29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

BIG BEN: A přece se neotepluje

Řekl by asi Galileo veškeré té oteplovatelské inkvizici, od Nobelova laureáta Al Gora ("nevíra v oteplování se rovná rasismu") po profesora Jima Hansena z Nasa institutu ("klimatická změna je morální problém na úrovni otroctví"). Ten ještě 10. dubna při přijímání prestižní ceny za vědu vyzýval k okamžitému celosvětovému zavedení "uhlíkové daně".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 5.5.2012 11:08

Re: prachy

V těch "svobodnějších" (koloniálních) zemích vznikl také marxismus, fašismus, nacismus, rasismus, sociální darwinismus, ...). Vymytý mozek máte bohužel Vy. Na rozdíl od těch, kterým lidé dávají své peníze dobrovolně, nebo těch, kteří své vlastní peníze vkládají do nejistých projektů nám ekofašisté peníze pro svůj bezrizikový, a tedy parazitický a nezbytně korupční (jen kamarádíčkům a pracháčům přístupný) "byznis" kradou pomocí daní.

B. Rybák 5.5.2012 10:54

Re: prachy

Ano. Smutné, ale je tomu tak.

B. Rybák 5.5.2012 10:47

Re: pan Kuras to evidentně nepochopil ...

Jenomže bez strašení lidí by přece celý ten parazitický byznys zbankrotoval a hráči o trvale udržitelnou moc by skončili v blázinci (k přesvědčení o nutnosti strašení se mmozí ekologisté přiznali). Ve veřejném "prostotu" už dávno nejde o (klimatickou) vědu ale o moc a peníze. Barikáda má pane Šejno jenom dvě strany a každý náš postoj prospívá jedné nebo druhé straně (je potřeba poznat, co je větší zlo a podle toho jednat - nebo jít raději od toho).

P.S. Oceňuji, že jste snad jediný diskutující, který vyslovil jméno Lovelock, a vyjádřil se tedy přímo k diskutovanému článku. S tím Lovelockem je to opravdu složitější. Jeho původní teorii Gaji v níž chápe Zemi jako živý organismus aktivně zvyšující stabilitu svého prostředí (matematický model "černých a bílých sedmikrásek") by si měli ekologisté vzít k srdci (dnes je již objeven např. obrovský vliv fytoplanktonu např. Emiliana huxleyi na klima).

B. Rybák 5.5.2012 10:20

Re: Globální oteplování

Vyplačte se. A pak si to vyřiďte s těmi, kdo Vás oblbovali.

B. Rybák 5.5.2012 10:17

Re: Globální oteplování

Nechci se dotýkat Vaší víry, neboť jenom nějaký zlý Bůh by nám mohl poskytnout nějakou (fosilní) "hypotéku". Pro normální lidi jde o dary přírody (dary Boží), které se teprve lidským důmyslem staly cennými surovinami.

Nějak Vám uniklo, že už desítky let "zelenými proroky" ohlašovaný konec fosilní éry se opět odkládá. Tentokrát o cca 400 let, díky vědecko-technickému pokroku (vůči němuž jste trvale slepý), tentokrát v těžení břidlicového plynu. A to je teprve počátek.

B. Rybák 5.5.2012 10:06

Re: Globální oteplování

Doby ledové se opakují pravidelně už více než dva miliony let, takže tvrzení, že tomu bude i nadále je velmi věrohodné. Je ale možné, že jste uvěřil nezanedbatelné skupině vědců, kteří dokazují, že bychom této genocidě pozemského života mohli zabránit exhalacemi CO2 (těžko hledat jiný důvod takové změny). V tom případě ale stojíte ale na špatné straně "zelené barikády".

