28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

IZRAEL: Lekce z demokracie a právního státu

Do izraelských předčasných voleb zbývá něco málo přes měsíc (25/3). Byly zveřejněny kandidátní listiny stran – a na nich se objevují jména pro leckoho kontroverzní. Někdy natolik, že takový kandidát čelí stížnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Pavelka 23.2.2021 21:28

Je to trojský kůn (Klisna)která zneužívá demokratický systém k extrémnímu postoji ve straně a povede to k rozvalu země , tak prosté je to !Aby se udržela nějaká normálnost , směřuje to k osvíceným diktátorům než to nechat zničit blbým darebákům !Viz.Nová levicová revoluce ,budující infantilní socialismus, na západě i u nás!EU[>-]!!8-o

J. Kouk 23.2.2021 14:17

V Izraeli aspoň není taková demokracie, jako v USA, kde se musí povinně klečet před černochy, jinak hrozí vyhazov ze zaměstnání, či že školy... To jsem při tom kritikem Izraele a za tento postoj klobouk dolů, pokud ji dovolí kandidovat. Pokud ne, tak se od povinné úcty ke svým padlým, dostanou i k jinym omezením v zájmu vyššího dobra. Pokud by se k padlým vyjadřovala hanlivě, pak bych chápal, že je nepřijatelná, pokud jen nechce projevit účtu, je to její věc a věc jejích voličů.

P. Milan 23.2.2021 14:52

V USA to není povinné, jen se někteří jedinci zbláznili a poklekli.

P. Moravčík 23.2.2021 11:07

A čo rozumiete pod takým "ECE"? Čo je CEC by som už vedel.

L. Stejskal 23.2.2021 11:37

OMLUVA AUTORA---Errare humanum est. Dosaďte si za ECE zkratku CEC a přijměte moji omluvu za nepříjemný překlep. (Zn.: Sám si to píšu, sám kontroluji a sám přehlížím chyby ...)

P. Moravčík 23.2.2021 12:23

Vďaka, myslel som si to, ale keď som to videl opakovane...

V. Novák 23.2.2021 10:55

Nemělo by se to nechat na voličích?

Nebo v Izraeli se nesmí "kroužkovat", což by voličům Labouristů umožnilo je volit a tuhle Palestinku vykroužkovat?

H. Lukešová 23.2.2021 11:28

U nás také nesmí kandidovat neonacistické strany, jako je Dělnická strana sociální spravedlnosti, Národní odpor a tak...Každý stát má právo bránit sám sebe.

V. Novák 23.2.2021 13:38

Ve volbách 2017 kandidovala DSSS pod číslem 28 a získala celé 10402 hlasy, tedy pěkné 2 promile odevzdaných hlasů: https://www.volby.cz/pls/ps2017/ps2?xjazyk=CZ.

A tak je to nejčistší, aspoň podle mého názoru.

L. Stejskal 23.2.2021 11:40

REAKCE AUTORA: PRO P. NOVÁKA---V Izraeli je systém tzv. uzavřených kandidátek (Closed List), tzn., že voliči dávají hlas příslušné straně a pořadí na kandidátce nemohou nikterak měnit.

V. Novák 23.2.2021 13:34

Díky, pak je jasné, proč to voličům levice vadí.

P. Milan 23.2.2021 9:52

Přechylování cizích jmen působí dost divně.

P. Weisskopf 23.2.2021 8:44

Mně se líbí jak oblbujete čtenáře.Víte drtivá většina tisku zveřejnuje bud názvy stran v překladu nebo významu Např. Meretz je Meretz,Likud je Likud,Simchat tora a td. Všichni ti lidé o kterých se tady rozepisujete jsou součástí volebního boje a jsou členy stran. A u některých jde skutečně o pravicové extrémisty i když z pohledu Izraele levicové. Vždy by to chtělo vysvětlivku kam do kterého politického spektra z hlediska evropských parametrů strana či člen patří. A že těch stran je v Izraeli nepočítaně kam se hrabeme.

P. Milan 23.2.2021 9:49

Někdo si připadá oblbován, jiní ne. Že by "závada byla na vašem přijímači"?

P. Weisskopf 23.2.2021 10:04

Nevím co s vaším vysílačem ale jestli že jste znalec tak netřeba pokračovat,jestli neznalec tak so o politickém dění v té zemi napřed poučte pak můžete vysílat

H. Lukešová 23.2.2021 11:35

Izraelský Nejvyšší soud je filiálka Meeretzu. Pravicové politiky ráda vylučuje, ale levicové extrémisty či arabské teroristy ze Společného seznamu (Vy znáte izraelské poměry, takže Vám izraelský politický systém nemusím absolutně vysvětlovat) povoluje. Strana Otzma Yehudit rozhodně není více extrémistická než strany ze Společného seznamu, akorát naopak.

