28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

IZRAEL: O jednom dilematu

Izraelský postoj k ruskému vpádu na Ukrajinu, nazvěme ho zdrženlivějším, byl mnohokrát komentován a opakovaně vysvětlen. Důvody jsou dva. Židovská diaspora v Rusku a ruský klíč k syrskému nebi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Žůrek 22.3.2022 21:05

Je správné být zdrženlivým. Je to zvláštní válka a stupňovat nenávist nevede k dobrému...

Nevidím nikde snahu válku ukončit. Je mně z toho velice smutno.

J. Pankovic 22.3.2022 20:44

Aškenazi žijí na obou stranách konfliktu

J. Černý 22.3.2022 11:07

Izraelské rodiny, jejichž členové a příbuzní kteří zažili holocaust si dobře pamatuji jednání Poláků a Ukrajinců vůči Židům během světové války a nezapomínají. Tomu nezabrání polský zákon, který tvrdí, že Poláci byli andělé a že Ukrajinci z Bandery udělali Hrdinu Ukrajiny.

H. Lukešová 22.3.2022 12:03

Ano a na paměti stojí judaismus, hlavními přikázáními jsou "pamatuj!", "nezapomeň!", "vzpomínej!".

Kvůli polskému zákonu o holocaustu, že jsou Poláci nevinní a že za vše můžou jen a jen Němci, propukla diplomatická krize mezi Izraelem a Polskem, Izraelci na nějaký čas odvolali svého velvyslance z Varšavy a snížili stupeň diplomatického zastoupení, Poláci odmítli jet do Jeruzaléma, kde se tehdy konalo zasedání V4.

Podle historiků jsou Poláci zodpovědní až za 200 000 mrtvých Židů. Samozřejmě patří obrovský dík těm, co pomáhali, jakože jich také bylo hodně, ale nesmí se zapomínat i na ty kolaboranty.

Ovšem teď se vztahy mezi Polskem a Izraelem urovnávají, Izraelci využívají polské území k transferu svých obyvatel do Izraele.

J. Hrazdil 22.3.2022 19:09

Spravedlivi mezi narody maji nejvice Polaku, pres & tisic. Cesi maji mene spravedlivych 119.

Holocaust by se bez Nemcu proste nestal. Deleni viny je v tomto pripade nesmysl.

J. Hrazdil 22.3.2022 19:10

Typo 7 tisic

M. Krátký 22.3.2022 10:14

Malé osvěžení paměti aneb Ukrajinská země, protože:

Protože Evropská unie nutila Ukrajině nepřijatelnou asociační dohodu, ukrajinský prezident Janukovyč ji odmítl podepsat.

Protože prezident Janukovyč asociační dohodu s EU odmítl podepsat, nastal Majdan.

Protože nastal Majdan, vlády nad Ukrajinou se s podporou EU a USA zmocnily ultranacionalistické síly.

Protože se vlády nad Ukrajinou zmocnily ultranacionalistické síly, okamžitě přišly s návrhem na zrušení ruštiny jako úředního jazyka.

Protože ultranacionalistické síly přišly s návrhem na zrušení ruštiny jako úředního jazyka, začaly se východní ukrajinské regiony bouřit.(Poznámka: Na východě Ukrajiny nežije proruské obyvatelstvo, jak nám už osm let bulíkuje Česká televize, nýbrž miliony Rusů. A protože na východě Ukrajiny žijí Rusové, cítí s nimi Rusko sounáležitost.)

Protože se východní ukrajinské regiony začaly bouřit, poslala na ně ukrajinská vláda armádu.

Protože ukrajinská vláda poslala na východní ukrajinské regiony armádu, akcelerovaly tam separatistické tendence.

Protože akcelerovaly separatistické tendence, ukrajinská vláda namísto nabídky rozumné autonomie dál harašila zbraněmi a přitápěla pod kotlem.

Protože ukrajinská vláda dál harašila zbraněmi a přitápěla pod kotlem, došla po osmi letech Rusům na obou stranách hranice trpělivost.

J. Hrdlička 22.3.2022 11:35

Ano, Ukrajina se chystala zaútočit na Rusko, stejně jako Poláci na Reich nebo finové na SSSR. Nebo jak to harašení zbraněmi konkrétně ohrožovalo Rusko?

J. Černý 22.3.2022 11:47

Konvenčních zbraní by si ani nevšimlo, ale co by rikali Amici, kdyby 500 km od Washingtonu měli rakety s jadernými hlavicemi ?. Kennedy z toho měl hysterický záchvat.

J. Gutvirth 22.3.2022 18:47

Jste asi šílený. Nebo Vás platí?8-o

J. Gutvirth 22.3.2022 18:49

Chudáci . Už v 8 a šedesátém to u nás naštěstí zachránili. A plkat blbosti můžete jak chcete.:-P:-P

J. Rejzek 22.3.2022 9:11

Důvody ,proč je izraelský postoj k válce na Ukrajině -zdrženlivější- je jasný a hned jste ho také popsal v úvodu článku. Izraelský postoj je pochopitelný ,protože to co se nyní děje na Ukrajině zažívá Izrael od svého vzniku. Izrael i Rusko obklopeni svými nepřáteli, musí bojovat o holou existenci, pokud chtějí přežít. Musí vést válku( jak píšete) -aby jeho úhlavnímu nepříteli nebylo umožněno vybudovat si základny přímo za jeho hranicemi-. Co je na tom nepochopitelného? Fandíme Izraeli a zatracujeme Rusko a přitom je to stejný příběh. Izrael napadením jednoho státu bojuje proti skoro celému islámskému světu. Rusko, napadením Ukrajiny také bojuje proti většině států v Evropě a sv. Americe.

