18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Suchodol 29.5.2022 4:42

Kdyz mate takoveho souseda, ktery vytrubuje do celeho sveta, ze vas chce smest z povrchu zemskeho, tak proste musi dostat pres tlamu. Prusvih je, ze to Izrael opet bude muset udelat sam, i kdyz by se do teto zalezitosti meli zapojit i arabske staty se kterymi ma Izrael kordialni vztahy, protoze i je Iran ohrozuje. Ale nedelam si moc velky nadeje.

J. Babička 23.5.2022 21:24

A jak se na ta místa Izraelci dostanou ?

V. Suchodol 29.5.2022 4:38

Tak jako do Osiraku v Iraku. Letecky.

F. Zrcek 23.5.2022 19:53

Epísmentáři, epísmentníci, jak se vlastně jmenujete? S každým diktátorem se musí zacházet v rukavičkách, chodit kolem něj po špičkách, aby se nám neurazil, nenamích, nenakrknul a nerozčílil se na nás. Jinak basama remtete! Diktátoři jsou prostě něco jako protěžovaná menšina a všechno jim mezinárodně prochází, neboť jsou utlačovaní, odstrkovaní, vylučovaní a podepisuje se to na jejich zdraví. Trpí nešťastníci paranoiou, musí vraždit své blízké dřív, než zavraždí oni je, porušovat smlouvy dřív, než to udělá protivník a masově zavírat lidi, kteří by se podle jejich našeptávačů mohli vzbouřit.

Kdy už lidem na západě dojde, že se politici dělí na kšeftmany, s kterými se dohodnout lze, a na fanatiky, s kterými to prostě nejde. Rodiče rychle pochopí, na které děti platí vlídné zacházení a které musí dostat přes p*del, jinak to prostě nefunguje.

Ale zápaďáci zkrátka stále žijí v bludu, že s nepřizpůsobivými politiky se musí zacházet podle kritické politické teorie - čím větší ha*zl, tím větší má nároky na vlídné zacházení. Takový ajjatolláh, putínek, tálib, hizbulláhník, mají nárok na ochranu garantovanou mezinárodním fórem a musí dostat všechno, co si vydupou.

A funguje to. Aspoň než na západě někomu rupnou nervy, nebo to diktátor v zajetí vlastní propagandy pos*** sám.

I. Schlägel 23.5.2022 14:36

Pravděpodobnost mírového soužití Izraele s několika svými muslimskými "sousedy" založeného na dobrovolném respektu se limitně blíží nule. V krátkodobé, střednědobé i dlouhodobé perspektivě. Nezbývá než si respekt vynucovat silou a odstrašující schopností se nejen efektivně bránit, ale i efektivně preventivně útočit. OSN a světovému "mírovému" hnutí navzdory.

K. Křivan 23.5.2022 16:02

Mír ? To by museli arabáči spálit korán.

V. Kuhaj 23.5.2022 11:00

Jo, tak z tohohle taky kouká pěkný průser! A nemusí to trvat moc dlouho.

J. Nevrkla 23.5.2022 9:07

Rusko i Írán vyvážejí západem embargovane levné suroviny na východ. Východ bude prosperovat, západ bude upadat. Asiati budou bohatnout, Evropani chudnout. A začnou se bouřit. Snad dříve, než nás tato politika zničí.

V. Čermák 23.5.2022 23:18

Zničíme se sami, zapojujeme se do válek, které nejsou naše, sankcionujeme jako vzteklí,

P. Nešvara 23.5.2022 9:05

Když Rusové napadnou Ukrajinu, je to zločin. Když Izraelci napadnou Irán nebo cíle v Sýrii, je to legitimní obrana. Když USA napadnou Afghánistán kvůli 9/11, chrání americké zájmy a je to OK.

Neměří se náhodou dvojím metrem?

H. Lukešová 23.5.2022 9:44

Ano. Izraelci se mají právo bránit. Zásahy v Sýrii jsou legitimní sebeobrana. Jednoznačně, na sto procent. Když íránští politici vyhrožují anihilací Izraele a likvidací všech Izraelců tam žijících, to mají snad Izraelci čekat se založenýma rukama, až íránští teroristé splní slib? Nevím, co na tom nechápete.