Souhlasím s tím, že jistě nevíme ani to, zda a kdy přijde další doba ledová a že tedy ten kdo tvrdí, že bezpečně ví jak a proč se bude klima měnit je buď hlupák nebo podvodník. Ten, kdo požaduje peníze a politickou moc na to, aby mohl preventivně globálně čelit (např. bojem s CO2) nepředvídatelným, místně velmi odlišným změnám klimatu je nebezpečný darebák (ekofašista). A o tom to je pane Rado.

J. Vydra 4.5.2012 2:33

Re: prachy

neustále mě fascinují mudrlanti, kterým nevadí vydělávání peněz z kouření, chlastu, prostituce, pornografie, stupidní zbytečné produkty (tak 60% všeho co se vyrobí), devastování lesů a krajiny, atomová energie... ale když někdo chce vydělávat na tom, že šetří životní prostředí, můžou se zbláznit. Že jsou to ni, co mají vymyté mozky jim zatím nedošlo. Tak třeba na tzv. západě lidi myslí o tom, co jste tu vy chytráci objevili nedávno, už tak 30-40 let, a většina "zelených" myšlenek vznikla ve svobodnějších zemích. Možná byste mohl svoji zlatou žílu najít v přemýšlení o tom, co je a co není užitečné pro nás pro všechny.

J. Vydra 4.5.2012 2:25

Re: Globální oteplování

nosný jsou slepice, ale co... jestli se opravdu zajímáte jak zatěžovat Zemi co nejmíň, čtěte si literaturu nějakých sdružení, co o tom mluví již mnoho let. Např. Greenpeace, Přátelé Země atd atd atd. Jenže z vašeho tónu mi vyplývá, že se jen chcete blbě hádat... kdyby ne, zkuste recyklovat, sprchovat se místo vany, jíst lokální potraviny, chodit místo ježdění, jezdit na kole místo v autě, kupovat šetrný produkty...

P. Rada 4.5.2012 0:13

Re: Globální oteplování

Pane Uhlich fakt je ten, že dnes v Česku konzumujeme cca 7x tolik energie na hlavu než v roce 1950. Všichni naši předkové měli menší spotřebu při horších vědomostech a technologických možnostech. Vysmíváte se jim?

Zároven nám do 50let dojde hnědé uhlí a přitom energii vyvážíme takže z hlediska spotřeby na hlavu či s hlediska výroby energie vzhledem k produkci HDP máme evidentně v Evropě co dohánět a nad čím přemýšlet.

Ta skromnost je nutná a jsou to třeba investice do zateplování, ve střídmé životosprávě (polovinu národa máme otylou) atd. Možnosti jsou na každém kroku. Realita je o zhýralé reklamě a konzumu na jedné straně a o rozvírání ekonomických i sociálních nůžek s dopady na tenze ve společnosti, které chybí ideályjiné jak konzumní a tak se invence mnohdy utápí u TVpořadů, po hospodách, hernách...

B. Uhlich 3.5.2012 21:45

Re: Globální oteplování

Hm, to je nosný..co jste napsal.... a kdybyste byl od tý dobroty, mohl byste zde utrousit, pro nás blbce jak jste se třeba konkrétně Vy uskromnil...velmi by mě to zajímalo...

P. Rada 3.5.2012 21:30

Re: b l b část 2

Máte pravdu - má nepozornost a roztržitost - četl jsem to ve spěchu už ráno... Máte mou omluvu.

J. Vydra 3.5.2012 21:26

Re: Globální oteplování

Přesně tak. "Obyčejný" lidi chtějí "věřit" že se nic neděje, jen aby se nemuseli uskrovňovat. A cokoliv jim vědci předloží, odprdnou jako "nesmysl". Jsme pořád tak hloupý, že se mi chce brečet.

J. Vydra 3.5.2012 21:04

Re: b l b část 2

milý pane, i když to nerad říkám (protože je to plný nesmyslů), přečtěte si článek, tam to je. Taky bohužel mi kixnul počítač, tak celá moje odpověď tam není. jv

P. Rada 3.5.2012 20:56

Re: b l b část 2

Pane Vydra kdo ke psal o tom napůluškvaření v roce 2010?.. 12? Odkud čerpáte ten údaj o tom že už se dvanáct let neotepluje?

