29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

KLIMA: Opravdu 97 procent?

Jen 0,5 % ze studovaných 11944 článků explicitně tvrdí, že lidé mohou za více než 50 % oteplení. Pokud vynecháme články, které žádný postoj nevyjádřily, tak ze zbývajícíh článků je to 1,6 %.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 14.5.2017 15:18

Kampak na náboženské fanatiky s vědou?

Klimaalarmismus a všechny odnože politik vytvářených v zeleném "Vatikánu" Greenpeace a odtud šířené do celého světa mají povahu kampaní, kde se stále dokola opakuje jedna mantra, až jí všichni uvěří a považují ji za "hotovou věc", o níž je zcela nevhodné diskutovat nebo ji jakkoliv zpochybňovat. Podobně na tom byl komunistický "vědecký světový názor", kde komunisté označovali za vědecký přístup jenom to, co odpovídalo jejich víře a doktríně. Kam to až vedlo, víme všichni (snad :).

Každou chvíli vidím v médiích (teď hlavně na Internetu), jak hrubých dezinformací používají klimaalarmisté k prosazování svých obchodních a politických zájmů. Např. na serveru http://zpravy.aktualne.cz/ jsem jich nedávno objevil několik a dezinformační potenciál je srovnatelný s bolševickou propagandou nejhrubšího zrna (taky jsme ji mnozí poznali během svého života v totalitním režimu).

Jsem docela zvědav, jaké tohle magoření mas přes nejvyšší politiku a média bude mít trvání. Ale funguje to, proto si přece bohatí magnáti, co se derou do politiky, kupují celá vydavatelství a TV stanice. Nakonec, jak to uměl Vladimír Železný (s Petrem Štěpánkem v mediální radě), jsme zažili taky.

P. Rada 14.5.2017 16:13

Re: Kampak na náboženské fanatiky s vědou?

Zkuste si tedy odpočinout od "náboženských fanatiků" a věnujte se něčemu pragmatičtějšímu. Podle údajů meteorologů je totiž u nás už cca znát celoroční deficit sucha - index SPEI má u nás už prakticky dvacátý rok hodnotu -1. Takováto situace výraznější změny klimatu je už nutně znát (i kdyby si meteorologové vymýšleli) třeba na stavu lesů kde škody rostou a rostou. Zkuste si tuto potenciálně "hrubou dezinformaci" ověřit. Namátkou:

http://www.vulhm.cz/sites/files/soubory/24_LOS/Kurovcova_kalamita/2016_LOS_letak_BO_a_sucho.pdf

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/1858454-sucho-svedci-kurovci-kalamita-zasahla-bruntalsko

http://www.silvarium.cz/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/lesy-cr-chteji-miliony-za-skody-muze-za-to-sucho-brani-se-cez-hospodarske-noviny

Podle prognoz má tento trend pokračovat a v konci století zřejmě změní naši krajinu na v kopcích bezlesou podobnou té která je dnes k vidění na Balkánu. Co s tímhle typem "magoření" udělat a navíc nezávisle na mediích jak si asi přejete? Pomohlo by snad problémy s narůstajícím suchem tutlat?

L. Novák 14.5.2017 21:45

Re: Kampak na náboženské fanatiky s vědou?

Ale, Rado, jak vás znám, plácáte nesmysly a k nim vybíráte často odkazy, které s tématem souvisejí jenom obsahem klíčových slov. Pro mě jste demagog a naprosto nedůvěryhodné individuum.

M. Prokop 14.5.2017 21:57

Re: Kampak na náboženské fanatiky s vědou?

Prostě typický zelenáč.

P. Rada 14.5.2017 23:56

Re: Kampak na náboženské fanatiky s vědou?

"Kampak na náboženské fanatiky s vědou?"

L. Novák 15.5.2017 20:30

Re: Kampak na náboženské fanatiky s vědou?

No právě vy, Rado, už jste tady byl opakovaně přistižen při lži a odkazování na články, které se daného tématu vůbec netýkaly. Jste prostě takový nemocný člověk. Hrubší výraz nechci použít.