Poučení z židovské tradice je, když Vám nepřítel slibuje zničení, věřte mu a zničte ho první. Írán šíří a financuje terorismus na Blízkém východě i na celém světě. Židé už nastavovali druhou tvář dva tisíce let, mají jednoznačný nárok a povinnost bránit svou zem před islámskými teroristy.

V. Čermák 23.5.2022 23:20

Tak Rusové mají úplně stejné právo se bránit jako Izraelci...;-DRv

K. Křivan 23.5.2022 12:09

Když Rusové napadnou Ukrajinu, je to reakce na osm let války proti Rusům na Donbase.

Když Izraelci napadnou Irán nebo cíle v Sýrii, je to legitimní obrana.

Když USA napadnou Afghánistán kvůli 9/11, chrání zájmy celého civilizovaného světa a je to OK.

Neměří se dvojím metrem.

J. Jurax 23.5.2022 16:00

Ano.

Útočníci z 11.9. byli ovšem Saúdové. Proto USA napadnou Afghánistán. A chráníce zájmy celého civilizovaného světa jej za 20 let předají Tálibánu i se značnou částí své výzbroje tam zanechané.

Když Rusové napadnou Ukrajinu, je to reakce na osm let války proti Rusům na Donbase. Proto podporujeme Ukrajinu zbraněmi i jinak a Rusko sankcionujeme, přičemž ono nám dodává ropu a plyn podle platných kontraktů, které samozřejmě platíme. Ovšem ty dodávky per huba odmítáme.

Když Izraelci napadnou Irán nebo cíle v Sýrii, je to legitimní obrana. Nicméně EU finančně i politicky podporuje palestinské teroristy válčící proti Izraeli.

Svět je komplikovaný ... :-(

J. Babička 23.5.2022 21:21

Pokrztecky jste nedodal, že kdyby je chytili saudové tak by je čekal trest smrti.

J. Babička 23.5.2022 21:33

Afganistán byl o samého počátku akce NATO. Neuvedl ste to, že chcete dělat nefér propagandu.

V. Suchodol 29.5.2022 4:43

Nemeri.

J. Dvořák 23.5.2022 8:57

Je nutné zlikvidovat Íránský jaderný válečný průmysl včas. Proxy válka mezi USA a RF na Ukrajině k tomu vytváří volný prostor.

F. Navrátil 23.5.2022 8:54

Zaujalo mne tvrzení, že "Ruská agrese na Ukrajině a rostoucí ceny ropy mezitím Teheránu umožňují ji nezákonně vyvážet za nižší než oficiální ceny, převážně do Číny. V prvním čtvrtletí stoupl ilegální export na 870 000 barelů denně." Irán tedy nemá právo určovat si ceny dodávek své ropy? A vývoz ropy iránské ropy je nezákonný? Ovšem s preventivními údery Izraele v zájmu bezpečnosti státu je třeba souhlasit. Tím spíše, že v současnosti je šíitský Irán pro sunitské sousedy Izraele větším nepřítelem než židovský stát.

P. Khail 23.5.2022 10:53

Mezi "stanovením ceny" a "vývozem / exportem" je docela významný rozdíl. To by snad mohl pochopit i nepříliš bystrý člověk. ;-D

F. Navrátil 23.5.2022 11:03

Cena je v tržním hospodářstvím dohodnuta mezi tím, kdo prodává a tím, kdo nakupuje. Pokud se Irán s Čínou dohodl na nějaké ceně, pak do toho kibicům opravdu nic není. To by snad mohl pochopit i nepříliš bystrý člověk.

M. Baloun 23.5.2022 8:19

Tohle je velmi zlověstné

M. Hoblík 23.5.2022 8:07

Musíme jim pomáhat...

O. Machluf 23.5.2022 7:39

Jen do nich.

J. Basler 23.5.2022 7:24

Izrael to měl vždycky poměrně dobře promyšlené, protože ví o co jde. O jeho přežití. Jsem zvědav, co s tím problémem udělá?

Hodně těžkých bomb proti bunkrům na jedno místo v minutových intervalech? Vědí, kde jsou do komplexů vchody, kudy tam proudí energi? Nebo to napadnou až po kompletaci bomb na rakety a před jejich vypouštěním? Prozatím likvidují velitele Revolučních gard atp.

J. Babička 23.5.2022 21:28

Irán má protileteckou obranu a rusové je budou včas varovat, pokud by tedy použili letadla s tankováním nad Saudskou Arabií