A že Dr. Goldstein postřílel nějaké tzv. Palestince, jistě, vražda, těžký zločin, jenže on sám, coby lékař, viděl každý den roztrhaná těla Izraelců, všech, mužů, žen a dětí, viděl palestinská zvěrstva, tak mu, jak se lidově říká, ruply nervy.

Ovšem zpátky k Nejvyššímu soudu, ten mnohdy zamezuje demolici domů palestinských teroristů, kteří usmrtí či těžce zraní nějakého Izraelce, dá se říci, že se jedná o filiálku vlastizrady.

P. Weisskopf 23.2.2021 12:49

Nevím kde jste vzala myšlenku že nejvyšší soud je stranický.To je možné u nás ale v Izraeli nikoliv.Jeho rozhodnutí jsou b regulích platných zákonů at se vám to líbí či ne. A Goldstein je zákeřný vrah a je to o to horší že byl lékař.Nic ho k tomu při jeho vzdělání neopravňovalo. Tím se srovnal s těmi nejhoršími palestinskými vrahy. Nic nemůže jeho čin omluvit. O demolici rozhoduje soud podle práva a jestli s tím chcete něco dělat tak musíte změnit zákon.To je jediné co se s tím může udělat.

P. Milan 23.2.2021 13:24

Já si nestěžuji (jako vy), můj přijímač je celkem spokojen.

L. Stejskal 23.2.2021 12:16

REAKCE AUTORA: PRO P. WEISSKOPFA---Vážený pane Weisskopfe, Vy jste přesně ten důvod, proč nerad vstupuji do diskusních fór pod internetovými články. Netuším, o co přesně Vám jde, ale u stran, o nichž píšu, jsem jejich politické zařazení uvedl. Pravda, kromě labouristů, což by mi připadalo jako urážka inteligence čtenářů NP.

Konkrétně: Likud, Novou naději a náboženské sionisty jsem označil jako pravicové, Otzmu Yehudit jako krajně pravicovou partaj. Čím tedy čtenáře oblbuji?

H. Lukešová 23.2.2021 12:33

Vážený pane Stejskale, ono je někdy nutné vstupovat do diskuse, abyste mohl vysvětlit některým lidem vše na "pravou míru". A jistě víte, že levičák z Jesh Adit Yair Lapid vyhrožoval Chabadu kvůli jejich údajné podpoře náboženským sionistům, řekl, že je bude pronásledovat, byť svá slova později popřel.

To dokazuje ubohost levicových stran v Izraeli, protože Chabad pomáhá všem Židům v nouzi a nerozlišuje mezi nimi, jestli jsou ortodoxní či sekulární, pravicoví či levicoví a tak.

L. Stejskal 23.2.2021 13:20

Milá Hano, tady jde přece o něco jiného. Pan Weisskopf mě veřejně označil za někoho, kdo oblbuje čtenáře. A jako "argument" uvedl: "Vždy by to chtělo vysvětlivku kam do kterého politického spektra z hlediska evropských parametrů strana či člen patří." To jsem ale v článku udělal a strany, o nichž jsem psal, jsem zařadil (mimo labouristů, což mi připadá nadbytečné). Pak si říkám, jak pozorně ten člověk čte a zda má smysl s někým takovým vést dialog. Možná to i myslel dobře, ale je třeba otevřít debatu tím, že kopnu do autora? Pokud ano, pak děkuji, ale takový diskusní prostor (až na výjimky jako je tato) raději beze mne.

H. Lukešová 23.2.2021 13:30

Jistěže ne, má se argumentovat na základě faktů, pokusit se vyvracet myšlenky, se kterými nesouhlasím a ne napadat autora, to s Vámi naprosto souhlasím.

P. Weisskopf 23.2.2021 12:41

Pane Stejskal oni skutečně čtenáři laborují co je v Izraeli vpravo a co vlevo. Asi by bylo nutné vysvětlit že u stran kdo je podle izraelců vlevo a kdo vpravo.

L. Stejskal 23.2.2021 13:08

Jste-li tohoto mínění, a neříkám, že nemáte pravdu, pak nic nebrání tomu, abyste se tohoto úkolu ujal a v diskusi to sám vysvětlil. Myslím, že by to bylo nesrovnatelně užitečnější než poštěkávání některých zdejších trollů.

J. Lukavsky 23.2.2021 7:15

"Ibtisama své názory a postoje mohla veřejně prezentovat" Každá společnost má určité procento pošuků, jurodivých věrozvěstů apod. individuí. Pokud nejsou přímo nebezpeční svému okolí je nejlépe je nechat vykecat, ale ignorovat. Existuje spolek Plochá Země, dokonce Spolek dutozemě, všelijaké spolky Konce Země atd. Proč by tedy se dotyčná Ibtisama nemohla považovat např. za občanku Marsu nebo Venuše? Nevím co by na to doc. Chocholoušek, třebas to léčitelné je. Podstatné bude kolik dostane hlasů ve svobodných a tajných volbách, moc bych na ní nevsadil, Židé v každé krizi zatím projevili zdravý rozum a proto přežili. J.L. end