29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Elektromobily – vlci v rouše beránčím?

Každý šílený sociálně inženýrský systém uvádějící do života výstupy mystického myšlení se zaklíná poznatky vědy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 22.7.2021 13:52

No, ten odkaz je výživný. V podstatě ukazuje, že Piráti hodlají dělat to ve jejich dávní jmenovci - loupit a krást. Nové pouze je, že si hodlají přizpůsobit zákony, aby své konání zlegalizovali; tím se původní námořní lupiči nezatěžovali.

A ten článek jistě Piráti označí za předsudečnou nenávist proti skupině obyvatel dané pirátskými názory. To se přece nesmí, když oni jsou ti progresivní a mají tu jedinou správnou pravdu! Jsou avantgardou - jako kdysi komunisti; když se trochu odkopou, docela se od nich ani neliší - chtějí nás dokopat k nové, lepší společnosti, bezuhlíkové a spravedlivé!

P. Vychodil 22.7.2021 8:50

pěkná čitelná studie na toto téma v češtině:

https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/kam-kracis-elektromobilito/

J. Janotová 22.7.2021 14:03

Díky, veelice zajímavé čtení.

J. Jurax 22.7.2021 15:19

No, tento článek by si měli slabikovat ti zelení blbečkové i náš a hlavně v bruseli tak dlouho, dokud jej nepochopí. Obávám se ovšem, že při degradaci jejich mozků zelenou plísní by se ten čas limitně blížil nekonečnu.

Cituji z článku - Kvůli nedomyšleným emisním předpisům EU, zohledňujícím pouze jednostranný pohled bez širších souvislostí, podporovaný prohlášeními některých politiků i některých představitelů automobilového průmyslu, zelenými aktivisty a silnou mediální kampaní a také z obavy ze zaváhání a ztráty trhu (tzv. syndrom Nokie) museli výrobci automobilů investovat obrovské částky do vývoje elektromobilů. Zákonitě tedy očekávají, že se jim tato investice vrátí. To vede k situaci, že je velmi těžké od chybných rozhodnutí ustoupit. Proto lze těžko očekávat radikální zvrat v současném trendu. Co to bude mít za důsledky? Na prosperitě automobilového průmyslu je v Evropě závislých 14 milionů pracovních míst. V důsledku velmi vysokých nákladů na vývoj elektrických pohonů a v kombinaci s poklesem odbytu v souvislosti s koronavirovou krizí musí automobilky omezovat výdaje, čehož důsledkem je u řady firem (Mercedes, BMW, VW, Renault a další) masivní propouštění, v současnosti již desetitisíce zaměstnanců. Potenciálně hrozí i ztráta konkurenceschopnosti evropského automobilového průmyslu - konec citátu. Fascinuje mně to diplomatické "nedomyšlených emisním předpisů EU". Já bych nerozpakoval napsat "propastně blbým emisním předpisů EU".

J. Jurax 22.7.2021 15:20

Oprava - zelení blbečkové u nás a hlavně v bruseli

M. Hoblík 22.7.2021 8:37

EU už přišla s rozmanitými nápady! Většinou stupidními! Velkohubě zakázali brčka z umělé hmoty a dál balíme k přepravě stavební materiál do spousty plastů. V balíčku, který nám přiveze zásilková služba najdeme plastových krávovin více, jak samotného zboží. Zkrátka moudronosi typu Jourová nemají nic na práci, tak prudí!

P. Pepax 22.7.2021 9:59

Jourová pouze papouškuje to co od ní ústřední výbor očekává, v podstatě se za peníze zesměšnila.

P. Pepax 22.7.2021 8:30

Poslední věty článku zřejmě vystuhují skutečné záměry zelených úředníků EU.

M. Šejna 22.7.2021 8:11

Celý ten článek autora vyznívá jako propagace biopaliv.

Takže nejmenší uhlíkovou stopu zanechá podle tohoto článku auto na bioetanol nebo bionaftu.

Babiš a jeho řepka budou mít z autorů té studie radost. ;-)

P. Milan 22.7.2021 8:57

Kdyby se do věci nesrali EUrosoudružky a EUrosoudruzi směrnicemi, příkazy a zákazy, byla by biopaliva diskvalifikována jednoduše, kvalitou i cenou.

V. Mokrý 22.7.2021 9:27

R^

J. Pavel 22.7.2021 10:48

Ne tak docela, jsou tři možnosti jak zužitkovat elektřinu z obnovitelných zdrojů (slunce, vítr). Buď ji ukládat do akumulátorů elektromobilů, ale ty se nabíjí většinou přes noc. Také objemová energie v akumulátoru je o řád nižší než v případě vodíku, nebo benzínu. Nebo ji využít pro výrobu vodíku z vody, což je energeticky velice náročné, ale vodík se dobře skladuje a auta na vodík už jezdí. Nevýhodou je neexistující infrastruktura a drahé čerpací stanice s nutností skladovat kapalný vodík. Ta třetí možnost je výroba syntetického benzínu, nebo nafty. Potřebujete k tomu uhlík, vodík, kyslík a spoustu energie. Výhodou je, že na toto palivo můžou jezdit normální auta, nevýhodou cena a neexistující infrastruktura pro výrobu.

R. Langer 22.7.2021 13:45

Jenom technická - vodík se naopak vůbec dobře neskladuje, a manipulace s ním je zatraceně nebezpečná. Není to dobrá varianta. Alespoň zatím. :-(

G. Onion 22.7.2021 14:55

Co dokáže vodík předvedli Američani s Challengerem v roce 1986, některé trosky raketoplánu padaly na zem až hodinu po startu, obrovský výbuch kusy raketoplánu odmrštil až do stratosfery.

