28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

KLIMA: Zničí oteplování světovou ekonomiku?

I při oteplení o 2 °C bude za sto let svět 11x bohatší než dnes. Proč tedy vzdělaná střední třída v průmyslově vyspělých zemích v posledních letech propadla víře, že lidstvo čeká vyhynutí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 15.8.2019 22:39

Světovou ekonomiku zničí nanejvýš debilni zelená reakce na oteplování a boj proti emisím, pokud nějaké podstatné oteplení vůbec bude.

A. Sekanina 15.8.2019 19:11

"Máme se dobře a tak blbneme"

řekl pan kníže, jedna věta a je v ní pravda pravdoucí! Roupama nevíme co dělat a tak živíme různé neziskovky a dokonce jim věříme.

J. Kopis 15.8.2019 12:49

Podnebí

V průběhu křídy převládalo humidní klima, doložené četnými slojemi uhlí a chybějícími ložisky evaporitů, oba póly byly bez ledových čepiček. Celkově bylo křídové klima velmi teplé, jak ukazuje výzkum například i z vysokých zeměpisných šířek na území dnešní Kanady.[2] Velmi vysoké průměrné roční teploty byly doloženy i výzkumem sedimentů z oblasti Montany a Utahu, kde v době před 75 miliony let (geologický stupeň kampán) dosahovaly nejvyšší průměrné teploty až 35 °C.

Jak to ta příroda tehdy zvládala bez kultury zlého bílého muže je fakt záhadou!

M. Šejna 15.8.2019 13:19

zde je odpověď

v období křídy byl obsah CO2 v atmosfeře zhruba v rozmězí 600 až 2500 ppm. Takže celkem dost silný skleník, a tomu odpovídaly i teploty.

Skleníkové plyny dokáží do atmosfery vypouštět i jiné zdroje, než lidská průmyslová činnost. A biosféra mívala v různých dobách různě schopnosti stabilizovat nějakou úroveň CO2 v atmosfeře. V křídě například začal mohutný rozvoj krytosemenných rostlin. Tento rozvoj se téměř shoduje s postupným poklesem obsahu CO2 z maximálních hodnot 2500 ppm počátkem křídy na závěrečných zhruba 600 ppm na konci křídy.

slideplayer.com/slide/4505355/15/images/27/Paleo+CO2+Data.jpg

J. Kopis 15.8.2019 13:58

Re: zde je odpověď

To je fajn, že si uvědomujete, že příroda zvládne zvýšit obsah CO2 v atmosféře i bez lidské činnosti a tudíž nejde v historii planety Země o nic neobvyklého!

M. Šejna 15.8.2019 14:38

přesně tak

několikánasobný obsah CO2 v atmosfeře není vůbec nic neobvyklého. Stejně tak není vůbec nic neobvyklého hladina oceánu o 200 metrů výš při absenci polárních ledovců. I tohle bývalo v geologické minulosti úplně obvyklé.

P. Han 15.8.2019 21:57

Re: přesně tak

No a tomu všemu se vyhneme, když Německo zakáže diesely.

L. Novák 15.8.2019 22:12

Re: přesně tak

:-)

P. Brich 15.8.2019 14:03

Výroba 1000 kg cementu vyprodukuje 900 kg CO2

Nemělo by ho lidstvo přestat vyrábět, aby se snížilo to ppm a zachránila se planeta?

M. Šejna 15.8.2019 14:36

mistře Boháči

proč se mě na takovou hovadinu ptáte?

V. Pavelka 15.8.2019 20:36

Re: Výroba 1000 kg cementu vyprodukuje 900 kg CO2

Největším zpracovatelem betonu za dvacet let je Čína , až 40%,

L. Novák 17.8.2019 2:25

Re: Výroba 1000 kg cementu vyprodukuje 900 kg CO2

Jasně. Beton zakázat! Budeme stavět z proutí a bambusu... :-P

V. Pisko 15.8.2019 11:25

Kolik toho je?

Hmm,spocitat opustene doly,tuny klatratu uvolnenych z more,ze sopek podmorskych,nadmorskych,prdu lidi a zvirat ze kterych unika metan,kyslicniky uhliku,dusiku,siry...to je genialni matematik KTERY NEEXISTUJE.

M. Šejna 15.8.2019 11:43

není nutné počítat všechno

není potřeba počítat všechno. Stačí sledovat, jak se mění obsah CO2, metanu a dalších skleníkových plynů v atmosfeře.

Těch klatrátů, sopek a prdů živočichů tady bylo nepočítatelně už před tisícovkami let. Ale skleníkové plyny přibývají až teď. Takže něco se v posledních 100 letech změnilo.

Doufám, že si nemyslíte, že v posledních 100 letech sopky víc soptí, klatráty se víc uvolňújí, zvířata a lidi víc prdí .... atd.

P. Brich 15.8.2019 12:11

"... prdů živočichů

tady bylo nepočítatelně už před tisícovkami let."

Krom prdů jednoho živočicha. Ten se ze 2 mld. během 50 let namnožil na 7,5 mld. A hádejte kde.

J. Kopis 15.8.2019 12:27

Re: "... prdů živočichů

A pod taktovkou zelených soudruhů neoliberálů ještě namnoží!