K. Loskot 14.5.2017 6:36

Ale pred takovymi 30 lety panovala obava, ze nastane mala doba ledova. Nakonec i Hollywood se tomu velmi venoval :-))

Proste kazda doba ma sve prefetence. Doufam, ze uz se nekdo zabyva vlivem tura domaciho a jemu podobnych prezvykavcu na oteplovani planety !!

P. Rada 14.5.2017 9:29

Re:

Dobře jste mi připoměl podobnou situaci která se stala už v 70tých letech. Lépe "o důvěryhodnosti vědy" kterou si nyní ohnul po svém Kremlík, vypovídá V.Cílek: ..... http://media.rozhlas.cz/_audio/00699039.mp3

Ohledně vlivu metanu který přežvýkavci produkují a ty zas lidé vykrmují ku prospěchu své nadváhy ve velkém je také řada podobných úvah a právě i koncentrace toho metanu dál rostou navíc ho začíná přibývat jako počínající kladná zpětná vazba od tání permafrostu. Toto může způsobit ještě výrazněji jak domácí skot :

http://climatemap.blogspot.cz/2013/03/klimaticka-zmena-v-arktide-prebieha.html

Jestli na takovéto scénáře dojde, přestane na člověku i jeho stáddům skotu tolik záležet jak ještě snad dnes. Zatím můeme "doufat". Statistiky ale naopak ukazují, že lidé paradoxně k rostoucímu poznání, stále méně reflektují co se s nimi a klimatem planety děje, a místo konání jen "doufají" či "strkají hlavu do písku":

https://echo24.cz/a/iTUm9/proc-strkame-hlavu-do-pisku-kdyz-je-nebezpeci-tak-zjevne

L. Novák 14.5.2017 15:20

Re:

Tak ji tam nestrkej, zelený troubo, a věnuj se něčemu rozumnějšímu. :-P

M. Prokop 14.5.2017 15:25

Re:

Pamatuji. Planetární zima ..... :-P

Zřejmě málo vynášela. Fakt je, že po stránce výnosů je "boj proti klimatickým extrémům" takřka geniální. Klimatický extrém lze najít vždy a všude.

Ten vliv tura domácího bych radši nechal na pokoji. Bez mléka se sice obejdu, ale sýry mám rád a beefsteaky také.

M. Pivoda 13.5.2017 21:57

Výzkum hlupáků s vysokoškolským diplomem

Kremlíkovy argumentace procenty je fakticky velmi slabý argument. Například tyto opačné argumentace:

- "Mlčte, 97 % vědců se přece nemůže mýlit."

- "Jen 1,6 % vědců souhlasí, že hlavní příčinou oteplení je člověk"

Doporučuji udělat jiný, zajímavější průzkum. Výzkumná otázka by mohla možná znít takto: "Kolik českých důchodců s vysokoškolským diplomem se domnívá, že Elon Musk je jen jakýsi pošuk?"

K tomuto námětu mně inspirovala moje diskuze zde níže s nositelem dvou vysokoškolských diplomů, F. Houžňákem. Viz níže.

F. Houžňák 14.5.2017 11:46

Vy jste s tím Muskem nějak spřízněn,

že na něj pějete takové obdivné ódy? Jistě je to chytrý a schopný člověk, budiž mu přáno, vy se ale chováte, jako byste měl doma jeho oltář a každé ráno a večer se k němu modlil. Víte dobře, že z lidí si nemá nikdo dělat bohy, aby s vámi Adonai nějak nezatočil. Ostatně, vysokoškolský diplom mám jenom jeden, to jste špatně pochopil, ten doktorát je to, čemu se dneska euroúnijně říká PhD, tehdy CSc, v Německu Dr. rer. nat. neboli doktor všech věd přírodních. To jenom abyste netápal a nešířil falešné zprávy alébrž fake news, to se dneska přísně tresce.

F. Houžňák 13.5.2017 18:16

Taková drobná hádanka pro všechny místní znalce,

kterýpak plyn má prokazatelně největší podíl na tzv. "skleníkovém efektu" na planetě Zemi?

P. Rada 13.5.2017 18:43

Re: Taková drobná hádanka pro všechny místní znalce,

Provokujete otázkou - nebo Vás to opravdu zajímá v celé šíři?

Typuji to prvé. Odpovídám ale obšírněji i pro druhý případ. "Prokazatelně" je to (s celé plejády vzájemě působících vlivů) právě nyní v přízemní vrstvě vodní pára.

