18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

INTERNET: Tak kde jsou ty základny USA?

Ještě nedávno jsem četl, že je jich asi 380. Dnes se už udává něco kolem 700 vojenských základen USA ve 130 zemích po celém světě. Jenže se nějak nedají najít. Zkrátka nejsou. Zmizely. Nebo nebyly?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 10.7.2014 22:26

O USA de často mluví jako světovém četníkovi

a je to myšleno samozřejmě hanlivě. Jenže - dovedete si představit stát bez policie? A když nebude na naší planetě nikdo, kdo bude ochoten zasáhnout silou, když je porušováno mezinárodní právo, stanou se všechny mezinárodní úmluvy cárem papíru a bude platit jen právo silnějšího. USA si svou roli světového četníka určitě nevybraly dobrovolně. Stojí to spoustu peněz a nikdy se za to nedočkají sebemenšího vděku. Jenže který jiný stát na naší planetě by mohl tuto roli plnit? Rusko? Čína? Indie? EU? - tato představa je samozřejmě k smíchu. Proto by lidstvo mělo být vděčné Američanům, že na sebe vzali tuto nevděčnou roli a nepást po každé jejich chybě, které se dopustí (a vymýšlet si chyby, kterých se ani nedopustili).

I. Teren 10.7.2014 17:39

Druzba

Minule v beznej americkej tlaci prebehli spravy o nasom novom priatelovi. Americke Navy si doplna zasoby v pristave ludovo- demokratickeho statu - Vietnam. Zakladna ? Asi zatial nie. Len dokaz, ze peniaze nesmrdia ani vietnamskym sudruhom.

J. Babička 10.7.2014 18:31

Re: Druzba

No ono je to trochu jinak. Kdyz komuniste prepadli JIzni Vietnam a podarilo se jim ho ovladnout, najednou zjistili, ze je neco jineho bojovat a nicit a nebo vybudovat funbujici narodni hospodarsti. Podarilo se jim sice znicit celou zem a hrozne ji oslabit, takze misto dalsiho Japonska , kterym se mohl Vietnam stat, tu mame zemi, ktera se na sve krvave ceste od komunismu ke kapitalismu, spise, tedy jeji vudci, probrali a zjistili, ze nepratele nejsou americane, ale Cinane, kteri si je snazi podmanit. Jenze Vietnam byl pod Cinou 1000 let a ma s toho hruzu. Kdyz jim Cina zabrala ostrovy, kde citi ropu i tak za slepenym komunistum, jako ve Vietnamu, to doslo a zacli prosit USA o pomoc, Nabizeji jim zpet namorni zakladnu a jsou ochotni platit za americkou pritomnost, tedy ne, jak rikate kvuli penezum. Zatim se jim   podarilo presvedcit americany, alespon na spolecne namorni manevry.

Jak kazdy kdo muze uvazovat nezatizen marxistickymy vse vysvetlujicimi pouckami, tak vi, ze Americane, pokud jsou pozadani odejdou. Takze zakladna je vetsinou pokud na tom ma ten stat zajem. Pouze pritomnost americkych vojsk v Evrope, zabranila aby zapadu dominoval SSSR. Kdyz si Francouzi vybudovali vlastni nuklearni silu, pozadalo americany a by odesli, oni proste zrusili zakladny a bylo to. Filipiny meli  na svem uzemi znacne velke zakladny. V zachvatu nacionalismu, pozadali USA aby odesli. Jenze, kdy americane odesli a zakladny zrusili, teprve pak prisli na to, jak na tom vydelavalo cele filipinske hospodarstvi a nebali se, ze jim cina par ostruvku sebere. A americane odmitaji prijit zpet. Takze kam se podivame, zeme se spise zajimaji, jak tam alericany prilakat, aby se citili bezpecnejsi, Viz Polsko a Baltske staty.

