28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

JAK NA TO: Takhle si představuji naše školství

Názorná výuka, nikoliv pouhé papouškování naučeného textu zpaměti. Divadelní představení v angličtině navštívili nedávno třeboňští studenti v divadle Oskara Nedbala v Táboře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Hraj 29.11.2022 9:12

Návštěva divadla hraného v angličtině je jistě chvályhodná, ale dopad na znalost jazyka je minimální. Protože: rodilí mluvčíR^R^R^, pasivní posloucháníRv, jednou za uherský rokRv.

K tomu, aby se děti ve škole jazyk opravdu naučily by ve skutečnosti stačilo dodržet několik jednoduchých pravidel. 1) ŽÁDNÁ ČEŠTINA - v hodině nesmí za žádných okolností zaznít žádné české slovo (pod trestem smrti), 2) OPAKOVÁNÍ- správnou větu (tj. opravu té špatné) ihned několikrát zopakovat. 3) 3 SLOVA - žákova odpověď musí obsahovat minimálně 3 slova ("yes" nebo "no" tedy není odpověď).

Obtížněji splnitelný požadavek (ale naprosto nutný) je, že učitel musí umět zcela plynně včetně přízvuku. V podstatě kdokoli horší než rodilý mluvčí napáchá nejspíš bohužel víc škody než užitku. Na druhou stranu učitel nemusí mít žádné pedagogické vzdělání. Osobně si myslím, že je dokonce na škodu.

A ještě: zejména v angličtině první 2-3 roky by žáci neměli mít před sebou ŽÁDNÝ PSANÝ TEXT (spolehlivě totiž zničí představu o správné výslovnosti), nepoužívat ŽÁDNÝ SLOVNÍK a neprobírat ŽÁDNOU GRAMATIKU (ta je obsažena ve větách, neexistuje důvod proč ji vykládat jako látku). Celá hodina by měla spočívat ve velmi rychlých výměnách krátkých vět učitel/žák v poměru cca 50/50.

P. Hák 29.11.2022 9:52

Faktická poznámka: v první třídě, kde se s Aj začíná, žádný psaný text mít před sebou ani nemohou. Neumějí totiž číst.

T. Hraj 29.11.2022 10:30

Ano, to je ideální situace. Ale, moje děti měly Aj myslím od 3. třídy. Naštěstí se ale anglicky tou dobou už 4 roky učily. Ve škole se pak nestačily divit, co je všechno možné vypustit z úst.