19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

KATALÁNSKO: Převrat zdravého rozumu

Můj blog se zhusta zabývá menšinovými tématy. Mají nízkou čtenost – ale stejně tak právo na existenci v internetovém prostoru. Proto mě zajímá názor katalánské opozice na to, co se v tomto autonomním společenství nyní děje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Krátký 16.10.2017 13:00

Křivé okurky málo watové vysavače a pod 3,14čoviny

to asi tak všechno, co ÚV EU zvládá, a najednou jsou tady dlouho bobtnající i doutnající problémy typu Katalánsko, Skotsko a pod - ale stejně jsem toho názoru, že doba není vhodná na řešení těchto problémů, když před branami a hojně už i vevnitř bobrtná teroristický nájezd muslimů na celou Evropu a my "řešíme" kraviny v nadpisu - islám do Evropy nepatří - takže musíme vyřešit nejdřív Islám a pak postupně ta menší zla včetně toho chlívu v ÚV EU - jakož i v našich zrádcovských = socialistických vládách našich i širém okolí !!!

I. Schlägel 16.10.2017 11:55

Proč

porovnávat Katalánsko s Moravskoslezským krajem? Proč ne s Quebecem či Skotskem?

J. Kučera 15.10.2017 22:28

Malá oprava

Ta skutečná píseň zněla "Dnes nám patří třetí říše, zítra celá Evropa. A to se jim nakonec povedlo, jen se museli naučit anglicky.

V. Klepetko 15.10.2017 22:09

Reakce na tento článek pana Stejskala

jsou podle mého názoru velmi silně ovlivněny tím, že v něm nenapsal žádné podrobností o protistraně - stoupencích separace Katalánska. Trochu jsem se na ně podíval, a jsou to vesměs radikální eurohujeři o třídu "evropštější" než prezentovaná autorem sympatická Občanka. A jsou to vesměs fanatičtí" vítači"!

Komunisté všech ritů, maoisté, trockisté, soudruh Che Guevara je proti nim ctihodný paleokonzervativec :-))) Příklad:

http://www.netpor.org/?p=704

Nevím zda jsou Katalánci nezávislým etnickým lidem, prý mají 85% slov stejných se Španěly. Možná že ano, možná že se jejich etnikum teprve rodí a hlásí se ke slovu. Jisté jsou aké dvě věci :

1. Ten policejní zásah z ústředí byl odporný a španělská vláda by se za nej měla omluvit a podat demisi. 2. Politická reprezentace stoupenců separace je velmi odporná, a ve srovnání s ní vypadá ta Občanka velmi sympaticky. A na celošpanělské úrovni je ta její strana velmi rozumná!

J. Mrázek 15.10.2017 15:55

Havla už si vzal ... k sobě...

Ale pořád existují účelově rozhořčené osoby s jednostranným a pro společnost jediným možným názorem a běda, jak ne, tak budeme přesvědčovat do posledního přeživšího ... tak a hádejte, které to patří ..:-))))

J. Berger 15.10.2017 11:27

Tady je nedomyšlenost.

Neznám sice dobře hospodářské výsledky jednotlivých provincií Španělska, ale: 1) Katalánci chtějí být v EU (i ti, kteří jsou pro odtržení). 2) Odtržením se z nich stane samostatný stát, nečlen EU. Vstup do EU musí odsouhlasit VŠICHNI členové EU, tedy včetně Španělska (jehož souhlas si nedovedu představit). Že tvrdým policejním přístupem vláda posílila separatistické tendence je jasné. Už nehodnotím, JAKÁ EU v současné době je.

Z. Pešek 15.10.2017 10:04

Hloupé, opravdu hloupé teze

Článek je hloupý, vodí nás , jako Kašpárky na provázku, prolínání přání autora s textem politika a ještě projekce osobních tezí o uspořádání Evropy.

Katalánsku nikdo nedal šanci uspořádat normované referendum několik let, vše se vždy odbylo poukazem na jeho neslučitelnost s ústavou.

Svobodná vůle pak byla utopena v násilí a krvi.

Pokud by se stejným způsobem postupovalo s požadavky Slováku, byla občanská válka.Sečteno a podtrženo, realizovat základní právo na sebeurčení není v EU umožněno, vojensky potlačeno a následně vydíráním a manipulací zničeno.

Svobodné Katalánsko zemřelo.

J. Kanioková 15.10.2017 1:10

Evropa je naše budoucnost...... no, to mi stačí..