Ze vzdy se najde skupinka na ceske dikusi, ktera krici a haji ruske zajmy. Jnze rekneme si, kolik jich je? je to jen male ale velmi ukricene procento. Vetsina naroda se o to nezajima. On kazdy dobre vi, ze neslo odmitnout Rusy,  v Cesku a jak snadne bylo odmitnout americany.

I. Teren 10.7.2014 19:42

Re: Druzba

Putin a jeho oligarchovia mi mozu byt ukradnuti. Ten Vietnam nas stal 56 000 mrtvych a mnoho ranenych. Plus upadok Ameriky mnohi datuju vietnamskou vojnou. Zlaty standart etc. Druzobne styky s komunistickym Vietnamom su prinajmensom nechutne.

Zrejme geopolitika sa riadi uplne inymi standartami ako si mnohi myslia. Zaujmy beznych Americanov zacinaju byt rozdielne o ich nenazratymi "elitami". Tie nechrania ani nasu juznu hranicu pred najazdamy milionov Hispanics. USA is done.

P. Kmoníček 10.7.2014 15:59

A teď si

přečtěte výplody těch "velmi jednoduchých jedinců"a máte důkazy svého tvrzení.

M. Knob 10.7.2014 15:40

kdo chce může i počítat:

http://militarybases.com/

A. Novák 10.7.2014 13:25

velvyslanectví USA v Baghdadu

má cca  5000 zaměstnanců. To se už dá považovat za vojenskou základnu, ne? :o)

J. Matuška 10.7.2014 13:56

Re: velvyslanectví USA v Baghdadu

Teď chápu, proč v USA není až taková míra nezaměstnanosti. :-)

J. Matuška 10.7.2014 13:05

V Kosovu je jedna maličká US základna, snad to není hoax...

http://cs.wikipedia.org/wiki/Camp_Bondsteel

J. Matuška 10.7.2014 13:12

Re: V Kosovu je jedna maličká US základna, snad to není hoax...

Nebýt událostí na Ukrajině, Majdanu, Krymu, ani bych se o existenci US základen po světě vůbec nezajímal.

Vzdálenost Los Angeles - Jalta = 10 847 km. Putin hrozí celému světu, imperiální choutky má obrovské...

S. Netzer 10.7.2014 9:05

Tohle

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_States_military_bases lze pokládat za seriózní a vyčerpávající údaj.

P. Švejnoch 10.7.2014 9:01

Já tedy vůbec nevím

k čemu je dobrá znalost toho, zda USA mají po světě dvě, dvacet, třistaosmdesát, sedmset či dvanácttisícjednostotřicettři základny. Z tohoto titulu se mi stejně zbytečný jeví i samotný článek, polemizující s někým, kdo prý někdy někde tvrdil že základen je xxx, a to aniž jsou v článku uvedeny odkazy na zmíněná tvrzení.

A k věci samé - asi nelze zpochybnit fakt, že nasazení ozbrojených sil USA mimo jejich vlastní území je nesrovnatelně, nesrovnatelně vyšší než u kteréhokoli jiného státu. A nemám pochybnosti, že to samé platí o amerických základnách mimo USA. Takže přesný počet vojáků či základen v tak výrazné asymetrii podle mého názoru nehraje roli.

V. Patkoš 10.7.2014 9:23

Re: Já tedy vůbec nevím

Ten argument 300 (či 700) amerických základen různě po světě používají často prokremelští boti na diskusních forech jako pseudoargument k tomu, že jsou Američani větší agresoři než Rusové. Takže z mého pohledu je užitečné, když se na to někdo podíval a vyvrátil to.

S. Netzer 10.7.2014 9:30

Re: Já tedy vůbec nevím

Ano. Viz diskutérka Kanioková.

P. Švejnoch 10.7.2014 10:04

Re: Já tedy vůbec nevím

Paní Kaniokovou napadáte, dle mého soudu, zbytečně. Viz můj příspěvek v "jejím" vlákně.