Já mám informace docela jiné. CRU i satelitní měření vykazují průběžný nárůst - viz třeba stránky Lapina kde je to i s komentářem a odkazy.

http://www.dmc.fmph.uniba.sk/public_html/main9.html

J. Belling 3.5.2012 20:40

Ale jo!

Otepluje.

P. Rada 3.5.2012 19:58

Re: Globální oteplování

Čestně asi říkáte "nechce se mi věřit, že je to zásluha lidské populace"...

Pokud bychom totiž toto vzali rozvoj GW jako fakt a důsledek lidské činnosti, pak bychom museli umět nést důsledky vytváření této externality na úkor jiných respektovat a právě to se zřejmě mnohým nechce. Náklady s nápravou spojené by totiž prakticky nikdo nebyl schopen ustát a to zvláště ve chvíli kdy se ekonomiky začínají potápět. Jako druh se totiž na planetě chováme velice nehospodárně a neefektivně. Fosilní konzervu jsme zdlábli ale jen jako nevratnou hypotéku - splácet ale hromadně odmítáme.

B. Hudzieczek 3.5.2012 18:58

Re: Globální oteplování

Já se právě domnívám, že pan Klaus popírá oteplování jako takové. Neřeší podíl lidské populace na oteplení.

Já osobně chápu argumenty pro oteplování, ale nechce se mi věřit, že je to zásluha lidské populace. Spíš vidím vliv Slunce a pravidelné padesátileté cykly, které navazují na jedenáctileté cykly slunečních skvrn. Možná jsou i další cykly o kterých nevím. Jinými slovy - nějaké oteplování bude, ale nikoli trvalé, takže uhlík řešit spíše s ohledem na obecné principy šetření a neplývání energií.

J. Vydra 3.5.2012 18:22

b l b část 2

""Už jsme měli být na půl cesty k škvaření. Ale od začátku tisíciletí se

svět moc neoteplil. Dvanáct let zůstala teplota stejná, ačkoli měla

růst." -- "A nakonec těm chudákům politováníhodným, kteří si z jeho proroctví

udělalí pohodlná živobytí, bezohledně podává holá nezpochybnitelá fakta,

která by mohla mnohé z nich poslat do vězení za podvod,

J. Vydra 3.5.2012 18:20

KDO JE TU B L B

Čas od času šlo uvažovat, že big ben má i rozumné názory. Jenže tohle...

""Z čeho tedy vznikla celá teorie? Inu, "před dvaceti lety jsme si

mysleli, že to víme."  -- "No, a hlavně tím byly jeho knížky napínavější"" - jak to BB  ví? Vidí lidem do hlavy? Nebo jen pomlouvá lidi s jiným názorem?? Aby jeho články byly zajímavější?

Poctivý názor vědce proti pomluvám!!!

M. Šejna 3.5.2012 18:10

Re: pan Kuras to evidentně nepochopil ...

stačí si přečíst nadpis, pane Jonášku. Zbytek najdete v textu.

P. Rada 3.5.2012 17:04

Re: Globální oteplování

Vstupte - O změnách klimatu (14. 12. 2007, ČRo Leonardo)

P. Rada 3.5.2012 17:03

Re: Globální oteplování

Vstupte (11. 4. 2008, ČRo Leonardo)

P. Rada 3.5.2012 16:38

Re: Globální oteplování

Mám za to pane Schuster, že se můžete velice mýlit v tvrzení o historické nespochybnitelnosti v tom co přijde. Doby ledové se totiž nutně opakovat nemusí. To, že nějaký proces v minulosti proběhl ještě přeci neznamená, že proběhne i v budoucnosti protože podmínky k jeho nastolení nemusí být v budoucnu nutně stejné. Právě jen takto chápano jde o historickou nespochybnitelnost. Byly totiž nepochybně po celé miliony let epochy bez pravidelného stotisíciletého střídání glaciálů a interglaciálů i když v té době Milankovičovy parametry rovněž nepochybně působily.