M. Šejna 15.8.2019 13:22

to máte jedno, pane Boháči

podle místních klima-popíračů sklenikový efekt v atmosfeře neexistuje, CO2 a metan prý nejsou skleníkové plyny, a lidstvo prý nemá na klima vůbec žádný vliv.

Z uvedených klima-popíračských pouček je tedy úplně jedno, zda na Zemi prdí 2 mld. nebo 8 mld. lidí.

J. Kopis 15.8.2019 14:52

Re: to máte jedno, pane Boháči

Toto tvrzení je nepřesné!

1) "klima-popírači" netvrdí, že skleníkový efekt v atmosféře neexistuje!

2) "klima-popírači" tvrdí, že lidská snaha o snížení skleníkového efektu, který vytváří především příroda, je de facto boj proti přírodním zákonům! Zejména záměr, který se snaží prosadit zelení Khmerové je ve světle tohoto faktu zcela mimo veškerou logiku!

M. Šejna 15.8.2019 15:48

jste neinformovaný, pane Jiří_K

Napřiklad místní popírač pan Langer tvrdí, že Země není skleník.

Místní popírač pan Ganaur tvrdí, že CO2 není skleníkový plyn.

Podobně se vyjadřují popírači Janyška, Vintr a další.

P. Golich 15.8.2019 20:41

Re: jste neinformovaný, pane Jiří_K

Skleníhový efekt je jenom PR název sloužící k připodobnění mechanismu pro široké masy. Nicméně se skleníkem má společné pouze slovní základ a výsledný efekt - zvýšení teploty.

Dalším problémem je, že nárůst skleníkového efektu pro jednotlivé skleníkové plyny není lineární a skleníkové plyny nepohlcůjí veškeré spektrum IR.

Stále není ověřitelné, zda by po snížení CO2 na hodnotu před průmyslovou revolucí snížilo teploty na hodnotu před průmyslovou revolucí. Takový celoplanetární experiment s paralelní realitou ještě nikdo neprovedl.

Jakékoli predikce jsou přesné jako věštění z křištálové koule.

A úplně nejhorší je to, že celá tato agenda je zneužita k ideologickému udržování byznysu s povolenkami a dalšími samospásnými neefektivními a předraženými technologiemi a vše je hrazeno z peněz daňových poplatníků.

M. Pecka 16.8.2019 1:08

Re: to máte jedno, pane Boháči

Nenamáhejte se s argumentací, pane Jiří. Pan Šejna působí již drahně let na těchto diskusích jako obecní šašek. Cokoli mu vysvětlovat a argumentovat fakty, je naprosto zbytečné!

V. Pavelka 15.8.2019 20:45

Re: není nutné počítat všechno

Přibyla Čínská a Indická idustrializace,to je ten mravenčí efekt,zahřívání,a invaze ..

S. Pavuk 15.8.2019 10:37

žiadosť

Fridays for Future predpovedá koniec sveta za 12 rokov. Ja som za upresnenie tohto termínu a vyzývam týchto výtečníkov aby to upresnili. Napr. takto : Koniec sveta nastane za 11 rokov, 8 mesiacov, dva dni a 4 hodiny. Niet nad presnosť, nie ?

L. Novák 15.8.2019 16:07

Re: žiadosť

Konec světa měl být už nespočetněkrát, naposledy v roce 2012. Tuším i jeden katastrofický film se tak jmenuje... :-)

Zelení magoři se snaží svou přitroublou ideologií o nadvládu nad lidstvem. Čiňme vše pro to, aby se jim to nepodařilo.

V. Pavelka 15.8.2019 20:58

Re: No jo

Swift-Tuttle je kometa která prosviští v roce 4479 kolem země a zůstanou jen Škrkavky a potkani.

B. Pešek 16.8.2019 7:37

Ne, jen se po roce 4479 už hromadí chyba výpočtu dráhy a riziko srážky je odhadované na nějakou tu setinu promile.

J. Ganaur 15.8.2019 10:31

Ekonomiku

zničí vyznavači svaté Gréty.

J. Oldfart 15.8.2019 9:59

tepltoa a vztahy mezi proměnnými

Mne spíše než spekulace o stupních Celsia zajímá vztah mezi změnou teploty vs. vliv lidstva a koncentrace CO2 vs. změna teploty. Provádět akce bez vysvětlení (či spíše potvrzení) těchto vazeb (pokud existují) je tápáním ve tmě a bezúčelné vynakládání prostředků. Nebyl bych překvapený, kdyby to byl záměr a způsob jak posílit ovládání stáda.

M. Šejna 15.8.2019 10:13

pane Oldfarte

zkuste toto:

www.esrl.noaa.gov/gmd/aggi/aggi.html

jsou tam podrobné výpočty a je tam i údaj, o kolik se zvyšuje celkový skleníkový efekt (vyjádřeno ve wattech na m2).

Jediné, co tam chybí, je údaj o vazbě mezi globální teplotou a radiačním zvýšením o 1 watt na m2.

J. Kopis 15.8.2019 12:28

Re: tepltoa a vztahy mezi proměnnými

BINGO!