28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

KLIMA: Kde vězí ďábel

Aktuální zpráva Mezivládního panelu OSN pro změnu klimatu byla tématem včerejška. Ale to téma se zdaleka nevyčerpalo. Má svou pokračující racionalitu – že v posledních letech narůstá četnost extrémních situací (vedra, sucha, povodně), nepopírá už nikdo rozumný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kouřil 14.10.2018 10:43

Důkazy

ke tvrzení, že "v posledních letech narůstá četnost extrémních situací (vedra, sucha, povodně)" by mne opravdu zajímaly. Zatím jsem je nikde nenašel. K nalezení jsou tato tvrzení. Pomozte mi, pane Petráčku!.

M. Dědek 12.10.2018 13:59

I globální oteplování může ovlivnit politický vývoj světa

Současné mocensko-politické uspořádání světa neumožňuje úspěšně čelit nejen globálnímu oteplování, ale i mnoha dalším globálním hrozbám. Je nejvyšší čas urychlit vývoj politického uspořádání lidstva. Více viz článek: KDO OVLÁDÁ SVĚT? - http://miloslav7.blogspot.com/2018/09/kdo-ovlada-svet.html V duchu uvedeného článku se vyjadřují i významní politici. Viz např. článek "Bernie Sanders: Výzva ke koncepci pokrokového globálního společenského uspořádání" - http://miloslav7.blogspot.com/2018/09/bernie-sanders-vyzva-ke-koncepci_30.html

J. Jurax 12.10.2018 16:09

Nejste in - globální oteplování už není, ono se jaksi globálně neotepluje; teď se tomu říká klimatické změny, protože klima se mění pořád, to se popřít nedá ... ale bojovat proti skleníkovým plynům se musí imrvére furt!

M. Prokop 12.10.2018 18:19

Re:

Jemu jebe jiným směrem, než GW.

V. Klepetko 12.10.2018 19:50

Re: I globální oteplování může ovlivnit politický vývoj světa

Na globální klimatické změny se člověk jistě nějak adaptuje. Na Bernieho Sandrse ale žádná adaptace možná není! :-)

M. Prokop 12.10.2018 21:08

Re: I globální oteplování může ovlivnit politický vývoj světa

Jedině výlet do Dallasu.

M. Valenta 12.10.2018 10:15

Planeta jako špalek

Měl jsem na zahradě 20 let mohutný dubový špalek o průměru ca 80 cm. Nestaral jsem se o něj a tak nevypadal už moc dobře, dole ani nahoře a ani po obvodu. Letos na jaře mi sjela sekera a milý špalek se rozpadl na tři kusy a odhalil obří labyrint ztrouchnivělého dřeva vytvořený tisícovkami nepříjemně překvapených mravenců.

M. Krátký 12.10.2018 11:43

Re: Planeta jako špalek

jezdím intenzivně chatařit od roku 1946 mezi Týnec n/S a Nespekami - od padesátých let si již pamatuji na rychlost trouchnivění padlých velkých stromů v lese za chatou - ty padlé stromy tam tehdy dokázaly ležet i přes deset let téměř netknuté - dnes za pár let zmizí a zůstane po nich jen hromádka rezavých pilin porostlá mechem.

F. Kusák 12.10.2018 13:53

Re: Planeta jako špalek

Krásně se to doplňuje s článkem Prof. Petra, tady NP.

R. Langer 12.10.2018 11:57

Re: Planeta jako špalek

No to víte, lesy jsou pro změnu sežrané kůrovcem. Je to tak prý správně, holt příroda. I ten mravenec musí někde bydlet, že?

Z. Lapil 12.10.2018 13:05

Re: Planeta jako špalek

Kdyby mravence. U nás ve vsi dožívá lipová alej, takže startuje "velký projekt", který má alej udržovat (ořezat suché a tak) a neudržitelné postupně vykácet a obnovit.

Proč to píšu: letos mají jít čtyři stromy, ale půjdou jen tři. Ze čtvrtého "se" torzo ponechá, poněvadž tam bydlí páchník.