Ha ha ha. A když vidím ten mladinký ksichtík, tak není třeba nad tím přemýšlet víc.. Ta indoktrinace mladých je fakt šílená.. možná ani za RVHP to tak nebilo do očí..

Autor je prostě eurohujer..

I. Mertl 15.10.2017 8:38

Re: Evropa je naše budoucnost...... no, to mi stačí..

Je to jistě smůla, že nás náš mladinký xichtík dávno tomu opustil, ale připusťme si, prosím, paní Kanioková, že právě ti mladí xichtíci mají právo, ba povinnost, o budoucnosti rozhodovat, neb my, staré zapšklé xichty, už žádnou budoucnost nemáme. Ostatně ani indoktrinace starých není nic moc!

P. Rudolf 15.10.2017 8:49

Re: Evropa je naše budoucnost...... no, to mi stačí..

Madam, za to, že jste stará, škaredá a hloupá, tato mladá, krásná a chytrá dáma fakt nemůže!

J. Schwarz 15.10.2017 20:09

Re: Evropa je naše budoucnost...... no, to mi stačí..

Mladá a krásná ta děvčica dozajista je, ale chytrá je asi jako vy, pane Rudolfe. Mám zato, že se není čím chlubit. Ale děvčica možná udělá terno a vdá se za nějakého miliardáře / španělského nebo evropského / jako paní Melanie za Trumpa a její příběh skonči happyendem. Narozdíl od vás, kterého by mohlo zachránit snad jen registrované parnerství s Frau Netzer.

M. Krátký 16.10.2017 12:29

Re: Evropa je naše budoucnost...... no, to mi stačí..

Rudolfe, zalez do díry a spláchni se - hulváte blbej !!!

J. Ráž 14.10.2017 17:02

Až jsem se zasmál nad větou

"Evropská unie buduje rovnoprávnost"

Ale ani jak vtip se to nedá přijmout.

P.S. V úvaze, že je to podibné jako kdyby hejtman Moravskoslezského kraje vyhlásil samostatnost, autor ukazuje, že o Katalánsku, jeho postavení ve Španelsku a historických reminiscencí, jež dávají této zemi a jeho lidu právo rozhodnout se,zda chtějí nebo nechtějí žít ve vnucené podřízenosti Madridu, nic neví nebo ví a mlží.

J. Kanioková 15.10.2017 1:11

:)))))))))))

D. Švik 14.10.2017 16:23

Eurofašistické bláboly

levičácké pipiny.

P. Han 14.10.2017 21:56

Re: Eurofašistické bláboly

No ale pěkná je, vo tom žádná.

J. Farda 14.10.2017 22:18

Re: Eurofašistické bláboly

A Vy jste kdo? Pravičácký camprlík? Vážně? :-§

Z. Rychlý 14.10.2017 14:39

Pane Stejskale,

víme o španělské monarchii málo. Problémy centra a periferií jsou vždy a jednoznačně o zdrojích, daních a jejich použití v místě vzniku daní. Je na centru, aby dokázalo vybalancovat realitu.

Skotové se domnívají, že příjmy z mořské ropy mají zůstat ve Skotsku a za základny by měli Angličané platit. Domnívají se, že by se měli lépe bez centra. Na kolik je to pravda, toť otázka pro Skoty a Brity.

Katalánsko se domnívá, že živí darmožrouty. Nakolik je to pravda neví asi nikdo, ani Katalánci. Stejně tak jsme se domnívali, že živíme Slovensko a ještě nám za to posílali prezidenty a první tajemníky. Wessis se domnívají, že živí darmožrouty Ossis a vypadá to, že je to dokonce pravda. Co se domnívají Valoni o Vlámech bude nejspíš ze stejného ranku.

Španělské centrum mělo na separatistické touhy reagovat přehlížením a chlácholit je, třeba i mírnými ústupky, ale zvolilo konfrontaci, která odstředivé tendence (které budou vždy !!!) jen zesílilo. Naše poznání problému je malé, ale taky sledujeme hlavně, jak mizerně se k problému staví EU - zločinecká banda.

J. Ráž 14.10.2017 17:04

Re: Pane Stejskale,

Souhlasím!

J. Pospíšil 14.10.2017 20:24

Re: Pane Stejskale,

Skoro bych řekl, že Valoni jsou chudší než Vlámové.