S. Netzer 10.7.2014 11:50

Re: Já tedy vůbec nevím

Snaží se důsledně http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140707_224159_p_zahranici_wag&vlakno=66942000

P. Švejnoch 10.7.2014 12:32

Re: Já tedy vůbec nevím

Z Vašichpříspěvků začínám být trochu na rozpacích... Máte s paní Kaniokovou nějaké osobní spory? Nebo oč vlastně jde?

Mapku jsem komentoval níže, to, že je Obama třtina větrem se klátící, to už dnes připouštějí i jeho dřívější podporovatelé a obdivovatelé, a pokud snad jde o odkazované fotky, no, můžete si myslet, že je to proruský fake, někdo jiný si zase může myslet, že je to obraz skutečnosti.

A kvůli tomu je takový diskutující označen za prokremelského bota či užitečného idiota hlásajícího (ruskou) propagandu?

V. Novak 10.7.2014 13:58

Re: Já tedy vůbec nevím

Pro Strážkyně (Strážců je méně - ale jsou) Jediného Přípustného Názoru je každý, kdo není Hlasatelem JPN kremlobotem.

To ještě nevíte?

P. Švejnoch 10.7.2014 9:44

Re: Já tedy vůbec nevím

Rozumím tomu správně, že se domníváte, že tím článkem je řečeno, že USA mají mimo své území méně vojáků/základen, než Vámi zmiňované Rusko? To asi ne, viďte?

Čili platí to, co jsem napsal: "... přesný počet vojáků či základen PŘI TAK VÝRAZNÉ ASYMETRII nehraje roli.".

E. Sevrát 10.7.2014 16:01

Re: Já tedy vůbec nevím

Proboha pan Roth je nějáký expert,tajný agent či co,že mu věříte.Je to motorkářský postarší strejda,který slepě obdivuje USA a Izrael.Takže si vždy slepí něco z internetu,tak aby mu ta jeho rovnice vyšla.To už můžete věřit i staré babce v tramvaji.

J. Klepal 10.7.2014 8:39

kdo hledá, ten najde

Hledané americké aktivity lze snadno nalézt například v těchto zemích: Bulharsko, Německo, Izrael, Itálie, Japonsko, Kosovo, Kuwait, Korea, Afghanistán, Austrálie, Bahrajn, Die Garcia, Grónsko, Portugalsko, Katat, Spojené království, Brazilie, Kuba, Džibuti, Řecko, Guam, Saudská Arábie, Singapur, Španělsko, Spojené arabské emiráty, Holandsko, Oman, Pakistán.

K. Filek 10.7.2014 8:43

Re: kdo hledá, ten najde

Ano,kdo hledá tak najde i takové,které nejsou.Kde je jeden voj.atašé tam je určitě i základna,že soudruhu Klepale.

V. Venc 10.7.2014 10:27

Re: kdo hledá, ten najde

Sice pochybuji, že p. Klepal je Váš soukmenovec, ale určitě Vaše představa o jednom voj. atašé a vojenské základně, třeba v sousedním Německu, je naivní a hloupá.

V. Novak 10.7.2014 13:56

Co kdybyste konkrétně napsal, ve které ze míněných

zemí namají USA vojenskou (armádní, leteckou, námořní) základnu? Myšleny jsou základny, nikoli vevyslanectví mebo konzuláty.

To byste byl diskutér.

Takhle jste jen blb, který je diskuze neschopen a jen plive. Blbě plive...

E. Heusinger 10.7.2014 1:01

Pane autore,

propaganda, nebo žvást?

J. Babička 10.7.2014 3:05

Re: Pane autore,

Rozhoupáme Míru Zvon, at se třese Pentagon !

R. Gramblička 10.7.2014 7:04

Re: Pane autore,

Copak, Edmunde, něco se vám nelíbí?

J. Slanina 10.7.2014 7:44

Re: Pane autore,

Jojo, Šoustal má velice silný moskevský mentální magnetismus.

P. Lenc 10.7.2014 8:43

Re: Pane autore,

On je vůbec "mentální".

V. Novak 10.7.2014 15:07

Re: Pane autore,

Zato vy dva jste dementální...