Něco na tenhle způsob: https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pardubice-prorezavaji-lipovou-alej-u-zamku

M. Valenta 12.10.2018 15:18

Re: Planeta jako špalek

Bez páchníka a spol. to máme počítané i mi, i když to pro mnohé vypadá směšně.

Z. Lapil 12.10.2018 16:24

Re: Planeta jako špalek

Nic proti páchníkovi, já jen že i při ochraně přírody se dá užít legrace.

Jeden známý koupil kostel (ano, i takoví maniaci existují, i když je pravda, že koupil za korunu) - http://polom.eu/. V rámci jakési vycházky po okolí jsem se dověděl, že tam vozejí dříví do lesa. Samozřejmě ne jen tak z plezíru, ale rostou tam nějaké vzácné choroše, ty potřebují padlé jedle a žádné nové jedle nejsou v dohledu. Tak jim sice nějaké vysadili, ale v mezičase, tj. než vyrostou a padnou, dostanou ty choroše nějaké krmení ze Šumavy nebo odkud. Pravda, uhlíková stopa pláče, ale znáte to: VŽDYCKY je to otázka priorit. Opravdu zle bude tehdy, až EU nebo kdokoliv podobnou iniciativu zdola zakáže.

F. Houžňák 12.10.2018 10:01

Žádná četnost povodní, sucha, hurikánů atd. nenarůstá,

to se jenom zvyšuje informovanost a hysterie. A všichni Petráčkové tuto lež opakují.

R. Langer 12.10.2018 11:54

Re: Žádná četnost povodní, sucha, hurikánů atd. nenarůstá,

Je to tak.

J. Václavíková 13.10.2018 2:10

Re: Žádná četnost povodní, sucha, hurikánů atd. nenarůstá,

:-)))))))))))))

P. Rada 12.10.2018 9:49

Kde vězí dábel?

Typuji, že v dogmatu udržitelného setrvalého extenzivního růstu který si vynucuje i růst externalit všeho druhu.

Někteří proto prozíravě vyzývají k diskusi na toto téma ale pan Petráček mezi takové zřejmě nepatří a raději vymýšlí přihlouplé komentáře což dábelskému trendu k civilizační skáze spíše jen prospívá. Naštěstí je tu naděje i si na osobním příkladu uvědomit, že většina z nás si růstovou fázi odbyla zhruba do puberty. Ale jak dál?:

http://denikreferendum.cz/clanek/28295-je-cas-ukoncit-zavislost-evropy-na-rustu

Kdo si navečer udělá trochu času zvednout hlavu k hvězdnaté obloze a položí si Fermiho vice jak padesát let starou otázku čím to, že o podobné civilizaci jako je ta naše není v hlubinách kosmu žádná stopa, může ho napadnout, že možnou cestou pro život byl vždy spíše intenzivní rozvoj. Využijeme tuto svou šanci? (s další třeba i zajímavé a věcné diskuse se dnes už musím omluvit). Pěkný den.

V. Církva 12.10.2018 10:39

Re: Kde vězí dábel?

Pana Rada vím, že se o ekologii trochu zajímáte, takže můžete mít někdy pravdu Ale, především vůbec nereagujete na podstatu článku. Ta je o tom, že Evropa je nen z 10 procent odpovědná za znečištění a začít se tak musí jinde.

Co se týká růstu. Zbytečně se zabýváte bláboly mainstreamové ekonomie o růstu a reagujete na ně. Pokud se svět nevystřílí, či neudusí, růst technologii nutně bude. Jen ty technologie budou třeba víc v souladu s přírodou a směřované jinam než na individuální dopravu a drahé bezenergetické bydlení.

Jinak růst snad už v Evropě není ani teď. Francouzská či Italská rodina se před lety snadněji dostala k vlastnímu domu i autu čistě z platu manžela. Dnes jsou auta i domy kvalitnější a složitější ale to není enekonomický růst, to je logický vývoj k lepším technologiím.

Růst prostě bude a má být. Jen má být směřován k etice, vzájemnosti i ekologii. Ale to je snad jasné jako že Země obíhá Slunce.

M. Prokop 12.10.2018 13:15

Re: Kde vězí dábel?

Asi jen Rada a Johanidesová se chtějí mít zítra hůř než dnes. Tedy, žádný nebo záporný růst.

M. Valenta 12.10.2018 14:00

Re: Kde vězí dábel?

A není dnešní záporný růst lepší zítřejší život?

M. Prokop 12.10.2018 18:21

Re: Kde vězí dábel?

Teoreticky pro někoho jo, ale pro lidi ne.

V. Braun 12.10.2018 14:14

Re: Kde vězí dábel?

Začít se má všude, když pro nic jiného tak pro ten příklad ostatním. Ostatně není náhodou důvodem, že podíl Evropy klesl pod dest procent ten, že celkově emise vzrostly spíše než že Evropa o tolik emise snížila?

J. Jurax 12.10.2018 16:04

Ano.

A za cenu nesmírných nákladů dosáhla čeho? Inu, snížení emisí. Jinak ničeho, neboť pokles teplot tímhle dosažený je neměřitelný. Ale možná za půlstoletí poklesne o půlstupínek Celsia - arciť v závislosti na sluneční aktivitě ... :-)

A na ten příklad všichni kašlou; nejsou tak bohatí jak Evropa, aby si mohli dovolit podvazovat svůj růst a vyhazovat prachy do luftu ...

Z. Lapil 12.10.2018 13:19

Re: Kde vězí dábel?

Extenzivní růst je obyčejná ekologie, mravenci taky svoje bejváky neženou do patra, ale spíš si založí nové.

Fermiho paradox (pro neznalé: kde tedy ti mimozemšťani jsou?) má povícero zdůvodnění. Třeba to, že vznik života je opravdu taková náhoda, že jsme ve vesmíru jediní. Nebo že civilizace nerozdýchá vývoj; dnes je v módě katastrofa ekologická, za mých mladých let to byla jaderná.

Pokud se v problematice hledání mimozemšťanů orientuju, tak kromě náhodných výstřelů na způsob Voyageru se lze spolehnout tak maximálně na krátkovlnné (televizní) vysílání a možná - to nemám jakkoliv ověřené - mobilní telefony. A televizní vlny se dostaly jak daleko - 60 světelných let? Řečeno s klasikem - "to není mnoho".

On i ten intenzivní rozvoj lze realizovat mnoha způsoby. Nakonec - intenzivně se rozvíjí "civilizovaná" část světa, extenzivní, přinejmenším co do populace, jsou spíš "přírodnější" národy; Afrika je momentálně vysloveně ve stavu Hrnečku vař.

I. Schlägel 12.10.2018 9:16

Třídní boj už nefunguje,

tak se bojuje za záchranu planety před ošklivým bílým mužem. Výnosné je to stejně, devastující ve výsledku rovněž. Čest.

P. Zinga 12.10.2018 9:21

Re: Třídní boj už nefunguje,

Ano, za tím alarmistickým nesmyslem se skrývá jiný projekt: řízení výroby a spotřeby! Prakticky nedostatkové přídělové hospodářství, protože bez dostatku energie nebude možné uspokojit všechny. Kdo asi na to doplatí?

K. Janyška 12.10.2018 8:46

A ví se vůbec proč ?

Neví, jen se kecá... Dzp.

M. Hoblík 12.10.2018 8:39

Čína ani Indie to nespasí!

Je třeba především přesvědčit USA, že jsou také jen součástí Zeměkoule a nejsou jediní vyvolení. Nic není tak škodlivé, jako americké jedy!

M. Prokop 12.10.2018 9:05

Re: Čína ani Indie to nespasí!

Ve vašem případě se jedná o působení rudého jedu.

S. Kneifl 12.10.2018 10:34

Re: Čína ani Indie to nespasí!

Možná vás to překvapí, ale USA v každém z posledních tří let snížily emise nejvíc ze všech zemí na světě, včetně Německa.

https://www.bp.com/en/global/corporate/energy-economics/statistical-review-of-world-energy/co2-emissions.html