k60h21u
Zajímavá informace. Takže z CO2 se nedostanou ani pod 10x cena z ropy, a to ani kdyby byla energie naprosto zadarmo (placená z dotací).

M28i98r29o37s62l34a57v 55Š52e29j88n24a
Někdy se opravdu bavím nad myšlením odpůrců čehokoli nového.
Není to tak dávno, kdy naše "uvědomělá" vláda Péti-koalice zrušila povinnost přimíchát do pohonných hmot biopaliva, protože Babiš byl jejich největším producentem a protože lány repky jsou fůj. Přitom právě biopaliva nebo syntetická paliva jsou jednou z cest, jak zařadit spalovací motory mezi bezuhlikové vozy.
A tak Babiš ta biopaliva vyváží mimo republiku, protože je o ně zájem, a Česko se postupně dere na špici v přepočtu fosilního CO2 na obyvatele.
J46a80n 36M17a51t17ě74n10a
Biomasa došla v Evropě někdy před 200lety. Tehdy nás zachránilo uhlí. A současné klamavé zdání, že je volná zemědělská půda pro pěstování biomasy, stojí na degradaci půdy. Pokud se začne hospodařit "udržitelně", jakkoliv to slovo nemám rád, tak volná půda nebude prakticky žádná.
L78i57b30u77š65e 72P66í20c61h36o70v66á
teď zorganizovala SPD v našem parlamentu (na na plénu, samo) diskusi odborníků, kteří mají na příčinu změn klimatu jiný názor než ten jediný povinný , správný a hlavně řádně zagrantovaný. Četla jsem z toho jen sem tam střípek, protože to bylo dost odborné včetně výpočtů , grafů atd - hlavní linie - činnost člověka na to má minimální vliv.

M72i71r31o29s73l33a77v 63Š70e70j54n51a
Mohla byste dát odkaz na ten výstup těch "odborníků", kteří tvrdí v parlametu, že skleníkový efekt neexistuje?
Rád bych viděl ty "vědecké" exoty, co popírají fyziku a chemii.
J20i61ř24í 89M37a73j24z33l17í59k
Věrozvěstům GD stále ještě nedochází, že již samotná výroba jejich mnohdy technologicky a energeticky a surovinově velmi náročných staveb a zařízení popírá samotnou hlavní linku tohoto projektu. Na samotném počátku realizace těchto vyspělých hraček je dobývání surovin, jejich doprava na rafinaci čistých materiálů, výroba konečných produktů či součástek, montáž soustrojí nebo akumulátorů či technologických agregátů pomocí rozměrné a nákladné stavební techniky. Většinou se jedná o operace strojů, jejichž hnacími silami jsou nepřetržitě pracující elektrárny a spalovací motory. Jde tedy v souhrnu o energeticky náročnou činnost, jejímž jediným efektem je plýtvání lidským potenciálem, plýtvání přírodními surovinami, nutnost zálohování nevyzpytatelných zdrojů neuvěřitelně nákladnými akumulátory etc. O nějaké přijatelné energetické účinnosti těchto projektů nemůže být řeči.
I41a70n 78B51i70k88k67h46u
Věrozvěstům GD to dochází. Ty hračky jsou jenom pro nás abychom se moc necukali a nechali je rozvrátit fungující výrobu energie a zničit automobilový průmysl. Ti chytřejší z nich vědí že ty hračky jsou jenom dočasné a nepůjdou nahradit - nevyrobí dost energie na vlastní nahrazení ani na udržení úrovně civilizace která je k tomu potřebá.
J92o25z57e31f 51K73o58s17t42e27l39a20n39s18k12ý
E-paliva jsou na tom stejně jako vodík: je to zbytečný mezistupeň mezi výrobou energie a její spotřebou. Nač energii složitě ukládat ve formě e-paliv a ty pak převážet na různá místa, když to jde podstatně snadněji a s daleko menším ztrátami - po drátech. Jen pri spalování e-paliv je ztráta energie minimálně 50 %. Při jejich výrobě to budou nějaké další desítky procent.
Okrajové využití by se možná našlo, např. pro speciální stroje a dopravní prostředky, zejména ty určené do války. Nebo pro letadla. Ale pro masové použití zcela nevhodné.
Navíc, e-paliva si nikdo nevyrobí doma sám "na koleně". Bylo by to nesmírně drahé ve vztahu k potřebnému množství.
Elektřinu ovšem doma vyrábět lze, a to hned několika způsoby. A hned ji i využívat anebo uskladnit na později.
E-paliva jsou dobré akorát tak pro zajištění zisků firem, co teď vyrábějí produkty z fosilních paliv.

M77i66r14o58s76l81a87v 22Š46e59j22n39a
S tou nízkou účinnosti biopaliv máte sice pravdu , ale pokud to je cesta, jak zachovat spalovací motory, tak to zas tak neefektivní činnost není.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz