16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

EVROPA: Ekologickým vysáváním proti globálnímu oteplování!

Od září tohoto roku bude platit omezení maximálního výkonu domácích vysavačů. Dobře placení bruselští úředníci asi nemají do čeho píchnout, a tak vymýšlejí další regulace. Už nestačí zákazy žárovek, povinnost zavádět drahé a neefektivní zdroje energie a všelijaké kvóty povinného zastoupení žen ve vedení společností, nyní přišla řada na vysávání v domácnostech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 28.8.2014 0:58

Euroblbost zase vykvétá rudými květy

co taky z beusele čekat, že ...

M. Prokop 27.8.2014 21:21

:-P

http://kdosicosi.rajce.idnes.cz/Happening_lux

M. Bomar 27.8.2014 20:32

stupidni clanek

desny, desny!!!

M. Stuchlik 27.8.2014 20:42

Naopak, velmi pravdivý clanek

Politici zešíleli

M. Prokop 27.8.2014 21:17

Re: stupidni clanek

Že vy jste zelený vyžírka?

B. Hamáček 27.8.2014 22:44

Re: stupidni clanek

Jestli je někdo nebo něco stupidního, článek to rozhodně není, ani jeho autor . Asi patříte k ekoteroristům . Už by se někdo měl veřejně podívat z jakých peněz jsou ty bandy placeny. Možná bychom se hodně divili. ...desny,desny.. jste Vy !

R. Langer 28.8.2014 12:56

Re: stupidni clanek

Á, potrefená husa zakejhala... :-D

Ś. Svobodová 27.8.2014 19:28

A co Prague Pride?

Navrhuji efetivní řešení: zakázat homosexualitu. A hned bude chladněji :-)))

M. Stuchlik 27.8.2014 20:42

Re: A co Prague Pride?

nebo rozšířit AIDS

V. Braun 27.8.2014 14:18

I akce je zisková

Možná tomu nebudete věřit, ale i ceny akčního zboží obvykle představují pro prodejce a výrobce zisk. Marže jsou sice daleko menší než bez akce, ale jsou, maximálně je to za nákladové ceny s nulovým ziskem. Prodej pod nákladovou cenou je výjimkou.

V. Braun 27.8.2014 14:20

Re: I akce je zisková

Toto byla rekace na příspěvek níže o 1,1 litru nafty na výrobu litru biosložky paliv a cenu 24Kč za litr slunečnicového oleje v akci, ale nějak jsem to omylem dal to hlavního proudu.

J. Svoboda 27.8.2014 13:25

S pravdou opatrně!

Prakticky celý článek samá pravda. Je velká škoda, že ho autor dost znehodnotil větou o církevní restitucích. Je sice prava, že jednotky miliard jsou proti stovkám miliard nic, ale církevní restituce a jednotky miliard ročně také nejsou zanedbatelné. Církevní restituce mají plno much, což může doložit to, že pan Kalousek se za ně bil jako lev. Proč asi?

M. Stuchlik 27.8.2014 20:44

Re: S pravdou opatrně!

Jenže pokud chceme začít šetřit tak musíme začít od těch největších pitomostí. A tou suverénně největší je klimaalarmismus.

M. Prokop 27.8.2014 21:19

Re: S pravdou opatrně!

Srovnávat vrácení nakradeného s organizováním zlodějny? Máte pozoruhodnou stupnici hodnot.

J. Svoboda 27.8.2014 21:35

Re: S pravdou opatrně!

Vůbec jsem nechtěl psát o jakési stupnici hodnot. Uvedené věci podle mne celkem zbytečně spojil autor článku. Souhlasím, že klimaalarmismus je zneužíván k obrovským zlodějinám. Souhlasím také, že nakradené věci a majetek je nutno vrátit. O tom považuji za zbytečné diskutovat. Jen si myslím, že v zákonu o círekvních restitucích, hlavně v části o finančních náhradách, je ukryto plno nespravedlnosti a korupčnho podhoubí.