H. Lukešová 22.3.2022 9:46

Až na to, že Izrael je demokratický stát, který se brání islámské agresi, nenapadá arabské státy, vždy se jen brání a islámský svět je totalitární, nedemokratický a despotický. Jedná se o válku mezi civilizací a barbarstvím.

Zatímco v rusko-ukrajinské válce to tak jasné není. Rusko není demokratický stát a napadlo Ukrajinu a dopouští se v ní zločinů. Ukrajina je jakéz takéz demokratická, byť tam existují velmi nacionalisticky orientovaní lidé.

J. Hrdlička 22.3.2022 10:11

Jasně, svět chce Rusko zničit. Jak známo, tak ze základen NATO v Polsku a pobaltských státech jsou ruská města neustále ostřelována raketami, NATO komanda vraždí v ruských městech.... Jste prostě génius:-)

L. Severa 22.3.2022 10:41

"musí bojovat o holou existenci," Čili NATO vyhrožuje Rusům, že budou zahnáni do moře. A jak si vlastně představujete, že by NATO napadlo Rusko ? Že by obsadilo celou zem až po Vladivostok a dosadilo loutkovou vládu, která by dodávala přírodní bohatství téměř zadarmo? Vaše naivita, a Vám podobných(nebo je v tom něco jiného?), vůbec nebere v úvahu, že evropské země začleněné v NATO většinou zrušily základní vojenskou službu, že samotné Německo bylo se svými brannými silami chyceno na hruškách, a až nyní, kdy se Putin projevil, začne zbrojit. Že NATO má obavy cokoliv učinit, aby nezavdalo příčinu k válce s Ruskem. Při čemž kdyby chtělo tu holou existenci Ruska ohrozit, tak by nyní byl ten nevhodnější okamžik, když Putin bojuje na Ukrajině.

J. Černý 22.3.2022 9:02

Zelenskyj měl projev ke Knesetu. Reakce poslanců byla různorodá. Jeden mu připomněl, že Židé nezapominaji na to, jak za 2. světové války se 80 000 Ukrajinců přihlásilo do jednotek Waffen-SS a jak pomahali v Babin Jaru . Ty počty jsou neověřoval, ale existovala divize SS Galicia a na ty tradice navazuja Azov a pod.

H. Lukešová 22.3.2022 9:24

Konec konců izraelští poslanci, kteří připomněli Zelenskému kontroversní ukrajinskou válečnou minulost, mají pravdu. Odpustit ano, ale zapomínat ne. Mně se projev Zelenského také nelíbil, byl sžíravý a nevděčný.

Ukrajinci nejsou ti, kteří jsou oprávněni kázat Izraeli morálku. Izraelci pomáhají dostatečně, posílají humanitární pomoc, ale že si nechtějí narušit vztahy s Ruskem, je naprosto pochopitelné.

J. Černý 22.3.2022 11:02

R^R^S tou nemocnici naprosto souhlasím a kfybych jich tam poslali vic, tak se pred ními skláním k zemi. Což před našimi blbečky nemohu a ty polni nemocnice máme.

J. Nevrkla 22.3.2022 8:14

Zelenskyj prý má izraelského poradce, který ho povzbuzuje v boji. Včeřa jsem se dozvěděl, že chce zpět Krym a Donbas. Ještě že neradil Havlovi a nechtěl zpět Slovensko.

H. Lukešová 22.3.2022 8:27

A kdo je ten izraelský poradce? Zajímavé. Velká část lidí rýpe do Izraele, že se dostatečně nestaví za Ukrajinu a vy naznačujete, že jsou do naopak Izraelci, kteří povzbuzují Ukrajince k boji proti Rusku.

S tou Ukrajinou je to také složité. Ukrajina má složitou minulost, je také jedním velkým židovským hřbitovem, kde leží pochovaných kolem 1,2 milionů Židů zabitých během pogromů od 19. století až po dobu WW2 a mnohdy vrahy Židů byli ctihodní ukrajinští sousedé, sami Ukrajinci dobrovolně vraždili Židy.

Ano, dnešní Ukrajina je jiná, není nacistická, má demokratickou vládu, Izrael má s ní i s Ruskem dobré vztahy, ale zapomínat se nesmí, stejně rak přepisovat historii je cestou do pekel.

J. Nevrkla 22.3.2022 8:39

Nevím, kdo tim izraelským poradcem je, psalo se o tom vícekrát, píšu údajně.