Jen tak mimochodem v gríndýlu na téma vodík je pojem vodíkové údolí t. j. ve smyslu že každá municipalita by měla být sobestacna ve výrobě vodíku. A tak ti stejní pomatenci, kteří jako jeden z argumentů proti JE udávají atak teroristů, ty vodíková údolí je nechávají v klidu. A takovýhle pomatenci a paraziti nám vládnou, viz senát a namátkou rusofob a blb Fišer.

J. Nevrkla 22.7.2021 7:50

Scestná je myšlenka, že lidská produkce CO2 ovlivňuje klima, scestné je, že něco řeší elektromobily, které lidi z praktických důvodů nebudou chtít, nebudou na ně mít peníze a nebude pro ně dost energie. Smysl to dává v jediném případě - že cílem je snížit produkci aut, snížit mobilitu, omezit cestování, učinit to exkluzivním pouze pro elitu. A lidi si musí rozmyslet, jestli se shrbi a nechají si to líbit.

M. Šejna 22.7.2021 8:20

Každý plyn s třemi a více atomy má skleníkové vlastnosti. A je úplně jedno, zda tímto plynem je CO2, H2O, CH4, NO2, O3 nebo jiný plyn.

Fyzika se okecat nedá.

A stejně tak je úplně jedno, odkud se ty skleníkové plyny do atmosféry dostanou.

J. Nevrkla 22.7.2021 8:23

Byly tu vždy, dávno před lidmi v násobných koncentracích. Bez nich bychom umrzli, bez CO2 by nic nerostlo, skončil by život. Díky jeho zvyšující se koncentraci planeta více zelená a výnosy rostou.

V. Chrastina 22.7.2021 11:10

R^R^R^!!

J. Krásenský 22.7.2021 9:12

Jenze půl promile, což je množství CO2 v atmosféře, a pouze dva úzké teplotní intervaly ( okolo mínus sedmi a pak okolo plus dvaceti stupňů celsiovych) má o několik řádů nižší nez oblačnost.

J. Krásenský 22.7.2021 9:35

... má o několik řádů nižší vliv...

J. Fráňa 22.7.2021 10:07

A nejdůležitější skleníkový plyn je vodní pára. To neokecají ani neovlivní.;-D

P. Sura 22.7.2021 13:07

Pane Nevrklo, ne "lidská produkce", ale "produkce lidí" ovlivňuje klima! Když nás byla miliarda, příroda se s tím dokázala vypořádat. když nás je miliard osum, asi to tak snadno už nedokáže ..... Zejména když je pro každého z těch 8 miliard potřeba vyprodukovat cca 110 kWh za rok. (To je 770TWh/rok)

P. Sura 22.7.2021 13:10

P.S.

Ta čísla jsou jen pro OSOBNÍ spotřebu ! Nezahrnují spotřebu průmyslu, energetiky a služeb!!

J. Nevrkla 22.7.2021 13:44

Při slunečním svitu na zemi dopadá zhruba 1kW na metr čtvereční, na dva km čtvereční výkon Temelína, na Česko tedy zhruba 80 TW. A to jsme maličký flíček na povrchu Země.

J. Jurax 22.7.2021 14:04

Ano.

Ale v noci je tma. Mohu se sice na televizi dívat při svíčkách, ale ty emitují zločinný kysličník.

P. Sura 22.7.2021 14:38

Jasně. To by vysvětlovalo, proč je potřeba politiky a "vědce". kteří pro ně tvoří katastrofické vize konečně zavřít do blázinců.

Nicméně vývoj klimatu v průběhu posledních 200 let JE SLEDOVÁN a nějaké trendy jsou nezpochybnitelné. A pokud mám hledat, kde se bere nějaké teplo navíc, tak logicky 7 miliard lidí se svou SPOTŘEBOVANOU energií, která byla vyrobena navíc nad přirozené pochody, třeba někde FAKT přebývá?

P. Sura 22.7.2021 14:41

P.S

I když (jako technik) já vždycky budu upřednostňovat postupy, jak na postupující změny klimatu reagovat, než hledat cesty chimérické, jak tyto změny zastavit. To je podobné, jako by chtěli Etně zakázat soptit.

J. Nevrkla 22.7.2021 14:46

Není to nijak prokázáno, Slunce, mořské proudy apod. mají nesrovnatelně větší vliv, daleko vyšší teploty i doby ledové se střídaly zcela bez lidí, před čtyřmi tisíci lety nebyly v Evropě ledovce. Za pro lidi optimální průměrnou roční teplotu se uvádí 15 stupňů, u nás je kolem devíti a desime se? Je to směšné, pokud se u nás oteplí, můžeme být rádi. Obával bych se ochlazování a vůbec ho nevylučoval ze hry. Nikdo neví.

J. Pospíšil 22.7.2021 7:44

Pane kolego, díky. Rozesmál jsem se nahlas, když jsem dočetl k tomu hare, hare ... Od teď až do smrti se mi pokaždé, když budu u toho, že nějací ekofašos budou hlásat ty svoje kecy, vybaví: Hare Kršna, hare, hare ...

K. Salajka 22.7.2021 7:36

Hezky metodicky popsaná situace s osobními automobily. Vojín Kotaz by se ještě zeptal: a kamióny budou? Protože, kdo si do roku 2035 nekoupí spalovací, bude si muset pořídit elektrokamion. Ten si bude nejspíš baterku vozit ve vlečňáku, který bude přepřahat po 200 kilometrech. Jako první bych zavedl elektrotryskáče pro členy Evropské komise.