J. Vintr 27.8.2014 13:17

Nechci polemizovat o tom

jací blbci sedí v Bruselu, ale takzvaně "výkonné vysavače" jsou opravdu hloupost. U klasických vysavačů, používajících filtraci, je jejich výkonnost omezena ucpáním filtrů (ke kterému dojde velice rychle) bez ohledu na výkon motoru. Přebytečný výkon motoru se jen mění v teplo.

B. Rybák 27.8.2014 14:34

Re: Nechci polemizovat o tom

Nepatří údržba a výměna filtrů k povinnostem rozumného spotřebitele? Není velká hustota filtrů a jim odpovídající potřeba vyššího výkonu vysavače zárukou toho, že vysavač nebude vypouštět nebezpečné roztoče do vzduchu, nejde i o hustotu vysávaného textilu?

Především ovšem jde o arogantní drzost nadbytečné EU-byrokracie, která se ze svých nákladně klimatizovaných kanceláří opovažuje zasahovat do dialogu mezi výrobcem a kupcem (vysavačů).

Vyšší výkon vysavače by přece mohl znamenat kratší čas vysávání, jeho méně časté opakování (vyšší účinnost vyčištění) a tedy možná i menší celkovou spotřebu energie. Může byrokrat posoudit, jestli čas, který při vysávání méně výkonným vysavačem ztratí vysoce kvalifikovaný občan porovnatelný s trochou el. energie?

J. Vintr 27.8.2014 14:50

Re: Nechci polemizovat o tom

Ty filtry byste musel měnit tak každých pět minut. Silnější motor to nevyřeší. Tím si doma jen víc přitopíte. Doba vysávaní záleží jen na vaší pracovitosti a trpělivosti. Výsledek práce s ucpaným vysavačem je prakticky stejný, ať vysáváte kratce nebo dlouho ...

D. Maňhal 27.8.2014 20:10

Re: Nechci polemizovat o tom

Tím chcete říct, že vysavačům se silnými motory se filtry zanesou a těm slabým ne??? Já bych si tipnul, že zanášet se budou všechny. Se silným motorem vám ale vždy zbyde vyšší sací výkon. Ze své praxe (občas také vysávám) mohu prohlásit, že úbytek sacího výkonu po 5ti minutách nepozoruji. Ani po několika dnech. Kdysi jsem měl vysavač se slabým motorem a ten prostě "nebral" ani když měl všechny filtry nové...

J. Vintr 28.8.2014 0:05

Re: Nechci polemizovat o tom

Co je to sací výkon? Jestli myslíte podtalak, který dovede vysavač vytvořit a se kterým se musíte prát, abyste utrhl hubici od koberce, tak na ten ucpaný filtr vliv opravdu vliv (téměř) nemá. Jenže podtlak neuklízí, uklízí proud vzduchu, na který má ucpaný filtr vliv zcela zásadní, mnohem větší, než výkon motoru.

R. Langer 28.8.2014 12:58

Re: Nechci polemizovat o tom

Jasně, na ten podtlak nemá ten "proud vzduchu" skoro žádný vliv... :-D :-D :-D

Co se tady člověk všechno nedozví...

A. Bocek 27.8.2014 13:07

Víte jak bruselští úředníci k tomuto došli ?

Pro zjednodušení je člověk postaven na úroveň stroje s mizernou účinností. Vysávání (nebo klepání koberce ) postačuje 1 x do týdne a  hygienicky postačí jedna hodina. Výkon člověka je konstantně kolem 250 W účinnost člověka je pouhých 25% , spotřebuje tedy při klepání koberce 1.000 Wh vstupní energie ( jednu kilowathodinu ) týdně což značí přípustných 52 kWh za rok  klepání/luxování. POZOR myslící člověk spotřebovává zbytečně mnoho primární energie na nadstandartní práci mozku, proto budou myslící lidé omezováni v přísunu primární energie ( přechod na vegetariánskou stravu ) nebo bude jejich životnost omezena energetickým štítkem

P. Sekula 27.8.2014 12:35

EVROPA: Ekologickým vysáváním proti globálnímu oteplování! z

Na téma globálního oteplování toho bylo napsáno mnoho. A ti , kteří se tomuto tématu nezávisle věnují a nejsou ovlivněni některými nevědeckými a nepodloženými teoriemi,by se měli spojit a pokusit se získat podporu u lidí, podnikatelů a majitelů velkých továren a společností. Získat finanční prostředky, proniknout do televize, novin ( nejlépe nějaké koupit ), aby tak získali možnost objektivně informovat o nesmyslnosti mnoha kroků a ekonomicky-sebevražedných rozhodnutích. Je třeba masově působit na lidi, aby pochopili, že jejich plánovaná chudoba pod kázáním globální katastrofy způsobené jimi samými je lež a útok na samou podstatu kapitalismu. Jediného demokratického systému, který je za určitých podmínek nejlepší, který lidstvo vytvořilo.