Viděl jsem dost autentických videí a fotografií, které nacismus na Ukrajině dokládají. Průvody s pochodněmi, svastiky, znaky SS, hesla vyzývající k vraždění Rusů, tedy Moskalu, provolávání takových výzev i mládeží a dětmi. Nechci soudit jen ze své krátké zkušenosti před pár lety - v Rusku týden, v Kyjevě čtyři dny. V Rusku vždy korektní jednání, v Kyjevě třikrát podvodná. Nedělám si o Ukrajině žádné iluze, oligarchové to tam zřejmě řídí daleko více než v Rusku.

Přál bych si rychle ukončení bojů, západ na něm evidentně zájem nemá, spíše je podporuje. A opětovné prohlášení Zelenskeho, že chce zpět Krym a Donbas už nezní jinak, než jako výzva ke světové válce. Nechápu.

J. Hejduk 22.3.2022 16:42

At si kazdy udela nazor sam.

https://www.trendsmap.com/twitter/tweet/1501263269046087682

https://gloria.tv/post/Ckjp1Q82wrVs1dNNY43e4EcnF

https://9gag.com/gag/aNPLNv6

A. Stárek 22.3.2022 7:50

Neumím posoudit důvody, proč Izrael nepomáhá Ukrajině i jnak (ale možná tajně ano?), ale ta nemocnice je podle mne takový ten typický izraelský diplomatický tah, který zatlačí protistranu elegantně do kouta. "Zřídili jsme polní nemocnici na Ukrajině tam a tam, pane Rus, je opravdu naše a je to opravdu nemocnice." Co to všechno říká: Vidíme, že na Ukrajině je válka, tj. víme, že na Ukrajinu útočíte - vy. Nemocnicí Ukrajině pomáháme, tj. jsme na straně Ukrajiny, ale naše pomoc je zatím jen humanitární. Teď dobře víte, že to je naše nemocnice, tak zvažte, jestli na ni chcete zaútočit - jak bychom se my, Izrael, už pak museli zachovat?

R. Polášek 22.3.2022 9:43

Souhlas, takhle to může snadno znít.

Ale může to být začátek spolupráce.

Protože zájmem Ruska taky je, aby takový nemocniční areál nesloužil skrytě ozbrojencům Ukrajiny nebo vyzbrojování Ukrajiny.

Proto se může v pozdější fázi taky stát, že tam Rusko bude chtít vyslat nějaké dozorčí orgány a potom tam taky Ukrajina bude muset mít něco podobného. A ti budou muset spolupracovat, aby to mohlo fungovat.

M. Valenta 22.3.2022 6:50

Syrské nebe a ruský plyn. Dnes oboje rusácká koule na noze

J. Ošlejšek 22.3.2022 6:39

Pan Stejskal je velký přítel Izraele... Ale ,to jak se Izrael zachoval je prostě neomluvitelné. Až budou ruské rakety ničit Polsko, také nám tady bude vysvětleno, že by se to Izraelcům nehodilo do plánu... A co Litva a nebo Košice? Ještě je to stále v pořádku? Nebo mají těch nemocnic tolik? Když se láme chleba tak se odhalují charaktery.

H. Lukešová 22.3.2022 8:22

A si to mají Izraelci nechat zničit svou vlastní zemi? Při vší nejvyšší úctě k napadené Ukrajině a jejím trpícím obyvatelům, rusko-ukrajinská válka není válkou izraelskou.

Kvůli Ukrajině nechce Izrael spáchat dobrovolnou sebevraždu, kdyby totiž Rusové sestřelovali izraelská letadla nad Sýrií, ztratil by možnosti bojovat proti teroristům z Hizballáhu a íránským vojenským bojůvkám.

V arabsko-izraelských válkách evropské země a USA také nechaly Izrael krvácet, málo pomohly, USA dodaly zbraně, ale o obranu se museli Izraelci postarat sami. Nixon s Kissingerem během jomkipurské války odmítli poslat zbraně Izraeli ihned po jeho napadení, ani mu nedovolili preventivní úder, Nixon se vyjádřil tak, že je nutné nechat Izrael tak trochu "vykrvit" a byl ochotný k jednání o Sinajském poloostrovu. Izrael za to draze zaplatil. O život přišlo přes 2600 izraelských vojáků.

Když Golda Meir řekla, že Izraelci použijí ke sví obraně vše, co mají, úplně vše, tak až pak Američané dodali konvenční zbraně a ty pak pomohly obrátit válku ve prospěch Izraele.

Co chci říci? Ukrajina ani Západ nikdy nekrvácely pro Izrael, proč by Izrael měl vykrvácet pro Ukrajinu a Západ. Postup Izraele je naprosto pochopitelný.

H. Lukešová 22.3.2022 8:57

...ke své obraně....

A. Kubeš 22.3.2022 9:07

Každý, kdo ráno sedne do auta (ano včetně mě) platí ruskou agresi. Pokud jste skutečně zásadový padni komu padni předpokládám, že nejezdíte ničím, co potřebuje ropu, netopíte plynem a nepoužíváte elektřinu (ruské palivo do atom. elektráren).

J. Gutvirth 22.3.2022 18:54

No tak nás chytil se staženými trenkami. Snad to půjde napravit.:-/