Ta samotná by ale zrovna tak "prokazatelně" rychle vymrzla a paneta by se bez skleníkového efektu teplotně propadla o 33C níže - tedy do nevratného stavu ledové koule.

K tomu už v geohistorii taky dokonce opakovaně došlo a zůstalo by to tak, nebýt plynů které se chovají teplotně docela jinak a stále je produkuje sopečná činnost. Právě proto má taky ta vodní pára svůj limit rozšíření na troposféru kde v úhrnu funguje mimo jiné jako zesilovač skleníkového efektu.

L. Novák 14.5.2017 15:22

Re: Taková drobná hádanka pro všechny místní znalce,

No jo, to se přece ví už dávno, že dihydrogenoxid je nebezpečná sloučenina ohrožující zdraví lidí... :-P

J. Jurax 14.5.2017 23:00

Re: Taková drobná hádanka pro všechny místní znalce,

Ano, všichni kdo s ním přišli do kontaktu nakonec zemřeli.

J. Pražák 13.5.2017 17:51

Nebezpečí existuje, ale ne z oteplení

Horší problém jsou jedy, které se dostávají do půdy a vzduchu a odtud do potravního řetězce. Ty se už nepodaří odstranit nikdy.

Např. hloupou směrnicí nám EUroignoranti zakázali žárovky. Nedořešená likvidace rozbitých „úsporných“ žárovek otravuje naše zdraví (zejména mozek dětí), protože se do životního prostředí dostává jedovatá rtuť, která je v každé "úsporce".

P. Rada 13.5.2017 19:18

Re: Nebezpečí existuje, ale ne z oteplení

Jedy může pomoci odstranit biologický metabolický řetězec. Pokud ale nebude ani ten efektivně fungovat bude spíš hůře. Souhlasím ale s tím, že např freony, DDT, analgetika ... příroda tak snadno jako biogenní součásti eliminovat nedokáže.

Považuji přitom za příznačné, že i CO2 je ve vysoké koncentraci pro člověka také škodlivinou/jedem.

Pokud by např v místnosti byla jeho koncentrace dlouhodobbě - několik hodin - jen 5x vyšší než běžná atmosférická, většina populace by začala mít problémy s dýcháním, bolestmi hlavy ...

Takové reakce na jiné zatím rozptýlené jedy které by se v okolí zkoncentrovali obdobně 5x většina populace paradoxně nevykazuje. Nechci se tím jiného znečištění zastávat - považu ji jej také za velmi nebezpečné a problém komplikující - jen jsem chtěl upozornit na podcenování důsledků růstu koncentrace CO2 v atmosféře i v nárocích na odvětrávání obytných místností např v zimě.

J. Pražák 13.5.2017 20:07

Re: Nebezpečí existuje, ale ne z oteplení

http://www.nazeleno.cz/bydleni/osvetleni/usporne-ale-nebezpecne-dokument-ukazuje-stinnou-stranku-uspornych-zarivek.aspx

http://www.derwesten.de/leben/so-gefaehrlich-ist-quecksilber-in-energiesparlampen-id12216962.html

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1466216-usporne-zarovky-mohou-byt-rizikove-kvuli-obsahu-rtuti

M. Prokop 13.5.2017 20:31

Re: Nebezpečí existuje, ale ne z oteplení

Byl na NP takový pitomec, Jílek/Ryba (něco jako Rada), který vymyslil, že se to řeší selenem.

P. Rada 14.5.2017 1:31

Re: Ale ne z oteplení?

O škodlivosti výparů rtuti nepochybuji ale v žádném s odkazů jsem to nenašel v souvislosti s vývojem planetárního klimatu. Jinak řečeno žádný s odkazů nespochybnuje negativní dopady GW. Vy jen nadpisem - nikoliv textem či odkazem.

Kus pravdy ale mít můžete - samo oteplení od skleníkového efektu leckde a leckomu doposud nevadí - planeta je totiž zatím zhruba na úrovni klimatického maxima interglaciálu - sucho už však přesto vadí leckde. U nás zejména v lesnictví a zemědělství.

http://pardubice.idnes.cz/sucho-lesy-usychani-stromu-dfr-/pardubice-zpravy.aspx?c=A170511_2325161_pardubice-zpravy_jah

J. Pražák 14.5.2017 6:54

Re: Ale ne z oteplení?