Zároven lze ukázat, že vliv člověka na planetu včetně klimatu je už velice dlouhodobý. Právě proto totiž zažíváme neobyčejně dlouhé klimatické optimum jež se ale proti předpokladům začíná měnit až nyní s výrazně oteplovacím trendem.

Jestli někoho zajímá vysvětlení najde ho v knize W.Ruddimana.

http://www.kosmas.cz/knihy/159234/pluhy-nemoci-a-ropa/

Její obsah komentoval Cílek: Vstupte (11. 4. 2008, ČRo Leonardo)

P. Rada 3.5.2012 16:18

Re: Paradoxy

Bud pan Petřek záměrně lže, pomlouvá... nebo si mě  prostě s někým plete. Dalo by se to rozpoznat třeba podle odkazu... Ten neuvádí, ale zato si trofá tvrdit něco o pokroku vůči něčemu vágnímu. Podivná reakce na tvrzení o zjevných paradoxech.

M. Prokop 3.5.2012 15:18

Re: pan Kuras to evidentně nepochopil ...

A není to jedno?

Na tom oteplovačském šílení jsou nebezpečné ony skutky, ne ty kecy. A ty skutky jsou zašťiťovány lidmi jako Lovelock.

M. Prokop 3.5.2012 15:16

Re: Globální oteplování

Ano.

P. Schuster 3.5.2012 15:05

Globální oteplování

V současné době žijeme v meziledovém období (interglaciálu), a pomalu spějeme (cca 50 000 let) do další ledové doby. To je historicky nezpochybnitelné. Nějaké výkyvy teploty v současné době nás proto nemusí vyvést z rovnováhy.

A že by Václav Klaus byl "světový prorok neglobálního neoteplování"?

To značí,že V.Klaus je proti globálnímu oteplování? Podle mne V.Klaus nepopírá současné klimatické změny, ale to, že se na nich podílí hlavně lidská činnost.

P. Schuster 3.5.2012 15:03

Globální oteplování

V současné době žijeme v meziledovém období (interglaciálu), a pomalu spějeme (cca 50 000 let) do další ledové doby. To je historicky nezpochybnitelné. Nějaké výkyvy teploty v současné době nás proto nemusí vyvést z rovnováhy.

A že by Václav Klaus byl "světový prorok neglobálního neoteplování"?

To značí,že V.Klaus je proti globálnímu oteplování? Podle mne V.Klaus nepopírá současné klimatické změny, ale to, že se na nich podílí hlavně lidská činnost.

A vyhrává Václav Klaus, jemuž Lovelock na stříbrném tácu servíruje novou roli

J. Jonášek 3.5.2012 13:56

Re: pan Kuras to evidentně nepochopil ...

Jen by mě zajímalo pane Šejno, jestli jste páně Kurasův článek vůbec četl.

Odcitujete prosím část, ve které autor tvrdí, nebo jen naznačuje "že globální oteplování vlastně neexistuje". Děkuji.

M. Šejna 3.5.2012 13:48

pan Kuras to evidentně nepochopil ...

pan Kuras evidentně nepochopil, co Lovelock sdělil. Lovelock byl jedním z hlavních alarmistů strašících nás, že globální oteplovaní bude katastrofou. Teď na stará kolena přišel k rozumu a sdělil, že to s tím globálním oteplováním tak hrozné nebude. A B.Kuras si to přeložil po svém a pochopil to tak, že globální oteplování vlatně neexistuje. Ale existuje pane Kurasi, jen není potřeba kvůli tomu děsit lidi, zavádět uhlíkové daně, volit zelené fašisty a úzkostlivě sledovat svou uhlíkovou stopu.