P. Han 14.10.2017 22:00

Re: Pane Stejskale,

To jistě jsou, Vlámové jsou dříči. Ale Slováci také tvrdili, jak na nás doplácí. A rozdělení pomohlo oběma stranám.

J. Farda 14.10.2017 22:27

Re: Pane Stejskale,

Na nás se ovšem tenkrát, vážený pane, nepřipravovala na severním pobřeží Afriky k přeplavení připrchlická vlna. Myslíte, že je samostatné Katalánsko, které prohlášením svých současných vládních představitelů deklarovalo ochotu je ve statisících přijímat, postaví na pobřeží zeď? Thomas de Maziere, německý ministr vnitra, navrhuje vyhlásit v Německu některé islámské státy za státní svátky. Islám patří k Německu? Natürlich? Dnes nám patří Německo, a zítra celý svět? Islamische Deutschland, Deutschland über alles? Vše souvisí se vším, bohužel ...

J. Kanioková 15.10.2017 1:15

Maziere je totální cvok..

Doufám, že mu to běžní Němci "přičtou k dobru"

Z. Rychlý 14.10.2017 23:52

Re: Pane Stejskale,

V tom případě mají Vlámové Valonů plné zuby.

V. Javora 14.10.2017 14:09

Ten projev paní Inéz

byl podle mého velice demagogický a pokrytecký. Ta dáma je velice mladá a zřejmě potřebovala posbírat nějaké červené puntíky na té správné straně. Ovšem co jiného mohli Katalánci očekávat, když na poslední chvíli couvli. Teď už na ně mohou klidně a s úspěchem poštěkávat i ti nejpalácovitější psíci.

R. Morava 14.10.2017 13:43

Tento článek se tu líbit nebude ale vlastně souhlas

Pokud vím tak Španělsko není ten kdo by do Katalánska cpal a nutil migroše, snad právě naopak

http://zpravy.idnes.cz/barcelona-demonstrace-uprchlici-dod-/zahranicni.aspx?c=A170219_090147_zahranicni_aha

Nemám pocit, že by Katalánsko bylo na rozdíl od Španělska výrazně religióznější, konzervativnější, odmítalo homosexualismus či gendrismus. Kvůli pár špinavým grošům které Katalánsko odvádí do společné kasy se ozývá pouze puntičkář nebo sobec.

Jinak samozřejmě s částí příspěvku týkající se EU už tolik nesouhlasím. Paní zapomněla, že EU je málo demokratická a tlačí na nadměrný centralismus. Jinak EU je problémem pro nás, kteří nechceme Islám, nechceme neomarxismus, nechceme centralismus ale hlavně nechceme multikulturalismus. Z toho co jsem četl nic z toho pro Katalánce problém není stejně jako pro Španěly (viz i odkaz), proto nechápu smysl Katalánska k oddělení!

J. Chaloupka 14.10.2017 12:59

Myslím, že kdyby Španělsko neposlalo do Katalánska ty

mlátičky, a nechalo referendum normálně proběhnout, tak by většina Katalánců volila Španělsko. Takto se jich většina naštvala. A co se ústavnosti týče: pamatujete, např. před 30 lety byla v naší ústavě zakotvena vláda jedné strany. No a už není.

P. Vaňura 14.10.2017 12:29

Já bych uvedl dva příklady z minulosti. První je z USA,

válka Sever proti Jihu. Podle VŠECH stoupenců práva na sebeurčení měly jižní státy plné právo vyhlásit Konfederaci a odtrhnout se od USA. Roli hrály též ekonomické poměry. Jihu se zdálo výhodnější obchodovat s Británií (polovinu amerického vývozu tehdy představovala bavlna), než se zbytkem USA.

A pak je tu Kongo počátku 60 let. Ta historie je u nás zkreslována podporou prosovětského P. Lumumby. Ale situace byla tehdy taková, že většinu exportu surovin, ze kterého nějak profitovala celá země, zajišťovala jediná provincie, totiž Katanga. No a ta a její představitel Tchombe se chtěli odtrhnout, aby se nemuseli o ty příjmy dělit. To se nakonec nepodařilo, ale k Lumunbově pádu to stačilo.

A. Javůrek 14.10.2017 11:04

až na to plivání na

nacionalismus celkem souhlas. Vadí mě, jak spoustě politiků, především levičákům, vadí národní hrdost a tak dělají z "nacionalismu", sprosté slovo

J. Kanioková 15.10.2017 1:18

Přesně,

taky z toho mám alergii..