Bez toho, aby lidé aktivně vystupovali na svoji obranu a hájili své zájmy proti sociálnímu inženýrství všeho druhu,které je schopné totálně zničí společnost, v konkurenci globálního světa neobstojíme. Sekula

M. Malovec 27.8.2014 11:53

Navrhuji,

aby vysavač měl propojení s pultem centrální ochrany a hlášení o překročení limitu vysávání sám nahlásil na městskou polici, a ta by vyrazila do útoku.

I. Schlägel 27.8.2014 11:32

Pro běžného občana

je Váš poutavý článek pouze nesrozumitelným blábolem. A proto (mimo jiné) máme v EU dáreček v podobě "profesora" Kellera. Mimochodem, takových to "běžných občanů", je v každé populaci více či méně nad šedesát procent. Ale i tito lidičkové nakonec pochopí, že se na rozpálená kamna nesahá. Bohužel až po té, co je na ta kamna někdo násilně posadí. A s nimi na těch kamnech bude sedět i ta přemýšlivější část populace.

P. Papež 27.8.2014 11:04

Orwellova

Orwellova fantazie "1984" se stává díky EU realitou. Je to příšerné zjištění.

B. Uhlich 27.8.2014 10:41

Stále nechápu, proč se celá slavná EU nevydá..

jedinou možnou cestou po vzoru velkého Maa v lidové Číně. Ten prostě moudře rozhodl, že obyvatelstvo energeticky zreguluje a rozhodl, že na každou bytovou jednotku bude možné připojení výhradně s 1A jističem  (ano čtete správně: slovy jednoampérový) a tak bylo zajištěno dostatek energie pro každého. :-))))   Když to tak vezme okolo a okolo kdyby se EU shodla , dejme tomu, na 6A jističi, myslím, že by úspory a tím pádem i nižší emise byly okamžitě patrné. Každý by si pak vyskakoval jen do výše 6ti ampér a byl by klid. Myslím, že by se pak už diskuze na téma žárovky , vysavače, přímotopy, trouby a pod. už nekonaly. Každý by musel vystačit se 6ti ampérami a hotovo....  to je zajímavé, že to nikoho nenapadlo, co? Tady furt zasedá E.K. zasedají a vymýšlí 3,14čoviny jen se z nich kouří a přitom takovou jednoduchou věc jako prostě obyvatelstvo odpojit od energie nikoho nenapadlo a přitom by to byl takový pěkný příspěvek k boji proti ošklivému CO2..., nebo ne?     :-))))))))

M. Prokop 27.8.2014 10:44

Re: Stále nechápu, proč se celá slavná EU nevydá..

Příliš jednoduché. Neuživilo by se na tom tolik parasitů zde i v Bruseli.

B. Uhlich 27.8.2014 10:53

Re: Stále nechápu, proč se celá slavná EU nevydá..

No právě... a tak se ptám, proč to takové ty místní "eko-bijce" nenapadne.. to je divné, ne? Tady je takových diskutérů , kteří by furt někomu něco nařizovali, regulovali, vnucovali, ale přitom , když by šlo opravdu o věc, která něco opravdu vyřeší - tak nějak nebojují...čím to asi bude???  :-(((

Z. Lapil 27.8.2014 11:50

Re: Stále nechápu, proč se celá slavná EU nevydá..

A hrome! Chlape, vy jste nato kápnul. Okamžitě jdu shánět akcie spojených akumulátoroven nebo tak něčeho, protože jak jinak z takovýchhle ampérů dostat slušný výkon? Ledaže by ČEZ a spol. o nějaký ten kilovolt zvedli napětí.