Slyšel jste o "malé době ledové",kdy zamrzalo moře i u Benátek? Bylo to před 300-400 lety..... Chcete, aby se to vrátilo?

P. Rada 14.5.2017 9:43

Re: Ale ne z oteplení?

Ani malá doba ledová ani velká doba ledová už dnes pravděpodobně nehrozí. Lidstvo toto pojistilo milionkrát vyšším tempem uvolnování uhlíku do atmosféry oproti tomu jak rychle se dříve pod zem ukládal. Pravděpodobný výhled na dalších 10 tis let nedávno vypracoval Clark a kol a ve slovenštině ho zveřejnil Ač:

https://ac.blog.sme.sk/c/402152/ako-bude-vyzerat-svet-o-10-000-rokov-zalezi-na-dnesnych-rozhodnutiach.html

I kdyby opět došlo na pokles sluneční činnosti obdobný jak v malé době ledové tak se tímto vlivem jen zpomalí růst globálních teplot které poté doženou původní trajektorii protože vliv skleníkových plynů nad sluneční činností převažuje:

http://www.enviwiki.cz/wiki/Soubor:Radiacni_pusobeni_AR5.svg

L. Novák 14.5.2017 15:27

Re: Ale ne z oteplení?

Jo, jo, milioon, dva miliony, tři miliony, ... a milion k milionu, miliarda k miliardě, a máme z toho BILIONOVÝ TUNEL OZE, díky němuž se řada lidí může věnovat parazitnímu způsobu života na úkor těch, co neměli možnost se účinně bránit jeho zavedení socilaistickou koalicí ČSSD.

Jo, a v bilionu je těch miliard tisíc, a milionů v miliardě taky tisíc... ;-)

M. Prokop 13.5.2017 20:29

Re: Nebezpečí existuje, ale ne z oteplení

To ale moudří EUrosoudruzi napravili zákazem rtuťových teploměrů.:-P

M. Pivoda 13.5.2017 16:23

Kolik % lidí dokáže ovlivnit vývoj?

Nezáleží vůbec na tom, kolik českých občanů si myslí, že Kájínek skutečně vraždil. Důležitá je jedna jediná česká osoba, která může Kájínkovi udělit amnestii.

Jeden člověk na zeměkouli je (v průběhu cca dalších 20 let) schopen vyrobit dostatek účinných solárních panelů (a baterií na skladování elektrické energie), aby potenciálně nebezpečný klimatický vývoj pozitivně ovlivnil. Zajímavost: Ten člověk měl možnost studovat doktorát na prestižní univerzitě, ale místo získání vědeckého titulu na univerzitě založil raději technologickou firmu a skutečně jedná.

M. Prokop 13.5.2017 17:26

Re: Kolik % lidí dokáže ovlivnit vývoj?

Tak ještě, kdo ty panely a baterky zaplatí.

Vyrobit se dá ledacos, ale jen něco z toho se vyplatí.

P. Rada 13.5.2017 17:38

Re: Kolik % lidí dokáže ovlivnit vývoj?

Souhlasím s Vámi pane Prokope a jen dodávám, že např pro Indii a podobně položená i osluněná území a tedy i pro světové klima může znamenat FV relativně hodně - zatímco u nás mají daleko větší perspektivu/efektivitu úspory v zateplení i spotřebě.

M. Prokop 13.5.2017 20:32

Re: Kolik % lidí dokáže ovlivnit vývoj?

I ty zateplovací úspory mají svou ekonomickou stránku.

P. Rada 14.5.2017 1:48

Re: Kolik % lidí dokáže ovlivnit vývoj?

Ano křivka nákladovosti za otop má vzhledem k tlouštce a ceně izolace své optimum navíc vázané na životnost atd.

Naprostá většina dokonce i novostaveb v ČR ale dnes toto optimum nedosahuje a to i za situace, že cena energií nezahrnuje dopady externalit na životní prostředí.

http://www.stavebnictvi3000.cz/clanky/optimalni-tloustka-tepelne-izolace/